Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Desverre er både WoW og Kridershot (og forsåvidt Calamity) ikke lenger så mye å trakte etter. For Wizard er Furnace eller Serpent Sparker bedre og for DH er det jo Helltrapper eller Etrayu som gjelder.

 

WoW buildet er forsåvidt morsomt nok, men desverre kommer det til kort for hvertfall Furnace. Skal dog sies at jeg bare har WoW i non-season og ikke har sjekket ut buildet ordentlig med f.eks leg gems osv, men melee wizard er hvertfall fullstendig ubrukelig i grifts.

 

Jeg er forsåvidt enig i at enkelte items har for lav droprate, men løsningen din er nok noe utopisk (kommer aldri til å skje) :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg er helt enig i at de burde gjøre om systemet litt. Mitt forslag er litt annerledes enn ditt, men ditt kan jo fungere bra det og.

 

De mest sjeldne itemsene burde hatt mindre roll-range, slik at når de først dropper vil de være bra eller veldig bra. I eksempelet ditt med furnace så er roll-rangen på dmg noe som (1177-1439)-(1410-1790). Jeg mener den rangen heller kunne vært (1300-1439)-(1550-1790). På den måten blir ikke damagen overlegen andre våpen, men man slipper i alle fall å få en som er komplett ubrukelig. Det samme kan man gjøre med %dmg (bare rolle 8-10% f.eks) og mainstat.

 

Etter rundt 350 timer på min DH fikk jeg min første og eneste Kridershot... Helt latterlig ubrukelig. Veldig kjedelig fordi man bygger opp en del forventninger. Jeg og de andre i partyet fikk i alle fall en sjelden transmog da ^^

Lenke til kommentar

Løsningen er egentlig ingen av de tingene dere foreslår :p Løsningen er å gjøre om, eller introdusere, flere items slik at classene faktisk har mer enn ETT våpen som er bra/end-game.

 

Hvordan de skal løse dette nå som vi har greater rifts aner jeg ikke, men sett bort fra det burde det, for T6 farming, være flere builds som kan konkurrere. I D2 kunne man velge. Nå er det bare FOTM or suck.

Lenke til kommentar

Den var meget lekker ja, gratulerer!

 

iAS er nok riktig her, nå husker jeg ikke i farten hvor mye minimum dmg kan rolle opp til på den, så kanskje litt å hente der? Det som er å hente på maxdmg er jo neglisjerbart og vil være urealistisk å få høyere roll på uten å bruke noen hundre millioner uansett.

Lenke til kommentar

Pen den der. har du 4.15 BP?

Eventuelt bruker du lightning build

 

Jeg har kjørt Cold build (4.2018 :)), har ikke kjørt lighting fordi jeg ikke hadde noen gode Meticulous Bolts men har klart å finne disse 4 gode nå så tenkte å legge om.

 

l2nXW3o.jpg

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Nå, hva syns folk om det som ble lansert i går?

 

Positivt at de skal fikse rifts/greater rifts (jevne de ut mtp layouts/monstre etc), men syns det var litt... snaut. De nye settene så forsåvidt morsomme ut, og åpner for 3 nye builds, så da gjenstår det bare å se om de faktisk klarer å balansere dem dit at de faktisk er kompetitive med de eksisterende settene. Flere items skulle dog bli annonsert i dag, så det blir jo spennende å se.

 

Det jeg dog stusset litt på var Ancient legendary tieren. Items med opptil 30% bedre stats enn samme eksisterende legendaries. De sa jo ingenting om å justere vanskeligheten på torments, så med f.eks 30% mer dmg på en sunwoku monk / condemned crusader vil jo T6 bli en enda større vits enn det allerede er. Greit at de gjør noe sånn at folk får incentiver til å klare høyere grifts med nye items, men de fleste spiller jo bare vanlige rifts enn så lenge. Et annet problem er at de ikke kom med noen konkrete planer for trials utover at de "så på det". Hvis de først skal introdusere et helt tier med items bør de også øke insentivene til å spille grifts slik at dette faktisk er the go-to for endgame, snarere enn T6 rifts som det er nå for majoriteten av spillere.

 

Det øvrige innholdet de presenterte var vel i beste fall verdt et "meh".

Lenke til kommentar

Enig i at det var veldig mye "meh",

 

Nye goblins som dropper crafting materials og gems? meh

Pylons fjernes ikke fra greater rift

Trials fjernes ikke (jeg fatter ikke hvorfor de niholder på denne prosessen)

Ny zone, rift guardian og mobs er jo greit iom. at dette kommer som gratis patch.. men..

Lenke til kommentar

Likte "ancient legendary", men med kun høyere roll-ranges på gamle items blir det fort uinteressent. Skulle gjerne sett items som var av en sjeldnere grad enn det vi har idag (typisk legendaries i WoW), som var unike og hadde egne effekter.

 

Ancient legendary vil forøvrig gjøre alle våpen som har droppet før 2.1.2 veldig dårlige til sammenligning, på samme måte som Ramladnis gift gjorde når den kom. 30% høyere roll range på våpen er en drøy forskjell:

 

d3_x1_blizzcon_wand_of_woh_legendary.png

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Forsåvidt enig. Det blir en sånn "plaster på såret" effekt for de som allerede er maxet ut, og gjør jo i prinsippet absolutt alle items man har "ubrukelige" til sammenligning. Synd de ikke viste en 1-h med ordentlig roll, den WoWen der er jo dårligere enn en standard WoW med god roll og +10% dmg...

 

Jeg syns det er synd at de ikke gjør det de har "lovet" som var å ta en skikkelig rework av skill-balancing samt elements. De har endret en haug med greier, men til liten eller ingen nytte siden det fortsatt er kun 1-2 builds pr. character som er noe gøyalt å spille endgame. Skal dog ikke ta sorgene helt på forskudd enda, vi får en time med info i kveld også.

Lenke til kommentar

Vel, wizen min er paragon 710 og har til dags dato ALDRI sett en eneste WoW i spillet, lurer på hvor mange tusen pagagon som må til før jeg får en ancient WoW...... OG om jeg en dag skulle være så heldig å få en ancient WoW, må jeg leve med at sjangsen å få en god roll er enda mindre enn om å få den i første omgang.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

De er rett og slett nødt til å fikse på drop raten på items som normalt har ~0.5-2% drop chance. F.eks WoW har 1.42% dropchance. Jeg orker ikke en gang å begynne på hvor latterlig lav sjansen for en acient wow vil være, men den er rett og slett ikke-eksisterende. Kort fortalt: Wizard kan få 222 items, minus ca. 30 set items, så si 190 legendary items kan droppe. Sjansen for at et drop er en wand er 4.7%. Sjansen for en WoW er 1.42%. Sjansen for at WoWen er 5-10%. Noen som er flinke i matte kan regne ut den endelige sjansen for at et legendary drop til syvende og sist blir en WoW :p

 

De er nødt til å gjøre 1 av 2:

 

1. Øke den opprinnelige drop-chancen på sjeldne items.

2. Lage en skalering på ancient chancen slik at sjeldne items har veldig høy sjanse, og items med høy drop-chance har lav ancient chance.

 

Spesielt ironisk er det at de slipper dette, og samtidig sier at de ikke vil at RNG skal være en avgjørende faktor i spillet, men være et verktøy for å skape variasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...