Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Mja, det med avlogget og legs kan jeg ikke være enig i. Spilte et par timer her om dagen -> 0 legs. I går tok det halvannen time før jeg fikk noe. Hvis man ser bortifra leg mats da. De fikk jeg to av før noen item leg.

Kadala tror jeg er upåvirket. Fikk 2 legs av henne i går på rundt 300 shards. Begge var dessverre elendige :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som er så bra med cindercoat? Jeg fant en på lvl 68 om jeg ikke husker feil, men en rare jeg har på lvl 70 er betydelig bedre på alle punkter.

Er den så mye bedre som lvl70 item?

red: Når jeg tenker meg om så er den kanskje bra hvis man bruker mye fire spells?

Endret av MasterMind2k
Lenke til kommentar

Ganske interessant teori fra han fyren her angående legdrops, chance og "tiers" på kvalitet: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12504871619?page=1

Kan ta en TLDR;

- Han tror "rested XP" systemet fra WoW er overført til Daiblo. Dette medfører at hver gang du logger inn etter å ha vært avlogget en viss periode vil dropraten din ha økt i bakgrunnen som gjør at du finner en eller flere legs ganske raskt så fort du starter å spille.

- At kvaliteten på legendaries er delt inn i nivåer, og at de lavere nivåene har mye større sjanse for å rolle enn de høye.

De to første punktene skriver jeg lett under på hvertfall. Det tar sjelden mer enn minutter før jeg finner en leg etter jeg har vært avlogget en stund. Samme med drops. Det var samme driten i D2. Du fant 100 nagelrings for hver ravenfrost, og 1000 nagelrings for hver SoJ. Det er veldig merkbart fordi jeg har funnet et tonn av legbelts (minst 20). Om rollchancen var like stor ville det statistisk sett nesten vært garantert at minst ett av de hadde vært en hellcat eller witching hour. Jeg har også funnet en drøss med chests, men ingen cindercoat. Bare fra kadala alene har jeg fått 15 legchests. Sikkert ca. like mange fra vanlige drops også.

Det første skal jeg ikke si noe sikkert om, men nummer to er jo strengt tatt bekreftet. Blizz har sagt at noen items har lavere droprate enn andre, og vil derfor droppe sjeldnere. Man trenger ikke å dele ting inn i tiers for at det skal fungere slik. F.eks:

Legendary chest dropper og det finnes kun to stykk (for enkelhets skyld. Cindercoat har 1% dropchance, Blackthorne chest har 99% dropchance. Da vil du finne hauger og lass med BT før du finner en cinder, uten at det finnes et tier system av den grunn.

Lenke til kommentar

På de beste kan man visst få +20% fire damage og -30% resource cost på å caste fire spells. Det sier seg selv at om man bygger en fire-wizard, kan man uppe dmg-output ganske betraktelig.

Rettelse, for ordens skyld :)

Hva er det som er så bra med cindercoat? Jeg fant en på lvl 68 om jeg ikke husker feil, men en rare jeg har på lvl 70 er betydelig bedre på alle punkter.

red: Når jeg tenker meg om så er den kanskje bra hvis man bruker mye fire spells?

Er nok neppe stor forskjell mellom 68 og 70 versjonen. Med 3 socks, grei fire % roll og mainstat vil den være best in slot for både monk og DH fire builds. Men om du ikke kjører fire build og ikke er klar over hva statsa gjør, samt at +fire skill ikke blir tatt med i de røde/grønne tallene under kan det for uinvidde se ut som en ubrukelig armor, ja.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Den er "bare" bra om man bruker fire spells, og du vil alltid se "-% dmg" ettersom hverken resource reduction eller +% fire dmg teller på dmg. Man må bruke skjønn når man velger items, ikke stole på prosentene fra Blizzard.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det første skal jeg ikke si noe sikkert om, men nummer to er jo strengt tatt bekreftet. Blizz har sagt at noen items har lavere droprate enn andre, og vil derfor droppe sjeldnere. Man trenger ikke å dele ting inn i tiers for at det skal fungere slik. F.eks:

Legendary chest dropper og det finnes kun to stykk (for enkelhets skyld. Cindercoat har 1% dropchance, Blackthorne chest har 99% dropchance. Da vil du finne hauger og lass med BT før du finner en cinder, uten at det finnes et tier system av den grunn.

Ikke for å nitpicke, men det er jo i prinsippet det samme. De har nok ganske sikkert gruppert en rekke items innenfor en viss % chance to drop hvor noen grupper har større sjanse enn andre.

Selv med bare to items vil det fortsatt bli to grupper i tier-hierarkiet. En med høy, og en med lav chance.

Lenke til kommentar

Er skremmande om det å pløye 5-6 rifts på en time skal gi samme antall legendaries som en med mykje dårligare gear, som tar 1 rift på samme timen.

Og faktum er at eg også føler at den teorien til forumtrollet stemmer.

Også dette med "rested xp". Spel en 3-4 rifts...du har dårlig luck og lite og ingenting dropper. Så kommer en kompis innom, som ikkje har spelt D3 på ei veke. Joiner ditt game, og når riften er ferdig har han fått 3 legendaries, og du 0.

Lenke til kommentar

Akkurat.

Antallet legs vil selvsagt ikke være likt mellom en som tar 5-6 rifts i timen kontra 1, men det virker som at systemet er lagt opp slik at forskjellen ikke skal være alt for stor. Det stemmer forøvrig bra med resten av spillet, der det meste er lagt opp til at spillet skal være givende også for de som nettop har kjøpt det og spiller untwinked på normal mens de jobber seg oppover.

Det kan vel også kanskje ses på som en konsekvens av BoA policyen på items og fjerningen av AH. Før ville man kunne "trade" seg oppover ved å selge commodities og ting man fant under veis for så å spare opp og kjøpe dyrere/sjeldnere items etter hvert, mens siden man nå er avhengig av å finne 99% av items på egenhånd må nesten spillet føles givende også for de som starter fra scratch.

Lenke til kommentar

Den er "bare" bra om man bruker fire spells, og du vil alltid se "-% dmg" ettersom hverken resource reduction eller +% fire dmg teller på dmg. Man må bruke skjønn når man velger items, ikke stole på prosentene fra Blizzard.

Som jeg redigerte inn, så skjønte jeg etter litt bruk av hodet at den ikke var så dum hvis man bruker fire spells. Skal faktisk vurdere å sette opp en ny build for å se om jeg får noe ut av det :)

Per dags dato så kiter jeg med fokus på å kunne hive avgårde mest mulige arcane orbs hver gang jeg har muligheten :)

Lenke til kommentar

Er litt usikker på om denne teorien stemmer helt. En kompis og jeg spiller litt d3, han spiller veldig mye paragon 200 og jeg ikke fult så mye, kun paragon 80.

Han har fortsatt ALLTID mer gear enn meg, får ALLTID masse leg drops. Jeg får bare søppel, og når jeg først får legdrops er det på alter jeg levler opp som også er SØPPEL.

Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange amazing legs jeg har fått siden d3 kom ut. (snakker da ikke om ROS, der har jeg vel fått 1 leg som var bra... )

Lenke til kommentar

Jeg driter i teorier så lenge det dropper for meg, men nå har det vært tørkperiode i 2-3 rifts...

Kompisen min i går derimot, helt sykt...litt over 50 legendaries på 1 dag, average 1-2 per rift, 4-5 på gode rifts. Må inrømme det var små irriterende på teamspeak/razorComm når han sier "Legendary" hver gang det dropper noe for han :)

Lenke til kommentar

For meg varierer det fortsatt en god del. Spiller noen rifts uten at noe dropper, og så kan det droppe flere. Rekorden min er vel 4 legs i samme rift, og 3 av dem droppet i samme område kort tid etter hverandre.

Sånn er det, og jeg synes egentlig det funker bra. Det dropper bra med legendaries jevnt over, men samtidig kan man gå et par på rad uten at noe dropper. Det føles litt som fisking, og det er egentlig helt greit for meg. Dog har jeg blitt litt smålei spillet. Har skaffet meg gode legendaries og grønne deler på samtlige slots på barben og mistet litt piffen etter det. Har ikke spilt på noen dager nå, bortsett fra noen korte runs med magen som jeg lvler.

Endret av Grimmert
Lenke til kommentar

Fikk 5 legs i en rift i dag, 2 var veldig gode, lightning rod sverdet som jeg gav til en barb kompis som spilte med meg, og über beltet alle vil ha, husker ikke navnet nå men den med chd %. de fleste av legs droppet nesten samtidig.

Lenke til kommentar

jeg fikk bare dårlige legs i dag, så jeg bestemte meg for å gjøre litt crafting, ente opp med å crafte endel set til monken min :p

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Civilix-2702/hero/15219422

Senere i dag blir det nok til å farme etter to badges så jeg kan crafte guardian belte og wrist også, samt samle litt souls til å reforge noen stats på de setta så det kansje blir bruklig. Men hovedsaklig er det bare for morro.

Lenke til kommentar

Upcoming changes i patch 2.0.5 (ingen ETA):

TLDR; De fjerner alle incentiver for normal cache farming, og akkurat denne delen av farming vil føles mye mer givende enn den er på nåværende tidspunkt.

TLDR#2; Blood shards fra rifts vil scale med torment lvl. Altså vil det bli enda mer lønnsomt å farme rifts på høyere torment enn 1.

As a heads up, we’re looking to make two changes to Horadric Caches. The first change is to allow the caches to drop Torment-only Legendary items. The second is to increase the chance that you’ll find a Legendary item in Horadric Caches, including Act-specific Legendaries like the Royal Ring of Grandeur, based on the Torment difficulty. What this means is that Horadric Caches earned in Torment I+ will be able to drop Torment restricted Legendary items, and caches earned in Torment II+ will have a scaling bonus for dropping Legendary items (which includes those items only found in a cache).

You can find a list of Torment-only Legendary items right here, courtesy of Nevalistis.
Well, since you brought it up let's talk a little about that. 3592331738.png We're also planning on changing Rift Guardians so that they drop more Blood Shards for each level of Torment past the first (i.e. in Torment II+). For clarity, this means Rift Guardians would drop the same amount of Blood Shards as they currently do in Torment I, but starting in Torment II they would drop additional Blood Shards per each Torment slider tick. This change should arrive at the same time as the Horadric Cache change mentioned previously, which is currently scheduled for our next bug fix/balance patch (patch 2.0.5).*
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...