Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Har dere MF gear enda? switcher før dere dreper bosser?

 

Kjører hybrid gear.

 

Hver dag denne uken siden til og med søndag som var har jeg funnet noe som jeg ikke klarer la være å føle er rart :p

 

Loot har dimishing returns.

MF er relativt "lite vits" 100MF eller 300 MF er ett fett virker det som, bare du er over 100 er det good game med 5 stacks.

 

Er det en kilde en kan lese dette om diminishing returns?

 

Har sjøl sett litt på denne:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg HATER casual players. Skulle ønske Blizzard heller lagde Diablo 3 lite for dem -.-

 

Har lite å gjøre med casual player, problemet er at Blizzard hører på alle de drittungene som vil ha alt med en gang.

 

Blizzard tør ikke stå for sine valg.

 

 

AKA casual gamers .... -.-"

 

Gode nyheter

http://diablo.incgam...omised-hotfixes

TLDR;

Inferno droprates for ilvl 63 items uppes ca. 50-60% (ilvl 62 og 61 ca. 20-30%) i alle acts.

Bosser er nå garantert 2 rares med 5 NV stacks, garantert 1 med 4 stacks.

Hvordan er det å gjøre spillet mer og mer casual, drepe endgame, å gjøre ting så lett at folk kommer til å gå enda mer drit lei raskere en bra nyhet?

Beklager, men jeg støtter ikke å liker ikke utviklingen som skjer i gaming i dag, over hele linja, det virker som at de satser på at de som vil ha det vanskeligt, bør være ferdige med det før 1 måned pasert, i any game.

etter 1 måned kommer nerfs, retardation methods, enda mer nerfs, å buffs på loot osv.

jeg HATER casual players. Skulle ønske Blizzard heller lagde Diablo 3 lite for dem -.-

Nå gjør jo ikke disse endringene spillet noe mer casual enn det er, de bare øker rewarden for de som farmer i høyere acts i inferno, og sikrer lootet fra bosses litt bedre. 99% av alt man finner er jo crap uansett, som det skal være.

At de tweaker og ordner nå synes jeg ingen skal se på som negativt, tvert om. Da LoD kom og folk etter hvert begynte å finne gode uniques, sets og RWs ble jo hele jævla spillet en faceroll selv om a5 var vesentlig mye vanskeligere enn a4 i starten. De svarte jo på dette og uppet vanskelighetsgraden overall ganske betraktelig (tror ikke jeg tar i når jeg sier det ble over 100% vanskeligere endgame). Dette tok dog flere år, nå ser vi endringer fortløpende. Det er jo ingenting i veien for at de upper vanskelighetsgraden i inferno underveis, og etterhvert som folk flest begynner å faktisk ha mulighet til å farme inferno i det hele tatt.

Blizzard er jo nødt til å sørge for å få med seg flest mulig til å spille. Ved å sette opp store murvegger fra dag 1 ville jo 70% av alle spillerne gitt seg. Det er dårlig for business, dårlig for communityet, og dårlig for alle spillere. At en liten gruppe skal være de eneste som kan spille endgame og ha det gøy, fordi de har et utall timer å investere daglig ser jeg på som ikke annet enn en kvalm elitistisk holdning.

Edit: Men ikke misforstå meg her. Sier på ingen måter at spillet er perfekt, eller i det hele tatt godt designet slik det er, men at de er for enkelt synes jeg ikke.

 

 

er i og for seg ening. MEN det er igjen casuals som skriker. der er casuals som er problemet, men sadly, det er casuals de tjener penger på.

 

Man trenger hverken grov tid eller grove mengder med penger for å spille diablo, det har blitt bevist i denne tråden, å snart videre også, ikke bare han som lager de videoene, men av flere folk.

 

de som ikke har snøring av hva de driver kaller det selvsagt elitisme, fordi man kan ikke på noen fin måte si at noen andre rett å slett er dumme, uten at det fort blir arrogant.

 

Det skyldes av at de som er dumme steiler like mye som "elitistene" nekter å gi opp om å fortelle den dumme at han er dum. Åpner de begge to øynene ville de begge to sett problemet, den dumme ville blitt smartere å lært, elitisten ville forklart på andre måter for å ikke høres arrogant ut, men hjelpdende.

 

Så i bunn å grunn, når slike ting kommer, så er det trist at istedenfor å prøve å løse ting så kommer jo alltid penger først, tross alt det de satser på. men ja, ikke bare blizzard some kjører casual caring, mens de tar fart å driter oppover trynet på de som elsker endgame, å challanges. Men som jeg sa, det er LANGT flere grinhalser, casuals å folk med 0 peiling på å faktiskt spille, en folk som kan spille å klarer ting fint.

 

Er jo tross alt derfor menneskeheten er en utrydningstruet art? :) Those who adapt to change best are those that will surivive. Noe mennesker ikke er så flinke til om man tenker seg litt om (joda vi er flinke, men de smarte melker tross alt ufattelige mengder med penger ut av de dumme...)

 

faen heller nå må jeg ha en kaffe snart

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere MF gear enda? switcher før dere dreper bosser?

 

Kjører hybrid gear.

 

Hver dag denne uken siden til og med søndag som var har jeg funnet noe som jeg ikke klarer la være å føle er rart :p

 

Loot har dimishing returns.

MF er relativt "lite vits" 100MF eller 300 MF er ett fett virker det som, bare du er over 100 er det good game med 5 stacks.

 

Er det en kilde en kan lese dette om diminishing returns?

 

Har sjøl sett litt på denne:

!

 

Ja, hehe, 1 uke og 5-10 runs dagen er langt å gå for å være så nøyaktig, men det som gikk igjen var at jeg hele tida fikk 3 yellows, hver dag nå i starten, svært ofte (alle dager utenom i går) så fikk jeg legendaries på første butcher kill, 2 legendaries 1 gang også.

 

men så virker det mer etter hvert å stupe, helt ned til at jeg kun fikk 1 yellow flere ganger på rad før jeg måtte hoppe i loppekassen :p festering woods gikk fra 14+ yellows. til under 10 uten å ha ocassional tider det hopper opp.

 

når jeg løper med 300+ MF finner jeg også det samme som jeg finner med 100+- så er ikke 100% sikker, men føler det er noe som ikke er helt som det stemmer :p mye sannsynlig bare drita flaks mtp at det er så kort periode

Lenke til kommentar

Gode nyheter :)

 

http://diablo.incgam...omised-hotfixes

 

TLDR;

 

Inferno droprates for ilvl 63 items uppes ca. 50-60% (ilvl 62 og 61 ca. 20-30%) i alle acts.

 

Bosser er nå garantert 2 rares med 5 NV stacks, garantert 1 med 4 stacks.

 

Hvordan er det å gjøre spillet mer og mer casual, drepe endgame, å gjøre ting så lett at folk kommer til å gå enda mer drit lei raskere en bra nyhet?

 

Beklager, men jeg støtter ikke å liker ikke utviklingen som skjer i gaming i dag, over hele linja, det virker som at de satser på at de som vil ha det vanskeligt, bør være ferdige med det før 1 måned pasert, i any game.

 

etter 1 måned kommer nerfs, retardation methods, enda mer nerfs, å buffs på loot osv.

 

jeg HATER casual players. Skulle ønske Blizzard heller lagde Diablo 3 lite for dem -.-

 

Synes det er bra, neon synes kanskje det er morsomt å ha ett spill som krever endeløst repeterende hjernedødt arbeid for å komme videre, eller en aksjemeglingsimulator. Å få mindre fokus vekk fra grinding og herjing på AH er bare bra. Så får man bare kalle det så mye casual som man vil. Essensen er at det folk klager over er casual gir mer fokus på skill, og midnre fokus på å gidde å bruke timesvis på repetetive oppgaver.

 

AtW

Lenke til kommentar

Då er vi igjen tilbake til ilvl på looten. Trur ikkje du får fleire gule items forbi 3-4 per champpack, men kvaliteten på itemet kan vere bedre med mf. Igjen spekulasjoner, eg har ingen matte for å backe dette opp.

 

Eg merker dog store forskjeller når eg farmer meg opp til 5 stacks NV med og uten MF.

Farmer sjøl a1 til tider med 285% mf (75% av det er då NV). Dette gearet er på heile tida.

 

Merker også god forskjell med samme run, der eg speler med fleire uten mf, og dermed blir min mf fordelt. Sånn når en kommer seg opp til 5 stacks er eg meir usikker på forskjellane, men veien opp til 5 stacks er klare forskjeller på.

Lenke til kommentar

*snip*

 

Ja, hehe, 1 uke og 5-10 runs dagen er langt å gå for å være så nøyaktig, men det som gikk igjen var at jeg hele tida fikk 3 yellows, hver dag nå i starten, svært ofte (alle dager utenom i går) så fikk jeg legendaries på første butcher kill, 2 legendaries 1 gang også.

 

men så virker det mer etter hvert å stupe, helt ned til at jeg kun fikk 1 yellow flere ganger på rad før jeg måtte hoppe i loppekassen :p festering woods gikk fra 14+ yellows. til under 10 uten å ha ocassional tider det hopper opp.

 

når jeg løper med 300+ MF finner jeg også det samme som jeg finner med 100+- så er ikke 100% sikker, men føler det er noe som ikke er helt som det stemmer :p mye sannsynlig bare drita flaks mtp at det er så kort periode

 

That's the beauty of RNG. Tviler sterkt på at det er diminishing returns (over time). Måten MF regnes ut på er også ganske komplisert så sjansene er meget mindre enn det folk tror. Hvis det fungerer på noenlunde samme måte som i D2 er det flere ting som spiller inn. Først har du din mf. Så har du monsteret du dreper sin sjanse for å droppe et magic+ item. Rares, uniques og bosses har gjerne en multiplyer, typ 2x/3x/4x avhengig av monstertype av den originale prosenten. I tillegg har du mlvl og ilvl som skal taes i betraktning. Blues har jo som vi ser nesten 80-100% sjanse til å droppe alle items som blues. Men, sjansen for at en av disse er rare er kanskje bare 4%. Sjansen for legendary er kanskje 0.005% (ikke faktiske tall, kun illustrasjon).

 

Men det virker som at NV fungerer på andre måter enn bare å sørge for høyere MF. Selv om det sikkert bare er min overtro er jeg overbevist om at 300% mf fra gear ikke gir like mange rares som 5 NV stacks (75%), uten mf gear i det hele tatt. Det føles hvertfall slik.

 

Uansett. Si du har en million komboer. 100 av disse er "the most godly items ever". Kjør en RNG på de og du kan sitte i et halvt år uten å få en eneste en. Men siden det er en RNG kan du plutselig få 10 av disse tallene på rad. Derfor kan det noen ganger virke som at du er på en "streak" innimellom og finner masse bra, mens i lange perioder finner du bare vendortrash. Var sånn i D2 også og der var det definitivt ikke diminishing returns over time, men på kvalitet. Så 100% mf var lik 71% unique mf, og 1000% mf var lik 200% umf. Det samme gjaldt rares og sets, men der var returnen ørlite grann høyere.

 

Er i og for seg ening. MEN det er igjen casuals som skriker. der er casuals som er problemet, men sadly, det er casuals de tjener penger på.

 

 

Man trenger hverken grov tid eller grove mengder med penger for å spille diablo, det har blitt bevist i denne tråden, å snart videre også, ikke bare han som lager de videoene, men av flere folk.

 

De som ikke har snøring av hva de driver kaller det selvsagt elitisme, fordi man kan ikke på noen fin måte si at noen andre rett å slett er dumme, uten at det fort blir arrogant.

 

Jeg synes det er like mange non-casuals som skriker i det spillet her som casuals så ingen er vel bedre enn den andre. Uansett så ser jeg mer "generell" grining som ikke har sammenheng med om man er hardcore eller casual, men rett og slett bare om opplevelsen spillet gir.

 

Klart man kan klare seg OK uten å investere for mye tid, men å farme a3/4 krever nettop det. 200K buildet fungerer rett og slett ikke der. Eller det kan, selvsagt, men da ikke med items som reelt er verdt 200K, da må de ha vært kjøpt på skambud etter timesvis/dagevis med leting i AH og en god dose flaks.

Lenke til kommentar

Klart man kan klare seg OK uten å investere for mye tid, men å farme a3/4 krever nettop det. 200K buildet fungerer rett og slett ikke der. Eller det kan, selvsagt, men da ikke med items som reelt er verdt 200K, da må de ha vært kjøpt på skambud etter timesvis/dagevis med leting i AH og en god dose flaks.

 

Det tror jeg først når jeg ser han gjøre det.

 

han sa jo 1 mill til act 2, så en får jo se hva han til syvende å sist velger å bruke :p men om han tar act 2 med 200k som folk flest griner at de trenger flere titalls millioner, så har jeg mine tvil, spesielt når du med kjappe søk finner mega gear til 50-100k.

Lenke til kommentar

Klart man kan klare seg OK uten å investere for mye tid, men å farme a3/4 krever nettop det. 200K buildet fungerer rett og slett ikke der. Eller det kan, selvsagt, men da ikke med items som reelt er verdt 200K, da må de ha vært kjøpt på skambud etter timesvis/dagevis med leting i AH og en god dose flaks.

 

Det tror jeg først når jeg ser han gjøre det.

 

han sa jo 1 mill til act 2, så en får jo se hva han til syvende å sist velger å bruke :p men om han tar act 2 med 200k som folk flest griner at de trenger flere titalls millioner, så har jeg mine tvil, spesielt når du med kjappe søk finner mega gear til 50-100k.

 

http://www.youtube.com/watch?v=fEoUKqg6SdA&feature=youtu.be

Ny video som viser at det er fullt mulig å cleare act 2 inferno med gear til kun 200k som monk.

Lenke til kommentar

Klart man kan klare seg OK uten å investere for mye tid, men å farme a3/4 krever nettop det. 200K buildet fungerer rett og slett ikke der. Eller det kan, selvsagt, men da ikke med items som reelt er verdt 200K, da må de ha vært kjøpt på skambud etter timesvis/dagevis med leting i AH og en god dose flaks.

 

Det tror jeg først når jeg ser han gjøre det.

 

han sa jo 1 mill til act 2, så en får jo se hva han til syvende å sist velger å bruke :p men om han tar act 2 med 200k som folk flest griner at de trenger flere titalls millioner, så har jeg mine tvil, spesielt når du med kjappe søk finner mega gear til 50-100k.

 

http://www.youtube.com/watch?v=fEoUKqg6SdA&feature=youtu.be

Ny video som viser at det er fullt mulig å cleare act 2 inferno med gear til kun 200k som monk.

 

Akkuratt det jeg sa ^^

 

@whitesith, så ikke hva du skrev først lol. nei det er ikke kilder, det er bare mine spekulasjoner og tankeganger etter en uke snart :p

Lenke til kommentar

Åja. ja, misforstod :p

 

Noen vil sikkert på et tidspunkt klare a3 med 200k, spørsmålet er bare hvor gode dealer du klarer å skaffe på gearet. Som i videoen der så får han tak i en del armor pieces som vanligvis selger vesentlig dyrere enn det han må ut med. Som jeg så smertefullt har fått erfare selv så har hva du søker etter sinnsykt mye å si for hva du ender opp med å betale. Rares med masse mods er ofte dårligere enn blues med riktige mods mtp på pris. Man må kanskje fire bittelitt på kravene og inngå noen kompromisser, men jeg gearet om halve gearet mitt i går for 1/10 av prisen jeg betalte for det originale og klarte meg mye bedre i a2 med en gang.

Lenke til kommentar
Gode nyheter :)http://diablo.incgam...omised-hotfixes TLDR; Inferno droprates for ilvl 63 items uppes ca. 50-60% (ilvl 62 og 61 ca. 20-30%) i alle acts. Bosser er nå garantert 2 rares med 5 NV stacks, garantert 1 med 4 stacks.
Hvordan er det å gjøre spillet mer og mer casual, drepe endgame, å gjøre ting så lett at folk kommer til å gå enda mer drit lei raskere en bra nyhet? Beklager, men jeg støtter ikke å liker ikke utviklingen som skjer i gaming i dag, over hele linja, det virker som at de satser på at de som vil ha det vanskeligt, bør være ferdige med det før 1 måned pasert, i any game. etter 1 måned kommer nerfs, retardation methods, enda mer nerfs, å buffs på loot osv. jeg HATER casual players. Skulle ønske Blizzard heller lagde Diablo 3 lite for dem -.-
Synes det er bra, neon synes kanskje det er morsomt å ha ett spill som krever endeløst repeterende hjernedødt arbeid for å komme videre, eller en aksjemeglingsimulator. Å få mindre fokus vekk fra grinding og herjing på AH er bare bra. Så får man bare kalle det så mye casual som man vil. Essensen er at det folk klager over er casual gir mer fokus på skill, og midnre fokus på å gidde å bruke timesvis på repetetive oppgaver. AtW

 

Problemet for Blizzard er at når man tar tar bort fokus på å grinde i Diablo, så sitter man igjen med veldig lite som gjør spillet levedyktig i lengden. :)

 

Har sagt det før og sier det igjen, Det er mer Acitivision enn Blizzard igjen i ACTIVISION Blizzard..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Åja. ja, misforstod :p Noen vil sikkert på et tidspunkt klare a3 med 200k, spørsmålet er bare hvor gode dealer du klarer å skaffe på gearet. Som i videoen der så får han tak i en del armor pieces som vanligvis selger vesentlig dyrere enn det han må ut med. Som jeg så smertefullt har fått erfare selv så har hva du søker etter sinnsykt mye å si for hva du ender opp med å betale. Rares med masse mods er ofte dårligere enn blues med riktige mods mtp på pris. Man må kanskje fire bittelitt på kravene og inngå noen kompromisser, men jeg gearet om halve gearet mitt i går for 1/10 av prisen jeg betalte for det originale og klarte meg mye bedre i a2 med en gang.

 

Husk og at han spiller på US serveren hvor prisene er 1/3 av EU serveren.

 

Prisene på EU serveren er fullstendig sprø for tiden....

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er det to alternativer på endgame:

 

1. Challenge. Som i gode gamle dager der "siste boss" var så latterlig vanskelig at du kanskje måtte spille i ukesvis for å få det til, faen, noen få ganger la spillet ligge noen år før du prøvde igjen og fikk det til (jeg har fortsatt pr. dags dato aldri klart å runde

, et spill jeg fikk for 18 år siden).

 

2. Progression/farming. Der D1-2-3 ligger. Ingenting er uoverkommelig, og endgame består egentlig bare i å bli bedre og bedre for å repetere fortere og fortere.

 

Det er bare det at førstnevnte ikke vil fungere for D3, slik mange mener. Noe supervanskelig på slutten gir ingenting. Det er nr. 2 som gjorde D2 så stort i sin tid, og som fortsatt er suksessoppskriften for å få folk til å fortsette å spille. Ting må ikke nødvendigvis være for vanskelig siden det for majoriteten av de som er interessert i D3 ikke gir dem noe tilbake. En følelse av accomplisment er kortvarig og er over noen minutter etter du tok siste boss. En følelse av progresjon varer helt til den stopper, som i dette spillet er langt frem i tid for de fleste. Selv Athene har sikkert fortsatt mulighet til å finne bedre gear enn det han har. Ingenting er ferdig før det er perfect. Og selv da, med måten D3 er bygd opp på, vil man alltids ha rom for å prøve andre kombinasjoner av gear/skills, samt andre challenges man finner på selv (som 200k build, naked runs, speedruns, ).

 

Og @Kezha: Har du rundet a4 med alle classes?

Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke fullført A1234 på alle classes :) jeg er på Diablo A4 fordi jeg dør av random crap, shitty hitboxer å pebcak ^^

 

Når jeg sier challanging så har jeg nevt dette så mye tidlgigere at det er bedre om du hopper bakover for å forstå hva jeg mener med det. men som spillet er nå gir de bort ting gratis. hverken moro eller rewarding er det.

 

om de hadde laget det bra fra starten av kunne vi brukt mye mer finurlige ting for å klare content, ikke kite ting til vi spyr. osv.

Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke fullført A1234 på alle classes :) jeg er på Diablo A4 fordi jeg dør av random crap, shitty hitboxer å pebcak ^^

 

Når jeg sier challanging så har jeg nevt dette så mye tidlgigere at det er bedre om du hopper bakover for å forstå hva jeg mener med det. men som spillet er nå gir de bort ting gratis. hverken moro eller rewarding er det.

 

om de hadde laget det bra fra starten av kunne vi brukt mye mer finurlige ting for å klare content, ikke kite ting til vi spyr. osv.

 

Det er jeg forsåvidt helt enig i, men det blir bare en annen type vanskelig og ikke en annen grad av vanskelighet. Mulig jeg misforstod det du nevnte tidligere eller at jeg leste det ut av kontekst.

Lenke til kommentar

Har den hotfixen med økt droprate blitt implementert ellerede?

 

Den ble rullet ut allerede i går :)

 

En annen ting jeg kom på akkurat nå, ang. de som har whinet over loot og ilvl drops som er forskjellig fra a1 til a4: Blizzard hadde jo egentlig planer om å designe inferno til å være mlvl 61 over hele linja, med lik sjanse for all loot fra a1 til a4. Jeg husker ikke helt når, men det var vel bare en veldig liten stund før release (?) at de bestemte seg for å kjøre en økende vanskelighetsgrad mot slutten med høyere mlvl monstre og differensierte drops. Så alt kunne ha vært mye værre enn det er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...