Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvorfor spille season?

 

Er uansett ganske enkelt å forstå.Jeg jobber en del og har andre aktiviteter jeg holder på med, spiller mye mindre data et før, og da er det ikke noe poeng med season. Spiller ikke nok til å holde med i toppen og da ser jeg ikke poeng med season.

 

Har tenkt på det et par ganger, men for meg er det ikke noe poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med en normal jobb har man da virkelig ikke tid til å holde med i toppen av non-season heller. For de fleste av oss er en ny season en mulighet til å oppleve spillet fra starten igjen, det er om å utfordre seg selv og oppleve de gode øyeblikkene som blir sjeldnere og sjeldnere jo lengre man spiller.

Lenke til kommentar

Jeg har full jobb og vel så det. Seasons er det eneste som fortsatt opprettholder interessen på et visst nivå. Det handler egentlig bare om å være med den første uka på ettermiddagene for å ikke bli fullstendig frakjørt, etter det så henger man jo med som regel.

 

Det som har mest å si er ikke hvor mye man spiller, men hvordan man bruker den tiden man investerer. Spiller man for mye solo blir man stående på stedet hvil. Hvis man derimot spiller med andre mesteparten av tiden henger man greit med.

Lenke til kommentar

Med en normal jobb har man da virkelig ikke tid til å holde med i toppen av non-season heller. For de fleste av oss er en ny season en mulighet til å oppleve spillet fra starten igjen, det er om å utfordre seg selv og oppleve de gode øyeblikkene som blir sjeldnere og sjeldnere jo lengre man spiller.

 

Gode øyeblikk? De gode øyeblikkene i Diablo kommer når man får det ene perfekte iteme man har lett etter. Historien var ok første gangen jeg gikk gjennom det, men nå er den null verdt for meg. Diablo er grinding.

 

Jeg har full jobb og vel så det. Seasons er det eneste som fortsatt opprettholder interessen på et visst nivå. Det handler egentlig bare om å være med den første uka på ettermiddagene for å ikke bli fullstendig frakjørt, etter det så henger man jo med som regel.

 

Det som har mest å si er ikke hvor mye man spiller, men hvordan man bruker den tiden man investerer. Spiller man for mye solo blir man stående på stedet hvil. Hvis man derimot spiller med andre mesteparten av tiden henger man greit med.

 

Er ikke alltid jeg har tid til det engang. Når det nye season kom var jeg opptatt.

 

Hvor mye bedre tror du det er å spille med andre? Personlig spiller jeg bare med en venn av meg, men har lurt litt på å prøve med randoms også.

 

Lurer også på hvorfor season er det eneste som fanger interessen. Hva er så bra med season? Er jo bare grinding uansett.

Lenke til kommentar

Hvis man spiller for progress og grinding er 4 man group praktisk talt obligatorisk. Forskjellen er så stor at det er ikke sammenlignbart, gitt at de man spiller med er på samme eller høyere nivå som deg selv.. Det eneste som potensielt er mer effektivt solo er death breath farming. For min del synes jeg som regel det er kjedelig å spille aleine. Men det er nesten alltid IRL kompiser på, eller folk fra gNO klanen å spille med.

 

Det som fenger med season er jo "veien" fra bunn til topp. Jeg synes kanskje den har gått i overkant fort denne season sammenlignet med tidligere, men uansett. Hvis jeg hadde investert like mye tid i non season som i season ville jeg ikke hatt annet å gjøre enn å fiske GRs siden alt gear ville vært near-perf for lenge siden. Season-journey systemet som de lanserte til S4 var også litt artig.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da ble patch 2.4 annonsert på Blizzcon i går. Patchen blir den største siden RoS kom ut.  Sesong 4 varer til slutten av Desember, vi får beskjed som vanlig 2 uker før den slutter. Det blir en liten pause til Sesong 5 som starter i januar en gang. Det ble også sagt at de tror de har funnet optimal lengde på en sesong. De neste sesongen kommer til og vare i 3 mnd. Samtidig som de innfører en liten pause mellom sesongene. Patch 2.4 går live på ptr i slutten av neste uke. 

 

edit: kort oppusmert hva som blir nytt i patchen.

 

- Ny sone: Greyhollows Island

- Expanded Areas: The Eternal Woods and Royal Quarters

- Ending av set items

- New Feature: Set Dungeons

- New Featrue. Empowered Rifts

- New Ledendaries

- Endret på Buff UI

- Mer Stash Space - opptil 10 tabs (dobling fra i dag)

- Endringer av Season Journeys

- Season Rebirth

- Action Combat

- 175 nye bounties

- Ny Cube oppskrift

- Monster healt for små grupper og solo senkes

- DMG numbers kortet ned til "K", "M" og "B" Høyeste dmg number blir vist i orange skrift og vist litt lenger.

- Indikator om man har cubet ett item eller ikke

- Ny farge på Death Breath

- og mye mer

 

Mer om patchen:

http://www.diablofans.com/

http://eu.battle.net/d3/en/blog/19941044/patch-240-ptr-preview-07-11-2015

Endret av Scrapyard
Lenke til kommentar

Hvis dette er den største patchen siden RoS burde de heller fokusere å fikse all rubebrbandinga, laggen på høye rifts og optimalisere diverse skills. Men de prøver vel bare å dekke over alle problemene med mer content. Kanskje det fikses til neste og siste expansion? Blir trolig ingen S5 på meg før de fikser spillet.

Lenke til kommentar

Utrolig mye utvikling egentlig i dette spillet siden vi faktisk ikke betaler for dette. Det er dog noen ting til som jeg ønsker de fikser eller forandrer. Og respecce nå er slitsomt, laget heller en ny char og brukte det gear som jeg hadde til "overs". Slitsomt med gems bare. Håper på at det kommer "cubing" av gems i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...