Skurupu Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Bossen dropper 8x loot, ja. Hver spiller vil bare se sin egen unike loot. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Bossen dropper 8x loot, ja. Hver spiller vil bare se sin egen unike loot. Aha, da kommer det jo til å bli overflod av items. Det er jo en bra ting i grunn. Presser prisene ned. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Nå går du ut ifra at alle åtte spillere får et item som er verdt noe. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Nei, ren matematikk. La oss si at en boss dropper 4 items. Med 8 spillere dropper han da 4x8 = 32 items. Ergo større sannsynlighet for at en god item dropper. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 @Benbjo alle åtte får loot Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Nei, ren matematikk. La oss si at en boss dropper 4 items. Med 8 spillere dropper han da 4x8 = 32 items. Ergo større sannsynlighet for at en god item dropper. Ingen har sagt at alle får samme loot. Selv om en er heldig og får en kraftig rune trenger de andre ikke å få noe som helst av interesse. Sjansen for å få noe bra er ikke større enn den var i Diablo 2. Den kan være mindre for alt vi vet. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Og det er vel 4 stykk som kan være i samme game, ikke 8. Dessuten ville jeg tro vi ser noe lignende til sjangsen for no-drop fra D2. Så det er ikke garantert at alle får 8 items hver, selv om det teknisk sett er mulig. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) *snip* Det var ikke så altfor vanskelig å gå gjennom Hell i Diablo 2 om man gadd bli høyt nok level og var mange nok, og det var nok folk av begge deler. Jeg synes den tredje teorienom Inferno (lavastrøm) er ganske teit, og den andre (survival) høres tvilsom ut. Diablo har alltid handlet om loot, ikke om overlevelse. Den første er også litt tvilsom, da folk bare vil spille den hele tiden. Ingen gidder gå gjennom Diablo flere ganger pga historien, og når vi har bossene samlet på ett sted blir det for kjedelig i lengden. Jeg vil tippe Inferno er en ny vanskelighetsgrad som er vanskeligere enn Hell og beregnet på en full gruppe på max level (eventuelt en lang raid). De har jo allerede sagt at Diablo 3 er inspirert av MMORPGer, så hvorfor ikke ta med litt endgame? D2 er ikke så alt for vanskelig, det er for lett. Så jeg håper uansett hva de gjør med inferno, hvis det virkelig er den fjerde vanskelighetsgraden, at det er helt insane vanskelig og at det oppleves som nesten umulig. Selv med høy lvl og det feiteste gearet skal det være så sinnsykt vanskelig at du får lyst til å gi opp fordi du ikke får det til. Og at du kun overlever dersom man er i et fullt party med high-lvls. Endret 11. august 2011 av Feh Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Har du spilt D2 i løpet av de siste 2 årene? Spillet er MYE vanskeligere nå enn det var før. Hell er vanskelig alene, mye pga immunities. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Bossen dropper 8x loot, ja. Hver spiller vil bare se sin egen unike loot. Aha, da kommer det jo til å bli overflod av items. Det er jo en bra ting i grunn. Presser prisene ned. Ja, la oss håpe det, har mine tvil dog, de insisterer vel på å fortsette med lave drop-percentages. AtW Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Har du spilt D2 i løpet av de siste 2 årene? Spillet er MYE vanskeligere nå enn det var før. Hell er vanskelig alene, mye pga immunities. D2 har blitt nerfet i de siste patchene, det er ikke på langt nær så vanskelig som det pleide og være. f.eks. iron maiden kan ikke bli kastet av mobs og FE champions/bosses er ikke instakill, husker ikke helt men det var også noen immunity komboer som ikke lengre er mulig. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Nei, ren matematikk. La oss si at en boss dropper 4 items. Med 8 spillere dropper han da 4x8 = 32 items. Ergo større sannsynlighet for at en god item dropper. Som nevnt er det ikkje slik at han "skal" droppe fire items og så får alle desse fire. Når du spelar med andre vil du, med tanke på loot, ikkje merke noko forskjell i forhold til å spele åleine. For å auke sjansane dine til å få gode items i ein konkret kamp er du avhengig av å spele med venner som er villige til å dele på loot. Dette vil jo ikkje føre til fleire items på marknaden direkte sidan det ikkje har noko å seie om 4 stk spelar i lag eller om 4 stk spelar i kvar sin game, like mange items vil droppe. Men igjen, når ein spelar med andre vil ein drepe raskare og folk generelt likar kanskje beitre å gjere dette, slik at det sånnsett fører til meir items totalt. Det er jo i grunnen ein interessant mekanisme, då det på mange måtar legg opp til at vi ikkje berre skal rushe inn og ta knekken på bossen asap, men også vektlegge alt før bossen. Då det gjerne vil vere alt vi må gjennom før bossen som tar lengst tid og vi dermed har mest igjen å hente der. Håpar nokon skjønte den logikken eg prøvde å legge fram der Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Hvordan er loot-systemet? Er det som i gamle diablo og trykke på hver item/gold på bakken? Regner med et går og trade hverandre som tidligere men kan jo bli forandring på dette siden de skal ha med RMAH. Horadric-cube fra 2'ern, kommer den med? Første ganen jeg leste om forskjellige animasjoner på spells utefra runes. Endret 11. august 2011 av Phyx Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Nei, ren matematikk. La oss si at en boss dropper 4 items. Med 8 spillere dropper han da 4x8 = 32 items. Ergo større sannsynlighet for at en god item dropper. Som nevnt er det ikkje slik at han "skal" droppe fire items og så får alle desse fire. Når du spelar med andre vil du, med tanke på loot, ikkje merke noko forskjell i forhold til å spele åleine. For å auke sjansane dine til å få gode items i ein konkret kamp er du avhengig av å spele med venner som er villige til å dele på loot. Dette vil jo ikkje føre til fleire items på marknaden direkte sidan det ikkje har noko å seie om 4 stk spelar i lag eller om 4 stk spelar i kvar sin game, like mange items vil droppe. Men igjen, når ein spelar med andre vil ein drepe raskare og folk generelt likar kanskje beitre å gjere dette, slik at det sånnsett fører til meir items totalt. Det er jo i grunnen ein interessant mekanisme, då det på mange måtar legg opp til at vi ikkje berre skal rushe inn og ta knekken på bossen asap, men også vektlegge alt før bossen. Då det gjerne vil vere alt vi må gjennom før bossen som tar lengst tid og vi dermed har mest igjen å hente der. Håpar nokon skjønte den logikken eg prøvde å legge fram der Du missforstår det jeg mener. La oss si at 4stk (siden det var upper limit av en eller annen idiotisk grunn) dreper Diablo på hell og han dropper 4 items til hver. Da er det jo større sjanse for at en av de itemene (altså 1/16) er et bra item enn om at man dreper Diablo alene og får 4. Jeg regner med at det totalt antall items som dropper generelt (altså i hele "realmet") vil være større på grunn av at alle i gamet får loot. Selvsagt er det ikke noe forskjell hvis alle i verden spiller alene, men det kommer jo ikke til å være tilfellet. I Diablo 2 hadde man jo ikke dette systemet og man "mistet" dermed loot på at flere var i spillet fordi mobs bare dropper 1x loot. Ser du forskjellen? Systemet vil føre til at flere items vil være tilgjengelig. EDIT: Dessuten har jeg ikke sagt noe sted at alle 4 får samme items. Det ville vært idiotisk. Endret 11. august 2011 av Benbjo Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Du missforstår det jeg mener. La oss si at 4stk (siden det var upper limit av en eller annen idiotisk grunn) dreper Diablo på hell og han dropper 4 items til hver. Da er det jo større sjanse for at en av de itemene (altså 1/16) er et bra item enn om at man dreper Diablo alene og får 4. Jeg regner med at det totalt antall items som dropper generelt (altså i hele "realmet") vil være større på grunn av at alle i gamet får loot. Selvsagt er det ikke noe forskjell hvis alle i verden spiller alene, men det kommer jo ikke til å være tilfellet. Det kan vel hende en boss vil droppe 4 items om man er alene eller 2 items til hver om man er fire spillere. Det gir stadig noe flere items, men tallene kan jo tweakes. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 D2 er ikke så alt for vanskelig, det er for lett. "Ikke så altfor vanskelig" = Det var for lett. Hvordan er loot-systemet? Er det som i gamle diablo og trykke på hver item/gold på bakken? Sannsynligvis, men jeg vil være svært overrasket om det ikke går å trykke på en tast for å samle all loot'en rundt deg automatisk som i andre spill av denne typen, som Sacred 2 og Dungeon Siege 3, for eksempel. Regner med et går og trade hverandre som tidligere men kan jo bli forandring på dette siden de skal ha med RMAH. Vil bli svært overrasket om det ikke går. AH (begge to) er bare alternativer. Horadric-cube fra 2'ern, kommer den med? Tvilsomt at Horadric cube kommer med, men det kommer noe tilsvarende. Det gjør det for så vidt i Torchlight 2 også, for de som ikke "godtar" at T2 er like bra som D3. Første ganen jeg leste om forskjellige animasjoner på spells utefra runes. Vekommen etter. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Du missforstår det jeg mener. La oss si at 4stk (siden det var upper limit av en eller annen idiotisk grunn) dreper Diablo på hell og han dropper 4 items til hver. Da er det jo større sjanse for at en av de itemene (altså 1/16) er et bra item enn om at man dreper Diablo alene og får 4. Scenario 1: Fire stykk i same game drep Diablo og han droppar fire items til kvar, altså 16. Sjansen for å droppe eit bra item seier vi då er 1/16. Scenario 2: Fire stykk i fire forskjellige games drep Diablo og han droppar fire items til kvar, altså framleis 16 totalt. Er ikkje sjansen den same for at det droppar eit bra item? Som eg sa, sjansen for at du faktisk får eit bra item, vil vere avhengig av om du spelar med nokon som betraktar all loot som felles. Slik at din sjanse for å få ein god item blir lagt saman med deira. Men om du først har slike venner, så vil vel dei gjerne ha delt looten med deg sjølv om du ikkje var i same game, slik at det ikkje har noko betydning om dykk spelar i same game eller ikkje. Er vi på bølgelende? Seier vi kanskje eigentleg det same? Jeg regner med at det totalt antall items som dropper generelt (altså i hele "realmet") vil være større på grunn av at alle i gamet får loot. Selvsagt er det ikke noe forskjell hvis alle i verden spiller alene, men det kommer jo ikke til å være tilfellet. I Diablo 2 hadde man jo ikke dette systemet og man "mistet" dermed loot på at flere var i spillet fordi mobs bare dropper 1x loot. Ser du forskjellen? Systemet vil føre til at flere items vil være tilgjengelig. I Diablo 2 auka mengden loot etter kor mange spelarar som var i gamen. Om du spring rundt åleine i ein 8 player game vil du få mykje meir enn om du spring rundt åleine i ein 1 player game. Men det var vel såvidt eg veit ikkje snakk om ei auke på 100% kvar spelar slik at det blir riktig som du seier at ein "mista" loot, totalt sett. I forhold til D2 vil ein dermed i D3 få "meir" loot totalt sett av at alle spelar åleine. I D3 vil det derimot ikkje ha noko betydning om alle spelte i 4 player games eller om alle spelte åleine, anna enn at viss alle spelte i lag auka total mengde items raskare. Vi er kanskje einige her også Er på jobb (hysjhysj) så får ikkje tid til å sjå helt over logikken. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Det kan vel hende en boss vil droppe 4 items om man er alene eller 2 items til hver om man er fire spillere. Det gir stadig noe flere items, men tallene kan jo tweakes. Det er derfor vi har beta-testing. De vil tweake loot drops helt til de er fornøyde med hvor mye og hvor bra som droppes. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Har du spilt D2 i løpet av de siste 2 årene? Spillet er MYE vanskeligere nå enn det var før. Hell er vanskelig alene, mye pga immunities. 1.09 var jo ikke vanskelig, det var en ren skjær vits. Med 1.10 ble det vanskeligere enn før, men med nye items og nye skill tweaks ble dette veid opp for. I en av de siste patchene (var vel i fjor?) så ble noen ting nerfet. Som f.eks at oblivions ikke lenger kunne bruke Iron Maiden og at FE (Fire enchanted) bugen er fikset. Uavhengig av de to tingene der så er fortsatt diablo2 alt for lett, og det er ikke mer enn ca. 16 timer siden siste jeg spillte... Tidligere i denne ladderen laget jeg en frenzybarb som jeg bare gearet opp med ting jeg fant på veien så han hadde langt ifra noe uber gear, men det var ikke noen vanskelig prosess å ta uber trist solo med han for det på rundt lvl 80. Hell er null problem solo, selv untwinked. Du må bare la noen monstre være i fred og løpe videre, men hvis du tenker litt over hva slags build du lager er det null problem. En hammerdin f.eks vil kun slite mot magical immunes som det er svært få av og de kan mercen ta seg av. Det tar lang tid, ja, men det er ikke vanskelig. De økte jo også overall droprate samt at de økte drop rate på runes enda mer så sannsynligheten for at du finner noen feite ting på veien nå er mye mer sannsynlig enn før. Hvordan er loot-systemet? Er det som i gamle diablo og trykke på hver item/gold på bakken? Gold og potions plukkes opp automatisk. Om det er egne settings for dette vet jeg dog ikke. Det kan vel hende en boss vil droppe 4 items om man er alene eller 2 items til hver om man er fire spillere. Det gir stadig noe flere items, men tallene kan jo tweakes. Såvidt jeg har forstått det Blizzard CMs har skrevet til nå så vil ikke drop mengden minske dersom man er to stykker kontra alene. Jeg mener de skrev noe sånt som at hvis du er alene, har du en gitt droprate. Er du to, vil dropraten øke, men noe bestemt tall har de ikke gitt. Videre så vil det også være sånn at hver enkelt spiller vil ha sin egen droprate basert på +MF / +GF gear. Så hvis du har 100% MF, mens kompisen din har 0, vil droppet hans bli dårligere enn ditt. Altså, man deler ikke MF, og det har ingenting å si hvem som dreper monsteret siden alle får hvert sitt drop, basert på hver sin droprate avhengig av gear. Endret 11. august 2011 av Feh Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Har spillt endel Diablo 2, men jeg har ikke kommet meg lenger enn til starten på Hell. Grunnen er at jeg syntes det var litt vanskelig med en level 70 Necromancer. Det skal ett sekunds uoppmerksomhet og du er dau. Hvis man har spillt det mye, så tipper jeg man er vant til det og bare konsentrer seg, så er det sikkert lett, men det er ikke lett i forhold til veldig mange andre spill. Mao, for 90% av spillerene så er Hell vanskelig i Diablo 2. Endret 11. august 2011 av blackbrrd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå