Bytex Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Offline Diablo er totalt uinterresant. De 80%-tallene som du dro ut av ræva trur jeg er feil. Online Diablo er totalt uinteressant. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Nå bare troller du. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Det er jo LAN som er konge! Lenke til kommentar
Romis Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Det er jo LAN som er konge! Da kommer du til å savne det i Diablo 3. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Det er jo LAN som er konge! Da kommer du til å savne det i Diablo 3. Ikkje så veldig siden jeg har "lan" internett med 100/100 linje Lenke til kommentar
Romis Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Det er jo LAN som er konge! Da kommer du til å savne det i Diablo 3. Ikkje så veldig siden jeg har "lan" internett med 100/100 linje Det jeg mente var at det ikke er en LAN funksjon i Diablo 3. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Det har vel strengt tatt ingen ting å si. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 80% er nok ganske feil i.o.m at på et tidspunkt ikke lenge etter releasen til LoD hadde D2 verdensrekord i antall spillere online samtidig. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Ikke for min del, nei. Men tydeligvis var LAN det som var konge. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Nå som absolutt alle har internett er det ikke noe problem å connecte via b.net under LAN-parties og liknende. Med unntak av orkaner og maintenance klokken 5:00 om morgenen på onsdager. Endret 11. september 2011 av Pingas Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 For min del, når jeg fikk Diablo 2 og LoD så var jeg en liten tur innom singleplayer delen, men bevegde meg fort ut til multiplayer delen. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg også spilte vel single player i ca. en uke før jeg beveget meg over på multiplayer, og jeg så meg aldri tilbake. Jeg liker hvordan de har sløyfet en egen single player mode i D3. Da slipper man å bekymre seg over å måtte velge mellom de to. Vil man spille alene kan man det, men man kan bruke samme karakteren sammen med andre. Altså akkurat det samme som MP i D2. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg også spilte vel single player i ca. en uke før jeg beveget meg over på multiplayer, og jeg så meg aldri tilbake. Jeg liker hvordan de har sløyfet en egen single player mode i D3. Da slipper man å bekymre seg over å måtte velge mellom de to. Vil man spille alene kan man det, men man kan bruke samme karakteren sammen med andre. Altså akkurat det samme som MP i D2. Ja, kjempefint å slippe å bekymre seg over all valgfriheten, kanskje man skulle kutte ned til en character-class også, så slipper man å bekymre seg om å måtte velge? AtW 1 Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg også spilte vel single player i ca. en uke før jeg beveget meg over på multiplayer, og jeg så meg aldri tilbake. Jeg liker hvordan de har sløyfet en egen single player mode i D3. Da slipper man å bekymre seg over å måtte velge mellom de to. Vil man spille alene kan man det, men man kan bruke samme karakteren sammen med andre. Altså akkurat det samme som MP i D2. Ja, kjempefint å slippe å bekymre seg over all valgfriheten, kanskje man skulle kutte ned til en character-class også, så slipper man å bekymre seg om å måtte velge? AtW enig!! liker virkelig ikke hvordan de har sløfet omtrent alle valg man hadde før. Nå har vi både autoskills og autostats. Snart starter vel alle i høyeste level også Lenke til kommentar
LMH Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 "Snart" er ikkje så langt i frå sannheten, då du fint kan kjøpe andre sine chars. Dette vil så vidt eg veit ikkje vere tilgjengeleg frå starten, men etter kvart vil eg tippe det vil bli ganske stabile prisar på blanke lvl 60 chars. Så... Woohoo! Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Gledet meg ekstremt til Diablo 3 helt til jeg så beta gameplay. Det skal nevnes at jeg fortsatt tror det blir et artig spill, og artigere enn det meste andre der ute når man tenker på hvor mye piss som kommer nå til dags, men det blir ikke noen ny Diablo 2 på noen måte. Ting jeg ikke liker: - DPS på items og spesielt at det er så fremtredene i forhold til de andre statsa. - Attacks per second som målet for attack speed - Attack, precision, defense som 3 av main attributesene. - Ekstremt simpel character screen - Attributes man ikke kan påvirke selv med unntak av items - DPS igjen inne i character-vinduet. - Selge og salvage ting rett i inventoriet. - Teleportere til medspillere - Class og lvl requirements på items - Tilgang til alle spells du har lært til enhver tid - Autolevelup - Health globes Men det som nesten er gamebreaking for min del: - Ser bare ditt eget loot i multiplayer games. Hver eneste coop video av betaen illustrerer hvor mongo dette er. "Wow, Axe of Crushing death!" "What? Where?" "Right here on the ground" "I don't see it" "What?" "There's nothing there" Man kan si "Fuck, Blizzard", men sannheten er at det er spillernes feil. Krevende spill selger jo ikke. Målgruppen er en forhåndsvis liten gruppe med spesialinteresserte eller eldre spillere. Jeg kan nesten garantere at man ikke sitter og regner breakpoints, treasure classes, poison damage osv. i Diablo 3. Her trenger man vel ikke ta frem kalkulatoren for noe som helst. Og i oppfølgeren til et av de dypeste spillene noensinne er er det litt trist. Nå vet jeg at det som holdt meg opptatt med Diablo 2 i årevis var ikke det som appelerte til brorparten av de som spilte det, men det var det som var fantastisk med spillet. Det appelerte til alle. I Diablo 3 får jeg inntrykk av at de faktisk måtte ditche hardcore spilleren for å appelere til gjennomsnittsspilleren. At det er spillernes feil og ikke Blizzard illustreres yttligere i Torchlight-spillene som, meg bevisst, utvikles av mange av nøkkelpersonene bak Diablo 2. Torchlight er jo minst like strømlinjeformet og simplifisert. Det er derfor jeg ser på Minecraft med så stor beundring. Her kommer et spill som er så hardcore at man garantert blir spist av zombier i løpet av det første kvarteret om man ikke har lest om det på forhånd. Og for å lykkes så må man begi seg ut på nettet for å lese om det, men likevel så er det et av verdens mest populære spill. Men på en annen side så synes ikke det som appelerte til meg i Diablo 2 i en video av Diablo 2. Man må spille Diablo 2 og lese om Diablo 2 for å finne de tingene. Så jeg må fortsatt prøve Diablo 3 for å se om det er bra eller ikke. Håpet mitt er at det er avanserte spillmekanikker bak det enkle UI-et som oppfordrerer til excel og kalkulator. Endret 12. september 2011 av TwiiK 1 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 @TwiiK høres ut som du burde plukke opp Anarchy Online, der brukes det egenlagde programmer for å finne ut hvordan man skal få på seg gearet og det får Diablo 2 til å fremstå som like enkelt som å gå på McDonalds. 1 Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) @TwiiK høres ut som du burde plukke opp Anarchy Online, der brukes det egenlagde programmer for å finne ut hvordan man skal få på seg gearet og det får Diablo 2 til å fremstå som like enkelt som å gå på McDonalds. Da har du missforstått litt. Har spilt Anarachy Online og tror jeg vet hva du refererer til. Det samme eksisterer i Diablo 2 også i en viss grad. Slik gearing er desverre umulig ved å bare bruke lvl og class requirements som er grunnen til at jeg misliker nettopp den featuren med Diablo 3. Anarchy Online sliter, og slet, med en milliard andre problemer så det er ikke interessant for min del. Holder imidlertid på å lage min egen Diablo klone på fritiden så får drømmespillet mitt om noen tusen arbeidstimer om ikke alt skjærer seg. Driver og repliserer item generatoren i Diablo 2 nå basert på de hundretalls artiklene som er skrevet om den. Det er faktisk ikke all verden med arbeid, men likevel kommer det spill på spill i hack & slash sjangeren med helt forferdelige item generatorer. Endret 12. september 2011 av TwiiK Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Det er vel slik i diablo 2 også at man hadde class requirement og level requirement? Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 @TwiiK høres ut som du burde plukke opp Anarchy Online, der brukes det egenlagde programmer for å finne ut hvordan man skal få på seg gearet og det får Diablo 2 til å fremstå som like enkelt som å gå på McDonalds. Heheh støtter denne , brukte mange ganger opptil en hel dag for å tvinke inn utstyr.DET kan man kalle hardcore , Diablo 2 er leking,, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå