Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal sies at jeg ikke har prøvd Act 4 Inferno etter 1.0.4, og vet dermed ikke om noen av fiendene (Subjugator's melee/ranged og Pit Fiend's? fire breath) fremdeles har helt urealistisk skade. Under antagelsen om at de har blitt fikset har jeg bare noen råd du muligens kan prøve ut:

1. Brukere over har nevnt Life on Hit, en stat jeg selv liker. Personlig tror jeg ikke du virkelig trenger dette med 50k DPS. Amuleter kan også rolle fin Life on Hit, men ser jo at dette er en av hovedkildene dine til Vitality så kanskje noe uaktuelt å skaffe det der.

2. Bytt ut Mantra of Healing med Mantra of Conviction - Overwave. Mot trash fiender klarer knockbacken på Fist of Thunder og neglisjere en del skade, og med Conviction og 50k DPS vil de fleste fiender smelte. Mot elites blir kampene betydelig enklere så fort noe dør (spesielt Fire Chain), og Conviction + Faith in the Light (som du bruker før du kaster Sweeping Wind?) med 50k DPS bør klare det mot de fleste eliter.

3. De affixene du nevner kan være problematisk på Monk. Selv liker jeg og "små kite" mot de nevnte affixene. Når du ser Molten/Fire Chain elitene begynner å prøve å løpe rundt deg løper du litt tilbake, for så å angripe igjen. Repeter om nødvendig. Samme "taktikk" kan brukes så fort du ser at Arcane kulene blir lagt ned. Skjold er også effektivt mot Fire Chains, kan se om du finner et greit på AH med høy blokk som du kan bytte inn mot Chains?

Lenke til kommentar

Noen som har forslag til hva jeg skal oppgradere av gearet mitt? Jeg føler alt jeg ser på bare er sinnsykt dyrt nå..

http://eu.battle.net...432/hero/179065

Skulle gjerne hatt mer MF, DPS kommer som neste prioritering. Har nok survivability, men bør ikke tape mye før det blir mye deaths av hards champs i act 3 ^^

Du har ingen Life on Hit og ganske lav Critical Damage Bonus.

Lenke til kommentar

Problemet er molten, firechains, arcane osv som man ikke kan dodge (og det er det som tar meg som oftest også).

Arcane er jo lett selv uten RW, bare være obs på det. Av "dritt" affixene er nok arcane den jeg dør minst av. FC er også grei, bare still deg intill noe så de ikke løper rundt deg. AIen er laget slik at de tar deg mens du er i bevegelse. Jo mer du løper jo større sjanse er det for fail. Kjøper du boots med 12% kan du hvertfall droppe fleet footed siden RW er cappet på 25% og da får du 24. Nå har du 22 med fleet. Molten er en bitch uansett, men blir mer overkommelig med høy DR.

Edit: Før 1.0.4 eksperimenterte jeg og en kompis mye med LoH vs. dodge og DR med en monk jeg spillte som tank for en DH i a3. Etter mye om og men fant vi ut at MoE med hard target var bedre enn MoH med loh rune. For at loh skal fungere må man ha høy aps og MYE loh.

Skal sies at jeg ikke har prøvd Act 4 Inferno etter 1.0.4, og vet dermed ikke om noen av fiendene (Subjugator's melee/ranged og Pit Fiend's? fire breath) fremdeles har helt urealistisk skade. Under antagelsen om at de har blitt fikset har jeg bare noen råd du muligens kan prøve ut:

1. Brukere over har nevnt Life on Hit, en stat jeg selv liker. Personlig tror jeg ikke du virkelig trenger dette med 50k DPS. Amuleter kan også rolle fin Life on Hit, men ser jo at dette er en av hovedkildene dine til Vitality så kanskje noe uaktuelt å skaffe det der.

2. Bytt ut Mantra of Healing med Mantra of Conviction - Overwave. Mot trash fiender klarer knockbacken på Fist of Thunder og neglisjere en del skade, og med Conviction og 50k DPS vil de fleste fiender smelte. Mot elites blir kampene betydelig enklere så fort noe dør (spesielt Fire Chain), og Conviction + Faith in the Light (som du bruker før du kaster Sweeping Wind?) med 50k DPS bør klare det mot de fleste eliter.

3. De affixene du nevner kan være problematisk på Monk. Selv liker jeg og "små kite" mot de nevnte affixene. Når du ser Molten/Fire Chain elitene begynner å prøve å løpe rundt deg løper du litt tilbake, for så å angripe igjen. Repeter om nødvendig. Samme "taktikk" kan brukes så fort du ser at Arcane kulene blir lagt ned. Skjold er også effektivt mot Fire Chains, kan se om du finner et greit på AH med høy blokk som du kan bytte inn mot Chains?

Takk for innspill! Skal teste ut nye builds senere. Forresten, monk kan ha 35% ms med fleet footed :p

Når det gjelder kiting så er det noe jeg ikke er fan av. Målet er å kunne stå stille og tanke packs med elite no matter the affixes og likevel gjøre god damage. I det siste har jeg begynt å farme act 3 med 280k dps dh (med ss dog) og en barb (øker res til ca 1200) som gjør sakene enklere. Jeg trodde at om jeg begynte å farme act 3 i tillegg så ville ikke molten bli så ille, men der tok jeg visst feil. Damagen på mobsa er endel lavere, men jeg merker fortsatt at jeg dør endel (av molten og desecrator) selv med 1200 res.

Dere nevner at med så høy dps så trengs ikke LoH - burde jeg bytte ut ringen med 260 loh så jeg får enda høyere dps? Siden den gir meg så lite likevel, mener jeg

Når det gjelder loh på amu så viste det seg å være j*vlig dyrt med en high vit amu med 350+ loh :p

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Etter jeg ble lei av den nesten udødlige tank specken min så gikk jeg bort fra LoH og over på lifesteal.

For at det skal funke så må du gjør brukbart med drus vel og merke, men gud så mye festligere det er å spille selv om jeg dør en del(men det er kun fordi jeg mangler et par vitale items i buildet mitt).

Lenke til kommentar

Etter jeg ble lei av den nesten udødlige tank specken min så gikk jeg bort fra LoH og over på lifesteal.

For at det skal funke så må du gjør brukbart med drus vel og merke, men gud så mye festligere det er å spille selv om jeg dør en del(men det er kun fordi jeg mangler et par vitale items i buildet mitt).

Er ikke det nerfa til skit på inferno?

Lenke til kommentar

Du mister 80% av rell % ja, men barbs kan få 12% hvis jeg ikke tar feil (dvs. 2.4% i inferno).

Det er vanskelig å forstå loh vs. ls siden f.eks loh har diminshing returns på enkelte skills, og enkelte skills som gjør serier av angrep kun teller som 1 hit for loh. For at LS virkelig skal være (mer) effektivt må du ha massiv dps, crit chance og crit damage. Jeg vet ikke hvor skjæringspunktet går, men på ett punkt vil altså LS overgå LoH.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Så for en monk er life steal ubrukelig? Life on hit virker mye safere og mere sikkert uansett (dog er det ekstremt mye dyrere) siden jeg ikke "skjønner" om LS gir meg noe liv i det hele tatt.

Har forsåvidt 330 crit dmg og 28% crit chance (50k dps)

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Jeg er langt fra sikker på dette, men slik jeg har forstått så procer LS på alle monstre du treffer inkl AoE effekter, for hvert eneste hit, mens LoH har både diminishing returns pr. skill, og procer kun én gang (i noen tilfeller ikke i det hele tatt) på en del skills selv om du får inn flere hits. Men rett meg gjerne om jeg tar feil.

For at monk skal kunne bruke LS (maks 6% ved dual wield/2 hander) må du altså opp i ganske vill dmg før det skal overgå et godt LoH gearset. Så LS er mer aktuelt for barbs som kan stacke 12% (3+3+3 fra gear og 3% fra en eller annen skill). LS er riktignok vesentlig billigere, så to/et high DPS våpen med ls og høy dex kan (hvis dette gir deg sykt mye mer dmg) være et greit alternativ til lavere dps våpen med mye loh (som er svindyre uansett).

Eneste LS blir påvirket av (såvidt meg bekjent) er min/max dmg på våpen (den kalkuleres etter det, ikke dps).

Endret av Feh
Lenke til kommentar

For å oppklare litt:

Loh og andre procs har ikke diminishing returns, men abilities har en proc-koeffisient. For sjanseprocs som fear on hit vil dette si lavere procrate, mens ting som proccer på hvert slag som life on hit får redusert effekt . F.eks har earthquake 16% av procs på skade, mens Bash har 100%. Koeffisientskjema for barbs her. Har du 1000 loh får du 1000 hp per slag i bash, og 160hp per skadetick på earthquake.

Lifesteal er en annen mekanikk som ikke blir påvirket av koeffisienter i det hele tatt, men bare gir deg tilbake en prosentandel av all skade du gjør som helse. Tilogmed thorns! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å kjøpe et godt LoH våpen koster mange millioner, og man må fortsatt ofre mye DPS for det. Det trenger man ikke i like stor grad når det gjelder LS.

Det vil være konterproduktivt å ha mer selfheal enn man trenger, du taper DPS på å bruke stats på healing.. Og det er DPS som er vitalt når du går lifesteal-specc.

Lenke til kommentar

Ah ok :/

Er monk med 23000 DPS (dette er med +15% fra thousands fists proc'n (om det er riktig), samt 15% fra den healing abilitien).

Har ca 1750 life on hit og 5.2% life steal (640 all ress).

Antar at jeg har så lite DPS at life steal ikke overgår life on hit? :/

Blergh!

Har liksom for lite ress til å overleve act 3+ i inferno, har for lite damage, klarer ikke heale meg nok med life on hit og life steal... I sucks *sukk*

Lenke til kommentar

Ah ok :/

Er monk med 23000 DPS (dette er med +15% fra thousands fists proc'n (om det er riktig), samt 15% fra den healing abilitien).

Har ca 1750 life on hit og 5.2% life steal (640 all ress).

Antar at jeg har så lite DPS at life steal ikke overgår life on hit? :/

Blergh!

Har liksom for lite ress til å overleve act 3+ i inferno, har for lite damage, klarer ikke heale meg nok med life on hit og life steal... I sucks *sukk*

Mye dodge har du? Dodge er ekstremt viktig, prøv det istedenfor healing aura. Du har nok LoH, men kanskje du har litt treg attach-speed? Det er jo viktig når det er snakk om per-hit effects ^^

Du har 1.04% reell lifesteal i Inferno. Med 23K DPS utgjør det 240HPS, sine 1750LoH hitter kanskje 1.6* i sekundet og gir da 2800. Muligens har du mer attack-speed. Som du ser så er lifesteal ganske ubrukelig med din DPS.

Jeg kan også anta at du har våpen med lite DPS (siden du har lifesteal OG LoH på begge), kanskje kan du ha råd til å bytte ut ett for å få litt mer DPS :)

Hvis du linker til characteren din så kan sikkert folk her inne hjelpe deg mer med buiildet ditt og eventuelt tipse om hvilket gear du billigst kan bytte ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...