Scrapyard Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Ble ikke dette endret i Patch 1.05 Sakset fra patch note til 1.0.5 Affixes on items will now roll their level based on the level of the monster killed rather than the item's level (this applies to all items including random affixes on Legendary and set items) Så det er monster lvl som har betydning for affixes og ikke MF. MF avgjør kun hvor mange items du får. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 For å vere presis, MF avgjer ikkje kor mange items du får, men påverkar kor mange av dei som faktisk droppar som vil vere legendary, 6-affix rare, 5-affix rare osv. Slik var det også før 1.05, men då var kvar enkelt affix igjen avhengig av item-level, altså ein ilvl61 item kunne ikkje få like mykje +strength til dømes som ein ilvl 63 item. I 1.05 endra dei på dette slik at det no er levelen til monsteret som droppar itemet som bestemmer kor god kvar enkelt affix potensielt kan vere. Så lenge ein spelar på MP1 og oppover er alle monster level 63, slik at alle affixes potensialt er like gode som dei før 1.05 ville vore på eit ilvl 63 item. Den grunnleggande DPSen til eit våpen eller armoren til noko anna vil vere avhengig av item level, noko ein ikkje kan påverke. Håpar det var forståeleg! Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Har du noen kilde på dette? At det ikke dropper mer items av høyere MF høres ut som ren sprøyt. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Uansett greit å lese gjennom det som står her om ein er nysgjerrig: http://eu.battle.net/d3/en/game/guide/items/equipment#magic-find Magic find affects the quality of items you acquire from killing enemies (but not treasure chests, vases, weapon racks, or other environmental objects). It doesn’t give you a chance to get more items on a given kill Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Veldig interessent. Tusen takk for linken Gir meg egentlig bare enda mer lyst til å stacke MF og komme meg til cappen ^^ Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Uansett greit å lese gjennom det som står her om ein er nysgjerrig: http://eu.battle.net...ment#magic-find En idiotisk måte å forklare på, som bare kommer til å føre til større forvirring. Lenke til kommentar
Otter_3 Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) http://www.diablofan...stical-insight/ Personlig bryr jeg meg ikke om MF, farmer det MP hvor jeg kan oneshotte. TL;DR http://www.diablofans.com/topic/57939-magic-find-and-its-efficiency-a-statistical-insight/#S7 Endret 26. januar 2013 av Otter_3 Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Tja, MF gjør det jo ikke slik at FLERE items dropper, men sjansen for at det itemet(ene) er blue, rare, set eller legendary økes. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Det har du helt rett i Grreven, men å pirke på forskjellen forvirrer de som ikke skjønner hvordan MF virker, og gjør ingenting for de som allerede har godt grep på mechanics.. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 på MP10 er det vel 100% sjanse for en ekstra item. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Kan man ikke heller si en ekstra rare, så skjønner alle hverandre Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Det har du helt rett i Grreven, men å pirke på forskjellen forvirrer de som ikke skjønner hvordan MF virker, og gjør ingenting for de som allerede har godt grep på mechanics.. Godt poeng! på MP10 er det vel 100% sjanse for en ekstra item. Ja, stemmer det. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Trenger tips til hvordan jeg kan få økt damage+hp på wizarden min! Ser stadig folk i gruppa med 300-400k damage, og jeg klarer ikke helt å se hvor forskjellen ligger, utenom at de muligens har noe flere sockets i gearet. brokendevice#1896 Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Trenger tips til hvordan jeg kan få økt damage+hp på wizarden min! Ser stadig folk i gruppa med 300-400k damage, og jeg klarer ikke helt å se hvor forskjellen ligger, utenom at de muligens har noe flere sockets i gearet. brokendevice#1896 Du har ganske lav CC (critical hit chance) og veldig lav CD (critical hit damage). Et våpen med socket eller CD hadde hjulpet deg veldig. Ser ut til at du egentlig nesten kun har gått for intelligence og en del attack speed, men å satse på kun de to blir for lite. Den gule ringen din er ikke noe tess heller. Jeg ville anbefalt deg å skifte ut den ringen med en med CC og CD + damage eller intelligence. Dersom du har råd, så kan du jo selvfølgelig legge på IAS (increased attack speed). Vet at dette kan være dyrt, men det skal nok ikke mye til for å få en grei økning i din dmg ved å bytte ut ringen. Noe annet du kan tenke på er boots. Hvis du har mulighet til å bytte til Zunimassa's Trail så gjør det. 7-8% poison damage er mye! Man kan selvfølgelig gjøre mye, mye mer, men for å ikke ta seg vann over hodet så ville jeg startet med å skaffe mer CC og CD, som i ditt tilfelle blir enklest via ring og weapon. Zunimassa's vil hjelpe deg enda mer når du har skaffet deg mer damage. Endret 27. januar 2013 av Grreven Lenke til kommentar
LMH Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Kan man ikke heller si en ekstra rare, så skjønner alle hverandre Men det er jo ikkje riktig. Ein får en ekstra helt normal item-drop som så igjen blir påverka av MF og potensielt kan vere rare eller legendary osv. http://diablo.incgamers.com/blog/comments/monster-powers-bonus-item-drop Lenke til kommentar
dTd Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Du har ganske lav CC (critical hit chance) og veldig lav CD (critical hit damage). Et våpen med socket eller CD hadde hjulpet deg veldig. Ser ut til at du egentlig nesten kun har gått for intelligence og en del attack speed, men å satse på kun de to blir for lite. Den gule ringen din er ikke noe tess heller. Jeg ville anbefalt deg å skifte ut den ringen med en med CC og CD + damage eller intelligence. Dersom du har råd, så kan du jo selvfølgelig legge på IAS (increased attack speed). Vet at dette kan være dyrt, men det skal nok ikke mye til for å få en grei økning i din dmg ved å bytte ut ringen. Noe annet du kan tenke på er boots. Hvis du har mulighet til å bytte til Zunimassa's Trail så gjør det. 7-8% poison damage er mye! Man kan selvfølgelig gjøre mye, mye mer, men for å ikke ta seg vann over hodet så ville jeg startet med å skaffe mer CC og CD, som i ditt tilfelle blir enklest via ring og weapon. Zunimassa's vil hjelpe deg enda mer når du har skaffet deg mer damage. Å gå bort ifra attack speed når man kjører cm wizz er helt idiotisk... Just saying. Skal han derimot kjøre arcon build så er ikke AS like viktig. Da kan man gå for mer CD istedenfor AS. Det optimale er jo ofc trifecta på ringer og amulet, men det er ralativt dyrt Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Å gå bort ifra attack speed når man kjører cm wizz er helt idiotisk... Just saying. Skal han derimot kjøre arcon build så er ikke AS like viktig. Da kan man gå for mer CD istedenfor AS. Det optimale er jo ofc trifecta på ringer og amulet, men det er ralativt dyrt Jeg sa ikke at han skulle gå bort fra AS, men for å øke damage så må han få mer CC og CD. Har man høy AS, så vil det etterhvert gi mindre og mindre damage jo mer man stacker det. Dette gjelder forsåvidt alt som gir damage. I og med at han spurte hvordan han kan øke damagen sin så anbefaler jeg å øke CC og CD, og de itemsene jeg foreslo å bytte ut er allerede items han ikke har IAS på, dermed vil han ikke miste noe der. Endret 27. januar 2013 av Grreven Lenke til kommentar
dTd Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Ah, jeg undersøkte ikke itemsa hans så nøye, bare anntok at han hadde AS på ringene siden han kjørte en CM specc... Men jeg ville heller anbefalt han å stacke mere AS, han har jo abosulutt ikke mye AS nå, +9 på offhand og +8 på hjelmen. For selvom AS ikke øker DPS'n mye er det viktig med AS på en CM wizz. Skal du permafreeze 1-2 fi trenger man helst 2.72 eller 3 AS. For jo raskere AS man har jo mere ticker tornadoene. Det kommer jo ofc an på hva man skal bruke CM wizzen til. Selv har jeg feks bygget meg en kun for å permafreeze Ubers, og da trenger man helst over 3.0001. Har selv 2.8 atm, men sparer cash til AS på buksa og helm, har as på alt annet utenom belte hittil. Men skal man bare farme vanlig så er det ikke like nøye med så mye AS, siden man som relgel alltid har mer enn 2 fiender. AS vs ticks på tornadoene: 2.0001 26 2.1429 28 2.3077 30 2.5001 33 2.7273 36 3.0001 40 Kilde: http://us.battle.net...opic/7350715501 Man burde også ha minst 18-20 arcane power on crit også, om man skal permafreeze 1-2 fi. En annen ting, er at man får mye mer utbytte av + 7% poison dmg fra bootsa dersom man har et "black" våpen, men imo så er chantodo's will et av de beste alternativene dersom man skal gå får CM wizz, pga den høye AS. Dermed er det "ok" å ofre litt dps fremfor AS. Endret 27. januar 2013 av dTd Lenke til kommentar
Scrapyard Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Da dinget jeg paragon 100 nettopp 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå