Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Blizzard har jo vore ganske faste på at dei ville unngå oppdeling av brukarbasen med D3, noko som talar i mot ladder-servers.

 

Det skal jo seiast at ein del av dei idiotisk høge prisane berre er eit resulatat av folk som ikkje har peiling. Det er ikkje reint sjeldan eg ser nesten identiske gjenstandar med hundrevis av millionar i forskjell i pris, noko som av og til kan vere greit, men også veldig ofte ikkje.

 

Om ein først bestemmer seg for å kjøpe gull så får ein nok ein betrakteleg lågare terskel for å kjøpe ting som kanskje kostar alt for mykje, noko som så klart går ut over oss som konsekvent ikkje brukar RMAH og ikkje vil bruke 1 gull for mykje. Sånnsett kan det jo vere ein god marknad for overprisa gjenstandar der ute.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men, men, RMAH var jo ikke der for Blizz sin skyld, de laget det bare for at folk skulle slippe å benytte shabby sider slik som i D2 :eek:

 

Jokes aside, eneste måten å kjøre en reset av spillet er gjennom ladder eller en variasjon av det. At folk mister alt de har samlet opp ved f.eks en hard-reset vil være totalt uaktuelt. Samtidig vil ikke ladder være like spennende som i D2. Der var jo poenget hvem som greide å komme seg først til lvl 99, men hva skal man egentlig konkurrere om her? Det eneste vil jo evt bli hvem som tar Diablo først på inferno igjen da, men det blir jo ikke det samme.

 

Tror ikke at en ladder vil lokke mange folk over, med mindre de får noen fordeler av å flytte dit. Hvis det bare er en fresh start og ellers helt likt, hva er da poenget?

 

Ren økonomi. Godt mulig det bare er jeg som mener det, eller at jeg bare har vært borte fra D3 for lenge, men slik det så ut når jeg var inne i går så er det jo helt tydelig at inflasjonen er enorm. Det er ikke sikkert at å lage en valgfri mulighet for reset og ren økonomi er den beste løsningen, men det er en mulighet for å starte på nytt. Andre muligheter kunne jo vært:

 

- Diablo Clone type event som i D2, bare at det nå gjelder ALT av items (gems, resources, gule+ items) som teller oppover til noe skjer. Resultatet kunne jo f.eks være en neverending dungeon event med tilhørende achievements for hvor langt du kom, og muligens andre rewards som var "just for show". Altså at det ikke gav noe utover det normale, men kun var en challenge man kunne skryte av. Ved salg av items (som brukes på kropp) kunne de bare differensiert hvor mange "points" du fikk for itemet. Det kunne de lett lagt inn ved å si at det f.eks var 1 point pr. affix, og at enkelte affix hadde en modifyer (f.eks crit chance gav x5 points pr. % poeng, eller at +vit gav 1 point pr. 20 vit osv. osv.) slik at det også ville være lønnsomt å dytte unna ellers gode items man kunne ha solgt for gold.

- Sette inn avgifter for å starte infernal machine. Nå koster det jo latterlige 12.000 gold å crafte portalen. Dumt de ikke tenkte på det før, siden de fleste nå allerede har flere ringer. Hadde de satt prisen til 20.000.000 med en gang ville det tømt en god del gold ut av systemet.

- Tonnevis med ting de kunne gjort.

 

Mitt mål var aldri å race i ladder, og for de fleste var ikke det poenget heller. Grunnen til at "alle" fortsatte i ladder i D2 var fordi det var kun der en haug av uniques kunne droppe, og en haug av runewords kunne lages m.m. Selvfølgelig var tilgangen god på disse i nonladder også, men hvorfor spille der når muligheten til å finne det selv ikke var til stede? Insentivet til å spille i ladder var for stort til å droppe det. I tillegg til dette så var det jo også det at i starten var økonomien ren, om enn i kun en kort periode.

Lenke til kommentar

Rein økonomi var hovudgrunnen til at eg spelte ladder, men det avgrensa jo i veldig stor grad kva tid det var vits for meg å starte, noko som ikkje var helt optimalt.

 

Skulle infernal machine blitt dyrare måtte ein nesten ha endra på sjølve ringen eller sjansane for å få nøklar og organ, men dette ville jo igjen berre blitt ein stor fordel for mangemilliardærane der ute.

Lenke til kommentar

Slik vil det alltid være i slike spill. De som investerer mye tid sitter som oftest igjen med mest, og det er bare naturlig at de som sitter med mest også har tilgang til mest. Det ville vært unaturlig på alle måter, og ikke minst noe urettferdig dersom alle skulle hatt tilgang til alt, uavhengig av innsats. Nå er jo dette litt annerledes i D3 pga RMAH hvor hvem som helst kan kjøpe seg til det beste utstyret, men poenget er at uansett hvordan du havner på "toppen", så er det ikke gratis eller uten innsats.

Lenke til kommentar

Det er klart det skal lønne seg å spele mykje, men for at Hellfire Ring skal vere eit reelt bidrag til endgame for folk flest må det vere ei fornuftig forhold mellom kostnad/investert tid og gevinst. Dette forholdet er allereie i grenseland for mange, noko eg ikkje har noko problem med at det er, men ei drastisk prisauke trur eg ville ekskudert alt for mange frå denne eventen.

Lenke til kommentar

http://eu.battle.net...198/hero/257616

 

Sliter med å finne noen merkverdig oppgradering til under 5 mill.

 

Droppa Vile Ward på meg. tenkte noen her kanskje har noe mer oversikt over pris på det.

 

Stats:

183dex

80AR

252armor

245life regen

og 2 søppel affixes.

 

 

 

Skorn til noen mill snipet for 30k og en echoing fury for noen mill til 250k. Kaching

 

dagens største fortjeneste % vis. Kjøpe 1 hander for 3k og selge den for 850k(etter fees). Droppa også 2 vile wards på samme run som jeg dro inn 6-7 mill på.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Når det kommer til profil på internett over stats og achivements så synes jeg Starcraft 2 siden er så mye mer oversiktlig. Profilsiden til D3 er veldig lite informativ. Når det er samme gjengen som står bak begge greiene, så skjønner jeg ikke at de har gjort det bedre på D3.

Lenke til kommentar

bra farme sted er azmodans lair, du finner blant annet depth diggers der.

 

Pleier stort sett å gå der. Går fra rakkis -> azmodan.

 

Jeg bestemte meg for å finne noen keys i går siden jeg ikke har prøvd the infernal machine enda. Men, er det slik at disse organene også kun har en % sjanse til å droppe, på samme måte som keys, og krever 5 stacks?

 

Og hvor vanskelig er det egentlig? Jeg klarer a3 på mp3 stort sett uten problemer og med helt akseptabel hastighet (spiller WD, stats her). Føler liksom at MP2/1 blir såpass lav sjanse å finne at da må jeg jo farme keysets i evigheter.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg bestemte meg for å finne noen keys i går siden jeg ikke har prøvd the infernal machine enda. Men, er det slik at disse organene også kun har en % sjanse til å droppe, på samme måte som keys, og krever 5 stacks?

Du trenger 5 NV stacks og for hver MP level får du 10% sjanse for og få en key. MP3 = 30%.
Lenke til kommentar

Jeg bestemte meg for å finne noen keys i går siden jeg ikke har prøvd the infernal machine enda. Men, er det slik at disse organene også kun har en % sjanse til å droppe, på samme måte som keys, og krever 5 stacks?

 

Og hvor vanskelig er det egentlig? Jeg klarer a3 på mp3 stort sett uten problemer og med helt akseptabel hastighet (spiller WD, stats her). Føler liksom at MP2/1 blir såpass lav sjanse å finne at da må jeg jo farme keysets i evigheter.

 

De har en % ut ifra MP du spiller på. 10% på MP1, 100% på MP10. Det samme gjelder når du da får tre nøkler=1 machine=1 portal. Hele party må ha 3 machines for å møte alle ubers. Der inne gjelder det samme om mats til ringen 10% dropchance for hver MP.

 

Jeg vil si de er litt vanskeligere enn de hardeste champsa du møter på en gitt MP. Litt avhengig av classes og hvordan dere spiller. Ikke gå inn alene.

 

Selv klarer jeg det på rundt MP4-5 ubers, men skulle klart å farme MP6 greit ellers. Det blir litt lite om du skal farme nøkler og ubers på MP3, da kan det ta lang tid før du ser noen ring. Og ikke minst en ring som er bra. Da er det bedre å spille sammen med noen :)

Lenke til kommentar

Da er det bedre å spille sammen med noen :)

 

Ser det er en del folk i general chat som booster folk i høye MP ubers så lenge du tar med machines, er det noen som har prøvd dette? Burde jo være en grei måte å skaffe seg organs på så lenge folka som skal booste faktisk veit hva de driver med.

Lenke til kommentar

Hele party.. dere spiller.. Ikke gå inn alene. Da er det bedre å spille sammen med noen :)

 

Meh. Og jeg som alltid spiller alene :p Alle jeg spillte med siden release har jo gitt seg for lengst. Ser på friendslisten ting som "seen 167 days ago" o.l. :D Har dog hatt en lang pause selv.

 

Så jeg ikke surrer her: Et public game kan man ikke sette MP (kommer i 1.0.7), men starter man game selv kan man sette MP selv og invitere venner?

 

Trodde ett keyset var nok jeg, men da er det som i D2 da, at man må ha 3x3?

Lenke til kommentar

Hei. Trenger du ikke bare 3 maskiner? Hvis du åpner alle 3 i samme game og har mp10 og du klarer det så har du et av hvert organ?

 

Tror jeg ligger ganske mange 100 millioner unna å klare det på MP10 :p Prøvde litt i a1 på MP10 og selv de trege zombiene ble jo livsfarlige, for ikke å snakke om tiden det tok å få de ned :D

 

Edit: Noen som har noen formening om når 1.0.7 går live? Litt usikker på hvor mye jeg gidder å spille nå, eller om jeg bare legger det på is frem til patchen. Føles litt bortkastet å spille når MPX xp gain blir drastisk økt til 1.0.7. Er jo snakk om så mye som 50% mer bare i MP3 som jeg spiller på.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...