Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diablo 3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Quin er vel plvl 900+ nå og har spillt hundrevis av timer på sin Monk. Selvsagt har ikke du samme gear som han.

Kort oppskrift jeg pleier å bruke hver gang det er ny season:

1. Ding 70 (det har du alt)

2. Så kjapt opp på T1 som mulig (det har du alt)

3. Group rifts + kadala gambling. Prioriter de setpiecene som er statistisk lettest å gamble (som regel shoulders, hands, feet, legs).

4. Når du er på T3-4 og har et par trial keystones, slowroll greater rifts for å få gems + legs + shards (solo). Slowroll betyr å ikke drepe RG i greater rift før det er minst 4:30 min left på timeren. Ta bounties i mellomtiden.

5. Kom til T6. Public rift eller speedrift med friends/clan, aldri solo (waste of time). Profit.

6. Legg ned 100+ timer for å komme deg til paragon 500+, og push greater rifts så du får leg gems opp til lvl 40+ (leg gems har SYKT mye å si for damage) så bør du ha kommet opp på et noenlunde nivå.

Forøvrig, :D

post-41440-0-70369400-1430513516_thumb.png

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quin er vel plvl 900+ nå og har spillt hundrevis av timer på sin Monk. Selvsagt har ikke du samme gear som han.

Kort oppskrift jeg pleier å bruke hver gang det er ny season:

1. Ding 70 (det har du alt)

2. Så kjapt opp på T1 som mulig (det har du alt)

3. Group rifts + kadala gambling. Prioriter de setpiecene som er statistisk lettest å gamble (som regel shoulders, hands, feet, legs).

4. Når du er på T3-4 og har et par trial keystones, slowroll greater rifts for å få gems + legs + shards (solo). Slowroll betyr å ikke drepe RG i greater rift før det er minst 4:30 min left på timeren. Ta bounties i mellomtiden.

5. Kom til T6. Public rift eller speedrift med friends/clan, aldri solo (waste of time). Profit.

6. Legg ned 100+ timer for å komme deg til paragon 500+, og push greater rifts så du får leg gems opp til lvl 40+ (leg gems har SYKT mye å si for damage) så bør du ha kommet opp på et noenlunde nivå.

Forøvrig, :D

attachicon.gifUntitled.png

Det bildet skal nok endres om ikke så lenge :p nei, håper det ikke er reset enda, driver å leker med WD for øyeblikket, var nokså morsomt å være tanky / support.

Lenke til kommentar

Noen som kan tipse meg om noen gode barb guider? Som da helst er ganske oppdaterte. Jeg spilte endel barbarian før RoS, men gikk lei fordi det føltes som en AH simulator. Nå er jeg i gang igjen, men har gått tilbake til noob-stadiet. Jeg liker å ha mål å strekke meg etter, men jeg vet ikke hva slags build/gear jeg skal bygge mot og ei heller hva slags gear/build jeg skal bruke mens jeg bygger.

Jeg har liksom glemt hva som er bra og ikke bra, og det har helt sikkert forandret seg siden jeg spilte sist. Men jeg har et ganske godt utgangspunkt da jeg har endel legendaries og set pieces. Jeg har nok gear til å kunne farme torment 3-4 og greater riffs 20+, men jeg må finne ut hva som er bra for å finne ut hvilken retning jeg skal bygge. Noen tips?

Lenke til kommentar

Mhm. Eneste man trenger å vite er at å gå "nedover" er svært ufordelaktig hvis man f.eks bruker Zei's. Men å gå nedover har vel de flest skjønt at er ufordelaktig uansett hva man gjør :p

Bunkret opp med 5x 52, 5x 53 og en 54 og 55 key i går for å prøve en siste effort i GR/leaderboard pushing i dag før jeg legger spillet på hylla en liten periode for å få fokusert litt mer på hverdagen fremover (bytter snart jobb). 52 vet jeg at jeg har inne med noenlunde rift. 53 tror jeg blir særdeles seigt, og 54/55 tviler jeg på at jeg klarer med mindre jeg får the zombie + pylon + stoneboy dream rift :p

Lenke til kommentar

Forskjellige 1h har forskjellig range. F.eks daggers har lavere dmg range enn swords. Mighty weapons har samme damage range som swords såvidt jeg vet. Non-ancient BK burde vel, med gode rolls + 10% stoppe på ca. 2.2/2.3k, mens ancient vil stoppe på 2.9/3.

• Liker 1
Lenke til kommentar

mighty swords har 1.3 base AS så de vil rulle litt lavere skade enn vanlige sverd som har 1.4

jeg har en fulminator som har rulla 3277 dps med 10% damage og 5% AS. altså vil vanlige sverd klare over 3300 om de ruller perfekt.

solemn wow min har 3122, og warriors blooden jeg fikk i helga endte på 2968. den kunne vært litt bedre, men var bedre enn den non acient versjonen jeg hadde.

link til profilen min: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spirre-2552/hero/33989612 sjekk Kaleb. der er fulminatoren min også, med rød gem på follower.

mighty sverd burde klare over 3200 dersom de ruller perfekt.

Endret av Spirre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de som er interessert. To nye builds til wiz og DH har kommet frem de siste dagene. Reiko har dratt GR 58 med wiz med et standard TR6 build hvor han byttet ut SS/tasker/ranslors med Aether Walker, cindercoat og APDs i et perma stunlock meteor build. Wudijo dro GR 57 med et cold RoV Natalya build. Inntil nå har jo SS/tasker og Fire RoV Natalya vært de sterkeste/FoTM for mange.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Snart paragon600, 3 karakterer, ingen med ordenlig våpen, litt fristrerende men hey, RNG... Og craftet 15 hellfire amulets forrige uke, 8 igår, ingen gode  :wallbash:

Folk med på GR50-55 i 4 player idag? spiller selv zDPS (witch doctor) support.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

er da null problem å spille flere klasser. litt variasjon gjør at du ikke møter veggen like fort, og så får du mye mer gear og builds å jakte på. ikke alle trenger perfekt gear på en klasse for å gå videre til neste.

selv har jeg spillt mest barb, men har også spillt en del av alle de andre klassene også. har det meste av gear, ikke alt er like bra sef, men jeg har 2 i hver klasse nå som er mer eller mindre T6 eller bedre geara.

Lenke til kommentar

Nå var stikket mitt til nagina ment som humor siden jeg rævkjørte clan wizard GR rekorden hans med +5 lvls i helgen etter jeg fikk en ancient serpent sparker, noe han mangler :p

Med å møte veggen mente jeg som i at jeg ikke klarer høyere greater rifts, ikke at jeg blir lei. Wizarden i seg selv er dritartig å spille.

Det kommer helt an på hva slags ambisjoner og mål man har. Om du er fornøyd når en karakter kan kjøre T6 så er det bra for deg. For min del så er det greater rift pushing som er gøy og for å gjøre det, og lykkes, må man farme det beste gearet. Og det funker dårlig hvis man bytter mellom characters stadig vekk.

Kan bare se på season progressen min:

S1: Spillte 4 forskjellige classes, høyeste GR: 33.

S2: Spillte 2 forskjellige classes, høyeste GR: 42.

S3: Spillt 1 class, høyeste GR: 52.

Nå er det selvsagt litt powercreep inne i bildet her, men om jeg hadde fokusert like bra på en og en char i S1 og 2 hadde de rekordene vært 50+ i begge seasons.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...