Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Singleplayer er fortsatt online. Dør man uten venner havner man ved nærmeste checkpoint. Det blir da som oftest en relativt kort avstand fra der du døde, men langt nok unna til å ikke bli insta-ganket av de som drepte deg.

Akkurat, så man kan ikke pause, eller save hvor man vil, en gjennomført idiotisk kombo.

AtW

Men det var jo mye bedre i D2 da! Døde sånn at du måtte løpe fra nærmeste waypoint (IE WP eller CP i D3) uten noen items for å hente liket. Eller save & exit og start nytt game, der du måtte drepe alle fiendene på nytt igjen.

Det var vel heller ikke noen ordentlig save funksjon i single player. Om ikke annet var den identisk til multiplayer. Du avslutter spillet, og starter i byen igjen, alle monstre respawnet, og du må sloss deg vei fra siste waypoint du var ved.

Føler du har et godt poeng i at single player burde være støttet, men for min del har det ingen effekt. Mulig til og med en positiv effekt at det kun er online, da det vist nok blir vanskeligere å hacke spillet. Selv det tatt i betraktning støtter jeg at SP burde vært tilgjengelig. Men å klage på at ikke det er pause eller save funksjon blir litt dumt. Pause er ikke mulig, så skal gi deg den. Men lagring? Den er på ingen måte annerledes enn i D2.

Nok engang, problemet er kombinasjonen, man kan ikke qicksave OG man kan ikke pause, en møkkakombinasjon. At Diablo2 gjorde ting på en idiotisk måte er vel ingen god unnskyldning. Det kommer ikke til å bli vanskeligere å hacke spillet. Det er en unnskyldning fra blizzard, fordi de enten ikke gidder å lage en frittstående SP-del der deler av koden er unik, eller mest sannsynlig for å kontrollere spillet i større grad.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er ikke at man ikke har quicksave, problemet er at man ikke har quicksave OG ikke kan pause, oi det ringte på døra, synd trist leit, du spiller jo Diablo 3....

AtW

Oi, det ringte på døra, så bra at jeg har Stone of Recall. Viste seg at det bare var en utlending som faker å være blind for å selge billig kunst på døra? No problem, bare å gå inn i portalen igjen tilbake til actionen.

Var aldri noe problem med dette i Diablo 2 heller.

Oi, en "lengthy ten-second casting time", kjempepraktisk, og i tillegg er det ubrukelig når det er noe action i spillet når vedkommende ringer på. Gud forby å ha pause, noe som har vært implmentert i nesten alle singleplayerspill som er gitt ut.

AtW

Lenke til kommentar

På bekostning av å åpne for piratkopiering, i tillegg til å måtte dele mellom singleplayer characters (som aldri kan gå online) og multiplayer characters.

Eller som det er nå - du kan spille singleplayer, gå online med samme character, saving er automatisk og ikke lokalt, null mulighet for piratkopiering, og alle servicer relatert til battle.net bundet opp til character. Så sant du ikke lever i slummen i Sør-Afrika, kanskje det siste stedet på jorden uten konsist internett.

Det ekskluderer ikke fler enn hvilket som helst moderne MMO-spill.

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

På bekostning av å åpne for piratkopiering, i tillegg til å måtte dele mellom singleplayer characters (som aldri kan gå online) og multiplayer characters.

Eller som det er nå - du kan spille singleplayer, gå online med samme character, saving er automatisk og ikke lokalt, null mulighet for piratkopiering, og alle servicer relatert til battle.net bundet opp til character. Så sant du ikke lever i slummen i Sør-Afrika, kanskje det siste stedet på jorden uten konsist internett.

Det er ingenting i veien for å kunne velge mellom en offline char og en online char. Noen spill har faktisk gjort det før, kan du komme på noen? Vi får se hvordan det blir med piratkopiering, la meg tippe det dukker opp, det er uansett ikke noe som er relevant for meg, jeg forholder meg til den dårligere opplevelsen jeg får av blizzards valg, ikke kpieringen de eventuelt slipper, som ikke har noen relevans for meg.

Det er 100% uproblematisk å ikke ha aksess til konsistent nett mange steder her i norge. Jeg snakker ikke om MMO jeg snakker om SINGLEPLAYER-delen til diablo 3.

AtW

Lenke til kommentar

Det er ingenting i veien for å kunne velge mellom en offline char og en online char. Noen spill har faktisk gjort det før, kan du komme på noen? Vi får se hvordan det blir med piratkopiering, la meg tippe det dukker opp, det er uansett ikke noe som er relevant for meg, jeg forholder meg til den dårligere opplevelsen jeg får av blizzards valg, ikke kpieringen de eventuelt slipper, som ikke har noen relevans for meg.

Det er 100% uproblematisk å ikke ha aksess til konsistent nett mange steder her i norge. Jeg snakker ikke om MMO jeg snakker om SINGLEPLAYER-delen til diablo 3.

AtW

Jeg tror de fleste forstår hva du mener og hvor du vil. Det betyr ikke at alle er enig i det du sier.

Jeg forstår hvor du legger din frustrasjon, men jeg synes dette er en god måte å løse ting på. Jeg som mange andre liker å spille SP, noe jeg føler jeg kan. De jeg har spilt hittil har stort sett vert SP, men jeg liker muligheten om å gå med fler på samme karakteren.

At man må være online er vel for de fleste et ikke eksisterende problem, og en forståelig måte å takle ulovlig nedlasting på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Singleplayer er fortsatt online. Dør man uten venner havner man ved nærmeste checkpoint. Det blir da som oftest en relativt kort avstand fra der du døde, men langt nok unna til å ikke bli insta-ganket av de som drepte deg.

Akkurat, så man kan ikke pause, eller save hvor man vil, en gjennomført idiotisk kombo.

AtW

Men det var jo mye bedre i D2 da! Døde sånn at du måtte løpe fra nærmeste waypoint (IE WP eller CP i D3) uten noen items for å hente liket. Eller save & exit og start nytt game, der du måtte drepe alle fiendene på nytt igjen.

Det var vel heller ikke noen ordentlig save funksjon i single player. Om ikke annet var den identisk til multiplayer. Du avslutter spillet, og starter i byen igjen, alle monstre respawnet, og du må sloss deg vei fra siste waypoint du var ved.

Føler du har et godt poeng i at single player burde være støttet, men for min del har det ingen effekt. Mulig til og med en positiv effekt at det kun er online, da det vist nok blir vanskeligere å hacke spillet. Selv det tatt i betraktning støtter jeg at SP burde vært tilgjengelig. Men å klage på at ikke det er pause eller save funksjon blir litt dumt. Pause er ikke mulig, så skal gi deg den. Men lagring? Den er på ingen måte annerledes enn i D2.

Nok engang, problemet er kombinasjonen, man kan ikke qicksave OG man kan ikke pause, en møkkakombinasjon. At Diablo2 gjorde ting på en idiotisk måte er vel ingen god unnskyldning. Det kommer ikke til å bli vanskeligere å hacke spillet. Det er en unnskyldning fra blizzard, fordi de enten ikke gidder å lage en frittstående SP-del der deler av koden er unik, eller mest sannsynlig for å kontrollere spillet i større grad.

AtW

Quicksave har aldri vært en del av D2, og at man ikke kan pause... vel det er online. Som sagt hadde jeg ikke hatt noe som helst i mot at spillet blir gitt ut med en SP del. Men når det er sagt blir det litt dumt å fortsette og hakke på disse tingene hele tiden? Om ikke jeg husker feil så er ikke dette første gangen diskusjon om at ikke D3 har SP kommer opp, og Blizzard leser nok ikke norske forum for tilbakemeldinger.

Men hadde spillet hatt SP og ikke hatt verken en enkel og grei save funksjon eller pause, så skulle jeg sagt meg enig i poengene dine.

Lenke til kommentar

Beklager dobbel post, men så ikke dette før nå. Litt trøtt kan man si. >_>

Vi får se hvordan det blir med piratkopiering, la meg tippe det dukker opp, det er uansett ikke noe som er relevant for meg, jeg forholder meg til den dårligere opplevelsen jeg får av blizzards valg, ikke kpieringen de eventuelt slipper, som ikke har noen relevans for meg.

AtW

Vi får se. Men tror ikke at piratkopiering kommer med det første. Spesielt med tanke på at AI, monster spawning, loot generation etc er styrt på server siden. Så i teorien på noen finne en måte å emulere Blizzard sine servere på, deretter ordne et program som lar deg kjøre de tjenestene på din maskin samtidig som du spiller. Eventuelt lage privat realm, men da er du like langt igjen som hvis du skulle spilt via Blizzard sine sider.

Det vil nok dukke opp en gang i tida, spesielt med tanke på at de allerede har begynt med emulering av betaen. Derimot har de ikke greid mer enn å spawne grafikken til NPC eller monstre. De beveger seg ikke, kan ikke snakkes med/drepes og er sånn sett helt statiske.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor de gjør valg som er negative for spillet, for å hindre piratkopiering. Jeg husker ikke sist jeg ikke kunne finne ethvert spill, ferdig cracka og nedlastbart, på utgivelsesdatoen. Hvis ikke før! En gylden regel når det gjelder det meste er at "det er alltid noen som er flinkere enn deg". Hvorfor skulle ikke dette gjelde programmererne til Blizzard også?

Det er selvfølgelig en tragedie, men det er ikke noe vits i å prøve engang. Gjør det dere kan for å lage et så bra spill som mulig for de som faktisk kjøper det! :mad:

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor de gjør valg som er negative for spillet, for å hindre piratkopiering. Jeg husker ikke sist jeg ikke kunne finne ethvert spill, ferdig cracka og nedlastbart, på utgivelsesdatoen. Hvis ikke før! En gylden regel når det gjelder det meste er at "det er alltid noen som er flinkere enn deg". Hvorfor skulle ikke dette gjelde programmererne til Blizzard også?

Det er selvfølgelig en tragedie, men det er ikke noe vits i å prøve engang. Gjør det dere kan for å lage et så bra spill som mulig for de som faktisk kjøper det! :mad:

Fordi det ikke går an å "cracke" et spill hvor du bare får klienten og ikke serveren. Piratene må i såfall skrive sin egen server, noe som tar utrolig mye mer tid og kunnskap.

ATW mumlet noe om en "cracket" versjon tidligere, men man kunne ikke gjøre noe, monstrene stod bare stille, osv. Det kommer av at koden som bestemmer hva som skal skje ikke er tilgjengelig, den befinner seg på serveren, som piratene ikke har tilgang til.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Fordi det ikke går an å "cracke" et spill hvor du bare får klienten og ikke serveren. Piratene må i såfall skrive sin egen server, noe som tar utrolig mye mer tid og kunnskap.

ATW mumlet noe om en "cracket" versjon tidligere, men man kunne ikke gjøre noe, monstrene stod bare stille, osv. Det kommer av at koden som bestemmer hva som skal skje ikke er tilgjengelig, den befinner seg på serveren, som piratene ikke har tilgang til.

Hvem mumlet om en cracket versjon sa du?

AtW

Lenke til kommentar

Det er ingenting i veien for å kunne velge mellom en offline char og en online char. Noen spill har faktisk gjort det før, kan du komme på noen?

Eg kjem på eit par, men ingen der juksing ikkje har vore eit problem. Er det mange av dei?

Hvilke spill med kun online har vært juksefritt?

AtW

Lenke til kommentar

Quicksave kan være en bitch, uten noen form for backupløsning...

Husker tilbake til gode gamle Diablo 1, hvor faren min i panikk quicksava med en chainlighting som var rett inntil seg.. resultatet? hver gang han loadet så døde han uten mulighet til å komme seg vekk :p såvidt jeg husker så var dette eneste måten man kunne save og loade på, så da var et par mnd elelr mer med spilling bortkastet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...