Runinho Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Og når begynte de å hacke kontoer helt vilkårlig? Såvidt meg bekjent har ingen klart å stjele kontoer uten at brukeren selv har latt seg lure av svindelforsøk. Det er ingen som kan helgardere seg mot å bli hacket. Inkludert deg og meg, selv om vi kanskje vet hva vi driver med. Det skal ikke mer enn en browserexploit til for at alle kredittkortnumrene dine og WoW kontoen blir snappet opp. Ved å ha deler av koden på sine servere kan Blizzard eliminere piratkopiering nesten 100%. I wow ligger all info foruten teksturer og modeller til npcer og monstre på serveren, og pga det er det ingen som har klart å lage en piratserver med tilsvarende kvalitet som Blizzard sine. Foruten at dette ikke ser ut til å stemme da det er mange private servere, så fungerer jo dette argumentet bare med spill hvor man er nødt til å spille med andre, som WoW. Diablo 3 er ikke et slikt spill, og det finnes derfor ingen grunn til ikke å inkludere en ènspiller-modus. Det forklarte han ganske bra med at sånn som det er idag så kan man ikke bruke single-player characteren fra Diablo2 i multiplayer (pga character editing), det vil man kunne gjøre med always-on systemet som de har nå. Fordi alle karakterer er online, karakterer, ja... men hva var galt med Diablo 2 systemet? Jeg synes det var ypperlig. Det finnes ingen god grunn nok i verden til ikke å inkludere offline modus i et ènspiller spill. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Det finnes ingen god grunn nok i verden til ikke å inkludere offline modus i et ènspiller spill. Gitt at alle argument som dei allereie har komt med ikkje stemmer, eller? Eg forstår ikkje korleis dykk blankt kan avvise alle desse argumenta. Er det verkeleg null sikkerhet å hente? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Hvilken betydning har juksing, hacking osv i offline modus/single player? Den delen er/må være adskilt fra online delen, så hva enn man gjør offline påvirker kun den personen som spiller. Ett "vanntett" skille mellom online og offline modus resulterer i noen kompromisser, men det er det jo med dagens løsning for D3 også. Med ett skille så må du starte med en ny karakter i hver modus, men dette må man jo også når man lager en ny klasse. Achievements (hvis det er noen) er kun tilgjengelig lokalt. Ikke tilgang på AH. Med kun online modus, dagens system, så kan du ikke nødvendigvis spille hvor og når du vil. For mange tror jeg dette veier tyngre enn de ulempene man får ved ett skille. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Man kan fortsatt spille nesten hvor man vil og når man vil. På de aller fleste steder så finnes det trådløst internett. Selvsagt, hvis internett er nede så er jo det kjedelig, men det gjelder svært mange spill. Fordelen med dette systemet er at du ikke trenger å ha med deg savegamen overalt. Altså du kan spille karakteren din hvor som helst som har D3 installert. Uansett. Når det er sagt er jeg ikke særlig fan av at man MÅ være koblet på internett hele tiden for å spille et spill. Spesielt spill der det ikke har noe for seg å være oppkoblet (Assassin Creed blant annet). D3 er et spill det tilsynelatende er meningen å spille online, så for min del spiller det egentlig ikke så store rolle at man må være online hele tiden. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Er problemet at du ikkje stolar på argumenta som Blizzard brukar? Du trur ikkje auka kontroll ved å ikkje ha offline-modus vil føre til mindre juks og slike ting? Eg har ingen teknisk innsikt i dette så eg veit ikkje om det stemmer eller ikkje. Ser poenget med at mangel av offline ikkje er ein direkte fordel for brukaren, men viss bieffektene er ein betre totaloppleving av online-delen, kan det då ikkje vere verdt det? Eg skulle gjerne hatt offline-modus med, men sidan eg vil vere online 90% av tida er det ikkje eit problem for meg viss det dei seier viser seg å stemme, men sjølvsagt, det vil vi aldre finne ut av. Ja, det stemmer, jeg stoler ikke på argumentet. La oss gjøre dette så enkelt som mulig. Man lager Diablo 3 akkurat som planlagt i dag, med antijuks, og alt mulig. Så lager man en helt uavhengig offline-del som er helt frittstående, hvordan gjør dette online-delen dårligere? Hvordan blir det mere boter, og juks online av dette? AtW Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Er problemet at du ikkje stolar på argumenta som Blizzard brukar? Du trur ikkje auka kontroll ved å ikkje ha offline-modus vil føre til mindre juks og slike ting? Eg har ingen teknisk innsikt i dette så eg veit ikkje om det stemmer eller ikkje. Ser poenget med at mangel av offline ikkje er ein direkte fordel for brukaren, men viss bieffektene er ein betre totaloppleving av online-delen, kan det då ikkje vere verdt det? Eg skulle gjerne hatt offline-modus med, men sidan eg vil vere online 90% av tida er det ikkje eit problem for meg viss det dei seier viser seg å stemme, men sjølvsagt, det vil vi aldre finne ut av. Ja, det stemmer, jeg stoler ikke på argumentet. La oss gjøre dette så enkelt som mulig. Man lager Diablo 3 akkurat som planlagt i dag, med antijuks, og alt mulig. Så lager man en helt uavhengig offline-del som er helt frittstående, hvordan gjør dette online-delen dårligere? Hvordan blir det mere boter, og juks online av dette? AtW Du vil ikke få mer juks/botter, så der er vi enige. Det du vil få er en fragmentert spillerbase, hvor den ene spiller online og den andre offline. Folk som har startet en character i offline-mode vil da nødig starte en ny rolle for å gå online og legge spillet på hylla. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Er problemet at du ikkje stolar på argumenta som Blizzard brukar? Du trur ikkje auka kontroll ved å ikkje ha offline-modus vil føre til mindre juks og slike ting? Eg har ingen teknisk innsikt i dette så eg veit ikkje om det stemmer eller ikkje. Ser poenget med at mangel av offline ikkje er ein direkte fordel for brukaren, men viss bieffektene er ein betre totaloppleving av online-delen, kan det då ikkje vere verdt det? Eg skulle gjerne hatt offline-modus med, men sidan eg vil vere online 90% av tida er det ikkje eit problem for meg viss det dei seier viser seg å stemme, men sjølvsagt, det vil vi aldre finne ut av. Ja, det stemmer, jeg stoler ikke på argumentet. La oss gjøre dette så enkelt som mulig. Man lager Diablo 3 akkurat som planlagt i dag, med antijuks, og alt mulig. Så lager man en helt uavhengig offline-del som er helt frittstående, hvordan gjør dette online-delen dårligere? Hvordan blir det mere boter, og juks online av dette? AtW Du vil ikke få mer juks/botter, så der er vi enige. Det du vil få er en fragmentert spillerbase, hvor den ene spiller online og den andre offline. Folk som har startet en character i offline-mode vil da nødig starte en ny rolle for å gå online og legge spillet på hylla. Hvor fragmentert er spillerbasen i starcraft feks? Har du inntrykk av at masse folk ikke spiller med online-aksess der, om de har muligheten? AtW Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Er problemet at du ikkje stolar på argumenta som Blizzard brukar? Du trur ikkje auka kontroll ved å ikkje ha offline-modus vil føre til mindre juks og slike ting? Eg har ingen teknisk innsikt i dette så eg veit ikkje om det stemmer eller ikkje. Ser poenget med at mangel av offline ikkje er ein direkte fordel for brukaren, men viss bieffektene er ein betre totaloppleving av online-delen, kan det då ikkje vere verdt det? Eg skulle gjerne hatt offline-modus med, men sidan eg vil vere online 90% av tida er det ikkje eit problem for meg viss det dei seier viser seg å stemme, men sjølvsagt, det vil vi aldre finne ut av. Ja, det stemmer, jeg stoler ikke på argumentet. La oss gjøre dette så enkelt som mulig. Man lager Diablo 3 akkurat som planlagt i dag, med antijuks, og alt mulig. Så lager man en helt uavhengig offline-del som er helt frittstående, hvordan gjør dette online-delen dårligere? Hvordan blir det mere boter, og juks online av dette? AtW Du vil ikke få mer juks/botter, så der er vi enige. Det du vil få er en fragmentert spillerbase, hvor den ene spiller online og den andre offline. Folk som har startet en character i offline-mode vil da nødig starte en ny rolle for å gå online og legge spillet på hylla. Hvor fragmentert er spillerbasen i starcraft feks? Har du inntrykk av at masse folk ikke spiller med online-aksess der, om de har muligheten? AtW Nå skjønner jeg ikke hvorfor du sammenligner de to. Starcraft 2 er ikke et RPG og det er ikke noe leveling, så å gå fra å ha spillt offline til online gjør ingen forskjell. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Nå skjønner jeg ikke hvorfor du sammenligner de to. Starcraft 2 er ikke et RPG og det er ikke noe leveling, så å gå fra å ha spillt offline til online gjør ingen forskjell. Det gjør ingen forskjell i følge deg, jeg vil allikevel tippe nesten alle som har nett spilelr det i online-modus i singleplayer. Mener du noe annet? AtW Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Nå skjønner jeg ikke hvorfor du sammenligner de to. Starcraft 2 er ikke et RPG og det er ikke noe leveling, så å gå fra å ha spillt offline til online gjør ingen forskjell. Det gjør ingen forskjell i følge deg, jeg vil allikevel tippe nesten alle som har nett spilelr det i online-modus i singleplayer. Mener du noe annet? AtW Nei. Setningen din var forresten litt klønete å lese. Det var dette du mente, right? ...internett spiller det i online-modus også i singleplayer, ikke bare multiplayer... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Nå skjønner jeg ikke hvorfor du sammenligner de to. Starcraft 2 er ikke et RPG og det er ikke noe leveling, så å gå fra å ha spillt offline til online gjør ingen forskjell. Det gjør ingen forskjell i følge deg, jeg vil allikevel tippe nesten alle som har nett spilelr det i online-modus i singleplayer. Mener du noe annet? AtW Nei. Setningen din var forresten litt klønete å lese. Det var dette du mente, right? ...internett spiller det i online-modus også i singleplayer, ikke bare multiplayer... Det er "online-modus" i singleplayer SC2 også. En modus jeg tipper nesten alle med nett bruker, hvorfor vil dette være annerledes i Diablo 3 om det hadde offline-modus? AtW Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Må faktisk si meg enig med deg her, 95% ville ha valgt online-versjonen i singleplayer hvis det var default som i Starcraft 2. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 På de aller fleste steder så finnes det trådløst internett. Dette er irrelevant for problemets kjerne. Selvsagt, hvis internett er nede så er jo det kjedelig Dette er kjernen av problemet slik jeg ser det. Det er ingen grunn til å måtte ha tilgang til internett (for å spille single player), så å ha denne (minimale) risikoen er helt unødvendig, den kan unngås. Fordelen med dette systemet er at du ikke trenger å ha med deg savegamen overalt. Altså du kan spille karakteren din hvor som helst som har D3 installert. Uansett. Kan løses på annet vis, f.eks. vet at du kan laste opp savegamet til battle.net eller en annen lagringsform på nettet, eller at den kan eksporteres til f.eks. en minnepenn. Lagres ting på nettet så trenger du kun tilgang til nettet i en veldig begrenset periode ved opp/nedlasting av savegame. Igjen om savegamet innholder hackede karakterer så spiller det ingen rolle, er kun single player. Når det er sagt er jeg ikke særlig fan av at man MÅ være koblet på internett hele tiden for å spille et spill. Spesielt spill der det ikke har noe for seg å være oppkoblet (Assassin Creed blant annet). D3 er et spill det tilsynelatende er meningen å spille online, så for min del spiller det egentlig ikke så store rolle at man må være online hele tiden. For min del er dette er prinsipielt problem, mer enn det kommer til å bli ett praktisk. Vet ikke hvor mye det er meningen å spille online, men at det primært er ett multiplayer spill er jeg enig i. At de fleste har spilt/spiller Diablo online har nok mer å gjøre med at det er veldig enkelt og pratisk å finne andre å spille med, enn å samles en vennegjeng til lan. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Og når begynte de å hacke kontoer helt vilkårlig? Såvidt meg bekjent har ingen klart å stjele kontoer uten at brukeren selv har latt seg lure av svindelforsøk. Det er ingen som kan helgardere seg mot å bli hacket. Inkludert deg og meg, selv om vi kanskje vet hva vi driver med. Det skal ikke mer enn en browserexploit til for at alle kredittkortnumrene dine og WoW kontoen blir snappet opp. Ved å ha deler av koden på sine servere kan Blizzard eliminere piratkopiering nesten 100%. I wow ligger all info foruten teksturer og modeller til npcer og monstre på serveren, og pga det er det ingen som har klart å lage en piratserver med tilsvarende kvalitet som Blizzard sine. Foruten at dette ikke ser ut til å stemme da det er mange private servere, så fungerer jo dette argumentet bare med spill hvor man er nødt til å spille med andre, som WoW. Diablo 3 er ikke et slikt spill, og det finnes derfor ingen grunn til ikke å inkludere en ènspiller-modus. [...] Det finnes ingen god grunn nok i verden til ikke å inkludere offline modus i et ènspiller spill. 1: Det må vel være omtrent det dummeste jeg har hørt til nå. Det skal LITT mer til en en enkel browserexploit for å stjele alt du eier og har. Hvis det faktisk var så enkelt som du beskriver, hvorfor er vi ikke alle fattige og blakke da? Kontoen min står hvertfall meget urørt. 2: Ja, noen har greid å lage private servere til WoW, men ingen vet enda hvordan dette systemet vil bli implementert for D3 samt at som en eller annen presiserte, så vil det ta for lang tid for hackerne å lage noe som fungerer 1:1 med online versjonen. Uansett så er ikke dette noe stort problem da de private serverne er, nettop, private og et lukket miljø. De har ingen direkte invirkning på de som spiller på closed b.net. 3: Når ble D2/D3 et enspiller spill? D2, og enda mere D3 har jo alltid hatt hovedfokus på flerspiller og co-op. De er laget for flerspiller. Blizzard selv sa, da D2 ble utviklet, at det ble spesifikt utviklet for flerspiller. Og der får vi vel bare forbli uenige siden jeg, og andre, har nevnt flere grunner som noen isolert sett også kunne kvalifisere som gode nok til å utelukke enspillerdelen. Tapet av enspillerdel er så forsvinnende liten i forhold til fordelene. Vent og se. Hvilken betydning har juksing, hacking osv i offline modus/single player? Den delen er/må være adskilt fra online delen, så hva enn man gjør offline påvirker kun den personen som spiller. Ett "vanntett" skille mellom online og offline modus resulterer i noen kompromisser, men det er det jo med dagens løsning for D3 også. Med ett skille så må du starte med en ny karakter i hver modus, men dette må man jo også når man lager en ny klasse. Achievements (hvis det er noen) er kun tilgjengelig lokalt. Ikke tilgang på AH. Med kun online modus, dagens system, så kan du ikke nødvendigvis spille hvor og når du vil. For mange tror jeg dette veier tyngre enn de ulempene man får ved ett skille. I beg to differ. En fullverdig singleplayer del er et mekka, en sandbox for hackerne hvor de kan teste ut alt mulig mellom himmel og jord før de sniffer de rette pakkene fra closed b.net og får driten til å finne veien dit også. Uten SP delen vil det ta ekstremt mye lenger tid å "knekke koden", hvis den noen gang blir det. D2 er og har alltid hatt en langt større brukerbase med spillere som kun spiller online, enn offline og det vil IKKE vie tyngre for mange, men for noen få. Det er kun to ulemper (at man ikke får spilt uten nett, og at man ikke får brukt mods/trainers/whatnot) og de brukergruppene som måtte falle inn under en eller begge er så utrolig mye mindre enn den andre. 2 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Over til noe annet. Litt ny info fra Bashiok, og en ny en, Zarhym: -Alle drops er pr. player. Uansett hvem som har finishing hit eller gjort mest skade. Så lenge du er i nærheten av monsteret som faller får du loot og dette er kun synlig for deg. -Alle får like mye XP selv om du leecher eller dreper så lenge du er i nærheten. -MF/GF gear hjelper kun deg selv. Party loot blir ikke bedre av at den som dreper har mye MF. -Shrines er fortsatt med, og hvis du aktiverer et shrine (f.eks XP shrine) så får hele partyet den samme bonusen og ikke bare deg. -Hvis du dør rett før en boss dør får du ikke XP og ikke loot, men Zarhym skrev noe ganske interessant: But, there is a new resurrection mechanic which allows other players in the party to click on a dead player’s corpse to bring them back on the spot, rather than having them be sent back to town. Noe fler som synes dette høres ut som en boost/loot/leech bonanza? I prinsippet her så trenger man jo ikke gjøre en dritt annet enn å lene seg tilbake å se på og samtidig motta nøyaktig de samme godene som de som jobber og sliter. Også veldig spennende det med ressurection, at man slipper å starte på nytt i byen for å fortsette. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Noe fler som synes dette høres ut som en boost/loot/leech bonanza? I prinsippet her så trenger man jo ikke gjøre en dritt annet enn å lene seg tilbake å se på og samtidig motta nøyaktig de samme godene som de som jobber og sliter. Dette er vel ikke et problem så lenge man selv kan velge hvem man spiller med? Lenke til kommentar
b00n Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 begynner og bli greit klar for dette spillet ja Lenke til kommentar
Feh Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Nja. Både og. Hvis de fortsetter med det at man må fullføre spesifikke quests og være en spesifik lvl for å ta en quest (ancients) så er det i prinsippet ikke noe problem. Jeg liker å leeche selv så jeg driter i det sånn sett. Men jeg må si at det hørtes litt for enkelt ut at man kan surfe seg igjennom mesteparten av spillet uten å gjøre noe, eller bare "late som" du gjør noe og få nøyaktig like mye igjen for det som de som faktisk jobber. Greit at man kan velge hvem man spiller med, men likevel så synes jeg fordelingen var mer rettferdig i D2 der den som dreper får mest XP. At det er separate loots er jeg dog litt splittet om. På en side er du sikker på at når du dreper noen kan ingen stjele lootet ditt, mens på den andre siden så er et av de store spenningsmomentene i D2 å se hva som dropper og om å gjøre og plukke det opp først foran trynet på andre (public games) uansett om man drepte eller så på. Lenke til kommentar
Wrathmont Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Vil man kunne "linke" loot i chatten? Separat loot er greit nok, men hvis man ikke enkelt kan skryte av det man plukket opp forsvinner jo noe av moroa . Endret 9. august 2011 av Wrathmont Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Greit at man kan velge hvem man spiller med, men likevel så synes jeg fordelingen var mer rettferdig i D2 der den som dreper får mest XP. En fordel her er jo at support-klasser blir mer attraktive. Mengden skade enkeltmedlemmer kan gjøre er ikke alltid viktigst i en sammensveiset gruppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå