Tørriss Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Har du spilt D2 i løpet av de siste 2 årene? Spillet er MYE vanskeligere nå enn det var før. Hell er vanskelig alene, mye pga immunities. D2 har blitt nerfet i de siste patchene, det er ikke på langt nær så vanskelig som det pleide og være. f.eks. iron maiden kan ikke bli kastet av mobs og FE champions/bosses er ikke instakill, husker ikke helt men det var også noen immunity komboer som ikke lengre er mulig. Jeg kan ihvertfall bekrefte at fiender med charge som Pit Vipers (Act 2) og skjeletter (Act 5) er kraftig buffet. Skal ikke mer enn 2 charges til på min lvl 86 paladin zealot med 1100 hp før han biter i støvet. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 1100 HP er for lite for Hell. 1100 HP er noe du har rundt endgame i nightmare på rundt lvl 65. For å kunne spille hell, enten solo og enda mer viktig sammen med andre, må du ha minst 2000 HP, helst mer oppmot 3000. Det er heller ikke vanskelig å få til hvis du bruker en respec når du starter på hell. Bruk respecen fra normal eller nm hvis du fortsatt har den og respec slik at du kun har nøyaktig så mye du trenger for å bruke gearet ditt (str + dex). Resten bruker du på vitality og ingenting på mana (uansett char, bortsett fra kanskje noen få poeng hvis du er HELT lost eller har 0 mana/regen/leech fra items). Du kan sette mer på dex hvis du sliter med chance to hit eller block. En annen ting er at du MÅ ha max på resistance. Hvis jeg spiller untwinked (altså kun bruker det jeg finner) så sparer jeg på alt jeg finner av charms med + til res. samt at noen ganger må man bare krype til korset og sockete et skjold fult av diamonds. Uten max res. kan du nesten bare drite i å fullføre hell solo. Kombiner lav resistance med lav HP og du får, nettop, helvete. Men er du litt smart og tenker litt og planlegger så er det ikke vanskelig. Du må kanskje gå med på noen kompromisser i utstyret, men uten dette så spiller det ingen rolle hvor mye dmg du har hvis du dør mens du prøver å ta fienden. 1 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Enig Feh, spesielt rundt det med HP, men for en Zealot så er det da rimelig viktig med 75% shield block også (ved bruk av holy shield)... Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Tror aldri jeg har spilt en paladin uten å ha max block (pga HS). Ellers greier du deg helt fint med 1k HP i hell så lenge du har nok leech, max block og full resistance. Eventuelt en life tap wand på switch mot fiender du vet er vanskelige (burde ikke være nødvendig mot alle). Med mindre du får tak i Dracul's så klart, da er det meste parten av tiden nok med leech og potions fram til life tap procer. Har greid meg med en ww druid rundt lvl 50-60 i tidlig act 5 hell. Da hadde jeg faktisk ikke maks res en gang om ikke jeg husker feil, men pga skillen som gir sykt mye life leech døde jeg ikke med unntak av OHKO pga leech. For characters som ikke er i melee range kommer du deg unna med unner 1k HP også. Hadde en sorc en gang i tida som hadde rett under 900 HP. Er et par plasser du ikke kan farme lett. Eller det vil si du holder deg hellsikes langt unna etter du har kommet deg forbi første gang. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Paladins er nok de letteste å geare for Hell, pga høy block og resistances. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Fishymancer. Er desidert den minst item krevende builden i spillet. Mange syntes det ikke er noe gøy å spille den da. Utover det så er vel paladin lettest ja. Mulig en javazon med tanke på hvor mye skade du gjør, samt dodge/avoid/evade. Men igjen amazon er ikke fult så populært som paladin. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Javazon må nesten ha infinity på merc skal hun virkelig være effektiv i hell. Hvis ikke må man specce poison javelin også og da mister man mye av fresen i lighting fury. Du kan jo altids prøve å jabe/fende LIs, men det beste er infinity og full on lightning. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Infinity sorc er er goodly til MFing. Spilte i en måneds tid sist jeg fikk kick, så rakk aldri å få det våpenet på mercen, så min Paladin med Enigma fungerte bedre. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Infinity sorc er er goodly til MFing. Min våte draum det der, har aldri hatt det sjølv, ender alltid opp med at Diablo 2-perioden går over før eg får tak i Har dykk her nokon gong juksa i D2, eller veit om det er utbreit i omgangskretsen? Ingen dømming ute og går, lurer berre svært på kor mange som faktisk har prøvd det. Såvidt jeg har forstått det Blizzard CMs har skrevet til nå så vil ikke drop mengden minske dersom man er to stykker kontra alene. Jeg mener de skrev noe sånt som at hvis du er alene, har du en gitt droprate. Er du to, vil dropraten øke, men noe bestemt tall har de ikke gitt. Nei, dropraten endrar seg aldri. Diablo: @cherubdown Sorry that was an incorrect answer. Drops don't change while playing in a group vs. alone. Og her, pluss det du seier om MF, som stemmer på ein prikk I've gotten this same question wrong in the past, I don't know why it continues to confuse me. Drops are not different in co-op. The fact that you're killing faster (which you will) in a group means more items in less amount of time, means we don't need to provide other incentives. Your own drop modifiers will affect your personal drops, such as magic and gold find. But that's the same while playing alone or in a group. Lenke til kommentar
Mith Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Siden jeg ikke fant noen post som nevnte det, word on the street sier beta 16. august. Eller rettere sagt så sier det at det ikke kommer til å skje noe som helst 16. august, spesielt ikke noe som har med Diablo og at helvete åpnes å gjøre. http://eu.blizzard.com/en-gb/company/events/gamescom2011-activities.html As a side note, any rumors you may have heard about a gate to Diablo’s Burning Hells opening in Cologne are completely unfounded. Seriously, nothing is happening at Rudolfplatz from the evening of August 16 — especially nothing to do with demonic invasions. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Har dykk her nokon gong juksa i D2, eller veit om det er utbreit i omgangskretsen? Ingen dømming ute og går, lurer berre svært på kor mange som faktisk har prøvd det. Hadde en lvl 15 Paladin på Hell. Neida, har aldri juksa. Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 1100 HP er for lite for Hell. 1100 HP er noe du har rundt endgame i nightmare på rundt lvl 65. For å kunne spille hell, enten solo og enda mer viktig sammen med andre, må du ha minst 2000 HP, helst mer oppmot 3000. Det er heller ikke vanskelig å få til hvis du bruker en respec når du starter på hell. Bruk respecen fra normal eller nm hvis du fortsatt har den og respec slik at du kun har nøyaktig så mye du trenger for å bruke gearet ditt (str + dex). Resten bruker du på vitality og ingenting på mana (uansett char, bortsett fra kanskje noen få poeng hvis du er HELT lost eller har 0 mana/regen/leech fra items). Du kan sette mer på dex hvis du sliter med chance to hit eller block. En annen ting er at du MÅ ha max på resistance. Hvis jeg spiller untwinked (altså kun bruker det jeg finner) så sparer jeg på alt jeg finner av charms med + til res. samt at noen ganger må man bare krype til korset og sockete et skjold fult av diamonds. Uten max res. kan du nesten bare drite i å fullføre hell solo. Kombiner lav resistance med lav HP og du får, nettop, helvete. Men er du litt smart og tenker litt og planlegger så er det ikke vanskelig. Du må kanskje gå med på noen kompromisser i utstyret, men uten dette så spiller det ingen rolle hvor mye dmg du har hvis du dør mens du prøver å ta fienden. Takker for gode tips, selv om mesteparten av det du nevner er selvsagt for oss som har spilt D2 av og på i 10 år. Vet ikke om mye har forandret seg de siste patchene, men hp'en min (var på 1200, ikke 1100) er på sitt maksimale av det jeg kan få uten å gå under 75% block med HS. Strength ligger også på komfortable 133 - akkurat nok til å bruke våpenet jeg kvester demoner med. Null på energy, selvsagt. Forutenom dette er alt av resistancer maxet og vel så det (85/75/85/80) samt 20 frost og lightning absorb. Hell har vært plankekjøring så langt, med unntak av visse fiender som insisterer på å bruke charge. Hvorfor hp'en min er såpass latterlig lav fortsatt er jeg usikker på, eneste utvei da isåfall er å begynne å fylle sockets og gå etter hp gear. 2000-3000 hp høres ihvertfall i overkant sinnsykt ut akkurat nå, spesielt etter å ha fullført hell som lvl 67 Barb med fokus på str for mange mange år siden. Har dykk her nokon gong juksa i D2, eller veit om det er utbreit i omgangskretsen? Ingen dømming ute og går, lurer berre svært på kor mange som faktisk har prøvd det. Jeg jukser, selv om det kanskje ikke akkurat er av den alvorlige sorten. Bruker kun en mod som øker størrelsen på lagringsplassen din, samt at den lar deg lage ladder only runewords og har mulighet til å droppe alt av elite utstyr. Normale drop rates, så klart. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 ... 2000-3000 hp høres ihvertfall i overkant sinnsykt ut akkurat nå, spesielt etter å ha fullført hell som lvl 67 Barb med fokus på str for mange mange år siden. ... Det ble vesentlig vanskeligere med patch 1.10, før det så gikk det nok fint med mye mindre HP som du nevner her. Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 ... 2000-3000 hp høres ihvertfall i overkant sinnsykt ut akkurat nå, spesielt etter å ha fullført hell som lvl 67 Barb med fokus på str for mange mange år siden. ... Det ble vesentlig vanskeligere med patch 1.10, før det så gikk det nok fint med mye mindre HP som du nevner her. True that. Lå vel på rundt 5-600hp på den tiden om jeg ikke husker feil. Fortsatt ett realt sprik opp til 2-3000 med andre ord. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Har dykk her nokon gong juksa i D2, eller veit om det er utbreit i omgangskretsen? Ingen dømming ute og går, lurer berre svært på kor mange som faktisk har prøvd det. Jeg cheata som faen i D2 under 1.09d patchen. Startet med mousepads map hack og endte opp med å bote 24/7 over en ganske lang periode, pluss trading av hacked og duped items (ITH sverd, oculus ringer osv.). Var med på duping ved noen få anledninger, men var bare ingame og tok loot, gjorde det aldri selv. Det var og er mye mer utbredt enn man tror, men ofte er miljøene ganske lukket. Det var og er jo mulig å tjene gode penger på å f.eks dupe items så de som fant en metode sa den sjelden videre. Og du skulle ha en god porsjon flaks for å få lov til å være med/få loot, men når du først var "inne" åpenbarte det seg fort at dette var noe som ble gjort i STOR skala. En noe mindre alvorlig forbrytelse var jo map hacken. Den var jo så vanlig at den fulgte jo nesten med spillet under 1.09d Samt D2Loader. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Ocuringar ja, dei hadde eg gløymt Hehe, ja kan sjå for meg at det foregår i stor skala i den "indre sirkelen". Siden jeg ikke fant noen post som nevnte det, word on the street sier beta 16. august. Eller rettere sagt så sier det at det ikke kommer til å skje noe som helst 16. august, spesielt ikke noe som har med Diablo og at helvete åpnes å gjøre. http://eu.blizzard.com/en-gb/company/events/gamescom2011-activities.html As a side note, any rumors you may have heard about a gate to Diablo’s Burning Hells opening in Cologne are completely unfounded. Seriously, nothing is happening at Rudolfplatz from the evening of August 16 — especially nothing to do with demonic invasions. Ja, det kan også vere verdt å nevne svaret på dette då nokon spurte kva dette betydde: I think "nothing is happening" is pretty clear. How much more clear must the message be? Men igjen, kvifor skrive noko slikt som i det første sitatet viss det ikkje skal skje noke? Blizzard elskar å tenne ein gnist av håp for og så knuse den brutalt ved å annonsere en ny farge på utstyret eller noko. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Da var det offisielt. Inferno blir den fjerde vanskelighetsgraden i D3! Monsters will see an increase in health, damage, damage resistances and aggression in Inferno. They’ll also have access to a larger suite of powers in Inferno, making minions and boss monsters even tougher. Expect a tougher game across the board, with broader than ever challenges even for the most skilled demon hunters. “The idea was that we wanted a difficulty mode where the entire game was viable,” Wilson says. “So you don’t have to pick and choose key areas [to replay].” Diablo III’s Inferno difficulty, he says, will be “very difficult, very challenging,” presenting a “flattened” difficulty experience that Blizzard hopes will provide a more balanced, but more challenging end game for Diablo diehards. That “flattened” difficulty will mean, Blizzard hopes, that players revisit the entire world of Diablo III seeking bigger and bolder challenges, not just go on “Mephisto runs” or fight a specific breed of minion in search of experience points and sweet loot drops. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hah, det blir konge! Hele spillet som endgame? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Må si at det er et konsept jeg likte veldig godt. Jeg er ikke av typen som liker boss-runs, liker å ha følelsen av å flytte meg framover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå