Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg fornøyd med upgrades igjennom helgen! Spilte litt på fredag og store deler av dagen i dag og gikk fra en lvl 60 wizz med 200k dps og 700k thougness til 1.1m dps og nesten 4m thougness buffet (kun egene buffs).

 

Startet dog med barben først siden det var min main, men barb har blitt ufattelig ubrukelig, kjedelig og lite effektiv å spille etter patchen imo...

 

Fantastisk gøy når man reroller og får akk den staten man ønsker seg! :D

Lenke til kommentar

Vel, ubrukelig er vel kanskje ikke det rette ordet all over. Han er ihvertfall mye mindre effektiv vs andre dmg dealers, og som tank er han rimelig ubrukelig vs monk. Ihvertfall iforhold til hva det var før. Har flere godt geara barbs hos folk jeg spiller med og de tåler en del, men de gir ikke så mye dmg og bidrar ikke like mye i gruppa som andre chars.

Lenke til kommentar

Barb ubrukelig? Ikke helt enig der altså brøyter meg igjennom det meste uten problemer med min.

 

Prøv andre class med likens gear, yepp, de brøyter enda raskere gjennom :)

men ja, ubrukelig er dem ikke, det er sant.

 

Står med 1.2k mill dps, 4mill toughness og ca 400k hp.

Og selvsagt mirrorball off-hand som gjør magic missile nesten kraftigere enn arcane orb.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat levlet opp en witch doctor og har 350k damage og 1.5m toughness. Plukket opp begrepet 'split farming' og har prøvd meg litt på det.

Er det den beste løsningen i begynnelsen? Hvor lenge bør jeg holde på med det før før jeg kan ta høyere vanskelighetsgrader?

Lenke til kommentar

Jeg er godt fornøyd med barben min, eneste klassen jeg virkelig liker. :p Wizard og Witch Hunter er gode nok, men de føles så squishy, selv om de gjør brukbar dmg.

 

Nei, jeg er nok barb for life, spesielt når jeg kan gå super saiyan og dishe ut dmg. Grei surv, grei dps og med muligheten til å ofre brorparten av surven min for å gjøre svært god dmg. Gjør det bra på T1 og kan gå opp til T2 om jeg skulle føle for det, skjønt, da med større sjanse for død om jeg ikke er observant.

Lenke til kommentar

Jeg nærmer meg nå lvl 70, og driver og lurer på hvilken vanskelighetsgrad jeg skal sette på Malthael. HAr vanskelighestgrad noe å si på kvaliteten av de to garanterte legendary dropsa?

Om det ikke er det, så er jeg tilbøyelig til å bare ganke han på den vanskelighetsgraden jeg klarer det forholdsvis greit, men om det har det, så vil jeg jo gjerne finne hva jeg minimum bør sette den på. Har spillt på alt fra Expert til Torment 1 på Act 5.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Den ene garantert legendary er en plans, så nei den blir ikke påvirket av vanskelighetsgrad.

 

Den andre kan rolle det meste slik jeg har skjønt (utenom bounty-spesific items). Dermed kan det lønne seg å spille på Torment 1 for å åpne for torment-spesific legendarys :) Også får man jo en bedre mestringsfølelse av det, og høyere sjanse for 3 legendarys ^^

Lenke til kommentar

 

 

 

Dropraten øker med torment også. Den er lavest på T1 og høyest på T6 selv om blizzard ikke vil gi ut noen tall har de bekreftet at leg dropraten øker med torment nivå.

 

Er det sagt noe om hvorfor Blizzard ønsker å holde de eksakte tallene hemmelige? Jeg skjønner ærlig talt ikke poenget med det, da det er jo så klart en fordel å vite hvordan spillet fungerer før man spiller det. Og når du bruker all tid etter lvl 70 til å farme gear så er jo dette ganske så vesentlig informasjon. Men det er mulig jeg har misforstått noe her..

 

Farmer selv på T1 nå og det går egentlig ganske kjapt unna. Men helt siden det ble nevnt en økning i dropsjanse for legendaries i en hotfix nylig så synes jeg looten har blitt dårligere. Det dropper latterlige mengder med blått, hvitt og grått på T1, selv om kanskje legendaries dropper omtrent som før. Er vanskelig å sammenligne slik uten konkrete tall, og kanskje spesielt siden jeg nå har bedre gear og sånn sett finner mer ubrukelige items.

 

 

Jeg har ihvertfall hatt en dårlig farm helg, siden fredag har jeg hatt ca 30 timer gametid og fikk bl.a samlet opp 35 horodric cashes som var samlet på både normal og t1/t4. Alt i alt etter helgen så satt jeg igjen med 4 legendary der kun en var brukende men den var dessverre kun en relic.

 

Litt frustrenrende å se de du spiller med looter den ene etter den andre legendary mens du må ta deg til takke med blue/yellow items.

Lenke til kommentar

Jeg har samme opplevelsen til tider. Noen guller så sinnsykt mye mer gode items og drops at det er helt sykt.

 

Virker nesten som om de med best karakterer i party ikke får like mye som de som er mindre gode som på en måte blir bært igjennom av de gode karakterne.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat levlet opp en witch doctor og har 350k damage og 1.5m toughness. Plukket opp begrepet 'split farming' og har prøvd meg litt på det.

Er det den beste løsningen i begynnelsen? Hvor lenge bør jeg holde på med det før før jeg kan ta høyere vanskelighetsgrader?

En fin ting å bruke tidlig på WD er leeching dogs, gjerne med passiven som gir deg enda en og 50% mer skade.

 

Hvilken build kjører du?

Lenke til kommentar

En ting jeg har lurt på, noe vits med å ha head piece med magic find når man åpner bounty rewards? det har jeg skjønt at man bør åpne dem når alle 4 (4man group) er på plass for bedre sjanse for legendary, om det stemmer? no idea.

Lenke til kommentar

Det er ingen grunn til å kjøre bounty runs for bags på hard, da de har samme loot table som på normal. Det tar bare lenger tid. Spiller du derimot på torment så åpner du for andre legendaries fra mobs.

 

Aha, så det du sier er at jeg kan likegodt kjøre normal kontra hard pga man får ikke noe spesielt bedre loot? Eneste er vel at man får litt ekstra xp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...