Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

I D3 er det jo relativt likt, men gjort på en måte som føler at du alltid har gode skills tilgjengelig uten at det skal straffe deg senere, samtidig som vi får større variasjon via runer.

 

Akkurat det der er noe jeg har tenkt litt på. Vi har ikke skillpoints lengre, så i teorien kan vi gå fra ett skilltree til et annet når som helst uten at det gjør noe som helst. Men blir det sånn i realiteten? Vi vil få runer som kan forbedre skills, så vil det ikke være lurt å satse på å bygge opp ett skilltree med runer i stedet for å slenge ut runer tilfeldig? Dvs vi åpner skills automatisk når vi går opp i level, men de vil bare være lvl 1. For å få bra skills må vi bruke runer, og bedre runer gir bedre skill. Så med mindre man på ett eller annet vis lett får tak i meget bra runer (og det er tvilsomt) vil det være begrenset hvor mange skills som er bra. Med andre ord slipper vi å kaste bort skillpoints på ubrukelige skills for å åpne de som er bra, og vi slipper å starte om igjen om skilltreet ikke er interessant nok. Men vil vi ha bra skills må vi ofre de dyrebare, sjeldne runene på dem. Eller er jeg på bærtur?

Mye sant i det du sier, men vi vil ikke kunne sette inn en f.eks. Alabaster-rune inn i f.eks. Fire Blast (vet ikke om det er en skill da...) og ta den ut igjen og sette den inn i en annen skill. Når du setter en rune inn i en skill så fungerer akkurat den runen kun til den skillen igjen. Jeg tror jeg overlater infoen til de som virkelig kan dette og lar deg lese selv før jeg bortforklarer meg :p

 

Skill Points Removal

 

Runic Revision

 

Håper dette hjelper! :)

 

 

Leste kjapt gjennom de linkene der (spesielt de offisielle sitatene), og de to jeg synes var mest interessante var disse:

 

"We've been playing the game, we know what skill points were causing, and it was not interesting and unique builds. It was not meaningful customization. It was maxing out a couple skills, and that's it. It was Diablo II. What we have now actually forces people to make interesting choices, to craft interesting builds based on very strict limitations".

 

"You're far more likely to see a player sticking with a build and working to become better at it than constantly swapping around. That's not a rule, it's player psychology so there's going to be a wide range of variables, but it's what we have found to be true not only for Diablo III, but a lot of the games out there with similar free-swapping of builds."

 

Så kan bytte en god del når vi vil, men da vil vi aldri lære builden vår. Det er mye bedre å fokusere på en build og bli flink med den. Det lover bra. Da slipper vi sannsynligvis problemet med f.eks Diablo 2 der de aller fleste satser på samme builds. Da jeg var lvl 34 Amazone så jeg ikke akkurat mange andre amazoner som herjet med Charged Bolt, for å si det sånn. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat spambots, isolert fra de andre tingene, vil de på alle måter prøve å fjerne uavhengig av dette nettop pga RMAH. De kommer nok, for alt det er verdt, å prøve å forhindre det siden Blizzard selv tjener på salg av items ingame.

 

Og som med det meste annet på dette tidspunktet så kan man jo ikke si noe med sikkerhet, men Blizzard har ytret ved flere anledninger at de ønsker å få bukt med hackingen, hvertfall ikke la den flyte fritt som i D2. De ønsker jo ikke et spill fullt av juks. "Always-online" gjør dette noe lettere fordi de kan skjule deler av kildekoden ved å kun la den være tilgjengelig via servere Blizzard selv har kontroll over. Akkurat hvilke tiltak de kan eller vil sette inn er det jo ingen som vet så det blir jo bare spekulasjon fra min side, men det er hvertfall veldig sansynlig å tro at de prøver å bli kvitt det.

Lenke til kommentar

Spambotene (iallefall gold\items sellers) Vil nok forsvinne.

 

Det er jo vanlige folk som selger til disse selskapene for en lav sum, så selger selskapene de for litt ekstra. Men nå kan jo hvem som helst bare legge ut itemet på AH for den prisen det er verdt.

 

Er jo tryggere kjøpe via AH enn gold\items farmers også. Jeg har troa iallefall :new_woot:

Lenke til kommentar
At Blizzard nå har AH betyr at de prøver å få kontroll over itemsalg, så vi slipper å få alt bokstavelig talt levert av folk gratis. Alt handler ikke bare om penger.

 

Saken er at de kunne løst dette på helt andre måter, med f.eks vendors og badges, eller begrensninger på BoE / BoP. Istedet valgte de en løsning som hovedsakelig gavner dem selv, og kompetitive spillere med mye penger... eller eventuelt folk som virkelig blir spilleavhengige og blir ruinert.

 

Blir nok minimalt med spambots nå som man har RMAH. Heldigvis.

 

Blir nok like ille, om ikke verre. Nå slipper farmerne og bottene å være redde for Blizzard's vrede om de forsøker å selge ting i spillet. De kommer nok til å hacke folks kontoer som før, og selge ting for ekte penger.

 

Det som skjer da er at enten sender Blizz deg tilbake tingene dine og skaper inflasjon i markedet, eller så mister du alt du har... Det blir "lose-lose".

Lenke til kommentar
Blir nok minimalt med spambots nå som man har RMAH. Heldigvis.

 

Blir nok like ille, om ikke verre. Nå slipper farmerne og bottene å være redde for Blizzard's vrede om de forsøker å selge ting i spillet. De kommer nok til å hacke folks kontoer som før, og selge ting for ekte penger.

 

Det som skjer da er at enten sender Blizz deg tilbake tingene dine og skaper inflasjon i markedet, eller så mister du alt du har... Det blir "lose-lose".

 

Ehm... Hvordan kan ting bli værre enn det er nå? Og hvorfor skal farmere og bottere være mindre rette i D3 enn i D2. Jeg ville sagt det var stikk motsatt. I D2 har jo Blizz for lengst kitt opp kampen. Rust storm har ikke skjedd på laaaang tid og Warden er jo tydeligvis ikke kapabel til å ta dem. I D3 vil nok Blizzard være ekstremt mye mer aggresive mot itemsellers utenfor spillet siden Blizzard selv skal tjene penger på det. Foreløpig har vi ikke hørt noe om hvorvidt det er mulig i noen form å promotere for sine egne auksjoner og hvis det ikke er det, så vil det heller ikke være noe poeng for farmers å promotere for noe de har i ingame RMAH.

 

Og når begynte de å hacke kontoer helt vilkårlig? Såvidt meg bekjent har ingen klart å stjele kontoer uten at brukeren selv har latt seg lure av svindelforsøk. Eneste gangene jeg noensinne har fått kontoene mine tømt er når blizzard har vært på fære og slettet kontoene mine for botting eller hacked itesm (hadde et par accounts fulle av ITH sverd, oculus ringer osv. for noen år tilbake).

Lenke til kommentar

Åpenbart. Fortstår fortsatt ikke delen med å bevise med tall.

 

Det er det person 1 som treng sidan han hoppar på ein konklusjon basert på opplysningar han ikkje har.

 

Akkurat det der er noe jeg har tenkt litt på. Vi har ikke skillpoints lengre, så i teorien kan vi gå fra ett skilltree til et annet når som helst uten at det gjør noe som helst. Men blir det sånn i realiteten? Vi vil få runer som kan forbedre skills, så vil det ikke være lurt å satse på å bygge opp ett skilltree med runer i stedet for å slenge ut runer tilfeldig? Dvs vi åpner skills automatisk når vi går opp i level, men de vil bare være lvl 1. For å få bra skills må vi bruke runer, og bedre runer gir bedre skill. Så med mindre man på ett eller annet vis lett får tak i meget bra runer (og det er tvilsomt) vil det være begrenset hvor mange skills som er bra. Med andre ord slipper vi å kaste bort skillpoints på ubrukelige skills for å åpne de som er bra, og vi slipper å starte om igjen om skilltreet ikke er interessant nok. Men vil vi ha bra skills må vi ofre de dyrebare, sjeldne runene på dem. Eller er jeg på bærtur?

 

Ikkje helt på bærtur nei :) Det vil såvidt eg veit ikkje vere levels på skills sidan ein ikkje har skillpoints å auke levelen med. I staden vil dei bli skalert etter din level slik at alle skills blir kraftigare etter kvart som du blir høgare level. Men det seier seg vel sjølv at alle skills ikkje kan vere effektive når du kjem så langt som hell, altså styrken på skills kan ikkje skalere like raskt som vanskelighetsgraden, sidan det då berre vil vere plankekøyring gjennom hell. En blir derfor tvinga til å spesialisere seg på nokre skills, noko ein vil gjere med utstyr og som du seier, runar.

 

Per i dag fungerar systemet slik at du veit kva kvar enkelt rune vil gjere, den vil ha forskjellig effekt på forskjellige skills, og kan brukast om igjen og byttast mellom dei. Du får kan for eksempel finne ein level 3 Alabaster rune som for eksempelets skyld gjere at magic missile sprett vidare og treff 5 andre monster. Du har allereie ein level 2 Alabaster rune som gjere det same og treff 3 andre monster. Du kan då fritt sette inn lvl 3 runen i magic missile og sette den gamle runen inn i for eksempel charged bolt der effekten vil vere fleire bolts. Slik er det altså systemet har fungert.

 

Det dei no prøver ut er ikkje like forutsigbart og vil som Grreven seier låse kvar enkelt rune til ein skill. Viss du no finn ein rune vil du såvidt eg veit berre sjå kva level den er, du veit altså ikkje kva type rune det er snakk om. Viss du då set denne runen inn i magic missile vil den få ein effekt alt etter kva runetype den endar opp med å bli, noko som vil vere helt tilfeldig. I tillegg vil den vere låst til magic missile for alltid. Viss du allereie har den effekten du vil ha i ein lågare level og dermed ikkje har lyst på den nye runen kan du trade den vekk til nokon som kanskje er ute etter å bruke magic missile på ein anna måte. Runar i lav level vil droppe såpass ofte at du kan eksperimenitere med desse og finne ut kva effekt du er ute etter. Seinare i spelet når du verkeleg byrjar å spesialisere deg vil det bli vanskelegare å finne ein rune i høg level som har akkurat den effekten du er ute etter. Det vil altså ta lang tid før ein får gjort "sin" build perfekt. Vat det forståeleg? Sånn utenom at eg skriv nynorsk då sjølvsagt :p

 

Dei har endå ikkje bestemt seg for kva system som blir med i det endelege spelet, og runar vil heller ikkje vere med i betaen. Var litt skeptisk til det nye systemet, men som med dei fleste andre endringane dei har gjort så gjev det i grunnen meining når eg tenker meg om. Runar blir jo mykje meir verdt og det blir desto kjekkare når ein endeleg finn den runen ein har leita så lenge etter.

Lenke til kommentar

Åpenbart. Fortstår fortsatt ikke delen med å bevise med tall.

 

Det er det person 1 som treng sidan han hoppar på ein konklusjon basert på opplysningar han ikkje har.

 

Det er umulig å bevise noe sånt med tall, skjønner fortsatt ikke hva du mener.

 

Jeg tilhører først og fremst kategori 2. Kategori 1 er bare salt i såret.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Det jeg mente med det utsagne, var at det å la spillerne styre AH, mens de tar en liten bit av hvert salg, krever veldig lite opprettholdelse fra Blizzard sin side. Det er en automatisk prosess som kommer til å gi dem inntekt i mange år fremover, med minimale kostnader. Jobben er gjort, og de kan lene seg tilbake i godstolen å se pengene komme.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Når spelet er ferdig og ute på marknaden er jobben også gjort, og dei kan lene seg tilbake og sjå enorme summar tikke inn på konto. Noko dei sjølvsagt ikkje kjem til å gjere, er noko grunn til at det skal vere annleis med AH? Skjønnar at du har svært mykje i mot at Blizzard får inn desse ubetydelege avgiftene, eg kan berre ikkje fatte og begripe kvifor det er noko å henge seg opp i. Men som ein kan seie på vorspeil når er ein er litt lei av å prate med den ein sit ved sida av: "No har vi snakka tomt".

Lenke til kommentar
Vat det forståeleg? Sånn utenom at eg skriv nynorsk då sjølvsagt :p

 

Hehe, har ingen problemer mer nynorsk. ;) Men uansett. Det jeg mener er at alle skills vil bli åpnet automatisk, og at de går opp i level når du gjør det gjør bare at du slipper å ha skills hengende etter. Vi har sett noe lignende i flere rollespill der du kan ha companions. De companions som ikke blir med deg i kamp vil fortsatt få XP, bare ikke så mye. På det viset er det lettere å skifte ut companions jevnlig, eller teste noen companions senere i spillet. Jeg vil tippe det blir noe lignende med skills. Uten runer vil de ikke være så bra senere i spillet, og spesielt ikke på Hell. Derimot kan alle skills bli bra med rette runer.

 

At vi kan ta ut runer er positivt, siden vi da kan bytte ut skills om vi går lei og trenger forandring. Men samtidig kan det fort bli ti, tolv runer å bytte ut om gangen (om vi har noen passive skills, noen skills i bakhånd osv). Det er grenser for hvor ofte jeg gidder bytte ut runene, så når jeg først har en skill jeg er fornøyd med blir den nok værende. Selvsagt kan jeg jo sette runen i en ubrukt skill når jeg finner en bedre rune, men den gamle vil likevel bli utdatert når jeg går opp i level.

 

Må nok si jeg begynner å like dette systemet, og gleder meg til å teste det i praksis. :)

Lenke til kommentar

Akkurat spambots, isolert fra de andre tingene, vil de på alle måter prøve å fjerne uavhengig av dette nettop pga RMAH. De kommer nok, for alt det er verdt, å prøve å forhindre det siden Blizzard selv tjener på salg av items ingame.

 

Og som med det meste annet på dette tidspunktet så kan man jo ikke si noe med sikkerhet, men Blizzard har ytret ved flere anledninger at de ønsker å få bukt med hackingen, hvertfall ikke la den flyte fritt som i D2. De ønsker jo ikke et spill fullt av juks. "Always-online" gjør dette noe lettere fordi de kan skjule deler av kildekoden ved å kun la den være tilgjengelig via servere Blizzard selv har kontroll over. Akkurat hvilke tiltak de kan eller vil sette inn er det jo ingen som vet så det blir jo bare spekulasjon fra min side, men det er hvertfall veldig sansynlig å tro at de prøver å bli kvitt det.

 

Hva gjør at man ikke kan gjøre akkurat de samme tiltakene i online-mode (feks skjuling av kildekoden), men samtidig ha en offline-modus? Problemet er at ingen av tiltakene du nevner er avhengig av å ikke ha en offline-modus. Det er ingen fordeler for kunden å ikke ha en offline-modus.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ved å ha deler av koden på sine servere kan Blizzard eliminere piratkopiering nesten 100%. I wow ligger all info foruten teksturer og modeller til npcer og monstre på serveren, og pga det er det ingen som har klart å lage en piratserver med tilsvarende kvalitet som Blizzard sine. Gjør de det samme med D3 vil de første piratversionene være helt ubrukelige. Da må piratene selv skrive ai-script, samt plassere monstre og npcer der de skal være. En relativt håpløs oppgave som kan ta flere år.

 

Fordelen ved å ikke ha en offlinemodus er at karakterer, achievements og alt anna blir lagret på Blizzard sine servere. Da slipper man å miste noe om pcen kræsjer. I tillegg er en av de tingene jeg mislikte sterkt med D2 borte, det at man ikke kan ta med seg singleplayer karakteren over til ladder. Ved å kreve at folk er online til en hver tid vil man få en større spillerbase som spiller multiplayer. Lettere å finne games, og det bli spennende å se hva dette vil gjøre med auksjonshuset. Det kommer garantert til å myldre med items til salgs for både gull og dollar...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved å ha deler av koden på sine servere kan Blizzard eliminere piratkopiering nesten 100%. I wow ligger all info foruten teksturer og modeller til npcer og monstre på serveren, og pga det er det ingen som har klart å lage en piratserver med tilsvarende kvalitet som Blizzard sine. Gjør de det samme med D3 vil de første piratversionene være helt ubrukelige. Da må piratene selv skrive ai-script, samt plassere monstre og npcer der de skal være. En relativt håpløs oppgave som kan ta flere år.

 

Fordelen ved å ikke ha en offlinemodus er at karakterer, achievements og alt anna blir lagret på Blizzard sine servere. Da slipper man å miste noe om pcen kræsjer. I tillegg er en av de tingene jeg mislikte sterkt med D2 borte, det at man ikke kan ta med seg singleplayer karakteren over til ladder. Ved å kreve at folk er online til en hver tid vil man få en større spillerbase som spiller multiplayer. Lettere å finne games, og det bli spennende å se hva dette vil gjøre med auksjonshuset. Det kommer garantert til å myldre med items til salgs for både gull og dollar...

 

Nei, det er ikke en fordel, fordi offline-modus betyr ikke at online-modus ikke eksisterer. Det er ikke enten/eller, offline-modus kommer i tillegg til online-modus, ikke som erstatning, om man vil kan man dermed spille online, og få sine achievment lagret. Sågar kan man implmentere et system er SP-achievments lagres nesten gang man er online om man ønsker. Hvordan det er bedre å ikke kunne ha offline-modus i det hele tatt, enn at offline-modusen har redusert funksjonalitet er meg en gåte, mener du virkelig det?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ved å ha deler av koden på sine servere kan Blizzard eliminere piratkopiering nesten 100%. I wow ligger all info foruten teksturer og modeller til npcer og monstre på serveren, og pga det er det ingen som har klart å lage en piratserver med tilsvarende kvalitet som Blizzard sine. Gjør de det samme med D3 vil de første piratversionene være helt ubrukelige. Da må piratene selv skrive ai-script, samt plassere monstre og npcer der de skal være. En relativt håpløs oppgave som kan ta flere år.

 

Fordelen ved å ikke ha en offlinemodus er at karakterer, achievements og alt anna blir lagret på Blizzard sine servere. Da slipper man å miste noe om pcen kræsjer. I tillegg er en av de tingene jeg mislikte sterkt med D2 borte, det at man ikke kan ta med seg singleplayer karakteren over til ladder. Ved å kreve at folk er online til en hver tid vil man få en større spillerbase som spiller multiplayer. Lettere å finne games, og det bli spennende å se hva dette vil gjøre med auksjonshuset. Det kommer garantert til å myldre med items til salgs for både gull og dollar...

 

Nei, det er ikke en fordel, fordi offline-modus betyr ikke at online-modus ikke eksisterer. Det er ikke enten/eller, offline-modus kommer i tillegg til online-modus, ikke som erstatning, om man vil kan man dermed spille online, og få sine achievment lagret. Sågar kan man implmentere et system er SP-achievments lagres nesten gang man er online om man ønsker. Hvordan det er bedre å ikke kunne ha offline-modus i det hele tatt, enn at offline-modusen har redusert funksjonalitet er meg en gåte, mener du virkelig det?

 

AtW

Det forklarte han ganske bra med at sånn som det er idag så kan man ikke bruke single-player characteren fra Diablo2 i multiplayer (pga character editing), det vil man kunne gjøre med always-on systemet som de har nå.

Lenke til kommentar

Ved å ha deler av koden på sine servere kan Blizzard eliminere piratkopiering nesten 100%. I wow ligger all info foruten teksturer og modeller til npcer og monstre på serveren, og pga det er det ingen som har klart å lage en piratserver med tilsvarende kvalitet som Blizzard sine. Gjør de det samme med D3 vil de første piratversionene være helt ubrukelige. Da må piratene selv skrive ai-script, samt plassere monstre og npcer der de skal være. En relativt håpløs oppgave som kan ta flere år.

 

Fordelen ved å ikke ha en offlinemodus er at karakterer, achievements og alt anna blir lagret på Blizzard sine servere. Da slipper man å miste noe om pcen kræsjer. I tillegg er en av de tingene jeg mislikte sterkt med D2 borte, det at man ikke kan ta med seg singleplayer karakteren over til ladder. Ved å kreve at folk er online til en hver tid vil man få en større spillerbase som spiller multiplayer. Lettere å finne games, og det bli spennende å se hva dette vil gjøre med auksjonshuset. Det kommer garantert til å myldre med items til salgs for både gull og dollar...

 

Nei, det er ikke en fordel, fordi offline-modus betyr ikke at online-modus ikke eksisterer. Det er ikke enten/eller, offline-modus kommer i tillegg til online-modus, ikke som erstatning, om man vil kan man dermed spille online, og få sine achievment lagret. Sågar kan man implmentere et system er SP-achievments lagres nesten gang man er online om man ønsker. Hvordan det er bedre å ikke kunne ha offline-modus i det hele tatt, enn at offline-modusen har redusert funksjonalitet er meg en gåte, mener du virkelig det?

 

AtW

Det forklarte han ganske bra med at sånn som det er idag så kan man ikke bruke single-player characteren fra Diablo2 i multiplayer (pga character editing), det vil man kunne gjøre med always-on systemet som de har nå.

 

Riktig, men man kan like fint bruke en online-karakter om man vil. Er det noen her om har argumentert for å ha offline-mode og fjerne online-mode? Jeg har ikke sett noen. Alle jeg har sett har argumentert for å ha Offline-mode i tillegg til online-mode.

 

AtW

Lenke til kommentar

Selvsagt kan jeg jo sette runen i en ubrukt skill når jeg finner en bedre rune, men den gamle vil likevel bli utdatert når jeg går opp i level.

 

Men husk, dette vil avhenge av kva for eit av systema dei ender opp med å bruke, det er endå ikkje bestemt :)

 

Hva gjør at man ikke kan gjøre akkurat de samme tiltakene i online-mode (feks skjuling av kildekoden), men samtidig ha en offline-modus? Problemet er at ingen av tiltakene du nevner er avhengig av å ikke ha en offline-modus. Det er ingen fordeler for kunden å ikke ha en offline-modus.

 

AtW

 

Er problemet at du ikkje stolar på argumenta som Blizzard brukar? Du trur ikkje auka kontroll ved å ikkje ha offline-modus vil føre til mindre juks og slike ting? Eg har ingen teknisk innsikt i dette så eg veit ikkje om det stemmer eller ikkje. Ser poenget med at mangel av offline ikkje er ein direkte fordel for brukaren, men viss bieffektene er ein betre totaloppleving av online-delen, kan det då ikkje vere verdt det? Eg skulle gjerne hatt offline-modus med, men sidan eg vil vere online 90% av tida er det ikkje eit problem for meg viss det dei seier viser seg å stemme, men sjølvsagt, det vil vi aldre finne ut av.

 

Jeg trur ikke det er ubetydelige summer, akuratt. Enig i det siste du sa, og deilig å kunne krangle over flere sider, uten personangrep. :)

 

Berre ei siste presisering der :) Eg valde å bruke Blizzard sine eigne ord for å beskrive kvar enkeltavgift som ubetydeleg, summen av desse derimot, kan fort bli betydeleg. Betydeleg i den forstand at den kan brukast til noko, så får vi berre håpe at det kjem oss til gode.

Endret av LMH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...