Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Litt morsomt at du holder på som faen med å kritisere Blizzard for de avgjørelsene de tar, når de lager spillene med absolutt best kvalitet og support. De patcher fortsatt spill som Starcraft 1, Diablo 2, osv. Det finnes vel knapt noen andre i samme liga. Jeg tror mao at du står og bjeffer under feil tre.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Mener du at blizzard ikke bør få kritikk, fordi de jevnt over samlet sett leverer høy kvalitet? Ellers så er jeg fint kapabel til å bjeffe under flere tre samtidig :)

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort replikk: jeg har dropouts fra Skype-samtaler omtrent tre ganger per time. Håper jeg ikke da ramler ut av Diablo også.

I en av beta gjennomspillingen jeg har sett på YouTube så virker det som om de som har spilt har mistet knytingen mot server et par ganger, men bare veldig korte brudd, og det virker som om dette ikke resulterer i at du blir kastet ut med en gang. De har nok en buffer på timeouts, men kan ikke regne med at fiender ikke rekker å slå deg en gang eller to da :p Nå begynner det å bli noen år siden jeg spilte WoW, men er det ikke slik der og man kan logge på igjen innen så og så lenge i det minste. I SC2 er det vel 1 minutt. Så trur ikke dette skulle være noe problem, men har ingen erfaring med det selv.

Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan forhåndsbestille Diablo 3 på Battle.net snart? Har bestilt det på CDON, men om man kan bestille det på Battle.net hadde det vært enklere.

Kommer jo ikke før om en god stund. Tviler på at det kommer noen forhåndsbestilling opp på Battle.net før et par uker før release .

Lenke til kommentar

Kikket litt på betavideoene til Force idag, og jeg har blitt enda mer fristet til å spille. Håper det kommer en utgivelsedato på Blizzcon, tidlig januar!

Liker mye av det nye som er implementert i spillet, spesielt skillsystemet. Folk klager på at alle ender opp med samme build, men det er endel kombinasjoner å velge mellom. Dessuten kan det bli interessant i PvP, hvor man kan se hvem som faktisk er flinke til å bruke builden sin, gitt at man har tilnærmet likt gear (endgear). At man har muligheten til å bytte skills til enhver tid tyder også på at det blir mange varierte fiender, tror jeg.

Nei, skjønner ikke hva folk klager på, det kan ikke annet enn å bli konge:)

Lenke til kommentar

Nevnt det før da mange klager, men quoter en Blizzard ansatt;

'Normal difficulty is intentionally very easy.

And this is especially true in the very first sections of the game.

We want players to get used to the game, its mechanics, the hero they're using, and so forth.

Higher difficulty levels will be the real deal. Inferno is definitely not going to be a piece of cake. Tears will be shed. Lots of them. But the joy of overcoming these challenges will be huge indeed!'

Lenke til kommentar

Hva er egentlig vanskelighetsgradene man kan velge mellom? MÅ man begynne på Normal, eller kan man velge noe vanskeligere med en gang?

Det blir nøyaktig som i Diablo 2, men i tillegg så er det et fjerde nivå som er tilpasset max level, hvor alle monstrene er like vansklige. Mao, endgame-grindingen kan bli gjort overalt, ikke bare på siste bossen. ;)

Lenke til kommentar

Så man MÅ gjennom Normal før man kan starte på noe annet? Bleh.. :p

har tenkt å spille med 2-3 venner, så hadde vært kos om vi kunne hoppa på noe vanskeligere med en gang..

Normal i Diablo 2 begynte å bli litt vanskligere mot slutten av akt 1, så ikke noe problem å ha det gøy tror jeg. :)

Lenke til kommentar

Så man MÅ gjennom Normal før man kan starte på noe annet? Bleh.. :p

har tenkt å spille med 2-3 venner, så hadde vært kos om vi kunne hoppa på noe vanskeligere med en gang..

Du kunne jo ikke starte i Nightmare i D2 heller. Og om du hadde gjort det, på lvl 1, ville du aldri klart å utrette noe som helst. Du hadde blitt slakta ned av første monster utenfor byen og jeg tror faktisk at du aldri ville klart deg gjennom blood moor ved å begynne der på lvl 1.

Edit: Faktisk, så ville du/dere ha slitt ekstremt mye selv om dere bare hadde begynt i act2 på lvl 1. Jeg snakker om grinding og hår-riving på såpass høyt nivå at du skulle ønske du ikke hadde kastet bort tiden din på det og heller begynt i act1 på starten. Så lenge du ikke har noen til å rushe deg, er du nesten nødt til å følge den naturlig utviklingen det er lagt opp til. Prøver du å skippe/rushe uten backup fra en høy lvl char er du nesten garantert å møte mer moststand enn hva som er gøy.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan starte rett på hardcore? Håper inderlig jeg kan starte et multiplayer hardcore spill med tre kompiser, der ingen vet hva som venter oss.

Selvsagt kan man starte rett på hardcore. Det er jo bare en gamemode der om du dør så er du helt død. Karakteren kan ikke resurrectes.

Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan starte rett på hardcore? Håper inderlig jeg kan starte et multiplayer hardcore spill med tre kompiser, der ingen vet hva som venter oss.

Selvsagt kan man starte rett på hardcore. Det er jo bare en gamemode der om du dør så er du helt død. Karakteren kan ikke resurrectes.

Som forresten anbefales men må virkelig advares mot. Selv å dø som level 53 i D2 var nok til at jeg trolig aldri skal bevege meg ut på noe slikt igjen. Det var en tung dag i min barndom.

Lenke til kommentar

Som forresten anbefales men må virkelig advares mot. Selv å dø som level 53 i D2 var nok til at jeg trolig aldri skal bevege meg ut på noe slikt igjen. Det var en tung dag i min barndom.

Jeg spurte fordi det så vidt jeg husker ikke var mulig i Diablo 2, kan hende jeg tar feil evt blander det med vanskelighetsgradene.

Har nok av erfaring (på godt og vondt) med hardcore allerede, det gjør spillet langt mer intenst og øker levedtiden for min del. Like gøy er det å godte seg over kompiser som dør :)

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Hvilke spill vil du si har mye juks da? Og hvilke har lite? Og hvilke av disse er det tilfeldig om er online hele tiden? (mao hvilke hadde vært lagd likt om de var online hele tiden?)

Dei opplagte vala er vel D2 og WoW. Eg seier ikkje at det er eit absolutt skilje mellom offline-mode og juks, og online og ikkje-juks, men heller at det typisk er mindre juks i spel der ein er online heile tida. Og eg trur ikkje er er åleine om den oppfatninga.

Det er svært gode grunner til å tvile på påstanden. Det er bare å spørre seg hvorfor de ikke kunne fått til noe liknende med SP, og svaret på det spørsmålet er vel at det ikke er noen god grunn (utover litt mer arbeid). Forøvrig er det interessant hva man legger i juks, er det juks å dupe? Er det juks å kjøpe farmet gull?

AtW

I kva spel har ein gjort dette? Er det utbredt? Du framstiller det litt som om det berre er gjort på fem minutt, sjølv om eg skal ikkje seie at det ikkje er det, med mine 10SP i python bak meg. Uansett, viss vi seier at dei kunne løyst det med ein dag ekstra arbeid, ville eg framleis helst sett D3 som alltid-online då eg synes det er bra at ein tvinger alle på nett.

Det er sjølvsagt juks å dupe. Kjøping av farma gull er juks så lenge det skjer utanfor rammene som Blizzard bestemmer, blir spennande å sjå korleis dette blir i D3.

Heilt sjølvsagt er det ikkje, då det er riktig at det ikkje var mogleg frå starten av i D2. Ein måtte drepe Diablo/Baal før ein kunne starte på hardcore. Men det var 10 år sidan og då var ein jo litt meir fan av slike tullete begrensingar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Like gøy er det å godte seg over kompiser som dør :)

:no: Man godter seg ikke i andres begravelse. Var nesten slike tilstander når man var over lvl 90.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...