Phyx Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Et slikt system legger opp til at utviklerene mye enklere kan endre på et scenario for å gjøre det lettere eller vanskeligere, selfølgelig, det er positivt det, men jeg har en stygg følelse at det kommer til å gjøre det veldig lett for Blizzard å gjøre det lettere i senere tid for å legge til rette spillet til de dårligste spillerene, eller casual gamers da, mao. Dette er jeg også utrolig redd for. Håper att på det vanskeligste blir veldig vanskelig og du trenger bra gear for og kunne gjennomføre. Dette er jo noe som de har gjort i wow lenge nå selv om dette er en annen type av spill dog. Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Du har ikke potions lenger, helse og mana "dropper" av fienden Noe som er helt ubrukelig, mtp at man ikke kan kontrollere tilførselen av liv og mana selv, men må regne med at monstre dropper det for deg. Du har lyst på et vanskelig spill (dine senere innlegg), men er for potions?... Litt av poenget er jo det som enkelte før meg har vært innom, å kunne slåss på en litt mer gjennomtenkt måte slik at man ikke er så avhengig av det. Med potions blir det jo mer hack 'n' slash-vennlig. Virker på meg som at du kun tenker ett steg fremover i tid når du spiller og ikke to eller mer. Rett meg om jeg tar feil eller har misforstått. Jeg er for mange potions - således de ikke fyller opp 100% av livet ditt på noen sekunder, heller ha mange potions som hjelper litt, grunnen til at jeg vil ha mange potions er for å slippe å dra tilbake til byen hele tida, og grunnen til at jeg vil ha potions er for å kunne kontrollere hvordan karakteren din skal helbredes, uten å bite etter en gulrot som blir hivd ut på gulvet innimellom. Skjønner hva du mener og kan til dels si at jeg er enig i det. Allikevel mener Blizzard at å dra frem og tilbake i town veldig mye ikke skal være nødvendig, og at litt av poenget er å ikke kunne heale seg selv, men heller prøve å sloss på en taktisk og smart måte. Dersom dette faktisk blir tilfelle så er i alle fall jeg veldig fornøyd. Har egentlig savnet et system/spill der man får noe igjen for å være strategisk uten at det er Age of Empires e.l. Så dersom det fungerer blir vi jo ikke å savne potions (i alle fall skal det ikke være nødvendig å savne det)om vi har noe skills å rutte med. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg er desverre ikke enig, jeg viker mye mot et system hvor du også selv har mulighet til å kontrollere strømmen av liv som kommer inn, selv om jeg selfølgelig kan endre syn helt når spillet kommer ut og jeg får prøvd det. Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg er desverre ikke enig, jeg viker mye mot et system hvor du også selv har mulighet til å kontrollere strømmen av liv som kommer inn, selv om jeg selfølgelig kan endre syn helt når spillet kommer ut og jeg får prøvd det. Delte meninger, og det er vel egentlig en bra ting! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Opinions are like assholes, everybody has one Endret 5. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Ut ifra det jeg har sett av gameplay, og med tanke på at dette er et Diablo spill tipper jeg vi kan greie oss igjennom flere normale fighter uten potions eller health globes (sett bort ifra champion/gjost/elite/superunique packs). Så sjangsen for at man ikke får en eneste health globe er jo til stedet, men tror og håper at man greier seg fint hvis man faktisk prøver å unngå og dø. Og skulle man være uheldig og ikke få health globes har man health potion til å holde deg gående fram til en globe dropper. Lille mann. Har du hørt om Hardcore mode + Inferno difficulty? Tror nok du blir glad for å ha potions du kan bruke whenever da. Se for deg et scenario med 3 elite mobs med hver sin ability + andre monstre med en hardcore character som f.eks wizard. Tror nok du vil ha potions da. Og for dere som sier: '' Jeg spiller non-ladder og ikke hardcore mode! '' Da er mitt svar; Er det gøy å bli holdt i hånden hele veien? Du har ikke spilt Diablo før du har prøvd Hardcore mode rett etter ladder reset når spillet faktisk er vanskelig. Selfølgelig, har spilt både normal non-ladder og ladder, men fant spillet til å være best i hardcore mode, fordi spillet faktisk var vanskelig, og du følte at du faktisk måtte tenke på hva du gjorde istede for hack n slash stilen som plagde non-ladder hvor alle gikk rundt i enigma med dual HOTO og Dual CTA på offhand, hva er da moro med spillet spør jeg. Ville nå ikke sagt at 196 cm høy og 115 kilo er liten, men hver sin smak. Jess jeg har hørt om hardcore mode, men vi vet fortsatt ikke hva vanskelighetsgraden er på elite mobs. I D2 var disse farlige pga en blanding av bugs og/eller mods som gjorde noen veldig spesifikke mobs UTROLIG kraftig. For eksempel ekstra fast, ekstra strong, might og fana cursed frenzytaurs. Men å bli 1 shotta, eller gå opp imot mobs som løper raskere enn deg uansett hva du gjør er å straffe spilleren. Noen liker det, andre ikke. Men Blizzard er ikke lenger samme selskap som de var for 10 år siden, og jeg tviler på at de vil ha mobs som mer eller mindre kan 1 shotte deg i D3. Isteden prøver de å få til et noe mer taktisk spill. I hvertfall sånn som jeg har forstått det. Så det er fortsatt ikke sikkert du trenger mer enn den ene health potion, i hvertfall for å få drept et par mobs. Klarer du ikke det med 1 health potion, vil jeg tipper ut ifra hvordan balance er i D3 at du rett og slett ikke er klar for området du er i. Og om ikke jeg husker feil dropper health globes mye mer gjevnlig fra elite mobs. Og jo jeg har spilt HC, og hatt opp til flere karakterer over lvl 80. Det eneste jeg kan gjøre er å preke min egen mening, og du har din egen. Jeg vil ha et vanskelig spill for de som ønsker det vanskelig, altså; Hardcore mode, ladder og iferno. Selfølgelig er det ikke alle som liker det, men jeg vil heller ha et vanskeligere spill MED potions, enn et lettere spill uten potions. ( I hvertfall til en viss grad. ) Selvfølgelig kan vi ha hver vår mening. Etter min mening er 1 hit kill monsters ikke gøy, det er frustrerende. Tar bort det, og med nok farming og tålmodighet er absolutt ingenting i D2 vanskelig, selv i HC (ser bort ifra lagspikes for online spilling). Hvis man bare gidder prøve, så er det ekstremt lett å ha belte fyllt med full rejuvs. Uten cooldown har du med andre ord god mode. I normal trenger man så og si aldri annet en healing potions, da spesielt hvis du alltid plukker opp høyre kvalitets potions enn de du får kjøpt. I nightmare kan det bli noe vrient, men sørg for å ha stacka resist, og ikke løp for mye, gå istedenfor (opprettholder defence og block når du ikke løper) så er nightmare barnemat. Ville nesten sakt at nightmare er letter, da du kan bruke normal baals til godt opp mot lvl 40. Hell burde du har farmet en god del decent items i nightmare, samt det blir enda letter å finne full rejuvs. De aller fleste unique monster packs fra act 1 og utover (fra ca waypoint 2-3) vil det droppe full rejuvs. Men dette er min menig i hvertfall. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Spamme pots er ikke gøy. Håndtere pots fra inventory til belte er ikke gøy. Refille pots er ikke gøy. Være udødelig mot at som ikke one-shotter deg er ikke gøy. Health globes er helt klart et skritt i riktig retning. Selv mot eliter, ettersom de (i følge blizz post) antakeligvis vil droppe mens de fortsatt lever (hp-prosentbasert). En blanding av health globes og pot med lang cooldown (evt. 1 per game(for krisesituasjoner)) er et langt mer spennende, dynamisk system. Health globes gir flere strategiske valg, mindre styr, ingen udødelighet, gjør det rett og slett både mer utfordrende og gøyere. Endret 5. september 2011 av Pingas 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Et slikt system legger opp til at utviklerene mye enklere kan endre på et scenario for å gjøre det lettere eller vanskeligere, selfølgelig, det er positivt det, men jeg har en stygg følelse at det kommer til å gjøre det veldig lett for Blizzard å gjøre det lettere i senere tid for å legge til rette spillet til de dårligste spillerene, eller casual gamers da, mao. Dette er jeg også utrolig redd for. Håper att på det vanskeligste blir veldig vanskelig og du trenger bra gear for og kunne gjennomføre. Dette er jo noe som de har gjort i wow lenge nå selv om dette er en annen type av spill dog. Jeg håper man ikke trenger bra gear, og jeg håper de demper potion-tullet, alt som krever masse grind og mas, kontra å faktisk spille bra håper jeg de demper ned i Diablo 3, hvorfor ikke mer fokus på skill, og mindre på potions og gear? AtW Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) Potions i D2 er jo det samme som evig liv egentlig, siden man sitter med fingeren på potion-knappen hele tiden under bossfights. Taper jeg en bossfight er det mest sannsynlig fordi jeg hadde for få potions på meg. Den mekanikken liker jeg ikke særlig godt. Spill som Witcher 2 har jo fjernet hele health potion. Og man kan ikke drikke potions i combat. Der har du pots som kan gi raskere health regeneration, men de må drikkes før combat. WoW hadde også vært latterlig hvis man kunne bøtte ned potions hvert 5. sekund, derfor satte de cooldown på potions. Endret 6. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Man må ikke glemme at når spillet er designet for å ikke spamme potions så kan faktisk utviklerne balansere det utifra at man skal klare seg med ca det antallet globes som er sannsynlig til å droppe i en encounter, og dersom oddsene ikke er på ens side så har man potions. Et slikt system legger opp til at utviklerene mye enklere kan endre på et scenario for å gjøre det lettere eller vanskeligere, selfølgelig, det er positivt det, men jeg har en stygg følelse at det kommer til å gjøre det veldig lett for Blizzard å gjøre det lettere i senere tid for å legge til rette spillet til de dårligste spillerene, eller casual gamers da, mao. Hvis du har sett på utviklingen av patchene i Diablo 2, så har de gjort det motsatte av hva du sier her. Patch 1.10 var vesentlig vanskligere enn 1.09. Samtidig har de tatt bort ting som rammer noen klasser spesielt, f.eks Iron Maiden cursen i patch 1.13. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hvor sa jeg at de gjorde det i Diablo 2? Hvis du leser alle innleggene så ser du at jeg snakket om systemet som eventuelt ville blitt satt inn i Diablo 3. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hvor sa jeg at de gjorde det i Diablo 2? Hvis du leser alle innleggene så ser du at jeg snakket om systemet som eventuelt ville blitt satt inn i Diablo 3. Du snakker om hvordan de teoretisk sett kommer til å patche Diablo 3 lettere, så da kom jeg med eksempelet på hvordan de patchet forrige Diablo spill. Jeg tror ikke de har tenkt å patche Diablo 3 på samme måte som de patcher WoW for å si det på en annen måte. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hvor sa jeg at de gjorde det i Diablo 2? Hvis du leser alle innleggene så ser du at jeg snakket om systemet som eventuelt ville blitt satt inn i Diablo 3. Du snakker om hvordan de teoretisk sett kommer til å patche Diablo 3 lettere, så da kom jeg med eksempelet på hvordan de patchet forrige Diablo spill. Jeg tror ikke de har tenkt å patche Diablo 3 på samme måte som de patcher WoW for å si det på en annen måte. Jeg forklarte om systemet de har i spillet med health globes og det å kontrollere drop-rate på det kan gjøre det lettere for Blizzard å gjøre det lettere. Altså, at jeg var redd for at når det er så lett for de å bytte på et encounter kommer de å høre på alle som klager over at det er for lett og gjøre det lettere ved å inkludere flere health globes, altså, at de kommer til å bytte det til lettere fordi det er så lett å gjøre, kontra et system hvor de faktisk måtte inn og bytte liv, timings, osv. Men selfølgelig, jeg vet ikke hvordan det blir, og alt er spekulasjon. Jeg er bare redd for at med et slikt system så blir det fort slik at de kommer til å gjøre det lettere for de som klager, slik som i WoW. Lenke til kommentar
klo Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Man må ikke glemme at når spillet er designet for å ikke spamme potions så kan faktisk utviklerne balansere det utifra at man skal klare seg med ca det antallet globes som er sannsynlig til å droppe i en encounter, og dersom oddsene ikke er på ens side så har man potions. Et slikt system legger opp til at utviklerene mye enklere kan endre på et scenario for å gjøre det lettere eller vanskeligere, selfølgelig, det er positivt det, men jeg har en stygg følelse at det kommer til å gjøre det veldig lett for Blizzard å gjøre det lettere i senere tid for å legge til rette spillet til de dårligste spillerene, eller casual gamers da, mao. Det er derfor man har vanskelighetsgrader. De kan enkelt justere de ulike vanskelighetsgradene til å passe ulike spillere. Og lage Inferno virkelig vanskelig, jeg tror også dette er målet deres. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Man må ikke glemme at når spillet er designet for å ikke spamme potions så kan faktisk utviklerne balansere det utifra at man skal klare seg med ca det antallet globes som er sannsynlig til å droppe i en encounter, og dersom oddsene ikke er på ens side så har man potions. Et slikt system legger opp til at utviklerene mye enklere kan endre på et scenario for å gjøre det lettere eller vanskeligere, selfølgelig, det er positivt det, men jeg har en stygg følelse at det kommer til å gjøre det veldig lett for Blizzard å gjøre det lettere i senere tid for å legge til rette spillet til de dårligste spillerene, eller casual gamers da, mao. Det er derfor man har vanskelighetsgrader. De kan enkelt justere de ulike vanskelighetsgradene til å passe ulike spillere. Og lage Inferno virkelig vanskelig, jeg tror også dette er målet deres. Hvis inferno blir gjort lettere enn nødvendig blir jeg veldig skuffet over Blizzard. Det er ikke noe gøy å spille et spill som er lett, man blir veldig fort lei, et spill som er vanskelig derimot, er langt morsommere. Det er akkurat derfor jeg spiller Ladder med Hardcore character. ( Ikke det at jeg skal kjefte på noen som ikke spiller på min måte, altså. ) Lenke til kommentar
klo Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Helt enig der, håper den blir VELDIG vanskelig og tidkrevende, selv med godt gear. Selv om jeg anser meg som en mer casual gamer nå enn tidligere. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Og si at i D2 du er udødelig med pots mener jeg er helt totalt feil! Greit, du kan ha mange ful-rejuv men vanlige heal pots hjelper deg ikke mye om boss slår hardere en hva den greier og generere tilbake i hp. Møter du "veggen" i D2 er det bare og ta ett trinn ned og farme litt, få bedre gear og forsøke når du har funnet det. Og forrresten som de sier selv i Blizzard, gear = Diablo. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Og si at i D2 du er udødelig med pots mener jeg er helt totalt feil! Greit, du kan ha mange ful-rejuv men vanlige heal pots hjelper deg ikke mye om boss slår hardere en hva den greier og generere tilbake i hp. Møter du "veggen" i D2 er det bare og ta ett trinn ned og farme litt, få bedre gear og forsøke når du har funnet det. Og forrresten som de sier selv i Blizzard, gear = Diablo. Så lenge du faktisk er klar til å slå en boss eller farme et området gjør pots deg udødelig der du ellers kanskje ville dødd hvis du gjør en feil. Men selv uten bra gear, kan man med noen builds komme seg helt til Hell Baal, med langt ifra så bra utstyr som man burde ha hatt ved å spille forsiktig og ha med masse full rejuvs. Det tar lang tid, men er mulig. Så jo i den grad at du har en god build, kan spillet godt og har pots er man sånn sett udødelig. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Hvis inferno blir gjort lettere enn nødvendig blir jeg veldig skuffet over Blizzard. Det er ikke noe gøy å spille et spill som er lett, man blir veldig fort lei, et spill som er vanskelig derimot, er langt morsommere. Det er akkurat derfor jeg spiller Ladder med Hardcore character. ( Ikke det at jeg skal kjefte på noen som ikke spiller på min måte, altså. ) Blizzard har jo sagt at i Inferno har alle monsterne mlvl 61 (altså 1 lvl over din maksimale) så det blir vel som å spille igjennom en act med tusenvis av übers (les: fra über tristram) luskende rundt. Lenke til kommentar
Giskler Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 F&F beta har startet og klienten har blitt leaka + datamined. Mye info ute og går hvis du er interessert i spoilers. Ut fra noe av infoen så spekuleres det i release til juletider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå