Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Enrage timer er ikke uproblematisk når man har litt lav DPS. Forøvrig syntes jeg det er dumt! Grunnen til at de har det slik er at de skal presse folk til å betale ekte penger for bedre gear.
Du har delevis rett. Enrage timer på elites er ikke for å tjene penger. Det er fordi hvis elites blir vansklige så er det ikke mye farming som skal til før man kan ta dem. Enrage timer på elites har vært på siden spillet startet etter det jeg vet om.Derimot enrage timer på bosser er for å tjene penger. Jeg har ingen tro på at de uheldigvis gjorde Ghom umulig. Folk som kommer til han vil ikke ha nubbesjangs og noen vil kjøpe gear på RMAH for å klare det. Likeledes med Belai. Det er et trist faktum at de som laget spillet brydde seg ikke noe særlig om å lage et virkelig godt spill. De lytter ikke til kundene sine og han som leder teamet liker ikke en gang Diablo 2.Eneste grunnen til at jeg spiller diablo er fordi vennene mine spiller det.
Spillet ville vært mye bedre dersom man kuttet ut denne timeren. Da hadde de med lavere DPS, armor etc.. ha holt på litt lenger,... Det ville fremdeles vært vanskeligere for de med mindre DPS etc....
Du vil ikke overleve lenge med lav DPS. Det kan jeg love deg. Med lav dps så vil du ha problemer med å ta trashmobs. Det er mye lettere å overleve elites om du kan ihvertfall drepe trashmobs iløpet av rimelig tid.
Men i alle fall ikke så tåpelig som det er nå..Alt dette spillet dreier seg om er jo hva du har på deg av klær. Har du ikke riktige klær, så spiller det ingen rolle hvor bra du spiller selv...
Joda, men det krever evner å finne godt utstyr for billig penge, og finne riktig utstyr.Og elites krever ihvertfall evner. Den letteste måten å overleve elites og skade dem mer, er å unngå angrepene deres. F.eks. kjemper jeg mot en waller, arcame, frozen, vortex, så vil jeg bruke en annerledes taktikk enn hvis jeg kjemper mot en descrator, plauged, extra health, vamperic. For den første vil jeg slå dem, og løpe unna etter 5 - 10 sekunder. Jeg vil spare serenity til nød. For den andre vil jeg gå full dps, ignorere plauged, og flytte meg i ring rundt dem så jeg blir ikke truffet av descrator. Serenity blir bare brukt som heling.Taktikk er viktig i Diablo 3. Allikavel, jeg tror du kommer til å like Guild Wars 2 bedre. Jeg tror de faktisk bryr seg om kundene sine, og ikke bare om sine egne ideer og å tjene penger.

Takk for et godt og utfyldende svar! Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager om dette her kan virke kronglete skrevet, men kombinerer jobb og denne posten akkurat nå så dere for spørre om det var noe dere ikke forstod.

 

Etter å ha brukt et minutt til å tenke på så var det nok feil av meg å påstå at man ikke er i målgruppen om man ikke liker diablo sånn som det er nå i dag. Men fortsatt så vil jeg påstå at enkelte her inne klager så mye og har såppas mange ting dem vil endre drastisk på at jeg vil tørre og si at disse ikke er innenfor den gruppen personer diablo 3 tydeligvis var siktet for.

Greit nok, man skal få lov til å mene at ting burde endres, det gjør jo alle. Men disse som ofte får slengt disse "tåpelige" argumentene som "Dette er ikke et spill for deg" og de andre i den banen har jeg sett ofte klage over elementer som faktisk gjør spillet mer utfordrende eller som mener at diablo 3 burde vært et annet spill enn hva det faktisk er.

 

Selvfølgelig er det alltids noen som kaster ut sånne argumenter for ingenting men etter å ha les side opp og side ned med mye av det samme rantet som fort og kan assosieres med at karrakteren er dårlig eller at spilleren suger lut så blir man mektig lei.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høyere dps er langt viktigere enn int når det kommer til våpen.

Så du mener at for en WD så er en slegge med 1120 DPS, uten noen spesielle atributter; bedre enn en sermonikniv med 300 Int, og 300 Dex (for eksempel) som har 850 DPS?

 

Forskjellen er jo:

[din main dps stat/100]*[1120]

[(din main dps stat+XXX) /100]*[850]

 

Gitt at du har 1500 av din main DPS stat:

1120DPS våpen: 16 800 Damage

850DPS våpen, 200 DPS stat: 14 450 Damage

Lenke til kommentar

Høyere dps er langt viktigere enn int når det kommer til våpen.

Så du mener at for en WD så er en slegge med 1120 DPS, uten noen spesielle atributter; bedre enn en sermonikniv med 300 Int, og 300 Dex (for eksempel) som har 850 DPS?

 

Ja, forutsatt at man har resten av gearet i samme kvalitet burde det være tilfellet.

 

si 1500 intelligence fra armor, nå trodde jeg ikke det var mulig engang å få +300 int på et våpen men la oss for argumentasjons skyld si at det gjør det.

 

850*1800% = 15300

1120*1500% = 16800

 

Dette med at dps er den eneste relevante staten på et våpen kom vi fram til lenge før spillet kom ut i denne tråden.

Lenke til kommentar

Men så er det der uten å regne inn attack speed, så tallene vil bli annerledes dersom du sammenligner en 1.10 aps "slegge" mot f.eks en 1.5 aps seremonikniv.

 

Selvfølgelig blir det ingen forskjell, siden attack speed allerede er medregnet i DPS?

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Hadde en merkelig, irriterende og givende bug i går.

 

Jeg og en kompis holdt på nede i Sewers act 2 inferno, hvor vi først møtte på en Elite (gult navn), så møtte vi på 3 champions (blått navn), trodde vi. Alle 4 hadde forskjellige skills, forskjellige navn (elite navn), men 3 av de var med blått navn.

 

Etter 10min med slow progress, så var alle døde. Hadde 5 NV fra før, så jeg hanket itt 9 rares på kort tid :p

Lenke til kommentar

Hadde en merkelig, irriterende og givende bug i går.

 

Jeg og en kompis holdt på nede i Sewers act 2 inferno, hvor vi først møtte på en Elite (gult navn), så møtte vi på 3 champions (blått navn), trodde vi. Alle 4 hadde forskjellige skills, forskjellige navn (elite navn), men 3 av de var med blått navn.

 

Etter 10min med slow progress, så var alle døde. Hadde 5 NV fra før, så jeg hanket itt 9 rares på kort tid :p

 

Tror ikke det er en bug du.

Har møtt på slike et par ganger før.

Da var det disse "slangedamene" som stiller seg og har denne elektriske ringen rundt seg.

Alle tre hadde forskjellige skills

Lenke til kommentar
Attack speed er allerede medregnet i våpenets dps.

 

Berre nevne en snodig sak her, testa å bytte fra en dagger med 20% IAS med et sverd som hadde ganske nøyaktig 100 meir damage. forskjellen, 15 damage increase. (var ifra 850 til 950 damage). Ingen av våpna hadde andre relevante damagestats som crit/int/etc.

 

Begynte derfor å spekulere i om IAS faktisk var med i våpenskade, eller om eg rett og slett tenker feil. Eg lente vel meir mot sistnevnte.

 

En anna ting. Om eg googler opp våpen med increased crit dmg, er dette også rekna med i weapon damage? Eg berre tenker, crit damage forskjell på en som har 150% fra før av, kontra 50%, og ikkje minst crit chance forskjeller.

 

Edit: dette var før patch 1.0.3 btw angåande IAS kuriositeten.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Hadde en merkelig, irriterende og givende bug i går.

 

Jeg og en kompis holdt på nede i Sewers act 2 inferno, hvor vi først møtte på en Elite (gult navn), så møtte vi på 3 champions (blått navn), trodde vi. Alle 4 hadde forskjellige skills, forskjellige navn (elite navn), men 3 av de var med blått navn.

 

Etter 10min med slow progress, så var alle døde. Hadde 5 NV fra før, så jeg hanket itt 9 rares på kort tid :p

 

Tror ikke det er en bug du.

Har møtt på slike et par ganger før.

Da var det disse "slangedamene" som stiller seg og har denne elektriske ringen rundt seg.

Alle tre hadde forskjellige skills

 

Det er litt vanskelig å si, i act 1 highlands kan man også møte på 3 "blå" mobs hvor hver av de har forskjellige mods og forskjellige navn, men ingen av dem har noen beskrivelse av hva mod de har så ganske farlig å angripe de da det kan være hva som helst og tilsammen kan de bli veldig stygge(potensielt 12 forskjellige mods). Skal ikke se bort i fra at det er rett ut bugs, har også opplevd endel ganger(i de fleste acter) i spillet at en rare spawner uten adds også.

Lenke til kommentar

Har søkt litt rundt etter exploits og virker som det er urovekkende mye rart man kan gjøre, uten å bli tatt for det. Regn med alt som er av goldfarmers (og mange andre) bruker dette.

 

Hele konseptet med RMAH synes jeg er nokså sprøtt, for å være ærlig. Man får en armé av asiater, som lever av å skaffe ingame gjenstander, uten å bidra noe som helst til samfunnet.

 

 

Attack speed er allerede medregnet i våpenets dps.

 

Berre nevne en snodig sak her, testa å bytte fra en dagger med 20% IAS med et sverd som hadde ganske nøyaktig 100 meir damage. forskjellen, 15 damage increase. (var ifra 850 til 950 damage). Ingen av våpna hadde andre relevante damagestats som crit/int/etc.

 

Begynte derfor å spekulere i om IAS faktisk var med i våpenskade, eller om eg rett og slett tenker feil. Eg lente vel meir mot sistnevnte.

 

En anna ting. Om eg googler opp våpen med increased crit dmg, er dette også rekna med i weapon damage? Eg berre tenker, crit damage forskjell på en som har 150% fra før av, kontra 50%, og ikkje minst crit chance forskjeller.

 

Edit: dette var før patch 1.0.3 btw angåande IAS kuriositeten.

 

Her tror jeg man må skille mellom AS og IAS. AS er våpenets innebygde hastighet, IAS er en spesiell egenskap ved det våpenet, som neppe er medberegnet i DPS.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

(...)

En anna ting. Om eg googler opp våpen med increased crit dmg, er dette også rekna med i weapon damage? Eg berre tenker, crit damage forskjell på en som har 150% fra før av, kontra 50%, og ikkje minst crit chance forskjeller.

 

crit damage blir regna ut ifra din crit rating etter hva jeg har funnet i testing, så si at du har 10% crit vil du se på et våpen med 100 dps base og 1.0 attack speed og 50% crit damage rating en total dps på 105 dps. Dette kan du selv enkelt verifisere ved å sjekke et socketed item og putte i en grønn gem. Om du har 150% crit damage rating fra annet gear er ikke relevant for dps som står på våpnet, men du vil kunne se skade med det inkludert i inventory skjermen din.

 

Rinoa: og seff skade som listes som +x min damage og +y max damage, og elemental skade(før pvp er det ikke relevant hva skade type du bruker)

 

Men regnes "chance to bleed" med i dps tro...

Lenke til kommentar

All ekstra attack speed som er på våpenet er inkludert i DPSen som er vist. Det samme går for pluss skade som er oppgitt i prosent (+50% Damage.)

 

 

E:/skriveleif.

 

Kan godt hende. Er IAS inkludert i AS også?

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Høyere dps er langt viktigere enn int når det kommer til våpen.

Så du mener at for en WD så er en slegge med 1120 DPS, uten noen spesielle atributter; bedre enn en sermonikniv med 300 Int, og 300 Dex (for eksempel) som har 850 DPS?

 

Ja, forutsatt at man har resten av gearet i samme kvalitet burde det være tilfellet.

 

si 1500 intelligence fra armor, nå trodde jeg ikke det var mulig engang å få +300 int på et våpen men la oss for argumentasjons skyld si at det gjør det.

 

850*1800% = 15300

1120*1500% = 16800

 

Dette med at dps er den eneste relevante staten på et våpen kom vi fram til lenge før spillet kom ut i denne tråden.

 

Jeg kjøpte meg et blå 1200 dps våpen for og bytte med min 1h 700dps med 100 int, og 88% crit dmg inc. Det tapte jeg 4k damage på, så vil ikke anbefale deg det.. Med 1h weapon har du så klart også en offhander, husker ikke stats på denne, men det har jo også en del og si i reknestykket.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg et blå 1200 dps våpen for og bytte med min 1h 700dps med 100 int, og 88% crit dmg inc. Det tapte jeg 4k damage på, så vil ikke anbefale deg det.. Med 1h weapon har du så klart også en offhander, husker ikke stats på denne, men det har jo også en del og si i reknestykket.

 

Høres rart ut egentlig. Såvidt jeg vet så er skade når du bruker to våpen (dps+dps/2)+15%. 15% er da for en AS økning som gis når man dual wielder. Med andre ord er DPSen din snittet av våpnene dine + 15%. Dermed så burde din DPS øke langt mer enn dette, når du bytter.

 

Spørsmål: Får man 15% AS økning på våpenet, når man bruker skjold og 1H våpen, eller er det kun på dual wield?

Endret av Avien
Lenke til kommentar

@ dei som prøver å forklare meg det her:

 

men korleis då kan et våpen med 100 meir damage gi meg kun 15 damage økning om alt av stats er rekna med i våpenet? (trekk heilt vekk int og crit i denne sammenhengen, kun IAS).

Misforstå meg rett, eg vil gjerne forstå eg. =)

 

Og når det gjaldt crit dmg:

Eg berre tenker at om du ser på AH et våpen med 100% increase crit dmg (la oss jobbe med runde tall). så vil jo denne vere meir verdifull om du har høg crit chance. Og det kan jo ikkje AH vite, då den ikkje sammenligner med gearet du har på deg. Det kan godt vere den tar høgde for crit chance/crit dmg om du får den som drop, det er eg meir usikker på. Men det er litt derfor eg lurer på det med crit dmg på våpen. Korleis kan en rekne ut kor mykje crit dmg er en dmg increase på våpen, når det er meget avhengig av kor stor crit chance du har fra før av. Noken som følger meg, eller er eg heilt uti skodda her på forklaring? =)

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg et blå 1200 dps våpen for og bytte med min 1h 700dps med 100 int, og 88% crit dmg inc. Det tapte jeg 4k damage på, så vil ikke anbefale deg det.. Med 1h weapon har du så klart også en offhander, husker ikke stats på denne, men det har jo også en del og si i reknestykket.

 

hvis du snakker om en 1200dps 2-hander versus en 700dps 1-hander + offhand så blir det jo seff annerledes. Epler og appelsiner...

 

Avien: er ikke 15% damage, det er 15% IAS.

Lenke til kommentar

@ dei som prøver å forklare meg det her:

men korleis då kan et våpen med 100 meir damage gi meg kun 15 damage økning om alt av stats er rekna med i våpenet? (trekk heilt vekk int og crit i denne sammenhengen, kun IAS).

Misforstå meg rett, eg vil gjerne forstå eg. =)

 

Differansen mellom 700dps og 1200dps er 500, ikke 100.

 

 

Avien: er ikke 15% damage, det er 15% IAS.

 

Ja, som er 15% damage, eller ikke?

 

Uansett, får man det også med ett 1H våpen og skjold?

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...