UriasX Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 DiabloRNG er vel strengt tatt ikke RNG skal en tro halvparten av hva man kan lese på forumet til dette spillet. Hvis du tror på halvparten av hva som skrives på D3 forumet til blizz så vil du ende opp som en bitter og trist mann Så når flere av tingene som skrives kan støttes opp av fakta og troverdige kilder(blizz egne ansatte blant annet) så blir jeg en bitter og trist mann? Vel, Bitter og tristhet here i come. Halvparten av det som skrives er slettes ikke støttet opp av noe som helst. Ingen tvil om at det skrives en del fornuftig der om loot, og de publiserte endringene de har gjort i hotfixer bekrefter jo at de ikke er fornøyd med systemet slik det er i dag. Det jeg mente var bare at de fornuftige innleggene er i mindretall slik det er på alle spillforum Lenke til kommentar
nagina Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 (endret) Da har man prøvd ut Fire "spec" med Wizard, med totalt 80-90% more damage dealt with fire spells. Testet for morro skyld mot Malthael, gikk ned på ca 30sek (torment 1) Endret 7. april 2014 av nagina Lenke til kommentar
Flin Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Har fått oppskrifter til to forskjellige sett og setta ser igrunn ok ut, men de er jo selvfølgelig ganske dyre å lage. Var ganske gira på det når jeg fikk de, men har tenkt meg litt om og jeg tror ikke det er verdt det. Man får seks tilfeldige egenskaper, kan jo være crap alt sammen og da har man kasta bort en hel haug tid på et dritt item. Tror kanskje det burde komme noen endringer i crafting av grønne og oransje ting. Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Hvor mye gull brukte du på å teste ut det da? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Synes craftingen er grei nok i seg selv mtp på random stats, men, å svi av 5-10 mill på å crafte opp en flawless royal gem er ren galskap. Spesielt mtp. at flere av craft-settene har mildt sagt elendige setbonuser. De har bekreftet at leg mat drop ratens skal buffes, men dette med gems har jeg ikke sett dem kommentere på enda. Fjerner de det så er mye gjort. Eller i det minste senke kvaliteten til det samme som man må ha for å enchante jewelry, flawless imperial istedenfor flawless royal. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Er eneste cash brukes til så jeg synes at de ikke skal endre noe. Jeg kan si at jeg er veldig fattig i dette spillet men har ingen problemer med å skaffe meg de beste gems. Kan ikke få alt levert på sølvfat akkurat. Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Har du under 10 mill så kan du kanskje til nøds regnes som fattig. Jeg blåser stort sett i å crafte gems siden jeg vet hvor dyrt det er og hvor få items jeg får med socket. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Gems eneste cash kan brukes til? Enchanting er jo den desidert største goldsinken. Selvsagt skal man ikke få alt levert på fanget, men mtp. hvor vanskelig det er å finne enkelte craftmats, og graden av random på craft-rollen, så blir det i drøyeste laget å bruke 10m/5m på én piece. Spesielt når det ikke er noen sammenheng mellom hva som krever gem og ikke. F.eks: Belts. Captain Crimson's belt koster gem. Demon's Hide koster ikke gem, ei heller gjør Guardian's Jeopardy. Boots: Igjen, Crimson's koster gem, mens Asheara's koster ikke gem. Et par legendary boots (Board Walkers) koster heller ikke gems og har i tillegg garantert movement speed stats. Hvorfor i all verden skal man gidde å crafte de som krever gems? Demon's Hide set: Belt og bracer koster ikke gem, armor, shoulder og pants koster gem. Dette settet har kanskje de mest ubrukelige setbonusene som fins. Aughilds og Asheara's har begge bedre setbonuser, men der koster ingen av piecene gem å crafte. Same goes for legendaries. Noen koster gem, noen koster ikke. Og de har potensiale til å rolle nøyaktig samme stats (altså 6 random). Dette er ikke annet enn dårlig itemization/craft design. Enten burde gems for crafting være forbeholdt items som har en garantert, ønsket stat, eller så burde det fjernes, eller kvaliteten på gemet senkes. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Er sånn det skal være. Er forskjellige set bonuser, noen bra, noen ikke. Poenget er at folk skal bruke gold/cash på det, utforske om det er bra eller ikke. Det er bra at de har satt slike craftable ting når økonomi er såpass fucked. Nei, jeg er fortsatt fattig men jeg ser mange har flere billioner med gold. Man får ta å tenke litt på hva man crafter, utforske litt. Er man ekstra nysgjerrig så googler man og sjekker hva de andre mener om denne itemet, er det verdt å crafte osv osv... Jeg personlig synes det er greit, hadde alt vært veldig billig så hadde alle hatt det og evt spillet hadde gått fortere lei når man får geared på 123. Crafting er bra som det er, punktum. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Er sånn det skal være. Er forskjellige set bonuser, noen bra, noen ikke. Poenget er at folk skal bruke gold/cash på det, utforske om det er bra eller ikke. Det er bra at de har satt slike craftable ting når økonomi er såpass fucked. Nei, jeg er fortsatt fattig men jeg ser mange har flere billioner med gold. Man får ta å tenke litt på hva man crafter, utforske litt. Er man ekstra nysgjerrig så googler man og sjekker hva de andre mener om denne itemet, er det verdt å crafte osv osv... Jeg personlig synes det er greit, hadde alt vært veldig billig så hadde alle hatt det og evt spillet hadde gått fortere lei når man får geared på 123. Crafting er bra som det er, punktum. Noe av det dummere jeg har hørt. Stadig snakkes det om at folk blir gearet på 123, nesten utelukket er dette folk som la ned en arbeidsuke i RoS rett etter launch, farmet T6 chest i time etter time og har drøyt bra gear. Som "bevis" henvises det til nolife streamere som hadde billioner av gull fra AH farming, gold duping, chest exploits og whatnot fra før RoS, som nå ikke greier å finne oppgraderinger til karakteren sin. Dette gjelder absolutt ikke for flertallet som spiller spillet. Den vanlige gamer har ikke mulighet til å spille 40+ timer i uka, og sitter ikke med uendelige mengder gull slik denne bitte lille minoriteten gjør. Hvis man skal balansere crafting ut ifra denne gjengen så vil spillet være håpløst kjedelig for resten. Crafting costs på 10+ millioner for et enkelt item som har gode muligheter til å ende opp som søppel er IKKE god gamedesign. Man tjener kanskje 1 mill per time normal spilling, og da står slettes ikke belønning opp mot tidsbruk. Det er 6 klasser i spillet og utrolig mye forskjellig utstyr man kan skaffe til hver enkelt. Selv om de hadde tredoblet legendary droprate tviler jeg sterkt på at de fleste hadde gått lei "fordi de fikk alt for bra gear altfor fort". Sånn som det er nå er det langt større sansynlighet for at folk går lei fordi progresjonen er for treig og at man får for lite belønning for tiden man bruker. Hvorfor vi trenger slike drøye pengesluk nå som AH er borte har jeg ikke funnet noen god forklaring på. Ja vi trenger ting å bruke penger på, men hvorfor det skal koste 81 gems og 10 mill + legendary craft mat + legendary disenchantet mat for å utføre 1 FORSØK på et godt item, ja det finnes det ingen god grunn for... Lenke til kommentar
Feh Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Man får ta å tenke litt på hva man crafter, utforske litt. Er man ekstra nysgjerrig så googler man og sjekker hva de andre mener om denne itemet, er det verdt å crafte osv osv... Ubrukelige setbonuser og 6 random properties er ikke noe å tenke over eller google. Jeg vet det ikke er verdt å crafte fordi 1: Sannsynligheten for en god roll er lav og 2: jeg kan lese engelsk, og jeg ser at setbonusene er ubrukelige for min karakter. For å presisere det jeg skrev i utgangspunktet ytterligere: Ting kan gjerne være dyrt. 10 ganger dyrere enn hva det er nå. Men da vil jeg ha en noenlunde forutsigbarhet på rollen slik at jeg vet at hvis jeg først investerer, så er det mest sansynlig noe jeg får bruk for. 10m + 81 gems + 2 souls + timesvis med spesifikk legendary craft mat farming for en chest armor som potensielt kan rolle 6 stats jeg overhodet ikke trenger er ikke et godt design. Enten må de gi garantier, eller gjøre det billigere. Økonomien er heller ikke fucked, fordi den eksisterer ikke lenger. At noen har mye og noen har lite gold er ikke noe blizzard bør ta hensyn til. Hensynet de skal ta, er at de mulighetene man har med crafting og enchanting skal ta utgangspunkt i hvordan man er self-sustained etter RoS, ikke ut fra hva folk potensielt hadde meg seg fra før expansion. Dessuten, for "power"-farmerne så har ikke gold noe å si uansett fordi de spiller så mye. For de så er det dropchancen til plans og materials som har noe å si, og det er akkurat der det bør ligge, ikke i hvor mye gold man har/ikke har. 1 Lenke til kommentar
Grimmert Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 For å presisere det jeg skrev i utgangspunktet ytterligere: Ting kan gjerne være dyrt. 10 ganger dyrere enn hva det er nå. Men da vil jeg ha en noenlunde forutsigbarhet på rollen slik at jeg vet at hvis jeg først investerer, så er det mest sansynlig noe jeg får bruk for. 10m + 81 gems + 2 souls + timesvis med spesifikk legendary craft mat farming for en chest armor som potensielt kan rolle 6 stats jeg overhodet ikke trenger er ikke et godt design. Enten må de gi garantier, eller gjøre det billigere. Er helt enig. Når da endel av de legendary craft mats i tillegg er bugget så er det definitivt ikke verdt all tiden det tar å lage disse delene. En legendary med 6 random stats er heller ikke spesielt spennende eller unikt, så jeg stusser litt over valget til Blizzard her. De er vel kanskje bare der for å gi oss flere oppgraderinger på veien til det "perfekte" gear, men det kan jo diskuteres hvor stor oppgradering dette er. Som du sier så kan man risikere å bruke masse tid og mats/gold på ett eneste item som fort kan vise seg å være 100% ubrukelig. I mitt tilfelle så dropper det endel legendary mats, men ikke relevante recipes. Eller det tar så lang tid at jeg har skaffet meg bedre gear i mellomtiden, noe som gjør at blacksmithing desverre er mer eller mindre ubrukt for min del. Det er synd og hadde gitt spillet mer å gjøre, da jeg faktisk hadde lyst til å bruke tid på å oppgradere gearet mitt på den måten, i tillegg til den vanlige farmingen. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Hvor mye gull brukte du på å teste ut det da? Ingen ting. Jeg tenkte meg om før jeg starta med det... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Er sånn det skal være. Er forskjellige set bonuser, noen bra, noen ikke. Poenget er at folk skal bruke gold/cash på det, utforske om det er bra eller ikke. Det er bra at de har satt slike craftable ting når økonomi er såpass fucked. Nei, jeg er fortsatt fattig men jeg ser mange har flere billioner med gold. Man får ta å tenke litt på hva man crafter, utforske litt. Er man ekstra nysgjerrig så googler man og sjekker hva de andre mener om denne itemet, er det verdt å crafte osv osv... Jeg personlig synes det er greit, hadde alt vært veldig billig så hadde alle hatt det og evt spillet hadde gått fortere lei når man får geared på 123. Crafting er bra som det er, punktum. Den dagen du får bestinslot våpen og rustning går du lei spillet, da har du ikke mer ting å gjøre, det er en grunn til at du ikke bare kan crafte items med perfekte stats Jeg hadde foretrukket om det var singleplayer slik som D1 og D2, og jeg kunne jukse inn items og stats for å tilfredsstille nysgjerrigheten. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Den dagen du får bestinslot items på 6 karakterer til 2, 3 eller flere forskjellige builds på hver av dem, da har du spillt nok imo. I tillegg har vi uendelig med paragon levels. Og det er confirmed at det kommer tiered rifts og ladder seasons i neste content patch, som også mest sansynlig bringer med seg enda flere items og/eller andre muligheter for ytterligere gearing/customization. Hvis folk fortsatt hyler etter endgame etter dette, da vet ikke jeg... 1 Lenke til kommentar
Petter Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 "grine post" Hadde en tørketid på 5 timer istad med rifts og mother runs uten at det droppet 1 leg... Buffed my ass ( torment 1-4) Men til saken med at crafting er balansert kan jeg ikke si meg helt enig, skal du ha en del av cain settet som er helt "ok" må man jo ut med over 10m bare for mats, synes det blir i det meste laget når Aughilds teknisk sett bare koster deg 36 tusen eller noe sånt ( chest er vel 250 eller noe?) Lenke til kommentar
Feh Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Jeg tror nok legendary dropraten er såpass lav/random at buffen ikke vil merkes på bare noen få timer spilletid. Med det sagt fant jeg og en kompis 5 legs + 2 set plans og 1 leg plan etter bare å ha tatt act 1 og 2 bounty + 2 rifts (T2). De tre legsa han fikk droppet i den ene riften alene. 2 av dem med bare noen sekunder mellomrom. Endret 8. april 2014 av Feh Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Jeg syns de har gjort en del feil med gold. De sa det ikke skulle lønne seg å "farme" AH før patchen og at alt ville være ubrukelig. Det viste seg jo fort å være veldig feil. Jeg syns det er for få nivåer med gems, det krever kun 81 marquise av en farge for høyeste av den sorten. Sammenlign med tidligere når det krevde 729 flawless square for en radiant star. Eller 2187 flawless square for en marquise når de la til det. I tillegg kan det jo nå droppe imperial som man kun trenger 27 av. Jeg har spilt mye de første ukene, men det er skuffende at jeg etter første uken kun var begrenset av gull, ikke gems når det gjaldt å få oppgradert alle sammen. Det skulle vært motsatt, slik at man kunne oppgradere gems i flere måneder fordi det var begrenset av gems, ikke gull. -- Legendary droprate er jo veldig tilfeldig. Når det i tillegg er så random hvor mye mobs som spawner i hver sone føler jeg at det er veldig varierende hvor givende det er å spille. Skulle ønske de hadde økt density kraftig i nephalem rifts, de skal være utfordrende Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-misc-forums/theorycrafting-and-analysis/84392-legendary-drop-rate-modifiers-analysis-rifting#c18 Graphs Lenke til kommentar
deac Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Noen rifts er imo skikkelig vanskelige. Hadde en igår hvor første nivået bestod utelukkende av wraiths i forskjellige fasonger, MASSE wraiths. De tok knekken på min stakkars WD ganske mange ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå