Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg også spilte vel single player i ca. en uke før jeg beveget meg over på multiplayer, og jeg så meg aldri tilbake.

 

Jeg liker hvordan de har sløyfet en egen single player mode i D3. Da slipper man å bekymre seg over å måtte velge mellom de to. Vil man spille alene kan man det, men man kan bruke samme karakteren sammen med andre. Altså akkurat det samme som MP i D2.

 

Ja, kjempefint å slippe å bekymre seg over all valgfriheten, kanskje man skulle kutte ned til en character-class også, så slipper man å bekymre seg om å måtte velge?

 

AtW

 

Nå er du usaklig.

 

Du har da fortsatt akkurat den samme valgfriheten som før, bare at før måtte man starte helt fra scratch hvis man ville gå fra SP til MP. Du kan da vitterlig spille alene så mye du vil fortsatt, hvis du føler for det, så jeg skjønner ikke akkurat hva du klager på.

AtW prøver å si at man må være koblet til internett for å spille SP, noe man ikke trengte før.

 

Helt seriøst AtW: hvorfor er du i denne tråden og skriver innlegg som krever at man har lest resten av innleggene dine for å forstå hva du mener? Hvis du er så lei av denne tråden kan du vel heller la være å poste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg også spilte vel single player i ca. en uke før jeg beveget meg over på multiplayer, og jeg så meg aldri tilbake.

 

Jeg liker hvordan de har sløyfet en egen single player mode i D3. Da slipper man å bekymre seg over å måtte velge mellom de to. Vil man spille alene kan man det, men man kan bruke samme karakteren sammen med andre. Altså akkurat det samme som MP i D2.

 

Ja, kjempefint å slippe å bekymre seg over all valgfriheten, kanskje man skulle kutte ned til en character-class også, så slipper man å bekymre seg om å måtte velge?

 

AtW

 

Nå er du usaklig.

 

Du har da fortsatt akkurat den samme valgfriheten som før, bare at før måtte man starte helt fra scratch hvis man ville gå fra SP til MP. Du kan da vitterlig spille alene så mye du vil fortsatt, hvis du føler for det, så jeg skjønner ikke akkurat hva du klager på.

AtW prøver å si at man må være koblet til internett for å spille SP, noe man ikke trengte før.

 

Helt seriøst AtW: hvorfor er du i denne tråden og skriver innlegg som krever at man har lest resten av innleggene dine for å forstå hva du mener? Hvis du er så lei av denne tråden kan du vel heller la være å poste?

 

Ok ;) Siden ATW dro sarkasme-kortet istedenfor å nevne det fikk jeg ikke det med meg.

 

At man må være koplet til internett ser jeg egentlig heller ikke på som noe å irritere seg over. Hvis det kan hjelpe på å forhindre juksing, duping e.l. er jeg for å ha det på den måten. Hvor ofte er det man spiller på en maskin og ikke har en internett-tilkopling uansett? Jeg skal ikke hevde at jeg vet hvordan oppsett alle andre har, men for min egen del er jeg konstant tilkoplet nett i sammenhenger hvor jeg ønsker å spille et spill som D3.

Lenke til kommentar

Jeg også spilte vel single player i ca. en uke før jeg beveget meg over på multiplayer, og jeg så meg aldri tilbake.

 

Jeg liker hvordan de har sløyfet en egen single player mode i D3. Da slipper man å bekymre seg over å måtte velge mellom de to. Vil man spille alene kan man det, men man kan bruke samme karakteren sammen med andre. Altså akkurat det samme som MP i D2.

 

Ja, kjempefint å slippe å bekymre seg over all valgfriheten, kanskje man skulle kutte ned til en character-class også, så slipper man å bekymre seg om å måtte velge?

 

AtW

 

Nå er du usaklig.

 

Du har da fortsatt akkurat den samme valgfriheten som før, bare at før måtte man starte helt fra scratch hvis man ville gå fra SP til MP. Du kan da vitterlig spille alene så mye du vil fortsatt, hvis du føler for det, så jeg skjønner ikke akkurat hva du klager på.

AtW prøver å si at man må være koblet til internett for å spille SP, noe man ikke trengte før.

 

Helt seriøst AtW: hvorfor er du i denne tråden og skriver innlegg som krever at man har lest resten av innleggene dine for å forstå hva du mener? Hvis du er så lei av denne tråden kan du vel heller la være å poste?

 

Det er jo selvsagt synd om folk ikke forstår det jeg mener, jeg trodde det gikk fram at jeg var uenig i at det var fint å slippe valgfriheten av å spille Single Player offline, også uten å ha lest mine tidligere innlegg. Jeg ser det ikke på som noen fordel at det ble sløyfet. Jeg skal prøve å uttrykke meg klarere framover.

 

Til saken: hvordan skal mangelen på en offline-SP-mode hindre juksing og duping?

 

AtW

Lenke til kommentar

Til saken: hvordan skal mangelen på en offline-SP-mode hindre juksing og duping?

 

AtW

 

Hvor effektivt det er skal jeg ikke spekulere i, men Blizzard selv sier at siden de ikke implementerer noen SP del kan de la deler av kildekoden til D3 (uten å presisere nøyaktiv hvilke deler) ligge på sine egne servere og kun la spillet aksessere de istedenfor at den blir utført hos klientene. Det skal dermed bli vanskeligere å hente ut informasjon om hvordan ting fungerer og ergo vanskeligere å manipulere koden / sende custom/hacked packets.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Men det som nesten er gamebreaking for min del:

- Ser bare ditt eget loot i multiplayer games.

 

Kan ikkje forstå korleis dette kan vere gamebreaking på nokon måte. Har sett lite av betaen, så har ikkje sett det i praksis, men einaste måten eg kan skjønne at det du beskriver kan vere eit problem er viss ein enten ikkje kan kaste ut ting til medspelarar etter at ein har plukka det opp sjølv eller ikkje kan linke til items som i wow. Stemmer dette?

Nei, det stemmer ikke. Man kan kaste ut items til motspiller. Problemet mitt med dette er det samme problemet jeg har med instancer i spill. Følelsen av å spille multiplayer blir desto mindre når man bare ser sitt eget loot. Er enig i at i public bossrun games i Diablo 2 så funket dette litt dårlig, men da er det jo bare å ha en setting når man lager game som lar deg velge mellom "all loot", "self loot", "self loot on bosses" f.eks. Å fjerne muligheten for å se andres loot helt synes jeg er en laber løsning på "problemet".

 

 

Eg vil uansett tru at det er ein vanesak, systemet trumfar i alle fall det som var i D2.

Nei, det gjør det ikke. Cow lvl, vanlig spilling, etc. etc. kommer alle til å tape på dette nye systemet. Man kan ikke lenger løpe etter der en kompis har vært og finne items som han har oversett eller som han ikke hadde bruk for. Man kan ikke joine et cowrun game etter det er ferdig og sanke items. Konkurranse-aspektet med å plukke opp items når man spiller med venner er helt borte. Det å bare se sitt eget loot er å ta bort et av aspektene ved å faktisk spille multiplayer for meg.

 

 

Jeg kan nesten garantere at man ikke sitter og regner breakpoints, treasure classes, poison damage osv. i Diablo 3. Her trenger man vel ikke ta frem kalkulatoren for noe som helst. Og i oppfølgeren til et av de dypeste spillene noensinne er er det litt trist.

 

Og du meiner det er negativt? Meiner du det er godt speldesign at du faktisk er nødt til å sette deg inn i formlane som ligg bak alt som skjer på skjermen? Er det ikkje betre om dette er klart og tydeleg presentert i spelet frå før av? At det du trur skal skje når du tar på deg en item, faktisk er det som skjer?

 

Eg ser poenget ditt, har sjølv brukt mykje tid på alle desse utrekningane, men du ser vel også at eit unødvendig komplisert system ikkje er det same som eit godt system?

Ser ikke problemet. De som ikke brydde seg om det tapte vel ikke noe på at det var slik? Med det var et ekstra lag med dybde for de som hadde interessen. Men som sagt, jeg kan ikke uttale meg om hvordan dette blir i det endelige spillet. Det finnes garantert muligheter der en som går inn for det kan få fordeler over Ola Nordmann i Diablo 3 også, håper jeg i alle fall.

 

Her er 2 av de tøffere videoene fra betaen jeg har funnet:

 

Beta-start 16. september sier de forresten her: http://diablo.incgamers.com/blog/comments/blizzard-blues-on-the-full-beta-the-red-target-outline-and-more

Lenke til kommentar

. Konkurranse-aspektet med å plukke opp items når man spiller med venner er helt borte. Det å bare se sitt eget loot er å ta bort et av aspektene ved å faktisk spille multiplayer for meg.

 

 

Personlig synes jeg det å måtte løpe etter loot er et drittaspekt ved å spille MP, som trekker vekk fra den morsomme delen av spillingen.

 

AtW

Lenke til kommentar

. Konkurranse-aspektet med å plukke opp items når man spiller med venner er helt borte. Det å bare se sitt eget loot er å ta bort et av aspektene ved å faktisk spille multiplayer for meg.

 

 

Personlig synes jeg det å måtte løpe etter loot er et drittaspekt ved å spille MP, som trekker vekk fra den morsomme delen av spillingen.

 

AtW

 

Helt enig. Spiller du ranged er du fucked.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det å bli tvunget til å spamme ulidelig idet en boss skal falle (som baal fks :) ) er en helt håpløs ordning. Denne virker veldig skikkelig. Om det er slikt at det blir droppet noe hos din coop som du kan trenge, gir det også et godt insentiv til trade på stedet. :)

 

Ikke minst, godt å få litt ut av det selv. Er ikke gøy og være med baal runs i D2, eneste det er godt for er xp, looten som er av verdi forsvinner så fort i lomma på bots at du ikke ser det falle engang.

 

Og d2 handler jo kun om Loot :)

Endret av Epleskrell
Lenke til kommentar

. Konkurranse-aspektet med å plukke opp items når man spiller med venner er helt borte. Det å bare se sitt eget loot er å ta bort et av aspektene ved å faktisk spille multiplayer for meg.

 

 

Personlig synes jeg det å måtte løpe etter loot er et drittaspekt ved å spille MP, som trekker vekk fra den morsomme delen av spillingen.

 

AtW

 

Enig. Virker bare logisk å ta det i den retningen de har gjort i D3.

Lenke til kommentar
Nei, det gjør det ikke. Cow lvl, vanlig spilling, etc. etc. kommer alle til å tape på dette nye systemet. Man kan ikke lenger løpe etter der en kompis har vært og finne items som han har oversett eller som han ikke hadde bruk for. Man kan ikke joine et cowrun game etter det er ferdig og sanke items. Konkurranse-aspektet med å plukke opp items når man spiller med venner er helt borte. Det å bare se sitt eget loot er å ta bort et av aspektene ved å faktisk spille multiplayer for meg.

 

Du klager over at vi ikke kan løpe etter folk og stjele loot fra dem? Kødder du? Og hvorfor vil noen dra til Cow Level etter at de andre er ferdige der? Du tror ikke seriøst du vil finne noe bra da? Dessuten tror jeg det vil bli svært vanskelig å overse loot nå. Det ville overrasket meg stort om vi ikke bare kan trykke på en tast for å samle inn all loot rundt oss automatisk for å spare mye tid vi kan bruke på det morsomme i stedet. Vil du ha loot må du nok pent spille spillet selv, ikke la andre spille det for deg.

Lenke til kommentar

Nei, det stemmer ikke. Man kan kaste ut items til motspiller. Problemet mitt med dette er det samme problemet jeg har med instancer i spill. Følelsen av å spille multiplayer blir desto mindre når man bare ser sitt eget loot. Er enig i at i public bossrun games i Diablo 2 så funket dette litt dårlig, men da er det jo bare å ha en setting når man lager game som lar deg velge mellom "all loot", "self loot", "self loot on bosses" f.eks. Å fjerne muligheten for å se andres loot helt synes jeg er en laber løsning på "problemet".

 

Nei, det gjør det ikke. Cow lvl, vanlig spilling, etc. etc. kommer alle til å tape på dette nye systemet. Man kan ikke lenger løpe etter der en kompis har vært og finne items som han har oversett eller som han ikke hadde bruk for. Man kan ikke joine et cowrun game etter det er ferdig og sanke items. Konkurranse-aspektet med å plukke opp items når man spiller med venner er helt borte. Det å bare se sitt eget loot er å ta bort et av aspektene ved å faktisk spille multiplayer for meg.

 

Å velje ein slik setting kunne kanskje fungert, men etter litt fundering er eg ikkje så sikker på om det er ein god ide, det heng jo saman med korleis heile item-systemet fungerer. Det droppar mindre items enn før, men det som droppar vil til gjengjeld ha større verdi. Gull blir plukka opp automatisk og det heller ikkje hundrevis av potions slengande rundt om kring. Viss det å springe i games som andre har spelt i for å leite etter ting dei kan ha oversett er eit argument, så vil eg tru at det uansett ville vere så få ting igjen at dette ikkje ville vere eit poeng. Det er vel svært lite sannsynleg at ikkje ein einaste av dei fire spelarane i gamen hadde plukka opp ein eller anna gul item for å selge eller putte i NC. Du treng jo ikkje å springe tilbake til byen for å gjere noko av dette. Og viss du no kunne velje ein slik loot-setting, så vil jo dette vere eit stort skille mellom games som har felles loot og dei som har individuell. Dette vil jo igjen føre til ei segregering av spelarbasen, noko Blizzard har vore i mot frå dag 1, og noko eg er fullstendig einig i. Nei, eg prøver, men ser ikkje korleis dette kan vere øydeleggande på noko måte. At personar som ligg i kvarandre si venneliste kan ha felles loot, kunne jo kanskje vore ein moglegheit.

 

Denne "konkurransen" i mellom dykk vil eg tru er meir innbilning enn faktisk ein reell konkurranse. Med det meiner eg at det er jo neste helt tilfeldig kven av dykk som ender opp med itemen uansett og handlar svært lite om kven som er "best" til å spamme venstre museknapp.

 

Ser ikke problemet. De som ikke brydde seg om det tapte vel ikke noe på at det var slik? Med det var et ekstra lag med dybde for de som hadde interessen. Men som sagt, jeg kan ikke uttale meg om hvordan dette blir i det endelige spillet. Det finnes garantert muligheter der en som går inn for det kan få fordeler over Ola Nordmann i Diablo 3 også, håper jeg i alle fall.

 

Jo, dei som ikkje brydde seg i D2 tapte på det. Når Ola Nordmann får ein item det står 10 % faster cast rate på så er det vel rimeleg av han å tru at det er faktisk det som skjer? Ikkje at det ligg ei begrensing i grafikkmotoren til spelet som gjere at du faktisk er nødt til å ha 34 % faster cast rate for å merke noko forskjell? Mannen i gata tapar på at det som står på skjermen ikkje gjenspeilar det som skjer. Noko av det same går på det å erstatte "very fast attack speed" med X antall slag i sekundet. Kor raskt er very fast i forhold til fast? Og viss du har fast attack speed, men + 10% attack speed på ein anna item, kva blir det då? Å oppsumere alt i X angrep per sekund er rett og slett berre logisk.

 

Det du trur skal skje bør henge saman med det som skjer og eit komplisert system er ikkje automatisk eit bra system, det oppsummerar svært mykje at det som var problemet med D2 og var på ingen måte det som gjorde spelet bra. Det vil uansett alltid vere moglegheiter for å finrekne på ting som du seier, berre at det kanskje ikkje er så opplagt denne gongen, og det er vel berre bra?

 

Vart litt mykje tekst her, får ikkje sett over det no, men skal sjå desse filmane du linka til seinare i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Snip

Du klager over at vi ikke kan løpe etter folk og stjele loot fra dem? Kødder du? Og hvorfor vil noen dra til Cow Level etter at de andre er ferdige der? Du tror ikke seriøst du vil finne noe bra da? Dessuten tror jeg det vil bli svært vanskelig å overse loot nå. Det ville overrasket meg stort om vi ikke bare kan trykke på en tast for å samle inn all loot rundt oss automatisk for å spare mye tid vi kan bruke på det morsomme i stedet. Vil du ha loot må du nok pent spille spillet selv, ikke la andre spille det for deg.

Nei, gjør du? Vet ikke hvordan jeg skal svare deg når du bommet så veldig på poenget mitt.

 

@Merko, bra du klarte å quote linja over linja der det faktisk står.

We have it on good authority that the closed beta is due to begin on 16th, this was the case a few weeks ago and as far as we know is still on track but of course it's always subject to slippages.
Lenke til kommentar

Eg vil uansett tru at det er ein vanesak, systemet trumfar i alle fall det som var i D2.

Nei, det gjør det ikke. Cow lvl, vanlig spilling, etc. etc. kommer alle til å tape på dette nye systemet. Man kan ikke lenger løpe etter der en kompis har vært og finne items som han har oversett eller som han ikke hadde bruk for. Man kan ikke joine et cowrun game etter det er ferdig og sanke items. Konkurranse-aspektet med å plukke opp items når man spiller med venner er helt borte. Det å bare se sitt eget loot er å ta bort et av aspektene ved å faktisk spille multiplayer for meg.

 

Det er vel en måte å vinkle det på, men hvor mange ganger har du joinet et ferdigspilt cowgame (altså hvor alle kuer er drept og folka er borte) for å loote? Det har aldri jeg. Ikke en eneste gang på 10 år med D2 MP.

 

Husk at selv om det ikke er shared loot, får ALLE loot. Jeg vet ikke om du må være i proximity, eller hvor langt unna du kan være, men si at det går på prox så trenger du bare å løpe rundt i bakevja og plukke opp det du måtte ønske. Selv om du ikke dreper en dritt selv. Og hvis du uansett ikke skal være med på action spiller det vel fint liten rolle, eller faktisk så kan du TJENE på det, at looten ikke er delt. For hvis noen foran deg dreper og noe fett dropper så er det jo isåfall kun du som kan plukke det opp...

Lenke til kommentar

Det er svært lite nytt på denne sida, men det er sjølvsagt avhengig av kor tett du har fulgt informasjonsstraumen i dei siste mnd :) Veldig kjekt å få alt presentert offisielt og i ei samla ryddig form.

 

Veldig artig med skill-kalkulatoren i alle fall! Kven var det som sa mangel på customisation? Har laga meg fleire builds som eg vil prøve ut no allerede enn eg nokonsinne prøvde seriøst i mine 10 D2-år. Det er ikkje sant, vart litt ivrig der, men er 100% prosent på at det kjem til å bli sant så snart spelet kjem ut :p

 

Det er såvidt eg veit ingen historierelaterte spoilers der endå, så dei som er bekymra for berre det er trygge om ikkje anna.

 

Må og berre slenge inn at eg diggar dei til tider drastiske effektenen av runes i skills.

Endret av LMH
Lenke til kommentar

Gleder meg veldig til spillet, men er ganske skuffa over at jeg ikke vil ha mulighet til å spille singleplayer offline. Da nett til sjøs er noe ustabilt. Og garantert ikke vil bli regna som tilstrekkelig av battlenet. Og dette blir 4-5 uker om gangen....

 

Tror heller jeg skal starte karriere hos nav :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...