Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Håper dette fører til den ene mangelen spillet har hatt i mine øyner nå forsvinner, så jeg endelig kan løsrive meg i fra AH og kun fokusere på å spille og kose meg, fremfor å speide AH tid til annen i håp om å finne bra gear til en rimelig pris. :)

 

666

 

 

funnysatan.jpg

 

 

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke si at du er særlig kvalifisert til å ha noen mening om hvilken vei spillet ser ut til å gå, når det allerede har løpt fra deg :p Hvis du ikke har spillt siden før de innførste MP og Paragon har du gått glipp av mange forandringer. Både små og store og de aller fleste har vært positive forbedringer og tweaks

 

Hehe, er nok ikke mange dagene siden jeg spilte sist. :p Men har bare testet det i det siste, ikke spilt det aktivt.

Lenke til kommentar

Gamereactor har en del info om Reaper of Souls. For å ta noen høydepunkter:

 

Historien:

 

Diablo is dead, although his essence is still trapped in the soul stone. The former archangel Tyrael honestly doesn't know what he should do about it and doesn't know what will happen if he destroys it, so he decides to hide it far, far away so that humans and angels can enjoy their new alliance and friendship in peace.

Unfortunately, it doesn't take long from the stone being hidden (a few seconds, actually) to Malthael showing up. He is the Angel of Death, who disappeared centuries ago and has not been heard of since. But now he is back and he has a mission - to eliminate all demons and stop the Eternal Conflict. An honorable goal, if it weren't for the fact that Malthael believes that humans and demons are two sides of the same coin, and therefore all must be eradicated.

Lootsystemet i praksis;

To illustrate the changes, Blizzard is giving us a pile of numbers. In short, they have gone through Act 3 in the game with both the old and new loot system with a character that has the Paragon level of 60.

With the old system total the character earned 256 white items, 399 blue, 275 yellow and 1 legendary item. With the new system in Reaper of Souls, there was a total of 73 white items (that can now be disenchanted for useful crafting ingredients). 266 Blue items, which, incidentally, now can be used for transmogrifying, where you change a given item's look so it looks like another, but retains all of its stats. 83 yellow items where the new Smart Drop-system means that an item's stats will be adjusted to one's character. As well as 6 legendary items.
We also get a few examples of these new legendaries. For example, the Puzzle Ring can now drop in versions usable right up to the new level cap of 70, and it can be used to summon a treasure goblin. Collect 40 items with him and one is guaranteed to be a legendary drop. A legendary item for the Wizard has a chance of summoning an ally hydra when you kill an enemy. While there is a Monk item that means you get the Spirit cost refunded if you hit an enemy more than 25 yards away with Dashing Strike.
Det nye Paragon-systemet:
Then there is the Paragon system, and this has really been overhauled. Firstly, there is no longer any level cap, so one can become Paragon 61 or 1200, if they play long enough. Secondly, the Paragon level is now associated with one's account rather than the individual character. Finally, each Paragon level earns points, which you can use to change one's core stats, so things like Strength, Dexterity, Intelligence, and so forth, or even spend them on offensive and defensive stats.
Da var det bare å vente i spenning, mens man levler nye karakterer. :)
Lenke til kommentar

 

Hehe, er nok ikke mange dagene siden jeg spilte sist. :p Men har bare testet det i det siste, ikke spilt det aktivt.

 

Anbefaler deg å lese litt rundt, er ganske mange små forandringer og forbedringer uten om de tre store: Monster Power, Paragon Levels og nye/buffed legendaries og sets.

 

Her har du litt lesestoff: Patchnotes 1.0.4 1.0.5 1.0.7 1.0.8

 

Nå får vi bare håpe at Patch 2.0 kommer tidlig 2014 og ikke langt ut på høsten siden jeg vil tippe D3X kommer rimelig raskt etter patchen er live og de får sett hvordan det utspiller seg og gjort eventuelle forandringer før release. Patch 1.0.8 kom jo i mai og de har nok utviklet 2.0 simultant med D3X. Sikter vi på mai neste år vil det også være 2 år siden spillet ble lansert.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Snublet over noe jeg ikke har fått med meg tidligere. I forbindelse med release av 1.0.8 patchen kom det en glitch som gjorde at man kunne dupe gull til helt hinsides mengder. Dette skal bare ha skjedd på US serveren og kun for noen timer, men det var visst nok til å fullstendig krasje alt av priser på gull AH. Blizz kjørte ikke en rollback men prøvde i stedet å gå etter de som hadde gjort det, med AH offline i mellomtiden. Hvor bra dette gikk aner jeg ikke, men det var garantert ikke 100% av folkene som ble tatt.

 

Noen som har hørt noe mer om dette, og om det evt skjedde på EU også?

Lenke til kommentar

Har ikke hørt at det skjedde på EU, og kameraten min fikk ikke til glitchen, så det virker ikke som om hullet var åpent på EU. Bugen gikk forresten ut på at man la gull ut for salg på RMAH for så å avbryte salget, også motta mye mer enn det man la ut.

 

Grunnen til at AH-prisene er høye nå er fordi man nå kan kjøpe 50m gold stack for på RMAH, og mange mener det bare er et tidsspørsmål før man får 50 mil til 0.25 euro. Før kostet 10 mil 0.25 euro, nå får du 50 mil til 1.30 (altså mer per 10mil enn før). Det skal nevnes at det ikke er mange månedene siden en 10m gold stack kostet nesten 1 euro

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Har ikke hørt at det skjedde på EU, og kameraten min fikk ikke til glitchen, så det virker ikke som om hullet var åpent på EU. Bugen gikk forresten ut på at man la gull ut for salg på RMAH for så å avbryte salget, også motta mye mer enn det man la ut.

 

Grunnen til at AH-prisene er høye nå er fordi man nå kan kjøpe 50m gold stack for på RMAH, og mange mener det bare er et tidsspørsmål før man får 50 mil til 0.25 euro. Før kostet 10 mil 0.25 euro, nå får du 50 mil til 1.30 (altså mer per 10mil enn før). Det skal nevnes at det ikke er mange månedene siden en 10m gold stack kostet nesten 1 euro

 

Altså, disse pengene må jo komme fra et eller annet sted, og det virker fryktelig merkelig at alt skal komme fra ren looting av monster. Greit nok at det finnes masse boter, men det må på et eller annet tidspunkt ha blitt generert gull gjennom glitcher når det er så mange som har så mye gull...

 

Er vel ikke noen grunn til å anta at prisen på gull kommer til å snu på noe tidspunkt..?

Lenke til kommentar

Mener jeg leste et sted at systemet som gjør at drops blir tilpassa din class er i konsoll versjonen av d3. Kan det bety at en patch kan komme for loot til pc samtidig som konsoll versjonen slippes eller rett etter?

 

Så også et intervju der de sa at det var mange endringer i expansion som de ikke hadde snakket om, de måtte velge et par ting å nevne fordi det var så mye nytt og at det vi har fått høre nå bare er en lite bit av alt det nye.

 

Kan jo håpe på at de slipper mer informasjon i løpet av gamescom.

Lenke til kommentar

Er vel ikke noen grunn til å anta at prisen på gull kommer til å snu på noe tidspunkt..?

 

Selvfølgelig. For noen måneder siden kostet 10m gull ~1 euro, og før den nyeste patchen kostet en stack gull (10m) 0.25. Er ikke det en prisendring?

 

Etterhvert kommer det nok enda en inflasjon på Diablo som gjør gull enda mer verdiløst. Man merker kanskje ikke noen ting dersom du kjøper ting til noen millioner på AH, men når du må opp i items til flere milliarder vil de koste enda mer.

 

edit: hvor gullet kommer fra vet jeg ikke, men jeg tviler på at de hundretusenvis millardene som er i omløp på EU er plukka opp legit ihvertfall :p

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig. For noen måneder siden kostet 10m gull ~1 euro, og før den nyeste patchen kostet en stack gull (10m) 0.25. Er ikke det en prisendring?

 

Etterhvert kommer det nok enda en inflasjon på Diablo som gjør gull enda mer verdiløst. Man merker kanskje ikke noen ting dersom du kjøper ting til noen millioner på AH, men når du må opp i items til flere milliarder vil de koste enda mer.

 

edit: hvor gullet kommer fra vet jeg ikke, men jeg tviler på at de hundretusenvis millardene som er i omløp på EU er plukka opp legit ihvertfall :p

 

Men da er vi enige da? Det jeg mente er i hvertfall at jeg ikke regner med at gull blir mer verdt enn det er nå. Hvis man da f.eks skulle ha lyst til å kjøpe seg litt gull for å crafte seg egne items er det best å vente til de evt øker stackene med gull til 50 mill...

Lenke til kommentar

 

Altså, disse pengene må jo komme fra et eller annet sted, og det virker fryktelig merkelig at alt skal komme fra ren looting av monster. Greit nok at det finnes masse boter, men det må på et eller annet tidspunkt ha blitt generert gull gjennom glitcher når det er så mange som har så mye gull...

 

Er vel ikke noen grunn til å anta at prisen på gull kommer til å snu på noe tidspunkt..?

 

Det finnes veldig mange mennesker som spiller ufattelig mye. Men det er nok også stor sansynlighet for at noen har hacket seg til store kvantum med gold på EU serverne på et eller annet tidspunkt også.

 

Det er ingen grunn til å anta at prisen på gull, eller antallet gull i omløp kommer til å snu så lenge blizzard ikke innfører en fungerende goldsink. Det virker ikke som om viljen er der heller til å løse "problemet". De kunne fikset det enkelt med å lage et laddersystem med priodiske resets ala D2, men det vil de ikke.

Lenke til kommentar

 

Det finnes veldig mange mennesker som spiller ufattelig mye. Men det er nok også stor sansynlighet for at noen har hacket seg til store kvantum med gold på EU serverne på et eller annet tidspunkt også.

 

Det er ingen grunn til å anta at prisen på gull, eller antallet gull i omløp kommer til å snu så lenge blizzard ikke innfører en fungerende goldsink. Det virker ikke som om viljen er der heller til å løse "problemet". De kunne fikset det enkelt med å lage et laddersystem med priodiske resets ala D2, men det vil de ikke.

 

Ja det har irritert meg voldsomt. De var fullstendig uvillige til rollback etter massive exploits, og ladder er det ingen som har sett... Ladder kan kanskje bli vanskelig mtp uendelig paragon lvl som de skal innføre etterhvert, men det finner man vel alltids ut av.

 

IMO så ville innføringen av ladder etter at de fikser på loot systemet så du kan overleve fint på egenfunnet loot gi spillet en helt fresh og fin start! Det hadde vært utrolig deilig å legge all driten fra exploits og uferdigheter bak seg, tror de fleste hadde vært med på å gjøre det, og så får heller fåtallet som sitter på milliarder av dupa gull sitte alene med all driten...

Lenke til kommentar

De kunne ikke bare resatt alt sammen, siden folk har investert så mye penger i det. Selv om ToSen sikkert tillater det, ville det skapt en shitstorm uten like for Blizzard hvis de sletta items for hundretusenvis av dollar fra folks kontoer i en reset/rollbak. For ikke å snakke om drittjobben de hadde fått med å refunde alle transaksjoner hvis det var aktuelt.

 

Ladder hadde funket fint selv om paragon er infinate. De kunne jo bare satt noen milestones, f.eks først til lvl 70, først til plvl 100 osv. Poenget med ladder-resets i D2 var jo ikke å være best, men å være først. Om det så fortsetter etter det spiller jo ingen rolle. Men er veldig usikker på hvorfor de ikke viser noe som helst initiativ til å fikse på økonomien. Har man ikke spillt på noen måneder kan man jo bare glemme å komme tilbake og tro man kan kjøpe noe. Ting som kostet 10m forrige gang jeg spillte aktivt koster jo 100m nå.

Lenke til kommentar

De kunne ikke bare resatt alt sammen, siden folk har investert så mye penger i det. Selv om ToSen sikkert tillater det, ville det skapt en shitstorm uten like for Blizzard hvis de sletta items for hundretusenvis av dollar fra folks kontoer i en reset/rollbak. For ikke å snakke om drittjobben de hadde fått med å refunde alle transaksjoner hvis det var aktuelt.

 

Ladder hadde funket fint selv om paragon er infinate. De kunne jo bare satt noen milestones, f.eks først til lvl 70, først til plvl 100 osv. Poenget med ladder-resets i D2 var jo ikke å være best, men å være først. Om det så fortsetter etter det spiller jo ingen rolle. Men er veldig usikker på hvorfor de ikke viser noe som helst initiativ til å fikse på økonomien. Har man ikke spillt på noen måneder kan man jo bare glemme å komme tilbake og tro man kan kjøpe noe. Ting som kostet 10m forrige gang jeg spillte aktivt koster jo 100m nå.

 

 

Jeg tenkte mer på rollback når det er snakk om etpar timer, eller helt i starten lenge før RMAH ble aktivert. På etpar timer blir det ikke gjort voldsomt mange RMAH transaksjoner og disse kan uansett traces og reverteres, og før RMAH så ville det kun fjernet litt progresjon som folk nok ville vært litt sure for. Jeg synes dog dette ville vært en liten pris å betale for å hindre noen få som utnyttet svakheter i spillet til å kunne dominere økonomien som de vil.

Lenke til kommentar

 

Ladder hadde funket fint selv om paragon er infinate. De kunne jo bare satt noen milestones, f.eks først til lvl 70, først til plvl 100 osv. Poenget med ladder-resets i D2 var jo ikke å være best, men å være først. Om det så fortsetter etter det spiller jo ingen rolle. Men er veldig usikker på hvorfor de ikke viser noe som helst initiativ til å fikse på økonomien.

 

Noko initiativ er det jo, den nye craftinga var jo i stor grad ein ny goldsink. Nytt loot-system vil jo endre ein god del på ting sidan det vil bli betrakteleg færre gjenstandar å selje, både som trash og på AH. Mykje av det som ligg på AH i dag vil nok også raskt forsvinne i og med at lvl 70 items sikkert vil dominere. Ladder-resets fiksar jo øknomonien på kort sikt, men dei gjere jo ingen ting med sjølve problemet, det er jo eit begrensa antall spelarar som er med i konkurransen om å bli først uansett, så det er kanskje ikkje eit argument i seg sjølv. Blir i alle fall interessant å sjå kva som skjer etter RoS, ein viss inflasjon vil det alltid vere. Kanskje vi får gå tilbake til SoJ som betalingsmiddel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...