blackbrrd Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Potion-systemet er ikke det jeg liker best med D2, så om de finner på noe nytt til D3, så tror jeg det blir bedre. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Du har ikke potions lenger, helse og mana "dropper" av fienden Lenke til kommentar
Romis Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Du har ikke potions lenger, helse og mana "dropper" av fienden Noe som er helt ubrukelig, mtp at man ikke kan kontrollere tilførselen av liv og mana selv, men må regne med at monstre dropper det for deg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Men for min del er det greit å slippe å bruke halve bagspacen på røde potions. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Er enig med begge to over meg Drit-kjipt å ikke kunne styre helse-nivået selv. I boss-fights må det jo nesten komme waves av adds non-stop så man får seg litt helse nesten da. Men, så sparer det noe helt sinnsykt med plass i samme slengen Lenke til kommentar
Romis Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Begge er feil, potions og items er to forskjellige plasser. Det er jo det man har belte til. Bare lag belte større, så er problemet fikset. Det systemet funket helt fint i Diablo 2, men det var litt for lite for de fleste. Why fix something that's not broken? Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Nja, jeg måtte på visse steder i storyen ha ekstra med potions i inventoryen, og dette var plagsomt, da det selvfølgeligt skulle droppe en haug med fint loot da Og det å fly att og fram i portals til byen gidder jeg bare ikke Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Er egentlig litt morsomt å høre på folk klage over et spill som de ikke har prøvd og som er i beta. På mange måter høres det ut som folk forventer at Blizzard skal slippe Diablo 2 på nytt med ny grafikk. Det stemmer jo ikke, de har faktisk tenkt å komme med et nytt spill. tl;dr av og til skulle jeg ønske folk kunne vente med å dømme et spill til de hadde prøvd det, istedetfor å prøve å gjette seg til hvordan det fungerer utfra en delvis spesifikasjon som kommer til å bli endret før launch... 1 Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Nei man får ikke et belte så vidt jeg vet. Health globes er en dårlig måte å fylle opp liv på. Hvorfor? Fordi man ikke kan kontrollere når man skal heale seg selv i like stor grad som potions lar deg gjøre. Slik som systemet er nå er man en liten katt som løper etter kattemat, og han som holder kattematen holder den i et lite snøre og løper alltid litt foran deg slik at du sjelden får tak i maten, og når du først kommer nære nok så forsvinner den. Sist jeg sjekket har man også potions i tilegg til health globes, men de har lang cooldown. Så hvis du er uheldig med health globes kan du bruke potion for å komme deg videre. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Er egentlig litt morsomt å høre på folk klage over et spill som de ikke har prøvd og som er i beta. På mange måter høres det ut som folk forventer at Blizzard skal slippe Diablo 2 på nytt med ny grafikk. Det stemmer jo ikke, de har faktisk tenkt å komme med et nytt spill. tl;dr av og til skulle jeg ønske folk kunne vente med å dømme et spill til de hadde prøvd det, istedetfor å prøve å gjette seg til hvordan det fungerer utfra en delvis spesifikasjon som kommer til å bli endret før launch... Håper du ikke mente det du sa der. GJETTE seg til noe? Det er noe vi vet skal være i spillet. Kan selfølgelig bli forandret i nyere patcher, men det tar vi da. Nei man får ikke et belte så vidt jeg vet. Health globes er en dårlig måte å fylle opp liv på. Hvorfor? Fordi man ikke kan kontrollere når man skal heale seg selv i like stor grad som potions lar deg gjøre. Slik som systemet er nå er man en liten katt som løper etter kattemat, og han som holder kattematen holder den i et lite snøre og løper alltid litt foran deg slik at du sjelden får tak i maten, og når du først kommer nære nok så forsvinner den. Sist jeg sjekket har man også potions i tilegg til health globes, men de har lang cooldown. Så hvis du er uheldig med health globes kan du bruke potion for å komme deg videre. Så lenge dette blir utført på en måte som gjør at du har mer kontroll over karakteren din enn det er i f.eks WoW hvor det er 1 potion per fight så er det greit for meg. Endret 5. september 2011 av Romis Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Ut ifra det jeg har sett av gameplay, og med tanke på at dette er et Diablo spill tipper jeg vi kan greie oss igjennom flere normale fighter uten potions eller health globes (sett bort ifra champion/gjost/elite/superunique packs). Så sjangsen for at man ikke får en eneste health globe er jo til stedet, men tror og håper at man greier seg fint hvis man faktisk prøver å unngå og dø. Og skulle man være uheldig og ikke få health globes har man health potion til å holde deg gående fram til en globe dropper. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Ut ifra det jeg har sett av gameplay, og med tanke på at dette er et Diablo spill tipper jeg vi kan greie oss igjennom flere normale fighter uten potions eller health globes (sett bort ifra champion/gjost/elite/superunique packs). Så sjangsen for at man ikke får en eneste health globe er jo til stedet, men tror og håper at man greier seg fint hvis man faktisk prøver å unngå og dø. Og skulle man være uheldig og ikke få health globes har man health potion til å holde deg gående fram til en globe dropper. Lille mann. Har du hørt om Hardcore mode + Inferno difficulty? Tror nok du blir glad for å ha potions du kan bruke whenever da. Se for deg et scenario med 3 elite mobs med hver sin ability + andre monstre med en hardcore character som f.eks wizard. Tror nok du vil ha potions da. Og for dere som sier: '' Jeg spiller non-ladder og ikke hardcore mode! '' Da er mitt svar; Er det gøy å bli holdt i hånden hele veien? Du har ikke spilt Diablo før du har prøvd Hardcore mode rett etter ladder reset når spillet faktisk er vanskelig. Selfølgelig, har spilt både normal non-ladder og ladder, men fant spillet til å være best i hardcore mode, fordi spillet faktisk var vanskelig, og du følte at du faktisk måtte tenke på hva du gjorde istede for hack n slash stilen som plagde non-ladder hvor alle gikk rundt i enigma med dual HOTO og Dual CTA på offhand, hva er da moro med spillet spør jeg. Endret 5. september 2011 av Romis Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Ut ifra det jeg har sett av gameplay, og med tanke på at dette er et Diablo spill tipper jeg vi kan greie oss igjennom flere normale fighter uten potions eller health globes (sett bort ifra champion/gjost/elite/superunique packs). Så sjangsen for at man ikke får en eneste health globe er jo til stedet, men tror og håper at man greier seg fint hvis man faktisk prøver å unngå og dø. Og skulle man være uheldig og ikke få health globes har man health potion til å holde deg gående fram til en globe dropper. Lille mann. Har du hørt om Hardcore mode + Inferno difficulty? Tror nok du blir glad for å ha potions du kan bruke whenever da. Se for deg et scenario med 3 elite mobs med hver sin ability + andre monstre med en hardcore character som f.eks wizard. Tror nok du vil ha potions da. Og for dere som sier: '' Jeg spiller non-ladder og ikke hardcore mode! '' Da er mitt svar; Er det gøy å bli holdt i hånden hele veien? Du har ikke spilt Diablo før du har prøvd Hardcore mode rett etter ladder reset når spillet faktisk er vanskelig. Selfølgelig, har spilt både normal non-ladder og ladder, men fant spillet til å være best i hardcore mode, fordi spillet faktisk var vanskelig, og du følte at du faktisk måtte tenke på hva du gjorde istede for hack n slash stilen som plagde non-ladder hvor alle gikk rundt i enigma med dual HOTO og Dual CTA på offhand, hva er da moro med spillet spør jeg. Ville nå ikke sagt at 196 cm høy og 115 kilo er liten, men hver sin smak. Jess jeg har hørt om hardcore mode, men vi vet fortsatt ikke hva vanskelighetsgraden er på elite mobs. I D2 var disse farlige pga en blanding av bugs og/eller mods som gjorde noen veldig spesifikke mobs UTROLIG kraftig. For eksempel ekstra fast, ekstra strong, might og fana cursed frenzytaurs. Men å bli 1 shotta, eller gå opp imot mobs som løper raskere enn deg uansett hva du gjør er å straffe spilleren. Noen liker det, andre ikke. Men Blizzard er ikke lenger samme selskap som de var for 10 år siden, og jeg tviler på at de vil ha mobs som mer eller mindre kan 1 shotte deg i D3. Isteden prøver de å få til et noe mer taktisk spill. I hvertfall sånn som jeg har forstått det. Så det er fortsatt ikke sikkert du trenger mer enn den ene health potion, i hvertfall for å få drept et par mobs. Klarer du ikke det med 1 health potion, vil jeg tipper ut ifra hvordan balance er i D3 at du rett og slett ikke er klar for området du er i. Og om ikke jeg husker feil dropper health globes mye mer gjevnlig fra elite mobs. Og jo jeg har spilt HC, og hatt opp til flere karakterer over lvl 80. 1 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 .... Håper du ikke mente det du sa der. GJETTE seg til noe? Det er noe vi vet skal være i spillet. Kan selfølgelig bli forandret i nyere patcher, men det tar vi da. Vi vet det er i betaen, men du aner ikke hvordan det blir å spille med det i praksis, som var poenget mitt. Å klage på at noe ikke fungerer bra kan man gjøre etter å ha testet spillet selv. (Utfra utsagn fra folk som har prøvd spillet, så ble de stadig minnet på at de kan bruke potions, men tipper det er mer begrenset enn det er i D2) Lenke til kommentar
Romis Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Ut ifra det jeg har sett av gameplay, og med tanke på at dette er et Diablo spill tipper jeg vi kan greie oss igjennom flere normale fighter uten potions eller health globes (sett bort ifra champion/gjost/elite/superunique packs). Så sjangsen for at man ikke får en eneste health globe er jo til stedet, men tror og håper at man greier seg fint hvis man faktisk prøver å unngå og dø. Og skulle man være uheldig og ikke få health globes har man health potion til å holde deg gående fram til en globe dropper. Lille mann. Har du hørt om Hardcore mode + Inferno difficulty? Tror nok du blir glad for å ha potions du kan bruke whenever da. Se for deg et scenario med 3 elite mobs med hver sin ability + andre monstre med en hardcore character som f.eks wizard. Tror nok du vil ha potions da. Og for dere som sier: '' Jeg spiller non-ladder og ikke hardcore mode! '' Da er mitt svar; Er det gøy å bli holdt i hånden hele veien? Du har ikke spilt Diablo før du har prøvd Hardcore mode rett etter ladder reset når spillet faktisk er vanskelig. Selfølgelig, har spilt både normal non-ladder og ladder, men fant spillet til å være best i hardcore mode, fordi spillet faktisk var vanskelig, og du følte at du faktisk måtte tenke på hva du gjorde istede for hack n slash stilen som plagde non-ladder hvor alle gikk rundt i enigma med dual HOTO og Dual CTA på offhand, hva er da moro med spillet spør jeg. Ville nå ikke sagt at 196 cm høy og 115 kilo er liten, men hver sin smak. Jess jeg har hørt om hardcore mode, men vi vet fortsatt ikke hva vanskelighetsgraden er på elite mobs. I D2 var disse farlige pga en blanding av bugs og/eller mods som gjorde noen veldig spesifikke mobs UTROLIG kraftig. For eksempel ekstra fast, ekstra strong, might og fana cursed frenzytaurs. Men å bli 1 shotta, eller gå opp imot mobs som løper raskere enn deg uansett hva du gjør er å straffe spilleren. Noen liker det, andre ikke. Men Blizzard er ikke lenger samme selskap som de var for 10 år siden, og jeg tviler på at de vil ha mobs som mer eller mindre kan 1 shotte deg i D3. Isteden prøver de å få til et noe mer taktisk spill. I hvertfall sånn som jeg har forstått det. Så det er fortsatt ikke sikkert du trenger mer enn den ene health potion, i hvertfall for å få drept et par mobs. Klarer du ikke det med 1 health potion, vil jeg tipper ut ifra hvordan balance er i D3 at du rett og slett ikke er klar for området du er i. Og om ikke jeg husker feil dropper health globes mye mer gjevnlig fra elite mobs. Og jo jeg har spilt HC, og hatt opp til flere karakterer over lvl 80. Det eneste jeg kan gjøre er å preke min egen mening, og du har din egen. Jeg vil ha et vanskelig spill for de som ønsker det vanskelig, altså; Hardcore mode, ladder og iferno. Selfølgelig er det ikke alle som liker det, men jeg vil heller ha et vanskeligere spill MED potions, enn et lettere spill uten potions. ( I hvertfall til en viss grad. ) Lenke til kommentar
klo Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Man må ikke glemme at når spillet er designet for å ikke spamme potions så kan faktisk utviklerne balansere det utifra at man skal klare seg med ca det antallet globes som er sannsynlig til å droppe i en encounter, og dersom oddsene ikke er på ens side så har man potions. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Man må ikke glemme at når spillet er designet for å ikke spamme potions så kan faktisk utviklerne balansere det utifra at man skal klare seg med ca det antallet globes som er sannsynlig til å droppe i en encounter, og dersom oddsene ikke er på ens side så har man potions. Et slikt system legger opp til at utviklerene mye enklere kan endre på et scenario for å gjøre det lettere eller vanskeligere, selfølgelig, det er positivt det, men jeg har en stygg følelse at det kommer til å gjøre det veldig lett for Blizzard å gjøre det lettere i senere tid for å legge til rette spillet til de dårligste spillerene, eller casual gamers da, mao. Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Du har ikke potions lenger, helse og mana "dropper" av fienden Noe som er helt ubrukelig, mtp at man ikke kan kontrollere tilførselen av liv og mana selv, men må regne med at monstre dropper det for deg. Du har lyst på et vanskelig spill (dine senere innlegg), men er for potions?... Litt av poenget er jo det som enkelte før meg har vært innom, å kunne slåss på en litt mer gjennomtenkt måte slik at man ikke er så avhengig av det. Med potions blir det jo mer hack 'n' slash-vennlig. Virker på meg som at du kun tenker ett steg fremover i tid når du spiller og ikke to eller mer. Rett meg om jeg tar feil eller har misforstått. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Er vel ikke noe mindre casual og ha bøttevis av potions, og dermed "uendelig" liv under bossfights. Man dro tilbake til nærmeste by med town portal, fylte bag+belte med pots, hoppe tilbake, bossfight som bestod av å springe i ring og slå innimellom + bøtte ned potions til krampa tar fingeren. KUnne like godt latt være å ha life bar. Jeg håper de ikke inneholder sukker, stakkars barbaren min måtte isåfall bruke gebiss ganske tidlig i karrieren. Endret 5. september 2011 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Romis Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Du har ikke potions lenger, helse og mana "dropper" av fienden Noe som er helt ubrukelig, mtp at man ikke kan kontrollere tilførselen av liv og mana selv, men må regne med at monstre dropper det for deg. Du har lyst på et vanskelig spill (dine senere innlegg), men er for potions?... Litt av poenget er jo det som enkelte før meg har vært innom, å kunne slåss på en litt mer gjennomtenkt måte slik at man ikke er så avhengig av det. Med potions blir det jo mer hack 'n' slash-vennlig. Virker på meg som at du kun tenker ett steg fremover i tid når du spiller og ikke to eller mer. Rett meg om jeg tar feil eller har misforstått. Jeg er for mange potions - således de ikke fyller opp 100% av livet ditt på noen sekunder, heller ha mange potions som hjelper litt, grunnen til at jeg vil ha mange potions er for å slippe å dra tilbake til byen hele tida, og grunnen til at jeg vil ha potions er for å kunne kontrollere hvordan karakteren din skal helbredes, uten å bite etter en gulrot som blir hivd ut på gulvet innimellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå