Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Var sånn når jeg spilte, og det virker ikke som det ikke er gear-dependant nå, folk virker svært opptatt av gear.

 

AtW

At det handler om gear er det ingen tvil om. Halve grunnen til at jeg den dag i dag spiller er jo nettopp for å se om jeg enten kan finne bedre gear, crafte det eller få råd til å handle det i fra gull-AH.

 

Andre halve grunnen er fordi jeg synes det er gøy.

Lenke til kommentar

hei, skal starte med Diablo3, aldri prøvd di forrige spillene.

 

men spørsmålet er, MÅ jeg ha spillt dem for å skjønne diablo3?

 

og hva er det folk snakker i når dem snakker om diverse vanskelighetsgrader?

 

skal jeg bynne med det laveste ? og spille spille flere ganger i diverse vanskelighetsgrader, whyyyy?

Lenke til kommentar

hei, skal starte med Diablo3, aldri prøvd di forrige spillene.

 

men spørsmålet er, MÅ jeg ha spillt dem for å skjønne diablo3?

 

og hva er det folk snakker i når dem snakker om diverse vanskelighetsgrader?

 

skal jeg bynne med det laveste ? og spille spille flere ganger i diverse vanskelighetsgrader, whyyyy?

 

Du må ikke ha spilt igjennom tidligere spill for å skjønne historien, men da hadde du jo hatt et forhold til flere karakterer.

 

Alle begynner på laveste nivå, og spiller seg oppover. Er sånn de har valgt å gjøre det. Altså skal du drepe sisteboss 4 ganger før du har "rundet" spillet.

Lenke til kommentar

Du har ikke annet valg enn å begynne på laveste vanskelighetsgrad. Det folk snakker om er at når du fullfører spillet på laveste, unlockes neste, og du tar med deg karakteren din inn i neste vanskelighetsgrad.

Ingen som sier du MÅ spille gjennom alle, det er akkurat samme historien og samme hovedquestene uansett, men ute-områdene blir laget pånytt. Bare at du får bedre utstyr på høyere vanskelighetsgrader.

 

Hvis du føler at du har fått nok ut av spillet etter første playthrough, er det ingenting som tvinger deg til å starte på neste vanskelighetsgrad. Det er bare en måte å få spille til å vare lengre på for de som vil, og de gamle spillene hadde også denne mekanikken.

 

Du har Normal, Nightmare, Hell, Inferno og en siste som er Hardcore, der karakteren din dør permanent om du dør.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vitkig å påpeke at spillet blir VESENTLIG mer gøy når du runder lvl 60 og får alle skills unlocked. Første gangen med hver character, å spille gjennom alle vanskelighetsgradene, er uansett gøy. Og nødvendig... Om du skulle startet på inferno lvl 60 uten gear ville du fått en ganske dårlig spillopplevelse.

Lenke til kommentar

Du har ikke annet valg enn å begynne på laveste vanskelighetsgrad. Det folk snakker om er at når du fullfører spillet på laveste, unlockes neste, og du tar med deg karakteren din inn i neste vanskelighetsgrad.

Ingen som sier du MÅ spille gjennom alle, det er akkurat samme historien og samme hovedquestene uansett, men ute-områdene blir laget pånytt. Bare at du får bedre utstyr på høyere vanskelighetsgrader.

 

Hvis du føler at du har fått nok ut av spillet etter første playthrough, er det ingenting som tvinger deg til å starte på neste vanskelighetsgrad. Det er bare en måte å få spille til å vare lengre på for de som vil, og de gamle spillene hadde også denne mekanikken.

 

Du har Normal, Nightmare, Hell, Inferno og en siste som er Hardcore, der karakteren din dør permanent om du dør.

 

Nei, men føler du for å ikke spille på lav vanskelighetsgrad, men høy, så blir man jo de fakto tvunget til timesvis med kjedelig spilling som er for lett.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Nei, men føler du for å ikke spille på lav vanskelighetsgrad, men høy, så blir man jo de fakto tvunget til timesvis med kjedelig spilling som er for lett.

 

AtW

 

Det der har du gnålt om siden før spillet kom ut. Det er en del av konseptet Diablo, så deal with it. Dessuten, hvis du vil ha høyere vanskelighetsgrad fra starten av så har du nå muligheten til å stille på Monster Power helt fra du starter på lvl 1, så du kan få grei motstand helt fra starten av...

Lenke til kommentar

 

Nei, men føler du for å ikke spille på lav vanskelighetsgrad, men høy, så blir man jo de fakto tvunget til timesvis med kjedelig spilling som er for lett.

 

AtW

 

Start på Normal med MP lvl 10. Skal love deg det ikke er for lett.

Lenke til kommentar

Hva tror folk om gamescom? Kommer det en spennende avsløring ang Diablo 3 for PC eller er det et eller annet om konsollversjonen de skal avsløre? De har lovet noe spennende i hvertfall:

 

 

 

Blizzard will make an announcement related to the Diablo franchise at Gamescom 2013, the company announced today during its investor call for its second-quarter fiscal report.

“We’ll be sharing more Diablo-related news at Gamescom later this month,” Blizzard President and Co-Founder Mike Morhaime said, according to Polygon.

On Wednesday, the Irvine, Calif.-based company said it will host a press briefing on Aug. 21, the same day Gamescom 2013 begins, to make ”a special announcement that’s sure to capture the attention of the Heavens, Burning Hells and all the shadowed places that lie between.” The Diabloseries’ story is based around a conflict between heaven and hell.

http://pixelenemy.com/blizzard-plans-to-make-a-diablo-announcement-at-gamescom-2013/

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

 

Det der har du gnålt om siden før spillet kom ut. Det er en del av konseptet Diablo, så deal with it. Dessuten, hvis du vil ha høyere vanskelighetsgrad fra starten av så har du nå muligheten til å stille på Monster Power helt fra du starter på lvl 1, så du kan få grei motstand helt fra starten av...

 

Som om "endel av konseptet" noen gang har vært en saklig unnskyldning for dårlig game-design? Det er det dårligste motargumentet mot konkret kritikk jeg vet om. Problemet er at det er gear-dependant (nok en gang, det ligger jo i bunnen av nesten alle dårlige designvalg i spillet), man kan ikke slenge folk uti på inferno, fordi spillet ikke har en saklig vanskelighetsgradskurve, den har en som er stert påvirket av gear.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At du ikke finner gleden av at du blir (ble?) brutalt slaktet når du hoppet fra slutten av en akt og over på neste om ikke godt nok utstyr var på plass får så være. At du da velger å mene at dette er et dårlig valg fra utvikleren for også være. Du er ikke den eneste med en mening om spillet.

 

Jeg, og garantert flere, finner gleden i å nettopp måtte utruste karakteren jeg spiller bedre for å komme meg videre. Ellers kunne jeg fint ha rushet igjennom d3 som alle andre actionspill jeg har spilt de siste årene. Og dermed parkert spillet på hylla samme uke som det ble utgitt.

 

Men rett og slett på grunn av denne skalering av vanskelighetsgraden har jeg fra tid til annen tatt opp igjen spillet for å se om jeg kan gjøre min karakter bedre.

 

Nå er det vel kun en ting i forbindelse med dette jeg per i dag synes er litt kjedelig, og det er at man må tid til annen innom AH for å få denne oppgraderingen man trenger. Men det skal jeg fint leve med i og med jeg da kan selge gammelt utstyr, og utstyr som ikke er egnet til min karakter, for gull og dermed minske utgiften for dette nye innkjøpet.

Lenke til kommentar

Hai, tittet akkurat innom diablo 3 accounten min igjen, men lurte på;

er det en type run for paragon levels som er best nå? Og evt. hvilken klasse som er best å starte med?

 

Har en paragon 22 wiz med 200k dps fullt buffa i archon spec

Tror jeg har alle klasser på 60 med paragon level 0-12 ellers.

 

Har og 27m gull eller så og og 2 € på kontoen, som det så ut til at tilsvarte over 50m på rmah så det burde være muligheter for å geare en av dem helt ok i det minste.

 

Er generelt ute etter råd for sted å farme og evt. hvilken MP i forhold til gear :)

 

Du finner det meste i denne tråden på reddit: http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/1kp5c0/coming_back_to_the_game_need_gearbuild_or_any/

Lenke til kommentar

 

Som om "endel av konseptet" noen gang har vært en saklig unnskyldning for dårlig game-design? Det er det dårligste motargumentet mot konkret kritikk jeg vet om. Problemet er at det er gear-dependant (nok en gang, det ligger jo i bunnen av nesten alle dårlige designvalg i spillet), man kan ikke slenge folk uti på inferno, fordi spillet ikke har en saklig vanskelighetsgradskurve, den har en som er stert påvirket av gear.

 

AtW

 

Hva som er dårlig game design har du tydeligvis fasiten på, så et spill der du ikke har muligheten til å velge deg rett til siste vanskelighetsgrad er dermed per definisjon et dårlig designet spill. Sikkert derfor Diablo 2, som var designet på samme måten, aldri slo an hos folk...

 

Diablo 3 var relativt vanskelig ved launch, bortsett fra inferno som var borderline umulig. Samtidig var noe av konseptet og morroa at du skulle få tenna slått inn hvis du gikk for fort gjennom ting og dermed var for dårlig gearet. Problemet var jo at konseptet med loot var fryktelig dårlig implementert i starten mye takket være AH.

 

Du har helt fra starten hatt lyst på et spill der gear ikke betyr stort og du kan komme deg gjennom alt sammen på skill alene. Da må du nesten finne deg et annet spill, for det har Diablo aldri vært, og kommer aldri til å være.

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

 

 

Hva som er dårlig game design har du tydeligvis fasiten på, så et spill der du ikke har muligheten til å velge deg rett til siste vanskelighetsgrad er dermed per definisjon et dårlig designet spill. Sikkert derfor Diablo 2, som var designet på samme måten, aldri slo an hos folk...

 

Diablo 3 var relativt vanskelig ved launch, bortsett fra inferno som var borderline umulig. Samtidig var noe av konseptet og morroa at du skulle få tenna slått inn hvis du gikk for fort gjennom ting og dermed var for dårlig gearet. Problemet var jo at konseptet med loot var fryktelig dårlig implementert i starten mye takket være AH.

 

Du har helt fra starten hatt lyst på et spill der gear ikke betyr stort og du kan komme deg gjennom alt sammen på skill alene. Da må du nesten finne deg et annet spill, for det har Diablo aldri vært, og kommer aldri til å være.

 

 

Det er er helt åpenbart at jeg framfører mine egne meninger, hvorfor tåler folk det så dårlig? Selvfølgelig finnes det folk som er uenig, selvfølgelig er ikke det jeg sier en objektiv sannhet. Dette er ting som sier seg selv. Men at noe er gjort med vilje av utviklerene gjør det ikke automatisk bra. De fleste valg i spill er gjort med vilje, allikevel er noen spill dårlige, noen er bra.

 

Ellers har jeg ikke sagt noe om at noe slikt "per definisjon er ett dårlig designet spill", men slik det er gjort i diablo er dårlig design.

 

Og ellers, tak for rådet, jeg har allerede funnet meg andre spill.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle har rett til sin mening, men ofte er det vanskelig, ut fra hvordan du skriver, å skille mellom hva som er din mening, og hva du prøver å legge frem som en sannhet.

 

Du mener at gear-dependancy, og at man må jobbe seg gjennom vanskelighetsgradene er et dårlig designvalg, men du skriver det som om det er fakta. Ting som åpenbart ikke fungerer tilferedsstillende, eller er irriterende for den store majoriteten av spillere kan man kalle dårlige designvalg. Men det er svært få som klager over systemet som er implementert i Diablo spillene, ergo burde du slenge inn en "jeg syns" før du nevner noe om gode/dårlige designvalg slik at folk faktisk forstår at det er din mening, og ikke statuering av et faktum.

 

Slik diablo 3 var ved launch kunne man diskutere hvorvidt vanskelighetsgrads-kurven var noe bratt etter hell, men nå er det fikset. Du kan klare deg fra a1 -> a4 inferno uten å bruke AH, og kun bruke ting du finner uten nevneverdig store problemer. Vil dog ikke anbefale untwinked på hardcore.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er er helt åpenbart at jeg framfører mine egne meninger, hvorfor tåler folk det så dårlig?

 

Tror det kommer av at Diablo 3 har fått mye kritikk siden det ble sluppet. Og de som liker spillet er litt lei av å høre mye av det samme om og om igjen.

 

Vi med åpenbare tvangslidelser, må jo ha noe å drive med vi og :)

 

Pr i dag handler Diablo om å sette seg egne mål, dersom du skal spille det lenger enn bare å komme igjennom historien. Om det er 50 milliarder gull, alle karakterene til paragon 100, hardcore level 100, 200k dps, spille selffound eller om du har så seriøse tvangslidelser at det bare er for å grinde gear.

 

Blizzard har selv innrømmet at gear systemet er ødelagt, og at de skal fikse det i en kommende patch/expansion. Om det de kommer med faktisk løser noe av problemet, og om vi faktisk får noe ordentlig endgame gjenstår å se.

 

Det som irriterer meg mest om dagen, er hvor utrolig tregt utviklingen går hos Blizzard. Ett eksempel er at det tok ett helt år å utvide buffikon fra 5 til 8, og du får fortsatt ikke opp alle. Sammenligner du med spill som PoE og Marvel Heroes har de en hyppighet og innhold av patcher som ikke Blizzard er i nærheten av.

Lenke til kommentar

Alle har rett til sin mening, men ofte er det vanskelig, ut fra hvordan du skriver, å skille mellom hva som er din mening, og hva du prøver å legge frem som en sannhet.

 

Du mener at gear-dependancy, og at man må jobbe seg gjennom vanskelighetsgradene er et dårlig designvalg, men du skriver det som om det er fakta. Ting som åpenbart ikke fungerer tilferedsstillende, eller er irriterende for den store majoriteten av spillere kan man kalle dårlige designvalg. Men det er svært få som klager over systemet som er implementert i Diablo spillene, ergo burde du slenge inn en "jeg syns" før du nevner noe om gode/dårlige designvalg slik at folk faktisk forstår at det er din mening, og ikke statuering av et faktum.

 

Slik diablo 3 var ved launch kunne man diskutere hvorvidt vanskelighetsgrads-kurven var noe bratt etter hell, men nå er det fikset. Du kan klare deg fra a1 -> a4 inferno uten å bruke AH, og kun bruke ting du finner uten nevneverdig store problemer. Vil dog ikke anbefale untwinked på hardcore.

 

Nei, det er ikke vanskelig, og "jeg synes" foran hver setning er bare redundant fyllmasse. Når folk skriver ting om kultur og om det er bra eller dårlig, og det ikke handler rene tekniske ting, så er det subjektivt. Dette er ikke komplisert, og om folk ikke forstår det, så mener jeg helt ærlig de bør sette seg inn i hvordan språk føres, man løper ikke rundt å tror at en filmanmelder framfører allmenne sannheter heller.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

(...)Problemet er at det er gear-dependant (nok en gang, det ligger jo i bunnen av nesten alle dårlige designvalg i spillet), man kan ikke slenge folk uti på inferno, fordi spillet ikke har en saklig vanskelighetsgradskurve, den har en som er stert påvirket av gear.

 

AtW

 

 

 

Nei, det er ikke vanskelig, og "jeg synes" foran hver setning er bare redundant fyllmasse. Når folk skriver ting om kultur og om det er bra eller dårlig, og det ikke handler rene tekniske ting, så er det subjektivt. Dette er ikke komplisert, og om folk ikke forstår det, så mener jeg helt ærlig de bør sette seg inn i hvordan språk føres, man løper ikke rundt å tror at en filmanmelder framfører allmenne sannheter heller.

 

AtW

 

Ta innlegget over her som eksempel, her presenterer du gear-dependency som et de-facto problem, når det i realiteten kun er din egen mening. Her vil du tjene mye på å legge til noe som understreker at det er din egen mening, slik det står nå fremstår du som svært arrogant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...