Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Du ble drept av en mob med kjempelite liv som skal sprenge seg selv og du klager? Tisk.

"Umiddelbart" er kanskje et ukjent ord for deg? HP til mob, min reaksjonsevne, din tisking etc. kunne ikke gjort noe med situasjonen. Når mobs du ikke kan se tar livet av deg før du kan gjøre noe med det er det nok et kryss i boka stemplet "random impossible events in Diablo".

Du kan ikke ha spilt dette spillet mye om du ikke er kjent med at dette forekommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

15% IAS er bare 15% skade hvis du har 1.00 AS,

100 dps SW = 100 skade * 1.00 AS + 15% = 1,15 AS = 115 DPS DW

100 dps SW = 71 skade * 1.4 AS + 15% = 1.6 AS = 113 DPS DW

Man får ikke attack speed bonus med 1h+skjold. Armor fra skjoldet er bonusen du får fra det.

Konklusjonen din er nok helt riktig, noe som overrasker meg. Jeg tror imidlertid at regnestykket ditt er litt feil, fordi 15% IAS skal legges oppå det man har fra før. Da blir det slik:

100 dps SW: 100 * (1.00+0.15) AS = 100 * 1,15 AS = 115 DPS DW

100 dps SW: 71,4 * (1.4 + 0.15) AS = 100 * 1.55 AS = 110,7 DPS DW

edit: Takk for info om skjold.

vær klar for å bli overasket igjen ;) mine regnestykker er korrekte.

Hvis du ikke tror meg start en monk, gå til første vendor(tar 1 min) kjøp en secondary monkdenger og sjekk din attackspeed som nå står til 1.61.

Det er mye i d3 jeg fortsatt ikke vet, men alt som har med monk vil jeg påstå jeg har et jerngrep om nå :p

Lenke til kommentar

Du ble drept av en mob med kjempelite liv som skal sprenge seg selv og du klager? Tisk.

"Umiddelbart" er kanskje et ukjent ord for deg? HP til mob, min reaksjonsevne, din tisking etc. kunne ikke gjort noe med situasjonen. Når mobs du ikke kan se tar livet av deg før du kan gjøre noe med det er det nok et kryss i boka stemplet "random impossible events in Diablo".

Du kan ikke ha spilt dette spillet mye om du ikke er kjent med at dette forekommer.

Dette skjedde også i diablo 2, og det er jo tross alt noen av de få tinga som kan fortsatt få den gode gamle blodpumpa til å slå litt fortere etter at man er blitt overgeara. jeg mener at de skulle gjort reflect damage også langt farligere enn det er, noe mer lignende iron maiden i diablo 2 pre nerf.

Hvis død er noe du ikke liker, hvorfor spille hardcore i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Bruk også DPS og ikke dmg da skade i seg selv er noe ingen spiller ser på i diablo 3, DPS er tallet du vil se på, skade talla blir ikke påvirket av noe som helst av stats.

Litt usikker på hva du prøver å si her, men jeg forholder meg bare til avg damage og APS. Jeg regner altså på hvor mye dmg jeg gjør med hvert "slag", og så får APS være en sekundær stat som kun sier hvor fort jeg kan slå.

Jeg vil heller vite hvor mange slag jeg må treffe med enn hvor lenge jeg må slå, for å si det sånn.

skade talla blir ikke påvirket av noe som helst av stats.

?

Eneste forskjell på avg dmg og DPS er at DPS er ganget med din Attacks per Second -stat.

Lenke til kommentar

Herlig, min 45 hardcore barbarian i "the keep depths" på nightmare act 2 skulle hogge seg gjennom en dør, der sto det "fallen maniacs" (de grønne selvmordsbomberne) som hadde aggroet og sprengte umiddelbart etter at døra gikk ned og jeg ble instagibbed. Hadde 15 timer på den som er relativt lenge for 45, men den hadde til gjengjeld ganske bra gear.

L2P. Vær litt mer forsiktig neste gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette skjedde også i diablo 2, og det er jo tross alt noen av de få tinga som kan fortsatt få den gode gamle blodpumpa til å slå litt fortere etter at man er blitt overgeara. jeg mener at de skulle gjort reflect damage også langt farligere enn det er, noe mer lignende iron maiden i diablo 2 pre nerf.

Hvis død er noe du ikke liker, hvorfor spille hardcore i det hele tatt?

Jeg spiller hardcore nettopp fordi det er mer spennende. Død og mulig tap av mange timer er en del av denne spenningen. Når det skjer uten at man kunne gjort noe til eller fra er det ikke spennende, bare dårlig implementasjon av vanskelighetsgrad. At en forgjenger hadde samme problem er vel irrelevant.

Herlig, min 45 hardcore barbarian i "the keep depths" på nightmare act 2 skulle hogge seg gjennom en dør, der sto det "fallen maniacs" (de grønne selvmordsbomberne) som hadde aggroet og sprengte umiddelbart etter at døra gikk ned og jeg ble instagibbed. Hadde 15 timer på den som er relativt lenge for 45, men den hadde til gjengjeld ganske bra gear.

L2P. Vær litt mer forsiktig neste gang.

Var det så vanskelig å forstå da? Ferdigheter har ingenting med saken å gjøre.

"Lettere å klage på forum". Kan godt bespare oss for trollingen når innlegget er saklig. Men det er kanskje lettere enn å tenke konstruktivt?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Om man spiller Hardcore å dør, for så å poste på en måte som kan tolkes som sutring, ja da er det åpne dører for alle trolls til å by seg på litt gratis snacks.

det å dø i hardcore er tross alt hele spenninga med nettop hardcore, selv spiller jeg monk med en venn, vi er snart begge 40 ^^ er kjempemoro å prøve å manage alt som skjer, ikke dø osv, når ve "eeper" rundt i paniske tilstander er tross alt mega moro!

Men tros alt er det jo farming som er mest moro :p (ikke trolling) men det å farme med venner eller alene for å få gear synes iallefall jeg er det som er mest gøy i D3, blir nesten litt som taffelspilling engentlig, drepe tid, farme, chatte på Teamspeak etc ^^

Hver person til sitt :p

Lenke til kommentar

Jeg mener at de skulle gjort reflect damage også langt farligere enn det er, noe mer lignende iron maiden i diablo 2 pre nerf.

Nei for guds skyld :p Synes det er nok kjipe mods som det er til at det skal bli enda vanskeligere.

Lenke til kommentar

Dette med at dps er den eneste relevante staten på et våpen kom vi fram til lenge før spillet kom ut i denne tråden.

Vist alle stats er medrekna i DPS'en til ett våpen kvifor for eg då 6000 mindre DPS?

Sa jeg at alle stats er medregna?

Som du selv viser på bildet blir nok ikke crit skade medregna på det som vises på våpnet, jeg har tidligere gått ut i fra at det gjorde det og det var feil(det blir regna med i total dps for char men ikke for våpen tydligvis). Men det tar på ingen måte å sier imot mitt orginale utsagn om at DPS er det eneste relevante staten på et våpen, du sammenligner 2 våpen med samme DPS og da er det en selvfølge at øvrige stats gjør forskjellen.

Du sa jo indirekte det i går:

Dette med at dps er den eneste relevante staten på et våpen kom vi fram til lenge før spillet kom ut i denne tråden.

Og om øvrige stats gjer forskjellen, så kan jo en ikkje sjå blindt på dps. (spesielt crit).

Lenke til kommentar

Okay på tide å rage litt.

Fy faen i helvette jeg er så jævla lei Arcane Enhanced.Det gir så latterlig mye skade i act 3, og når du blir omringet av 3 phasebeast og ikke får rørt deg er det instant death. Mot ranged blir det nesten umulig å treffe de ubeslutsomme Quill Fiendene når stedet kryr av sentries.. Det irriterer meg at jeg er mer redd for Vortex når jeg spiller Monk enn når jeg spiller Wizard. Ranged fiender med mortar? Som melee er det rimelig vrient å få gitt skade mens du prøver å dodge mortar, som ranged er ikke mortar (og spesielt ikke etter patchen) spesielt vrient.

De nye dropratene i act 3 gjør stedet nesten helt ubrukelig. Du skal ha rimelig bra utstyr før risikoen, og ikke minst hastigheten man kan farme i act 3 utgår act 2 / 1. Hvite trash fiender i act 3 har jo mer HP en champions i act 1. De nye dropratene har tatt bort nesten all gleden jeg hadde av spillet før 1.0.3. Grrrrrrr!

Lenke til kommentar
Om man spiller Hardcore å dør, for så å poste på en måte som kan tolkes som sutring, ja da er det åpne dører for alle trolls til å by seg på litt gratis snacks.

Enig. eneste du kan klage på i hardcore er hvis du dør p.g.a. lagg. Alt annet er L2P.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Enig. eneste du kan klage på i hardcore er hvis du dør p.g.a. lagg. Alt annet er L2P.

ja lag er scary, har ikke lagga så mye på hardcore bortsett fra en gang, da droppa vi hele greia i et par timer :p

Lenke til kommentar

"random impossible events in Diablo".

Du kunne brutt ned døra med et ranged attack, siden du ikke visste hva som var på baksiden.

Voila. Problem løst. "random impossible event" blir til "fully controllable random event".

Sålenge man vet at slike latterligheter kan skje ja, akkurat som om det er en felle på ett random sted i guvlet som insta-killer deg, så kan du går udnt den neste gang, er det lagt opp godt av den grunn dog?

AtW

Lenke til kommentar

Man vet at slikt kan skje hvis man har spillt gjennom en gang i normal mode. hvis det er første gjennomspilling, og man kjører hardcore fra dag 1, ja da må man bare forvente å lære seg ting på den tunge måten...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...