Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir thorns, bleed damage etc buffet av main stat ?

 

Her er min profile, forresten, trenger forslag til hva jeg skal prioritere av gear.

http://eu.battle.net...3/hero/11639132

 

Alt? Du har ingen crit chance uten sharpshooter, lav crit dmg... 50000 dps er lavt med sharpshooter...

 

Kjøp hjelm med 100 dex+, 4% crit chance og socket, gloves med crit dmg, crit chance, attackspeed/dex, bracers med 4-5% crit chance og dex, nye ringer - en med crit chance og dex/atkspeed og en annen med dex og crit dmg, belte med mer dex, ny quiver med 7-8 crit chance og dex, boots med mere dex...

Lenke til kommentar

 

Jeg har tjent noen millioner på å crafte seven sins skuldre, som kan rolle høyest mainstat i spillet såvidt jeg vet :)

 

Hvorfor crafte Seven sins og ikke Exalted Grand Pallium, er ikke den bedre? Trenger du en oppskrift for Seven Sins, eller kan alle som når blacksmith LVL 10 gjøre det?

Lenke til kommentar

Seven sins er legendary (du trenger recipe) og roller alltid 35-42 bonus dex, vit, int, str, så disse statsene kan bli boostet høyere enn med Grand Pallium. Det er ikke så mange nyttige stats du får på skuldre, så høye mainstats blir viktig :)

 

(Nå har ikke jeg recipe til grand exalted pallium, så det blir moot point for min del)

Lenke til kommentar

Foreløpig liste over endringer vi kommer til å se i 1.0.4. Synes det ser ganske så bra ut, men skal bli spennende å se hvordan det faktisk blir mellom hvite og blå/gule monstre.

 

-Gjennomsnittlig MF fra MP games fjernes. Kun din egen MF gjelder

-HP scaling på vanskelighetsgrad forsvinner. 75% ekstra i alle 4 istedenfor 75/85/95/110%

-Hvite monstre får 5-10% mer HP og en forhøyet MF "faktor" på 4 (dunno hva det vil si)

-Blå/Gule monstre får 10-25% mindre HP

-Affixer skal bli fikset. Spesielt fire-chains og shielding. Ikke alt er spikret enda.

-Invulnerable affixen blir kuttet ut.

-ilvl 61 og 62 våpen skal få muligheten til å oppnå like høy DPS som ilvl 63

-Two-handers skal få nye affixer som skal balansere de opp mot dual wielding og off-hand

-Enrage timers blir borte fra blue/rares

-"heal-to-full" hvis du dør/kiter for lenge blir borte

-Repair cost for high-end items reduseres med 25%

-Info om legendaries blir gikk ila de neste to ukene. Endringene vil kun gjelde legendaries som dropper etter 1.0.4

-De har visst gjort et tonn med skill-changes som kommer i en egen blog

 

De forventer at patchen rulles ut i fjerde uke av august, altså mellom 27. aug - 2. september

 

Tråden her går vel ut på å gjøre spillet enklere, og mer rettet mot D2 gameplayet. Effiktivitet over utfordring som de sier det selv.

 

Så da er vel alt duket for at elitespillerene kan starte hylekoret sitt og fortsette med den evinnelige elitistiske klagingen, mens mer casual spillere kanskje vender tilbake til spillet.

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Usj, har over 120 spille timer, og var så happy for å få min andre legendary, men hvor skuffet jeg ble :/ den droppet i act 3 inferno, hadde vel en dps på 400 ish og var knapt level 60. Fikk dog heldigvis den legendary craft greia jeg solgte for 100 k.

Lenke til kommentar

Har 60 timer. Har funnet 5 (Ring, bracer, wepx2, chest) legendary`s og ett set item (hjelm). Aldri gått med noe særlig mf gear :) Ingen av de har solgt for noe spesielt, mellom 50k og 3.5 mill.

Har fortsatt til gode å finne et 1h våpen med over 700dps eller 2h med over 800dps tho!

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Har 60 timer. Har funnet 5 (Ring, bracer, wepx2, chest) legendary`s og ett set item (hjelm). Aldri gått med noe særlig mf gear :) Ingen av de har solgt for noe spesielt, mellom 50k og 3.5 mill.

Har fortsatt til gode å finne et 1h våpen med over 700dps eller 2h med over 800dps tho!

 

Såppas ja, på en annen side så har jeg dog funnet 3-4 våpen med over 700 i dps, det ene bruker jeg faktisk nå også. Har vel litt over 800 dps, også er det rundt 100 vit og over 50% crit dmg. Selvom det ikke har perfekte stats fungerer det enn så lenge.

 

Edit: Glemte å nevne at dette var kun våpen for barb (kan vel brukes av de andre klassene også da:P ) Men har også funnet en del crossbows & buer med over 700 dps

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Så da er vel alt duket for at elitespillerene kan starte hylekoret sitt og fortsette med den evinnelige elitistiske klagingen, mens mer casual spillere kanskje vender tilbake til spillet.

Er man elitespiller fordi man har fullført Inferno? Jeg har absolutt ingen grunn til å spille og ihvertfall ikke etter 1.04. Jeg liker forandringene, men de gjør spillet for lett.

 

En god ide er om de laget en "Diablo 3 map maker" hvor folk kan lage sine egne kart med fiender, historie, bosser, etc. De du lager selv kan du spille, men utstyret du finner vil ikke kunne selges. Du kan også sende den til Blizzard og hvis de synes det er bra nok kan de putte det inn i spillet.

 

En annen ide er en hule som bare går dypere og dypere og blir farligere og farligere.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Såkalte "elitespiller" er jo bare folk som er lei av spillet og whiner om alt Blizzard gjør. Det er "casuals" som fortsatt spiller, altså blir de selvsagt prioritert over de som bruker hele dagen på å grine på blizzard-forumet.

 

QFT

 

Dessuten, diablo serien har aldri dreid seg om supervanskelig gameplay og balansering av builds. De gjorde et forsøk på dette med D3 og inferno, men ettersom det ikke fantes noe endgame utenom inferno (act 4 hell kunne rundes av en fireåring med tilsvarende gear som fikk deg onshotta i inferno, og det droppa ikke en shait der) så feilet det forsøket.

 

Spillet har blitt morsommere etter at de reduserte vanskelighetsgraden, nå kan også etpar suboptimale builds brukes med varierende hell. Jeg er overbevist om at de annonserte forandringene som kommer i 1.0.4 vil forbedre spillet for de som ennå spiller det.

 

De såkalte hardgamerne eller elitespillerne har uansett rundet spillet for lenge siden. Deres whining over at blizz nerfer spillet går kun på at flere får tilgang på loot som de har hatt eksklusiv tilgang til fordi de utnyttet exploits fra første stund og opparbeidet seg gear som de kunne bruke når exploitene ble fikset.

Lenke til kommentar

Økonomien er bullshit for øyeblikket. Minimumcap for gull (0.25 EUR per 100k) er for høy til at man får solgt og ellers renner AH over av middelmådige items slik at alt under en viss kvalitet er bedre å selge til vendor. Det blir noen salg bare man orker å legge ut skrotet mange nok ganger, men hvor mye tid og hvor mange ganger skal man orke å legge ut. I tillegg fylles inventory og stash til randen innen man får solgt noe skrot (Items som er gode nok til å runde Infero difficulty men som mangler 1-3 stats).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...