Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Har registrert at det er en del som syns Diablo3 ikke er "allthat" og jeg er tildels enig, men kan ikke det opprettes en D3vsD2 tråd så det kan whines i?

Tråden her er jo fullstendig herpet av noen få for de som faktisk spiller spillet! :hm:

 

Blizz har vel ikke sagt noe om en utvidelses pakke? Mulig jeg husker feil, men kom ikke utvidelsespakkene til de 2 første spilla ut relativt kort tid etterpå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til alle som ville at Diablo 3 skulle være D2 med "nogo attåt", er det bare å vente på Torchlight 2. Evt spille Torchlight 1. I TL1 går du bare nedover og nedover i en så godt som uendelig dungeon med random genererte levels og bosser. Og stikker til byen med town portal for å ta nye oppdrag og selge loot. Oppdragene blir generert automatisk samtidig med dungeon levelene, så du får mission om å drepe en navngitt boss på lvl 13, når du selv akkurat kom opp fra lvl 12, etc. Når du er ferdig med mainstoryen åpnes en ny dungeon med enda flere levels nedover som aldri tar slutt. Det er også en nesten konstant utskifting av gammelt gear. Du finner hele tiden et eller annet som gir noen prosent mere i agility eller strength eller +2 i en av skillene dine etc. Og tonnevis med trash, som det skal være :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

@ Bjellesau:

 

Det går fint an å komme med konstruktiv kritikk og mykje av det du nevner er eg til dels enig i. Dog har ikkje slike erkefiender og ondskapsfulle bosser alltid en tendens til å røpe heile planen sin? =P Eg tenker då fra film og slikt.

 

Anyway, det som ville gjort spelet bedre var å produsere meir end game content. Oppdrag og holer som kan variere, men sjans til bedre loot, gjerne accountbound loot. En må ha meir til folket enn det det er no. Teoretisk sett skulle dei aldri ha nerfa inferno, men latt det vere en komplett cockblock for dei fleste. At dei endra på itemdropsa (lvl og kor dei dropper) syns eg var ei ok endring.

 

Og det er en forskjell på fanboyism og realitycheck. Det eg ikkje forstår er folk som har slutta for en måned sidan framleis klager her inne? Folk klager over at det online only, og det er forsåvidt greit det, men om du ville ha et offline spel, koffor kjøpe dette? Løsninger som inbuilt mic system skal redde spelet? Liten skvett research hadde en visst at dette alt var prøvd av blizzard og falt fullstendig igjennom. Veldig mykje, "eg er meg, og eg har lov til mi meining", og det er aldeles korrekt, men at folk gidder å spre så mykje edder og galle over noke dei ikkje liker er forbi meg. Eg gidder jo ikkje å henge på sims forum og klage på kor elendig det er (har vi sims forum?).

I tillegg blir en sur når en retter på det en meiner, fordi i enkelte tilfeller, så kan en meine så mykje en berre vil, men det blir likevel ikkje meir sant av den grunn. Eg kan hevde at bilen min er en sportsbil, og kan sikkert lure meg sjøl, men ingen andre.

 

Enig i at om D3 hadde vore utgitt av andre enn blizzard så trur eg ikkje så mange hadde tviholdt på det.

 

Eg er alltid gla i en god diskusjon, med gode argumenter, men endel her opplevast som direkte trolling.

 

..og ja, eg skal sikkert prøve torchlight2 også når det kjem ut. Er ikkje noke fanboy, er vel berre meir lei det generelle maset fra personer som aldri kjem med noko konstruktivt, (og gjennomtenkt).

 

...og så er det berre å vente på trolla: "og ka er det som gjer dine meininger meir gjennomtenkt??".......

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer expansion(s) til D3, men først kommer patch 1.0.4 som forhåpentligvis vil balansere ut en del ujevnheter, deretter kommer "content patch" 1.1 hvor de har hintet frempå en fix for legendary og set items samt arena PvP.

Jeg trodde legendaries og set items skulle fikses i 1.0.4?....

Lenke til kommentar

 

 

Og det er en forskjell på fanboyism og realitycheck. Det eg ikkje forstår er folk som har slutta for en måned sidan framleis klager her inne? Folk klager over at det online only, og det er forsåvidt greit det, men om du ville ha et offline spel, koffor kjøpe dette? Løsninger som inbuilt mic system skal redde spelet? Liten skvett research hadde en visst at dette alt var prøvd av blizzard og falt fullstendig igjennom. Veldig mykje, "eg er meg, og eg har lov til mi meining", og det er aldeles korrekt, men at folk gidder å spre så mykje edder og galle over noke dei ikkje liker er forbi meg. Eg gidder jo ikkje å henge på sims forum og klage på kor elendig det er (har vi sims forum?).

I tillegg blir en sur når en retter på det en meiner, fordi i enkelte tilfeller, så kan en meine så mykje en berre vil, men det blir likevel ikkje meir sant av den grunn. Eg kan hevde at bilen min er en sportsbil, og kan sikkert lure meg sjøl, men ingen andre.

 

Hvem konkret er det du mener har sagt "inbuilt mic skal redde spillet"? Om du er så opptatt av en debatts form, så er det lurt å la være å sette ord i munnen på folk. Hvem er det blizzard ar testet inbuilt mic på? Det er greit nok at de mener det er lite poeng for folk som kjenner hverandre og spiller mye, men de har uttalt at det skal være lett å bare droppe inn og ut av grupper. Mangelen på inbuilt mic er en relativt stor hemsko her, og det er ekstremt lite arbeid å innføre og det er ikke i veien for noen som ikke bruker det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva med å innføre noe så grunnleggende som en voice-chat-funksjon?

AtW

 

Kem blizz har testa dette på? Ca 10 milliona WoW accounts vil eg tru?

Har også blitt nevnt før i denne tråden. For referanse:

 

Blizzard hadde (har?) ingame voiceopplegg i WoW, som så å si aldri ble brukt, så det er sannsynligvis faktisk et bevisst valg at de ikke har tatt det med i D3.
Lenke til kommentar

De har ikke testet voice chat i D3 i public, selv ikke i beta. Jeg har aldri brukt det i andre spill, og i de (spillene) som har det så må jeg ufrivillig lytte til skriking og gauling fra unger som fortsatt er langt unna stemmeskiftet. Sikkert noen som synes det er gøy å snakke med randoms, men knusende likegyldig for mitt vedkommende.

 

Og ja, tok feil tidligere. Legendaries blir buffet i 1.0.4 sammen med skillbalancing (upping av lite brukte skills primært, ut fra blizz comments å tolke). I tillegg interface changes, social og auction house.

 

Ang. historien i D3 så er jeg litt delt. Jeg synes historien var spennende ved første playthrough og ikke like obvious som folk flest skal ha det til (når cain dør f.eks). Cutscenes var som vanlig meget godt gjennomført og jeg likte/liker måten de har tvunget loren på spilleren gjennom mange små biter her og der slik at man faktisk får den med seg (i motsetning til D2). Ikke like gøy å konstant trykke på space ved senere gjennomganger, men greit nok.

 

Det jeg bet meg merke i helt siden jeg begynte å spille betaen var den dårlige voice actingen. Jeg klarer nesten ikke å finne ord for hvor ufattelig ræva den er, og det har ødelagt mye av gleden ved historien siden den blir fortalt så gjennomført dårlig. De små chantene til followerene mens man spiller er også ufattelig irriterende, siden de har den desidert dårligste voice actingen og replikkene. Cain er den eneste som er grei å høre på, samt noen books.

 

"Adria was my mother, but I.." *space* SHUT THE FUCK UP!

Lenke til kommentar
Hva med å innføre noe så grunnleggende som en voice-chat-funksjon?

AtW

 

Kem blizz har testa dette på? Ca 10 milliona WoW accounts vil eg tru?

Har også blitt nevnt før i denne tråden. For referanse:

 

Blizzard hadde (har?) ingame voiceopplegg i WoW, som så å si aldri ble brukt, så det er sannsynligvis faktisk et bevisst valg at de ikke har tatt det med i D3.

 

Du synes ikke dynamikken i D3 er relativt annerledes enn i WOW? Blizzard har jo selv uttalt at de vil legge til rette for å joine "random" games. Hvordan ivaretas dette uten voice?

 

AtW

 

De har ikke testet voice chat i D3 i public, selv ikke i beta. Jeg har aldri brukt det i andre spill, og i de (spillene) som har det så må jeg ufrivillig lytte til skriking og gauling fra unger som fortsatt er langt unna stemmeskiftet.

Skjer vel en sjelden gang i blant, og til det har man mute, har vanskelig for å tro dette er ett vanlig problem med kun 4 spillere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Velge quest å trykke join public game? Det blir ikkje meir lagt til rette enn det. Med eller uten voice.

Bare sånn rent bortsett fra at man ikek kan ha voice-chat med disse folkene da. Men dette er jo hele poenget, blizzard ønsker å legge til rette for games med randoms, det er en uttalt "politikk", da er jo ventrillo en dårlig løsning.

 

AtW

Lenke til kommentar

Så du forteller meg at å trykke tre knapper ikkje er å legge til rette for games med randoms? Faktisk mindre om du er på rett quest?

 

Og ka hjelper det at du vil bruke voice-chat, når 3 av 4 ikkje gjer det og har automute? Ventrilo er ei dårlig løsning i forhold til randoms ja, det kan vi vere enige om.

 

Hadde foretrekt at blizz brukte tid på å fikse bugs,fleire søkbare variabler på AH, balansere classes enda bedre, få bukt med goldfarmers, meir content, pvp (som vel er på vei men dog), rubberbanding osv..

Lenke til kommentar

Så du forteller meg at å trykke tre knapper ikkje er å legge til rette for games med randoms? Faktisk mindre om du er på rett quest?

 

Og ka hjelper det at du vil bruke voice-chat, når 3 av 4 ikkje gjer det og har automute? Ventrilo er ei dårlig løsning i forhold til randoms ja, det kan vi vere enige om.

 

Hadde foretrekt at blizz brukte tid på å fikse bugs,fleire søkbare variabler på AH, balansere classes enda bedre, få bukt med goldfarmers, meir content, pvp (som vel er på vei men dog), rubberbanding osv..

 

Det jeg forteller deg, for å gjenta meg selv nok engang, at om man ønsker å legge til rette for randoms, så kan man ikke si det ikke er noen vits med voice fordi man har ventrillo o.l.,f for det passer dårlig med randoms. 3 av 4 har automute? Ikke min erfaring i spillene jeg spiller, men ingen av oss kan vel spå en hypotetisk framtid, så man vet jo aldri hva som kunne skjedd i D3

 

Kanskje er det andre ting som haster mer, men det er en av tingene som får spillet til å virke litt "uferdig".

 

AtW

Lenke til kommentar

Har du veldig lav dps på våpenet ditt Tri66er? Syns ikke dpsen stemmer helt med gearet, med mindre du har veldig lite str

 

Hmm, main våpen har vel 937 eller noe i den stilen, offhand har vel 897.

 

1400 - 1500 Strenght. Så, ja. Har litt lav strenght.

 

På grunn av begrenset spilletid har jeg ikke nok gold(har vel 8 mill eller noe slik nå) til å anskaffe bedre våpen, å bruke ekte penger er uaktuelt. Derfor må jeg klare meg med det jeg finner/får av kompisser.

 

Tror han har for lite LoH. Lifesteal får du nada igjen for i inferno (20% av det som er oppgitt), i ditt tilfelle kun 1,02%.

 

Enig i at jeg burde ha mer LoH, problemet er at det er letter sagt en gjort, spesielt når en må samle på Crithit/dmg i tillegg om du ønsker å drepe i det hele tatt. Samler ikke på lifesteal, det bare er der tilfeldig på 1 av mine våpen og på Belte.

 

Har også litt lav attackspeed 1,59 med shield og 1.77 med dualwield.

Endret av Tri66er
Lenke til kommentar

Så du forteller meg at å trykke tre knapper ikkje er å legge til rette for games med randoms? Faktisk mindre om du er på rett quest?

 

Og ka hjelper det at du vil bruke voice-chat, når 3 av 4 ikkje gjer det og har automute? Ventrilo er ei dårlig løsning i forhold til randoms ja, det kan vi vere enige om.

 

Berre slik at eg har en referanse, kva andre spel med voicechatfunksjon har du testa der dette fungerer bra?

 

Du kan for øvrig teste forslagskassen på battle.net forums angåande voicechat funksjonalitet. Lodde stemninga der.

 

Hadde foretrekt at blizz brukte tid på å fikse bugs,fleire søkbare variabler på AH, balansere classes enda bedre, få bukt med goldfarmers, meir content, pvp (som vel er på vei men dog), rubberbanding osv..

 

Det jeg forteller deg, for å gjenta meg selv nok engang, at om man ønsker å legge til rette for randoms, så kan man ikke si det ikke er noen vits med voice fordi man har ventrillo o.l.,f for det passer dårlig med randoms. 3 av 4 har automute? Ikke min erfaring i spillene jeg spiller, men ingen av oss kan vel spå en hypotetisk framtid, så man vet jo aldri hva som kunne skjedd i D3

 

Kanskje er det andre ting som haster mer, men det er en av tingene som får spillet til å virke litt "uferdig".

 

AtW

 

Apropo å legge ord i munnen på andre. Eg har aldri nevnt at det ikkje er vits med voice, fordi en har ventrilo. Eg har sagt at det ikkje er vits med voice, fordi det ikkje blir brukt. Har aldri hevda at folk bruker ventrilo i stedet, med derimot uten noko som helst. Eg speler stort sett med musikk i bakgrunnen, og er minimalt interessert i å prate med randoms, anna enn i chat. Ikkje at det er noko fasit, men eg tviler på eg er åleine om dette.

 

Dynamikken i WoW og D3 er meget ulik ja, men i random battlegrounds i WoW, blir dynamikken faktisk ganske lik. Du teamer opp med en flokk du aldri har sett før. Ingen bruker voicechat.

Lenke til kommentar

 

Apropo å legge ord i munnen på andre. Eg har aldri nevnt at det ikkje er vits med voice, fordi en har ventrilo. Eg har sagt at det ikkje er vits med voice, fordi det ikkje blir brukt. Har aldri hevda at folk bruker ventrilo i stedet, med derimot uten noko som helst. Eg speler stort sett med musikk i bakgrunnen, og er minimalt interessert i å prate med randoms, anna enn i chat. Ikkje at det er noko fasit, men eg tviler på eg er åleine om dette.

 

Dynamikken i WoW og D3 er meget ulik ja, men i random battlegrounds i WoW, blir dynamikken faktisk ganske lik. Du teamer opp med en flokk du aldri har sett før. Ingen bruker voicechat.

 

Nei, men det har tydeligvis blizzard nevnt ifølge uttalelser tidligere i tråden. Det er de som må gjøre noe med dette, og det er de denne uttalelsen peker på.

 

Du er sikkert ikke den eneste som ikke vil chatte, men det er helt frivillig, jeg er sikkert ikke den eneste som vil det.

 

En flokk som gjerne er større.

 

AtW

Lenke til kommentar

Blizzard har vel aldri nevnt dette. Er gamers som meiner at ventrilo/teamspeak/mumble/skype fungerer bedre. Og det er eg enig i om det er snakk om venner, men ikkje når det er snakk om randoms.

 

Forskjellen ifra 4 til 10-15 er ikkje så voldsom stor syns eg.

 

Kva spel har du spelt der voicechat har fungert bra btw? Eg har ingen referanser her så.

Lenke til kommentar

Blizzard har vel aldri nevnt dette. Er gamers som meiner at ventrilo/teamspeak/mumble/skype fungerer bedre. Og det er eg enig i om det er snakk om venner, men ikkje når det er snakk om randoms.

 

Forskjellen ifra 4 til 10-15 er ikkje så voldsom stor syns eg.

 

Kva spel har du spelt der voicechat har fungert bra btw? Eg har ingen referanser her så.

 

Ok, kanskje har de ikke det, det ble ihvertfall insinuert tidligere i tråden.

 

Personlig tror jeg terskelen for å initiere chat er lavere, og terskelen for "spamming" er høyere

 

Spill som L4D og TF2.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det var jeg som insinuerte det, og jeg fant kilde:

 

Det virker jo ikke som om de aktivt motsetter seg det basert på denne uttalelsen, men jeg mener altså å huske at det rundt voice chat ble ytret noe sånt som at siden innebygget voice chat var så lite brukt i andre spill de har laget (regner da med at de mener Starcraft og WoW) så var ikke dette en prioritet hos dem. Dette har jeg dog ingen kilde på, annet enn min egen husk og "intervjuer og Q&As og sånt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...