Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. jeg syns det var lettere å få bra gear i D2....

Ja, på en måte enig. Lettere og få gear nok til og ta Diablo på vanskeligste graden. Etter siste patch i D2 synes jeg spillet også ble mye letter men det er mulig jeg tar veldig feil.
Lenke til kommentar

AH er fucked... :p Nå sier commodities at Excuisite essence skal gå får 47k. Pr. stk!

 

Edit: 50k and rising. Startet på 16k for et kvarter siden. Men går ikke an å legge ut, får error 31073.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

1 mill gold koster for tiden 3 Euro. Ikke stort.

 

og med gold på RMAH så sank også prisene på chinatown :p får 1 mill for 1 EURO der.

 

circus iallefalll.

 

Undrer egentlig på om blizzard godtar kjøp og salg der nå ettersom RMAH gjør det samme lol

Lenke til kommentar

1 mill gold koster for tiden 3 Euro. Ikke stort.

 

Så det er faktisk god dekning for påstandene om inflasjon?

 

AtW

 

I prinsippet ikke. Hva prisen har vært på gold tidligere er i grunn irrelevant for prisen på gold etter RMAH åpnet. Boterne styrte jo prisen selv, mens nå er prisen justert av spillerne. Siden RMAH åpnet har det fluktuert litt, men ikke mye. Om noe, synes jeg heller AH minner meg om deflasjon snarere enn inflasjon. Spesielt på high-end gear av visse typer/stats. Mens gear mellom 0-50k er det selvsagt bare mer og mer av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1 mill gold koster for tiden 3 Euro. Ikke stort.

 

og med gold på RMAH så sank også prisene på chinatown :p får 1 mill for 1 EURO der.

 

circus iallefalll.

 

Undrer egentlig på om blizzard godtar kjøp og salg der nå ettersom RMAH gjør det samme lol

 

Gidder ikke å risikere at en eller annen warden-greie trigger på overføringa av 1 mill fra en random fyr til meg, og dermed banner kontoen min.

Lenke til kommentar

1 mill gold koster for tiden 3 Euro. Ikke stort.

 

Så det er faktisk god dekning for påstandene om inflasjon?

 

AtW

 

I prinsippet ikke. Hva prisen har vært på gold tidligere er i grunn irrelevant for prisen på gold etter RMAH åpnet. Boterne styrte jo prisen selv, mens nå er prisen justert av spillerne. Siden RMAH åpnet har det fluktuert litt, men ikke mye. Om noe, synes jeg heller AH minner meg om deflasjon snarere enn inflasjon. Spesielt på high-end gear av visse typer/stats. Mens gear mellom 0-50k er det selvsagt bare mer og mer av.

Nå forutsetter du at det ikke lå vanlige markedsmekansimer til grunn for gullsalg før RMAH, det er det vel ikke noen dekning for? Og hva mener du har skjedd med high-end av visse typer? At prisen i gull har gått opp eller ned?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det ligger vel i ordet, deflasjon. Det er færre items, og de blir dyrere og dyrere.

 

Det er ingen forutsetning siden det faktisk ikke lå vanlige markedsmekanismer for gullsalg før RMAH som var styrt på samme måte. Jeg er ingen økonomiekspert, men jeg vil tro det er generelt vanskelig å forutsi om en vare vil bli utsatt for enten inflasjon eller deflasjon når det tidligere markedet ble styrt av få, mens det nye er styrt av millioner.

Lenke til kommentar

Det ligger vel i ordet, deflasjon. Det er færre items, og de blir dyrere og dyrere.

 

Det er ingen forutsetning siden det faktisk ikke lå vanlige markedsmekanismer for gullsalg før RMAH som var styrt på samme måte. Jeg er ingen økonomiekspert, men jeg vil tro det er generelt vanskelig å forutsi om en vare vil bli utsatt for enten inflasjon eller deflasjon når det tidligere markedet ble styrt av få, mens det nye er styrt av millioner.

 

Ja, jeg måtte bare få det avklart, at vi snakket om det samme.

 

Det har vel vært greit med produksjon og salg av gull før RMAH også? Jeg tipper det også var i stor grad markedsstyrt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg syns det var lettere å få bra gear i D2....

 

Det var mye vanskeligere fordi det var kun et titalls gode Executioner Sword eller Gothic Bow på den europeiske realmen mens det var flere hundre spillere som ønsket dette. Det var rett og slett ikke nok til alle.

 

Det var selvsagt noen hundre buer med 140 skade og 20 ias som krevde 3 av 6 prefix/suffix (Kings, Merciless og Alacrity. Det var ca 1 til 50 000 i odds for å få en slik bue. Saken er at en god bue hadde 160 eller mer skade og 1-2 gode stats i tillegg. For å greie det måtte man ha 15-20 max damage, life-/manasteal, +2 skill, ekstra attackrate, -40% requirements eller 15-20 dexterity i tillegg. Oddsen for å få en slik bue var én til flere millioner og kun en håndfull slike buer er noen gang droppet.

 

Jeg hadde en nesten perfekt bue, en av de beste som droppet i europe, men jeg grindet og imbuet til jeg så mannen med ljåen.

 

Det var heller ikke veldig lett å få sverd med 150-200% increased damage, ekstra min/max damage, attackrate, +2 skills, -40% requirements, life-/manasteal. Det var likevel lettere å få et sverd som kunne brukes fordi en bue uten 20 ias var ubrukelig selv om den hadde &--#62;160 skade og +2 skill. En god stund senere ble spillet patchet slikatman kunne nå attackframe breakpoints med buer uten 20 ias på buen da man kunne ha 20 ias fra Twitchtroe og 30% som bonus fra to set items. En god bue hadde selvsagt fremdeles 20 ias men buer som ikke hadde dette var ikke lenger ubrukelige.

 

I starten droppet ikke Lance (exceptional pike). Da dette ble fikset i patch så ble det veldig populært med Lance-Barbarian og det krevde mye grinding for å finne eller få råd til å bytte til seg en god lance.

 

Det var selvsagt lett å finne unique og set items men å finne eller bytte high end rare våpen, ringer, amuletter, hjelmer, belter og sko var ekstremt vanskelig. Dersom man fant en som hadde et high end item man var på utkikk etter var det liten sjans for at man hadde noe han ønsket så det kunne ta uker eller måneder å få til et bytte av high end items.

 

Det var egne sider der eiere av topp 10 high end rare items ble listet.

Jeg hadde med en del items der blant annet en bue med 6 gode prefix/suffix

192% enhanced damage (kings + merciless)

20 ias

16 maximum damage

16 dexterity

ekstra attackrate

 

gothicbow.jpg

 

Jeg var støttespiller for NetterHaufen (Tyskland). Dette er ganske tidlig i ladderen. Konkurransen var mot Wayne-brødrene fra England som spilte karakteren Elf-ofMirkwood. Dette var en roligere periode pga studier og jobb hvor jeg tok det roligere som støttespiller i standard ladder. De andre spilte mye mer og jeg var support når jeg hadde tid. Etter dette ble 9 år med Classic Diablo II Hardcore.

 

netterladder.jpgstandardladder.jpg

 

Trist at Diablo III ikke lever opp til nr 2 :p

 

Økonomien i Diablo II var mye basert på The Stone of Jordan. Want X, offer 40 SoJ.

soj.jpg

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

nja. burde kostet mer spør du meg. går rimelig fort å tjene 30kr mot 1mill gold. hvertfall for oss i norge:-)

 

Jeg tenker ikke sånn når det gjelder spill. Spill er spill, og jeg lar verdiene jeg har der forbli der.

 

Ekte penger bruker jeg i den ekte verden. Jeg er generelt helt imot RMAH.

 

Jeg trur jeg ville fått følelsen av å jukse ved å bruke det. Hvis jeg ikke føler at jeg fortjener gearet jeg har, så er ikke spillet noe morsomt lengere.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...