Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Den påvirkes fortsatt av crit, men det er mye mindre crit på items idag. Vet ikke om jeg liker det.

 

Spilte noen runder med Barb igår, og det var mye vanskeligere nå med lifesteal nerf (de har jo også nerfet bloodlust passive og rend-rune) så jeg sliter med å overleve med mindre jeg har ekstremt mye toughness. Antar og håper dette blir vesentlig bedre når jeg får bygget om litt gear til life-per-second eller life-per-hit. Har også veldig lyst til å teste to 1H igjen, men det krever mer penger enn jeg har nå :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den påvirkes fortsatt av crit, men det er mye mindre crit på items idag. Vet ikke om jeg liker det.

 

Spilte noen runder med Barb igår, og det var mye vanskeligere nå med lifesteal nerf (de har jo også nerfet bloodlust passive og rend-rune) så jeg sliter med å overleve med mindre jeg har ekstremt mye toughness. Antar og håper dette blir vesentlig bedre når jeg får bygget om litt gear til life-per-second eller life-per-hit. Har også veldig lyst til å teste to 1H igjen, men det krever mer penger enn jeg har nå :)

Jeg og merket det her! Da jeg har basert min DH på veldig mye crit samt LS.
Har jeg skjønt det feil eller er max LS på lvl60 nå en cap på 10% ? Eller kan man gå over dette ?

Det virker og som om det legges mye vekt på toughness. Er dette bare armor eller en kombinasjon av armor+alt som bidrar til defansive stats på char ? (Er life og rena med her ?)

Bleh, jeg "sliter" litt med å skjønne alle endringene de har gjort, dog syns jeg det her virkelig peker riktig vei.

De kunne ha beholdt Normal, Hell, Nightmare og Inferno som vanskelighetsgrader og ikke dette nye systemet de har inført nå. Makes more sense for meg :)

 

For en patch! Gikk fra paragon lvl1 til 10 på 4 timer i går.
Men lurer på hva de orange/brune "diamantene" på primary og secondary statsene betyr?

 

Helt enig! Tok vel en kombo på 11-13 mobs igår og fikk en 26k xp. Dæven som det her går unna.

Jeg tror de har "samla" buffs som items gir, som en primary og secondary. Noen har bare 1 andre har flere. Tror dette er mynta for at det skal gi en bedre oversikt på hva du får fra våpen/items foruten reine stats. (Sikkert noen som kan forklare dette bedre).

Lenke til kommentar

Det nye systemet gjør så vidt jeg vet at man slipper å gå gjennom 4 ganger uavhengig, så det er vel bra? :)

 

Spilte litt monk i går, kjennes annerledes ut men mye morsommere! Mange flere muligheter og mindre av å kun buffe autoattack! Dessuten så renner jo spirit inn nå, kan bruke spendere også! :D Cyclone strike med ekstra range + sweeping wind med cold rune er jo fantastisk som crowd control. Tenker at hvis man allierer seg med f.eks en wiz så vil det bli konge!

 

Angående LS så forstod jeg det sånn at den fungerer på 10% effekt @lvl60 og skal fases ut mot lvl 70. Det vil si at 10% LS på gear @lvl60 gir 1% LS i realiteten. Dette er en nerf fra 20% effekt i inferno slik det var før patchen, men det finnes nå mange andre former for healing som kan erstatte det :)

Lenke til kommentar

Patchnotesene var sparsomme i forhold til lifesteal. Det ble tidligere sagt at på lvl 60 ville den være 10% effektiv (mot 20% som det var i inferno før) og at det på lvl 70 ville være ubrukelig, men ser at dette ikke er nevnt i patchnotesene, bare at på lvl 60 blir den redusert til 10%.

 

Toughness er det samme som EHP (life/armor+resists), men tar nå også inn faktorene dodge, mitigation som x% dmg reduction from ranged attacks, x% resistance to element, x% damage reduced from elites etc. Såvidt jeg har lest så vil f.eks 7% resistance mot cold fungere som resistance mot cold i praksis, men i forhold til toughness vil tallet deles på 6 (antallet forskjellige resists) og så lagt til toughness. Ergo 7% cold res vil gjelde som 1.16% toughness. Regen/LoH er ikke en del av toughness.

Lenke til kommentar

Jeg og merket det her! Da jeg har basert min DH på veldig mye crit samt LS.

Har jeg skjønt det feil eller er max LS på lvl60 nå en cap på 10% ? Eller kan man gå over dette ?

 

Det virker og som om det legges mye vekt på toughness. Er dette bare armor eller en kombinasjon av armor+alt som bidrar til defansive stats på char ? (Er life og rena med her ?)

 

Bleh, jeg "sliter" litt med å skjønne alle endringene de har gjort, dog syns jeg det her virkelig peker riktig vei.

 

De kunne ha beholdt Normal, Hell, Nightmare og Inferno som vanskelighetsgrader og ikke dette nye systemet de har inført nå. Makes more sense for meg :)

 

LS er slik UriasX forklarer, det er 10% effektivt. Har du 7% lifesteal på items ville man tidligere hatt effektivt 1,4% lifesteal. Nå har man ,7%.

 

Toughness er en form for effektiv HP, altså kombinasjon av HP, armor, resist, dodge osv.

 

Krever litt tilpasning med de nye vanskelighetsgradene. Har ikke bestemt meg hva jeg syns om det ennå. At mobs scaler opp med deg gir litt mening. Hvis man starter en alt nå og har Hellfire+rød gem og litt XP-gear tar det ikke lang tid før man outscaler mobs. Det er fikset nå :)

Lenke til kommentar

Ah, da ser jeg litt mer av hvorfor de har gjort det sånn ja. Takk for info/oppklaring. :)

 

Det er mye å sette seg inn i gitt, jeg har ennå ikke helt skjønt hva de har erstatt nephalem buff med. Jeg har fått med meg disse pool tingene de har lagt til, men fortsatt ikke finni noe av det.

Jeg pleide å farme Inferno+mp4/5 - dog trenger jeg nytt gear for å farme Torment for dæven det gikk hardt for seg.

Lenke til kommentar

Såvidt eg har skjønt, sjølv om det kanskje var på eit tidleg tidspunkt, så vil Torment typisk vere vanskelegare enn MP10, medan Master legg seg om lag rundt MP 8-10 i vanskegrad. Nokon som veit om ei oversikt over dette ein stad?

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra å cruise gjennom MP5 til å greie meg fint på Torment 1 (har ikke prøvd noe annet ennå). Det var litt vel vondt å stå i arcane beam + Desecrate var det vel, men det er ikke mer enn hva man bør forvente.

 

Stilige effekter på ny plague og litt annet også, tar litt tid å bli vant med ser det ut til :D

 

Prøvde meg på Torment 2 så vidt nå. Det gikk fint i act 1 i hvertfall, helt til jeg traff på en bluepack med 5 berserkere med waller, shield, fear og en ting til. Det gjør vondt å stå i midten av 5 vegger uten mulighet til å bevege seg, mens flere av de jævlene treffer godt med hver sin hammer :p

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Ok.

Jeg bytta ut noe gear nå, økte damage med 10k, All Ress ned ca 200, men toughness opp ca 200k Oo
samt at jeg gikk fra 28k hp til ca 60k hp.

Er dog litt skeptisk til å "kaste" all ress, men etter alle disse endringene kan det fort være nødvendig.

Bytta ut 3 items var det vel, og det ga meg sykt mye økning, så det er vel bare å farme på.

Var vel Head+hansker+ring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...