LMH Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hvilke spill med kun online har vært juksefritt? AtW Ingen som eg veit om, men det er ikkje akkurat relevant. At eit spel er juksefritt og at det er eit problem som folk stadig støter på er to forskjellige ting. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hvilke spill med kun online har vært juksefritt? AtW Ingen som eg veit om, men det er ikkje akkurat relevant. At eit spel er juksefritt og at det er eit problem som folk stadig støter på er to forskjellige ting. Det er sant at det er to forskjellige ting, men det er høyst relevant for sammenlikningen din, fordi det ikke er noen entydig sammenheng mellom om det er en SP-del, og om det er mye juks i online-delen. AtW Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Jeg er enig i at online-only har sine pros og cons, men ingen kan på nåværende tidspunkt si hva som kommer til å bli realiteten når spillet slippes. Dermed synes jeg heller ikke at noen bastant kan si: "Dine argumenter har ikke noe å si, det kommer til å bli sånn eller sånn uansett fordi slik har det vært før". Med noen sikter jeg ikke til noen spesifikke her, men generelt til folk på ymse forum jeg har sett prøve å "vinne" debatten om hvorvidt online-only er en god eller dårlig ting. Jeg kan se at folk som ønsker singleplayer blir skuffet. Jeg kan også se at folk som ikke interesserer seg for singleplayer kommer til å bli stort fornøyde hvis hackingen forsvinner/blir sterkt begrenset. Selv er jeg i sistnevnte gruppe, men jeg synes ikke at hver side av saken veier like tungt. Antallet spillere som blir berørt av online-only (altså, de får ikke spilt pga mangel på nett/ustabilt nett) kommer til å være meget, meget lavere enn antallet som eventuelt vil bli berørt, enten direkte eller indriekte, av hacking og cheating. Med direkte mener jeg da folk som blir utsatt for hacking og resultatet enten er at de mister kontoen, items, experience eller andre ting. Med indirekte mener jeg at spillerne opplever ustabile servere, dropouts o.l. som alltid har vært et STORT problem i D2 pga. hackingen. Hvis noen fortsatt ikke forstår hvorfor hacking ødelegger mer enn bare økonomien utdyper jeg gjerne, men jeg har nevnt det en del ganger før. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hva slags rasjonelt argument har man får at ingen offline-SP skal kunne hindre hacking? Det er bare en påstand. Om å skjule kildekode er målet, hvorfor ikke bare bruke annen kode i offline SP? AtW Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hva slags rasjonelt argument har man får at ingen offline-SP skal kunne hindre hacking? Det er bare en påstand. Om å skjule kildekode er målet, hvorfor ikke bare bruke annen kode i offline SP? AtW Driver du å argumenterer for at de skal implementere samme system to ganger? Du forstår vel at det er utrolig mye arbeid og helt uaktuelt? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 De kunne gjerne ha brukt forskjellige kode, også ville vi fått spillet i 2014 istedenfor 2012. Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Kan ikke vi få fiksa en egen kategori for Diablo 3? ^^ Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Virker ikke nødvendig før spillet faktisk er ute, og det er noen måneder til. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hva slags rasjonelt argument har man får at ingen offline-SP skal kunne hindre hacking? Det er bare en påstand. Om å skjule kildekode er målet, hvorfor ikke bare bruke annen kode i offline SP? AtW Driver du å argumenterer for at de skal implementere samme system to ganger? Du forstår vel at det er utrolig mye arbeid og helt uaktuelt? Jevel, utrolig mye arbeid? Basert på hva? Store deler av koden er lokalt uansett. Hvorfor skulle det være "utrolig mye arbeid", man trenger neppe å gjøre særlig fundamentale endringer. AtW Lenke til kommentar
Orsvend Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor de gjør valg som er negative for spillet, for å hindre piratkopiering. Jeg husker ikke sist jeg ikke kunne finne ethvert spill, ferdig cracka og nedlastbart, på utgivelsesdatoen. Hvis ikke før! En gylden regel når det gjelder det meste er at "det er alltid noen som er flinkere enn deg". Hvorfor skulle ikke dette gjelde programmererne til Blizzard også? Det er selvfølgelig en tragedie, men det er ikke noe vits i å prøve engang. Gjør det dere kan for å lage et så bra spill som mulig for de som faktisk kjøper det! Fordi det ikke går an å "cracke" et spill hvor du bare får klienten og ikke serveren. Piratene må i såfall skrive sin egen server, noe som tar utrolig mye mer tid og kunnskap. ATW mumlet noe om en "cracket" versjon tidligere, men man kunne ikke gjøre noe, monstrene stod bare stille, osv. Det kommer av at koden som bestemmer hva som skal skje ikke er tilgjengelig, den befinner seg på serveren, som piratene ikke har tilgang til. Jeg skal vedde alt jeg eier og har på at crackerne kommer seg rundt det på et vis Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Ingen har "cracket" Diablo 2 multiplayer heller. De fjerner kopibeskyttelse så du kan spille singleplayer helt greit, men alt som har med online å gjøre går ikke an å "cracke", fordi infoen lagres på blizzard sine egne servere, pluss et watchdog-program som følger med på alle u-autoriserte register endringer mens spillet kjører, og sparker ut de som prøver seg med hacks. Du kan laste ned serversoftwaren til World of Warcraft og lage egne "piratservere", men de blir aldri oppdaterte og det meste fungerer ikke som en vanlig blizzard-server, pluss de kan sette parametrene de vil så folk kan fly rundt med 9999999999999999999999999999 dps på lvl 10 og slikt. Endret 28. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Problemet er ikke at man ikke har quicksave, problemet er at man ikke har quicksave OG ikke kan pause, oi det ringte på døra, synd trist leit, du spiller jo Diablo 3.... AtW Der er jeg helt enig. En pausefunksjon er noe som flittig benyttes og som jeg setter pris på. Ser ikke problemet med å implementere egentlig. Selv i multiplayer kan man ha en pausefunksjon (tenk Starcraft 2), og så kan det heller være begrensinger på hvor ofte den kan brukes om det er mer enn én spiller i spillet. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Etter å ha sett litt mer på streams av folk som spiller Diablo 3 må jeg si at jeg er litt skeptisk, nå skal det sies at jeg var veldig skeptisk før. Som et action RPG virker det helt greit, men det er mange ting de har endret på som jeg ikke liker. Jeg er skuffet over hvor snilt spillet er. Hvor beskytta spilleren ser ut til å være i flerespiller. Vi får see når det kommer ut, men det ser ut som om Blizzard forsetter ned den trygge veien og ikke tar sjansen på utsette spilleren for noe skummelt. Noe som er rart, fordi både Diablo 1 og 2 ble veldig godt modtatt og de var ganske slemme spill. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Etter å ha sett litt mer på streams av folk som spiller Diablo 3 må jeg si at jeg er litt skeptisk, nå skal det sies at jeg var veldig skeptisk før. Som et action RPG virker det helt greit, men det er mange ting de har endret på som jeg ikke liker. Jeg er skuffet over hvor snilt spillet er. Hvor beskytta spilleren ser ut til å være i flerespiller. Vi får see når det kommer ut, men det ser ut som om Blizzard forsetter ned den trygge veien og ikke tar sjansen på utsette spilleren for noe skummelt. Noe som er rart, fordi både Diablo 1 og 2 ble veldig godt modtatt og de var ganske slemme spill. Personlig synes jeg ikke det som mange ser ut til å kreve, nemlig "alt må være ekssakt likt som i diablo 2" er noen særlig utrygg vei... AtW Lenke til kommentar
blcmn Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Utdyp 'beskyttet spiller' ? Glemmer folk at det som streames kun er en liten bit av Act 1, som garantert er mye lettere enn Act 4 på Inferno feks. Det blir helt klart vanskeligere og andre type fiender seinere i spillet som ikke er avslørt enda. Første delen av spillet er ment som en 'innføring' da det er meningen at man skal legge ned mest tid i end-game. 2 Lenke til kommentar
Flin Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 ATW: Jeg ønsker meg ikke et Diablo 2 med bedre grafikk, jeg synes det bare virker som om de fjerner noe av det som for meg og kanskje mange andre var essensen i Diablo. Hvor utrolig ubeskyttet du var, hvor ille det var å dø mitt nede i Caves og slite live av seg for å få tilbake tinga sine. Ting var faktisk vanskelig og man måtte slite litt for å få til ting og ikke bare på den måten at man måtte spille utrolig mye. Av og til måtte man faktisk tenke. Når du spilte flerespiller måtte du ta hensyn til de rundt deg og i Diablo 1 var det ekstra skummelt. Kanskje litt drøyt at man bare kunne slå på PvP flagg og drepe noen som drev med en boss, men dette fikset de jo i Diablo 2. For meg var Diablo 1 noe helt spesielt og Diablo 2 var pokker meg bra det også, det jeg er redd for er at de skal ha tatt Diablo nedover wow/farmwill stien. Diablo skal være mørkt, dystert, utilgivelig og vanskelig på rare måter. blcmn: Når jeg sier beskyttet spiller så mener jeg slike ting som at man ikke kan stjele items fra andre når de dropper. At PvP delen er dueller og masse andre små ting som rett og slett bare er der som puter under armene. Klart nå er jo dette en trend i spill industrien, når var sist gang du spilte et spill som var vanskelig? Og ikke bare vanskelig fordi du måtte trykke på knapper fort eller spille hundre dager for å levle. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 @Flin jeg skjønner ikke hvordan du kan kommentere vansklighetsgraden på Diablo 3 etter kun å ha sett starten av Akt 1 på Normal. Jeg har spillt rimelig mye Diablo 2 og har til gode å dø i den delen av spillet. 1 Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Det vil nok dukke opp en gang i tida, spesielt med tanke på at de allerede har begynt med emulering av betaen. Derimot har de ikke greid mer enn å spawne grafikken til NPC eller monstre. De beveger seg ikke, kan ikke snakkes med/drepes og er sånn sett helt statiske. Og hvordan vet du det? Husker ikke eksakt post (så finner ikke linken), men ta en titt på linken under, å se hva du finner der. http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?t=810208 Om de noen gang får til en eksakt kopi er vel vanskelig å si. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 @Flin jeg skjønner ikke hvordan du kan kommentere vansklighetsgraden på Diablo 3 etter kun å ha sett starten av Akt 1 på Normal. Jeg har spillt rimelig mye Diablo 2 og har til gode å dø i den delen av spillet. Det er et godt poeng og jeg har tenkt å vente med å bestemme meg til jeg faktisk har spilt spillet, men man sitter igjen med et inntrykk etter å ha sett betaen. Man kan jo tenke litt og dedusere til en viss grad hvordan resten av spillet vil bli. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 D2 har aldri vært vanskelig. Kanskje første 2-3 playthroughs, men etter det - cakewalk fra a1 norm til a5 hell. Første møte med ubers var også litt sketchy, men etter det var de også lette og ta med riktig build og gear. D1 har jeg aldri spilt, men jeg tror nok D3 kommer til å bli vanskeligere enn begge to tilsammen. Det er jo nettop det blizzard har sagt. De har hørt på communityet som forlangte høyere vanskelighetsgrad og det ser det ut som vi får. Som jeg nevnte i BF3 beta tråden også, man kan rett og slett ikke basere seg en mening om spillet basert på en Beta. Det er uferdig, svært begrenset, og gir svært få indikasjoner på hvordan spillet kommer til å bli. Det vi ser i D3 betaen er jo ikke halve A1 en gang. Vet ikke hvor mange acts det blir, men la oss si 4. Da er det i så fall 15 og en halv act igjen etter det fordelt på fire vanskelighetsgrader. Tror du skal slite greit etter hvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå