Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Ja den gjør ikke veldig mye damage. Men hva byttet du den med i NM? Har brukt den som main nuke helt siden jeg fikk den. Tilbake til magic missile eller?

Kjører disintegrate for avveksling og på champions, og fyrer av en meteor og blizzard, og frost nova av og til.

 

Nå går jeg bare bort til en skjerm full av monstre, holder inne venstreknappen i ti sekunder, så er hele skjermen electrocutet.

 

I NM funker de fleste builds ganske bra, jeg brukte hovedsaklig venom hydra, arcane orb og ray of frost og hadde knapt defensive skills, men du har fortsatt rom for å forsøke forskjellige builds basert på hvordan du selv spiller.

 

Ellers anbefaler jeg deg å lese litt i denne tråden. Masse matnyttig der. :)

Endret av Bjellesau 550
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig tok jeg Diablo på Inferno. Det tok evigheter siden jeg hadde bare 12.4K base damage, og 14.4K effektiv.

 

Lettere enn jeg trodde det ville være. Mange sier jo at du trenger titals millioner for å ta Diablo med en monk. Men mesteparten av utstyret mitt koster 100K.

Lenke til kommentar

Mange sier jo at du trenger titals millioner for å ta Diablo med en monk. Men mesteparten av utstyret mitt koster 100K.

 

Du kunne jo lista litt mer stats \ vist items. At du tok Diablo på inferno som monk med utstyr til 100k høres imponerende ut.

Lenke til kommentar

Du kunne jo lista litt mer stats \ vist items. At du tok Diablo på inferno som monk med utstyr til 100k høres imponerende ut.

100K per stykk, ikke 100K totalt.

 

Hovedsakelig, så har jeg i kamp

Dexterity: 1300

Health; 40K (Diablo), 36.6K Normalt.

Life Globe: 14000 (viktig!)

Armor: 7100

All Res: 820

Attack Speed: 2.1

Life On Hit: 1550

DPS: 14.4K mot Diablo, 17.3K DPS i kamp, 30K når jeg farmer, fordi da dropper jeg nesten all LoH og legger til mantra of conviction. Hadde lavere DPS mot Diablo, fordi jeg droppet en angrepsbuff for Earth Ally.

 

Kostnader

Våpen: 1.7M (absolutt ikke nødvendig, men jeg hadde lyst på et bra våpen.)

Amulet: 500K (fantastisk amulet)

Alt annet, 100K per stykk.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg spilte det mye, og synes det var gøy. Veldig fornøyd med Diablo 3. Men man blir lei av grinding. Jeg kommer sikkert tilbake til det om noen måneder, men akuratt nå orker jeg ikke mer.

 

Slik var jeg med Diablo 2 også. Det er et spill jeg kan ta opp når som helst å spille det i noen uker, men man blir lei.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Spiller fremdeles, holder på å lvle en wizard. Jeg blir nok å lvle opp barb+DH også (alle chars til lvl 60) før jeg tar meg en pause. Nå har jeg hvertfall klart å fylle opp lommeboken med nesten 20m gold etter et par salg på AH fra noe random drops i A2 så da merker jeg at stressnivået har sunket betraktelig, og jeg kan heller kose meg litt mens jeg spiller, fremfor å alltid tenke på at jeg må skaffe mer gold.

Lenke til kommentar

hvor stor % av spillerene har sluttet?

alt av googling sier 65%, men kildene er ofte gamle.

 

selv gav jeg meg på lvl 50, stor skuffelse :(

Det jeg ikke forstår er hvorfor folk vil forsette å spille etter at de har klart Inferno. Jeg kunne aldri tenkt meg å levle opp en ny karakter og gå igjennom kampanjen 4 ganger til.

 

Jeg synes Diablo 3 er en skuffelse, men det gjør ikke spillet elendig. Det er ok, og har gitt meg 100 timer med underholdning. Men det kunne ha vært mye bedre. Det er også ganske trist hvor tom vennelisten min er. Alle har forlatt spillet.

 

Jeg har ingen kilder for antall spillere, men antall timer har jeg. Antall timer har falt med nesten 90%, fra 150K timer til 18K timer.

Lenke til kommentar

Av de 7 vennene jeg har ingame har samtlige gitt seg.

 

Som det ble tatt opp på i en artikkel på diii.net forleden tror jeg den dårlig designede co-op spillingen er mye av grunnen. Grunnen til at jeg stadig har tatt opp D2 tidligere er ikke nødvendigvis bare for å spille, men fordi det er gøy å spille det sammen med andre, og det sosiale (lobby). I tillegg så er det faktisk goder ved å spille flere sammen, i motsetning til D3 hvor du faktisk ender opp med lavere effektivitet når man spiller flere sammen.

 

I D2 får man vesentlig mye mer XP, potensielt mye høyere MF og latterlig økt effektivitet ved å spille sammen. I D3 får man ikke mer XP, MF blir dårligere (hvis ikke alle 4 har samme mf og er flinke til å swappe) og det tar mye lenger tid å cleare enn om man spiller alene. Det er derfor null å hente på å spille flere sammen.

 

Jeg er også fremdeles overbevist om at valget om å fjerne lobbyen med chatkanaler basert på hvilket land man er fra var kanskje et av de dårligste de har gjort. Da var det enkelt å spørre om tjenester/hjelp og generelt kult å bare chate om drit og lort med totalt fremmede.

 

Skal de få co-op til å fungere så må de:

 

-Fjerne +75% HP på monstre for hver spiller, og heller øke antallet mobs for hver +spiller, slik som i D2. F.eks +50% flere mobs for hver spiller, og +1 ekstra blue/minion for champ/rare packs. Bosser kan fortsatt ha +75% HP.

-Fjerne delt MF, eller bestemme MF på en annen måte for gruppen (f.eks individuell).

-Legge til ekstra NV stacks pr. spiller. Så 1 spiller=5 stacks, +1 for hver ekstra med maks 9 stacks i fullt game. Og da følgelig øke garantert rare drop fra 2 til 3 ved 2p, maks 4 ved 4p.

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er helt enig i at løsningen de har valgt for MF i grupper fungerer dårlig slik den er nå. Man føler man blir "straffet" for å ta med en venn på tur hvis han har mindre MF enn deg :( Dette er vel noe blues også har sagt de planlegger å endre på.

 

General chat føles veldig flytende og tilfeldig

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest en kommentar om det en plass (husker ikke hvor). Utviklerne mente det ikke var vits i å bruke tid på en innebygget voice chat funksjon, da det allerede finnes overlegne løsninger for voice chat (TeamSpeak, Ventrilo) som de fleste spillerne heller benytter fremfor spillets innebygde.

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest en kommentar om det en plass (husker ikke hvor). Utviklerne mente det ikke var vits i å bruke tid på en innebygget voice chat funksjon, da det allerede finnes overlegne løsninger for voice chat (TeamSpeak, Ventrilo) som de fleste spillerne heller benytter fremfor spillets innebygde.

 

De står jo fritt til å mene det, når de i samme slengen uttaler at D3 skal være velegnet for coop, og at hvem som helst skal kunne slenge innom, så synes jeg personlig det mer virker uferdig enn noe annet. Jeg er lite interessert i å drive å legge til folk som brukere i eksterne programmer for å chatte med de.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...