Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jeg fullstendig klar over, men det er såvidt meg bekjent ikke et quest som gir deg en drikk i Diablo 3.

 

Det er ingen quests som gir deg noe som helst annet enn XP eller gold i D3. Ganske kjedelig og synd i grunn... savner f.eks socket quest.

Lenke til kommentar

Og der ble Diablo III avinstallert. Trengte plass til noen spill fra Steam Summer Sale. Var egentlig ikke en veldig vanskelig avgjørelse å ta. Var rimelig allerede lei etter en gjennomgang av normal. Å spille nesten 30 lvls minnet mer om jobb enn kos. At "ingen" av kompisene spiller lenger hjalp jo heller ikke.

 

Blir sikkert installert igjen på et senere tidspunkt. At HDD er full er jo et tydelig tegn på at jeg trenger ny maskin snart og. :)

Lenke til kommentar

Hele spillet er jo bortkasstet, når du kan kjøpe alt på AH. Når du kan kjøpe alt og slippe å farme, så er jo hele poenget med D3 borte.

 

Ellers takk Blizzard.

 

 

Er relativt enig.

 

Men tenk etter på det du nettopp sa i 1 min :p Så legg til at vi er i 2012 in i det regnestykket. så slapper du på det faktum at folk flest idag (ikke bare i gaming med all over) skal ha så store puter sydd under armene at de helst ikke skulle trengt å gjøre en drit selv men drepe en boss ved hjelp av ren tanke, å av det skulle det droppe alle items i hele spillet å infinite ammounts av gold. :)

 

Det er bra de gode tinga er rådyre. Å grinde smørlett kommer til å koste hundrevis av millioner, noe de aller fleste ikke kan, aka må du enten grinde som satan for gold, eller være heldig med loot :D

 

men om man vil være sån helt alright å klare ting så klarer man det for fremdeles mye gold, men ikke svimlende mengder.

 

for å bare klare å ta "spillet" så trenger man snaut gold i det hele tatt, men der er ikke moro før du smelter act 3 eller act 4 på nivå med de helt på topp. kanskje 1 person som er her på diskusjon har muligheten til å smelte ting på det nivået. SKulle noen andre påstå noe annet feel free :D

 

og vips så var farminga faktiskt ikke helt verdiløs igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

for å bare klare å ta "spillet" så trenger man snaut gold i det hele tatt, men der er ikke moro før du smelter act 3 eller act 4 på nivå med de helt på topp. kanskje 1 person som er her på diskusjon har muligheten til å smelte ting på det nivået. SKulle noen andre påstå noe annet feel free :D

 

Eg kan, så da er det 1 i hvert fall :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er det å "sy puter under armene på folk" å ha mindre fokus på farming? Virker som endel mener at farming er vanskelig, mens det i realiteten bare er tidskrevende.

 

AtW

 

Tidskrevende er reason nr 2 folk syter over :)

 

Jeg quote fordi Stifi mente vel at det blir for lett å skaffe ting, aka det ikke er tidskrevende, aka sys det puter under folk for å gjøre ting kjempe easy.

 

Så joda sy puter har mye med farming å gjøre, det er i form av at alt blir griselett å skaffe seg, de som husker D2 skjønner hvor easymode D3 faktiskt er mens de som griner å sutrer over at det er vanskelig å få gear I d3 rett å slett kan sammenlignes med amøber (Pun joke intended for de som alltid tar ting personlig.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det å "sy puter under armene på folk" å ha mindre fokus på farming? Virker som endel mener at farming er vanskelig, mens det i realiteten bare er tidskrevende.

 

AtW

 

Tidskrevende er reason nr 2 folk syter over :)

 

Jeg quote fordi Stifi mente vel at det blir for lett å skaffe ting, aka det ikke er tidskrevende, aka sys det puter under folk for å gjøre ting kjempe easy.

 

Så joda sy puter har mye med farming å gjøre, det er i form av at alt blir griselett å skaffe seg, de som husker D2 skjønner hvor easymode D3 faktiskt er mens de som griner å sutrer over at det er vanskelig å få gear I d3 rett å slett kan sammenlignes med amøber (Pun joke intended for de som alltid tar ting personlig.)

 

Det er lett tidsmessig ja, men det er da man slipper, masse meningsløs tidsbruk, man gjør ikke vanselighetsgraden lavere som sådan. (kontra å måtte bruke lang tid på å få samme gear), og om målet med farmingen som du ønsker å ha er jo tilsynelatende å gjøre spillet lettere. "hipp hurra, jeg har så bra gear at jeg "smelter" ting, så fint, spillet er lett".

 

AtW

Lenke til kommentar

AtW

 

Du kan kverulere, det skal du ha :p

 

Så jeg skal ikke starte å brøfrø troll lengre. Men fint at du ser hva jeg mener iallefall.

 

Wow... Just wow... Kverulere? Troll? AtW kommer jo med saklige argumenter her. Ser dog ikke poenget ditt, på hvilken måte syes det puter under armene? Fordi folk som har penger til overs kan kjøpe ting?

Lenke til kommentar

For meg så har AH delen ødelagt mye av spillegleden egentlig. I D2 måtte vi finne loot selv og om du fant noe bra så var et ikke sikkert den passet deg. I D3 nå så blir du litt glad når du finner loot men som oftest er det noen penger du kan få for den på AH som du må tråle i timesvis for og finne noen nye item du selv kan bruke. Spillet handler nå like mye om penger/AH som om og spille dessverre. Greit, jeg bruker fler timer i spillet en på AH men for meg så har AH ødelagt mye av spillet.

Lenke til kommentar

Det er ikke saklig når man bevist nekter å Å se et poeng, å ut ifra det motsi alt og alle, det er å kverulere på noe.

 

Puter under armene på ting, Diablo3 er usmakelig lett, som jeg sa vel nå 2 ganger så quota jeg enkelt å greit stifi for å si at det er 2 sider med hva som er "lett" å hva som er lett.

 

Eksempel: Det er veldig lett å fullføre spillet, bossene blir nerfa, content blir nerfa deretter, det er lett å skaffe seg bra ting via enten Gold AH eller RMAH, eller simpel farming, alt jeg har funnet selv av uber items som er klassa som "uber" har kommet ut av akt 1 eller akt 2... det er mye lettere en for eksempel D2. hadde det vært like vanskelig som D2, så hadde d3 gått rett inn i glemmeboken til de fleste som et nisje spill. ingen ville orket. Dette da selv om mekanismen for loot er vidt forskjellig, så var D2 ekstremt, D3 er babycakes. dette er å sy puter under armene.

 

Men dette er den lette delen, klare content, fullføre spillet osv. om man bare vil eller orker så kan de fleste gjøre dette med å betale mindre en 10 mill fra 0 - 60

 

Farmingen kommer likevel inn i å være litt i korrekt rettning når det er svært tidskrevende om man vil smelte spillet. ikke skippe alt å komme til bosser, eller kun klare ta spesifice affixer. Slik som man ville oppnå i D2, så var det alltid å optimalisere spillemåte, tid brukt pr farm osv osv, dette er det som tar tid, ikke på langt i nærheten av hva det en gang var, å det er fremdeles ekstremt lett å skaffe seg bra gear.

 

Ser at det er flere folk som sliter med sine klasser osv, klarer ikke drepe ditt å datt, grine grine grine. rolla easymode barb, fullførte spillet med den, hipp hurra, en uke etter, nå, smelter ned det meste med lolernado spec eller revenge spec, funker fett og lett. dette med farming hver dag ca i en uke og to.

 

Rolla wizard før helga som var, er nå 60, å vis ikke jeg leser feil, har jeg bedre gear en de fleste tydeligvis når jeg gnukker meg oppover RDPS -.- har så høy rdps at jeg egentlig enda ikke trenger endre hverken spec eller spillestill, er nå i act 2 fordi oh noesj eg har jobb å kan ikke spille til 5 på natta hver dag :p

 

Hele poenget med farming er at det skal ta tid, det å "farme" er ikke å bruke 2 timer på noe.

 

EDIT: men nok trollfeeding, har enda ikke sett "ATW" poste noe som faktiskt gir mening mot en sak, stort sett går det i å kverulere, si imot random ting, å provosere\gå på nervene, det er vel egentlig det som er et "Troll" men hey, jeg er alt for lettirritert over folk som oppfører seg slik til å ikke klare fore dem med akkuratt det de vil (Y)

Endret av Kezha
  • Liker 5
Lenke til kommentar

WoW er en fin parallell. Vanilla wow der en måtte farme i timesvis/vekesvis/månedsvis etter resistgear, blomst, elixirs, pots, mats og whatnot. Så har en no (i WoW) gått meir og meir over i en casualfriendly stil, der "alle" skal få vere med, og en trenger ikkje legge inn allverdens innsats for det.

 

No er det ingen resistgearfarm, ingen spesiell blomstfarm, elixirfarm (kan lage cauldron som en kan dele ut alle), dvs antall blomst som trengs blir langt over halvert, absolutt alt er blitt "enklare" å få tak i. PvP er også blitt slik.

 

Slik har også utviklinga vore ifra d2 til d3. Dette er å sy puter under armane på folk.

 

Det er lett tidsmessig ja, men det er da man slipper, masse meningsløs tidsbruk, man gjør ikke vanselighetsgraden lavere som sådan. (kontra å måtte bruke lang tid på å få samme gear), og om målet med farmingen som du ønsker å ha er jo tilsynelatende å gjøre spillet lettere. "hipp hurra, jeg har så bra gear at jeg "smelter" ting, så fint, spillet er lett".

 

Det er nettopp denne meningslause tidsbruken som var esseniell før, for å vere best. Målet er det samme ja, men å komme til målet er langt langt lettare no, ergo å sy puter under armane på folk.

 

(Eg liker sånn sett AH eg, og har egentlig ikkje stort imot akkurat D3-malen som den er no. Det skal vere sagt).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig med ATWindsor.

 

Det hadde vært bedre om de hadde krevd mer evner og mindre farming sånn som Guild Wars.

 

Problemet er ikke at spillet er vanskelig men at det er frustrerene og jeg må si begynner å bli noe kjedelig. For å tjene gull er løsningen å putte på masse mf gear og gå til en AKT som har null utfordring. Prøver du å komme deg videre kan det være veldig irriterende. Om du dør koster det 4000 og det kommer du til å gjøre mange ganger. Du kan naturligvis dø av egne feil, men noen ganger er det lite du kunne ha gjort. F.eks. om du blir skremt inn i en arcane beam, eller vortexed og dereter jailed. Noen ganger så skyter latency opp til latterlige nivåer fordi Blizzard har ikke giddet å skaffe seg ordentlige servere og det blir veldig frustrerende å spille, eller du kan bli disconected og må gjøre alt om igjen.

 

Dør du, så må du ofte løpe lange distanser for å komme tilbake igjen. Og det virker helt tilfeldig hvor fort elites får tilbake helsen sin. Dør du for ofte så må du sitte å vente på en timer ,som om ikke løpingen og reperasjonskostnadene er nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...