Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Noen som vet om man kan starte rett på hardcore? Håper inderlig jeg kan starte et multiplayer hardcore spill med tre kompiser, der ingen vet hva som venter oss.

 

Selvsagt kan man starte rett på hardcore. Det er jo bare en gamemode der om du dør så er du helt død. Karakteren kan ikke resurrectes.

 

Som forresten anbefales men må virkelig advares mot. Selv å dø som level 53 i D2 var nok til at jeg trolig aldri skal bevege meg ut på noe slikt igjen. Det var en tung dag i min barndom.

 

Jeg spurte fordi det så vidt jeg husker ikke var mulig i Diablo 2, kan hende jeg tar feil evt blander det med vanskelighetsgradene.

(...)

 

Det stemmer. Man kunne ikke starte Hardcore før man hadde drept Diablo på Normal på minst èn karakter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har tenkt å spille med 2-3 venner, så hadde vært kos om vi kunne hoppa på noe vanskeligere med en gang..

 

Diablo 2 hadde ein magisk form for skalering som gjorde at vanskegraden vart høgare ut i frå kor mange som til ein kvar tid var i spelet. Sjølv starten på Act 1 normal vart ein del vanskelegare om ein er 3-4 folk saman.

 

Reknar med det er sånn i D3 òg.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

har tenkt å spille med 2-3 venner, så hadde vært kos om vi kunne hoppa på noe vanskeligere med en gang..

 

Diablo 2 hadde ein magisk form for skalering som gjorde at vanskegraden vart høgare ut i frå kor mange som til ein kvar tid var i spelet. Sjølv starten på Act 1 normal vart ein del vanskelegare om ein er 3-4 folk saman.

 

Reknar med det er sånn i D3 òg.

Jepp, helt klart magisk, spesielt hvis du skrev /players 8 :)

Lenke til kommentar

Hvilke spill vil du si har mye juks da? Og hvilke har lite? Og hvilke av disse er det tilfeldig om er online hele tiden? (mao hvilke hadde vært lagd likt om de var online hele tiden?)

 

Dei opplagte vala er vel D2 og WoW. Eg seier ikkje at det er eit absolutt skilje mellom offline-mode og juks, og online og ikkje-juks, men heller at det typisk er mindre juks i spel der ein er online heile tida. Og eg trur ikkje er er åleine om den oppfatninga.

 

Det er svært gode grunner til å tvile på påstanden. Det er bare å spørre seg hvorfor de ikke kunne fått til noe liknende med SP, og svaret på det spørsmålet er vel at det ikke er noen god grunn (utover litt mer arbeid). Forøvrig er det interessant hva man legger i juks, er det juks å dupe? Er det juks å kjøpe farmet gull?

 

AtW

 

I kva spel har ein gjort dette? Er det utbredt? Du framstiller det litt som om det berre er gjort på fem minutt, sjølv om eg skal ikkje seie at det ikkje er det, med mine 10SP i python bak meg. Uansett, viss vi seier at dei kunne løyst det med ein dag ekstra arbeid, ville eg framleis helst sett D3 som alltid-online då eg synes det er bra at ein tvinger alle på nett.

 

Det er sjølvsagt juks å dupe. Kjøping av farma gull er juks så lenge det skjer utanfor rammene som Blizzard bestemmer, blir spennande å sjå korleis dette blir i D3.

 

Selvsagt kan man starte rett på hardcore. Det er jo bare en gamemode der om du dør så er du helt død. Karakteren kan ikke resurrectes.

 

Heilt sjølvsagt er det ikkje, då det er riktig at det ikkje var mogleg frå starten av i D2. Ein måtte drepe Diablo/Baal før ein kunne starte på hardcore. Men det var 10 år sidan og då var ein jo litt meir fan av slike tullete begrensingar.

 

Jeg tror ikke det er så representativt, D2 er et gammel og "primitivt" spill, om man lagde D2 i dag hadde det vært langt mer sikkert, det er preget mye av tiden det ble lagd.

 

Det er ikke særlig utbredt å droppe ut av singleplayer om man ikke har stabilt nett heller. Det er forøvrig ikke gjort på 5 minutt, men det er en overkommelig mengde arbeid sånn jeg ser det. Ikke ser jeg poenget med å "tvinge alle på nett heller".

 

Kjøping av gull utenfor blizzards rammer ser jeg ikke på som juks, man kan kanskje se på det som moralsk ovenfor blizzards pengemaskin, men man får jo ingen fordeler man ikke kunne ha fått ellers? Uansett, poenget med spørsmålet mitt er om jeg husker meg selv rett å vurdere hva det blir mindre av, jeg tror feks ikke kjøp og salg av items hindres av ingen online. og ville vi fått duping uansett? Er det ett problem i andre spill enn diablo, som er relativt moderne?

 

Personlig synes jeg forøvrig det er mer tullete begrensinger nå enn for 10 år siden, det er svært vanlig med masse ting som er låst som man ikke får spilt i starten på spill.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kjøping av gull utenfor blizzards rammer ser jeg ikke på som juks, man kan kanskje se på det som moralsk ovenfor blizzards pengemaskin, men man får jo ingen fordeler man ikke kunne ha fått ellers? Uansett, poenget med spørsmålet mitt er om jeg husker meg selv rett å vurdere hva det blir mindre av, jeg tror feks ikke kjøp og salg av items hindres av ingen online. og ville vi fått duping uansett? Er det ett problem i andre spill enn diablo, som er relativt moderne?

 

Personlig synes jeg forøvrig det er mer tullete begrensinger nå enn for 10 år siden, det er svært vanlig med masse ting som er låst som man ikke får spilt i starten på spill.

 

AtW

 

Devs mener de nå har fjernet all mulighet for duping av items (i den grad det ble gjort i D2) pga hvordan de nye databasene håndterer items i forhold til D2.

Lenke til kommentar

Like gøy er det å godte seg over kompiser som dør :)

:no: Man godter seg ikke i andres begravelse. Var nesten slike tilstander når man var over lvl 90.

 

Kommer helt an på communitiet det :). Vi hadde en egen tråd på et eller annet forum der alle dødsfall ble postet med haugevis av bildebevis og dialogen til de involverte til alles forlystelse.

 

Klart noen sluttet kanskje å spille i 6+ måneder når det var skikkelig ille, men vi er mange nok til at det er det verdt :p Såvidt jeg husker kom uansett skjelden noen høyere enn rundt lvl 75 ettersom vi tok litt for mye risker hele tiden. Dødsfall var på en måte en del av selve spillopplevelsen, så da var det ikke sååå ille. I tillegg ble jo det viktiste lootet plukket opp av andre

Endret av Wrathmont
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en venn selv som spiller D3 beta akkurat nå. Barbar.

Så om dere vil, er det bare å stikke huet innom her.

livestream!

 

Var det en barbar med armbrøst?

Vet ikke helt hva du mener med armbrøst jeg men han kan sikkert ha range våpen også.

 

Den verste beta-hypen har nå lagt seg og folk roer seg ned litt og venter i iver på blizzcon.

Lenke til kommentar

Har en venn selv som spiller D3 beta akkurat nå. Barbar.

Så om dere vil, er det bare å stikke huet innom her.

livestream!

 

Var det en barbar med armbrøst?

Vet ikke helt hva du mener med armbrøst jeg men han kan sikkert ha range våpen også.

 

Den verste beta-hypen har nå lagt seg og folk roer seg ned litt og venter i iver på blizzcon.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Armbr%C3%B8st også kalt crossbow

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

 

Den verste beta-hypen har nå lagt seg og folk roer seg ned litt og venter i iver på blizzcon.

 

Ja, lite nytt før Blizzcon nå. Satser på en release dato der.. type tidlig Januar!

Hadde ikke skadet med en beta invite heller men..

 

Ser ut som cinematics i spillet blir av helt ok kvalitet hvertfall

 

L9TMX3E3BAEA1318598214829.jpg

 

X4OUA7N0MML91318598229409.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...