Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jakten på loot fortsetter, men sitter egentlig med en jævlig bismak for øyeblikket.

Det lønner seg ihvertfall ikke å være snill å grei med å gi vekk items.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

Heihei, sorry altså! :) Om det er til noen trøst bruker jeg det hele tiden. Og som trøst to så har dem nerfet proc raten på Thunderfury slik at den ikke procer fult så ofte.

Det var aldri i intensjonen at du skulle sitte tilbake med en bismak av å bli lurt, så om du føler at du angrer på det beklager jeg :/ Skulle gjerne gitt det tilbake men grunn reforging av en useless stat til INT så ble det soulbound.

Lenke til kommentar

Har merket meg en litt snodig ting angående leg drops. Og det er at det dropper ALDRI noe de første gjennomkjøringene. Det er sikkert tilfeldig, men lurte på hva deres erfaringer er rundt dette? Dette skjedde igjen i dag for min del, og nå har jeg spilt 2 fulle bounties og 3 rifts, og det har droppet 2 grønne items og en legendary. Ikke overraskende droppet alt på de siste 2 runsa.

Litt snodig at det skjer hver gang. Var det helt tilfeldig så burde det vel droppet noe tidlig i ny og ne også?

Lenke til kommentar

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/11835123641

boom, bare ta en titt på den guiden. Ikke garantert at det fungerer, men det har funket for meg før så regner med det ikke har endret seg.

Fant allerede den guiden tidligere, og den ser bra ut til og finjustere ting, men problemet mitt som jeg nevnte i tråden min er at jeg for jo ikke skrudd på 3d til og begynne med. Så først må jeg få det på, deretter kan jeg finjustere det så det ser skikkelig bra ut. Når jeg trykker ctrl+T ingame så bare flimmrer skjermen et lite øyeblikk og ellers så er det ingen forskjell.
Lenke til kommentar

Er leg drops RNG per mob, eller per run? Altså, jeg hadde en runde på HC igår der jeg fikk NI legendaries og TO fra kadala på ÈN run. Altså, vi snakker 20 min på t1, med totalt 11 legs...

Vennene mine ble så pissd at de dro til spawn når rift guardian kom, hahah. Godt jeg har homing pads

Lenke til kommentar

Vel... aner ikke.. selv har det vært elendig for meg i rifts i dag. 4 rifts på T3 og ikke en forbanna leg, ikke så mye som en plan eller soul. Synes det burde vært en feilsafe når man kommer på T3 og høyere, at man hvertfall får en soul på slutten. Er jo meningsløst at 4 rifts som tar 20 min hver omtrent på høy vanskelighesgrad ikke gir noe, selv med RNG på sitt beste.

Lenke til kommentar

Er leg drops RNG per mob, eller per run? Altså, jeg hadde en runde på HC igår der jeg fikk NI legendaries og TO fra kadala på ÈN run. Altså, vi snakker 20 min på t1, med totalt 11 legs...

Vennene mine ble så pissd at de dro til spawn når rift guardian kom, hahah. Godt jeg har homing pads

Det er noe uklarhet rundt dette akkurat nå, det er en exploit som kan brukes nå som fungerer basert på at leg drops er koblet til hvert enkelt game, men i utgangspunktet med den offesielle informasjonen vi har er det nesten helt rng per mob.

At noen er heldig og noen ikke er bare del av spillet, hvor mange legs du får kan variere veldig, men loot 2.0 er satt til å buffe sjangsen hvis du går for lenge uten noen drops. Blå post på offesielle forumet er at man burde forvente minimum en legendary hvert 90. minutt.

Lenke til kommentar

Var d jeg sikta til TVE, så bare litt shady ut når TF ikke ble brukt på monken som du skulle ha den til. Men dukka opp på en ny wiz istede, da kunne jeg jo bare brukt det selv.

Var det som gav meg en bismak, hadde d blitt brukt på monken så hadde jeg ikke brydd meg. Var jo derfor du fikk den.

Regner med at dere har lest om legendary loot table info fr incgamers?

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12675108569?page=1

http://diablo.incgamers.com/?p=377506

Tipper d dukker opp en Wand of Woh i sekken min i morgen.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

De listene der "bekrefter" jo bare de spekulasjonene som har vært til nå: At items er gruppert i forskjellige tiers med forskjellige drop chance:

Tier 1: Høyest sjanse (samlet ofte opptil 90% sjanse for at et dropp er fra den "kjipe" gruppen, men kan variere fra 40-90%. F.eks på wizard orbs er det hele 60% sjanse for en "tier 2" orb).

Tier 2: halvparten så stor sjanse.

Tier 3: 1/10 så stor sjanse.

Tier 4: 1/50 så stor sjanse (tror denne kun finnes i amulet kategorien).

Generelt sett. Noen variasjoner er det hvor en kategori bare har 1 tier, og noen få kategorier som har en annen droppchance på tier 3 (f.eks shard of hate som har 1/5-1/4 sjanse for å droppe).

Men var det ikke noe snakk om at loot-tables er forskjellig fra game til game? Skulle vært interessant å vite hvordan dette påvirker dropraten igjen hvis det er slik at enkelte items ekskluderes fra table i visse games.

Lenke til kommentar

Men var det ikke noe snakk om at loot-tables er forskjellig fra game til game? Skulle vært interessant å vite hvordan dette påvirker dropraten igjen hvis det er slik at enkelte items ekskluderes fra table i visse games.

Så flere snakket om det på de to tre første sidene av tråden dette diskuteres i. Riktignok bare spekulasjoner vil jeg anta siden ingen kom med kilde.

Men en slik loottable/lootseed per game hadde jo vært fint om hadde blitt bekreftet for det kunne forklart hvorfor jeg til dags dato har til gode å se en zunimassas droppe etter RoS.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Kan godt se for meg at det er forskjellig loot table per game session, så jeg har starta med å logge ut/inn dersom jeg for eksempel ikke får legs. Eller får legs av en type jeg ikke ønsker(kansje det er å ta for hardt i), men det skader ihvertfall ikke.Tar deg bare 30 sekunder ekstra også.

Jeg fikk forøvrig 3 memphos på et par rifts, relogga fikk wizard hat. Sannsynligvis bare tilfeldig, men alikavel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...