Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Floating combat text er option i WoW så hvorfor skulle det ikke være en option i Diablo 3?

Har dere glemt at D2 var dritlett i starten også? Før man spilte på Nightmare og Hell? Med barbarian gikk alle monstre ned på ett slag. Det er eneste grunnen til at man kunne overleve svermene hele tiden.

Ikke glem at de har fire vanskelighetsgrader nå. Tviler på at vi vil slite noe særlig på den første, men Inferno blir nok noe annet... ;) Men er det en bra ting? Må vi slite oss gjennom en kjedelig vanskelighetsgrad før vi får en utfordring? Det kan bli litt kjip når vi starter den tredje eller fjerde karakteren vår...

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg fann den ikkje no, men det er ein quote av Bashiok der ute der han beskriver korleis vanskegraden aukar. Meinar han sa at det kom til å starte enkelt, men også at det ville "ramp up pretty quickly". Betaen er jo berre starten av spelet, så det er ikkje så rart at den ser enkel ut :)

Jeg vil nok ikke starte på værste vanskelighetsgrad, og det gjør neppe mange av betatesterne heller. Og da er det jo "easy" vi ser videoer fra.

No er det vel ikkje mogleg å starte på noko anna enn normal, og det er heller ikkje noko anna tilgjengeleg i betaen. I mine auke startar spelet på normal og sluttar med sistebossen på inferno, sånnsett kan ein ikkje velje vanskegrad i tradisjonell forstand. I D3 vil nok dette vere betre integrert enn kva det var i D2, spesielt med tanke på at det no er lagt opp til at ein skal komme seg til maxlevel. Slik har "alle" i alle fall ein sjanse til å henge med ut til og med hell.

Lenke til kommentar

"Hvis det er killstreak, føler jeg også at det kan bli en positiv ting. Med mindre den kun blir resatt hver gang du dør. "

Tipper det er antall kills uten et opphold mellom kills på mer enn f.eks 5 sekunder.

Folk har nevnt at spillet virker lett og i Diablo 2 så er det veldig lett til å begynne med, også blir det vanskeligere etterhvert. Det er ganske vanlig å kjøre med /players 8 i Diablo 2 også, noe som gjør at fiendene har 450% ekstra liv. ;)

Lenke til kommentar

"Hvis det er killstreak, føler jeg også at det kan bli en positiv ting. Med mindre den kun blir resatt hver gang du dør. "

Tipper det er antall kills uten et opphold mellom kills på mer enn f.eks 5 sekunder.

Folk har nevnt at spillet virker lett og i Diablo 2 så er det veldig lett til å begynne med, også blir det vanskeligere etterhvert. Det er ganske vanlig å kjøre med /players 8 i Diablo 2 også, noe som gjør at fiendene har 450% ekstra liv. ;)

Det er jo også en mulighet så klart, men de to ekskluderer ikke hverandre. ;)

/players 8 er jo sånn sett kun for single player eller lan. >_>

Lenke til kommentar

Har vi sett option på dette, så det vi vet om det faktisk er mulig å slå av ting som "floating combat text"?

Det er så absolutt mulig:

d3options1.jpg

Uforståelig for meg hvorfor folk flipper ut av de minste grunner med en gang de ser noe nytt. Det folk kaller "Kill Streaks" er jo i realitetn ikke mer enn en minimal XP bonus for å drepe monstre raskt, hadde det kommet Predator droner fra himmelen hver gang det skjedde skulle jeg skjønt dere.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Uforståelig for meg hvorfor folk flipper ut av de minste grunner med en gang de ser noe nytt. Det folk kaller "Kill Streaks" er jo i realitetn ikke mer enn en minimal XP bonus for å drepe monstre raskt, hadde det kommet Predator droner fra himmelen hver gang det skjedde skulle jeg skjønt dere.

Einig. Men det eg eigentleg ville sei var at du må slutte å poste no.

Lenke til kommentar

Fatter egentlig ikke hva folk syter over. Jeg vil regne meg selv som en hardcore fan av Diablo, men det er foreløpig ingenting som har skremt meg under utviklingen av D3. Hvis jeg gjetter vilt tipper jeg at jeg har grindet D2 i minimum en 4-5000 timer og jeg føler meg midt sagt ferdig med spillet. Hva faen skal være vitsen med å lage et D2 bare med oppgradert grafikk, nye skills, items og chars slik som mange mener det burde være?

Det ville rett og slett vært dødstrist og kjedelig hvis D3 skulle bygd på akkurat de samme mekanikkene som D2 hvor du f.eks kun har en håndfull cookie-cutter builds som ALLE bruker. Skal de ha noen som helst sjans for å få lang levetid på D3 må de gjøre nettop det de har gjort - endre ting. Videreutvikle det som er essensielt, bytte ut det gamle og inn med noe nytt og spennende. Jeg synes det er kjempebra at de endrer spillet i såpass stor grad som de gjør, slik at du faktisk må sette deg inn i og vende deg til spillet. Mange ytrer seg slik at jeg tar det som at de ønsker D3 til å bare være en forlengelse av D2 der de kan gå rett inn i action akkurat som om ingenting har skjedd. Hva ville vært gøy med det?

Og ang at betaen ser lett ut. Start D2. Gå ut av rogue encampment og spill deg gjennom A1 frem til catacombs. Ikke akkurat veldig utfordrende, og ikke akkurat store waves med monstre av gangen. Bashiok har også sagt at A1 er relativt lett (det er jo ikke hele A1 en gang i betaen) for å appelere til casual gamers og for at nybegynnere skal synes spillet er gøy og få lyst til å spille mer. En tankegang som er ganske fornuftig og som gjelder for de fleste spill.

Endret av Feh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fatter egentlig ikke hva folk syter over. Jeg vil regne meg selv som en hardcore fan av Diablo, men det er foreløpig ingenting som har skremt meg under utviklingen av D3. Hvis jeg gjetter vilt tipper jeg at jeg har grindet D2 i minimum en 4-5000 timer og jeg føler meg midt sagt ferdig med spillet. Hva faen skal være vitsen med å lage et D2 bare med oppgradert grafikk, nye skills, items og chars slik som mange mener det burde være?

Det ville rett og slett vært dødstrist og kjedelig hvis D3 skulle bygd på akkurat de samme mekanikkene som D2 hvor du f.eks kun har en håndfull cookie-cutter builds som ALLE bruker. Skal de ha noen som helst sjans for å få lang levetid på D3 må de gjøre nettop det de har gjort - endre ting. Videreutvikle det som er essensielt, bytte ut det gamle og inn med noe nytt og spennende. Jeg synes det er kjempebra at de endrer spillet i såpass stor grad som de gjør, slik at du faktisk må sette deg inn i og vende deg til spillet. Mange ytrer seg slik at jeg tar det som at de ønsker D3 til å bare være en forlengelse av D2 der de kan gå rett inn i action akkurat som om ingenting har skjedd. Hva ville vært gøy med det?

Helt enig. Jeg var aldri en stor fan av Diablo 1, men jeg runnet det mest for å ha det gjort. Diablo 2 er veldig forskjellig på mange måter, men det er også veldig likt på mange områder. Diablo 3 på sin side vil være likt nok til å være et "ekte" Diablo-spill, men det vil også være annerledes nok til å gi serien en frisk pust. Klassene er også mer av det samme, men med en god del forbedringer. Witch Hunter/Necromancer, Demon Hunter/Amazone, Wizard/Sorecress... noen som ikke ser sammenhengen her? Det ville blitt kjedelig om de bruke de samme klassene med de samme skillsene, så de lagde nye klasser basert på de gamle fra Diablo 2.

Og ang at betaen ser lett ut. Start D2. Gå ut av rogue encampment og spill deg gjennom A1 frem til catacombs. Ikke akkurat veldig utfordrende, og ikke akkurat store waves med monstre av gangen. Bashiok har også sagt at A1 er relativt lett (det er jo ikke hele A1 en gang i betaen) for å appelere til casual gamers og for at nybegynnere skal synes spillet er gøy og få lyst til å spille mer. En tankegang som er ganske fornuftig og som gjelder for de fleste spill.

Diablo 2 var ganske kort i grunn, og ble ikke vanskelig før Hell. Diablo 3 vil være lett på Normal, mel selv om det ikke blir vanskelig for Hell har de fortsatt Inferno etter det igjen. De kan ta seg tid til å gjøre starten lettere og gi oss en bedre kurve for vanskelighetsgraden. Det ser jeg som et stort pluss. :)

Lenke til kommentar

Problemet er at folk har grindet bosser på Hell og Inferno i 10 år nå (fuglene vet hvordan de orker det, men), og forventer å bare hoppe inn og grinde videre på bossene sine for epics med nyere grafikk. Det skjer jo ikke umiddelbart. Akkurat som det ikke skjedde umiddelbart i Diablo 2 heller.

De har jo faktisk fjernet hele skills systemet fra D2. Nå får man ikke 5 points til å putte i et energy/vitality-tre, og ikke 1 skill point å putte i et skills-tre lengre. Skills og spells autoleveler av seg selv når du leveler. Og du får utdelt skills automatisk når du leveler. Så du kan glemme gamle specs som "Hammerdin".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Witch Hunter/Necromancer

Blasphemy!

System requirements for betaen har blitt offentleggjort.

MINIMUM SYSTEM SPECIFICATIONS

PC

OS: Windows® XP/Windows Vista®/Windows® 7 (Latest Service Packs) with DirectX® 9.0c

Processor: Intel Pentium® D 2.8 GHz or AMD AthlonTM 64 X2 4400+

Video: NVIDIA® GeForce® 7800 GT or ATI Radeon™ X1950 Pro or better

Mac

OS: Mac® OS X 10.6.8 or newer | Processor: Intel® Core 2 Duo

Video: NVIDIA® GeForce® 8600M GT or ATI Radeon™ HD 2600 or better

All Platforms

HD Space: 12 GB available HD space | Memory: 1 GB RAM (1.5 GB required for Windows Vista®/

Windows® 7 users, 2 GB for Mac® users) | Drive: DVD-ROM drive | Internet: Broadband Internet

connection | Display: 1024x768 minimum display resolution

(Note: Be advised that some wireless connections do not meet the minimums required to be a true Broadband Internet connecton. Wireless results may vary.)

RECOMMENDED SYSTEM SPECIFICATIONS

PC

OS: Windows Vista®/Windows® 7 (Latest Service Packs) | Processor: Intel® Core 2 Duo 2.4 GHz

or AMD AthlonTM 64 X2 5600+ 2.8 GHz | Memory: 2 GB RAM | Video: NVIDIA® GeForce® 260 or

ATI Radeon™ HD 4870 or better

Mac

OS: Mac® OS X 10.7 or newer | Processor: Intel® Core 2 Duo | Memory: 2 GB RAM

Video: NVIDIA® GeForce® GT 330M or ATI Radeon™ HD 4670 or better

Lenke til kommentar

Oppdaterte nettopp "My System Specifications" på Battle.net, ser ut som den nye programvaren legger med annen info som nedlastningshastighet osv.

09Sep_Friday_qSCmY.jpg

Aner ikke om man har større sjans for beta om man har mest info mulig eller ikke. Oppdatere infoen skader vel uansett ikke :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...