UriasX Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) Stort sett alle active skills baserer skaden på en % av "weapon damage". Så hvis du beholder lvl 10 staffen din når du er lvl 40 wizard, vil du knapt gjøre skade med spellene dine. Forøvrig er ikke "weapon damage" faktisk skaden på våpenet ditt, men en kombinasjon av våpenskade int og litt annet: Damage on Character Sheet = (1 + passive skill boosts)*(Average Weapon Damage + ((minimum damage bonus + maximum damage bonus)/2))*(Weapon Damage Multipliers)*(Attack Speed)*(1 + ( crit% * crit damage %))*( 1 + (main stat / 100)) Spell Damage Modifier = (1 + passive skill boosts)(Weapon Damage + (minimum damage bonus + maximum damage bonus) / 2)(1 + (main stat / 100)) http://mmo-mechanics...-3-formula-list Endret 24. juni 2012 av HaakonNordengen Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Er keen på å prøve Diablo 3, men er ikke sikker på hvordan PC-en min takler spillet. Er det oppe en trial-versjon/demo jeg kan prøve gratis nå, eller må jeg ha et guest pass for å prøve spillet? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Kan du si noe av det samme du sier her, angående WD? Hva trengs? Intelligens? Jeg kan si dette. Jeg kjenner ikke til WD, og vet ikke hva som er bra for WD. Inteligens er selvfølgelig viktig, og det er også all resistance og armor. Etter det jeg kjenner til har WD noen veldig sterke angrep, men ikke fryktelig god defense. Ergo, du bør ha høy DPS. Du snakker mye om DPS. Hvorfor ikke intelligens? DPS er et produkt av inteligens og andre faktorer. Når man sier DPS så snakker man om hvor mye skade man gjør uten noen buffer. Man prater ikke om våpen DPS. Faktorer som man prater om er DPS Resistance Dodge Block Armor Ikke inteligens, fordi grunnen til at inteligens er bra for deg er at den øker DPS og resistance. Inteligens er ikke bra i seg selv. Hva skal VI med så alt for høy våpen DPS? Jeg har en på rundt 850.. Det er en sermonikniv... 850 holder, siden skal du høyere må du betale mye. Men siden du bruker er en sermonikniv bør du få en som gir deg mye mana regeneration (13 - 14), og kanskje mer mana. Jeg har hørt at witch doctors har problemer med lav mana. Men igjen, jeg har aldri spilt en witch doctor lenger enn til level 8. Er keen på å prøve Diablo 3, men er ikke sikker på hvordan PC-en min takler spillet. Er det oppe en trial-versjon/demo jeg kan prøve gratis nå, eller må jeg ha et guest pass for å prøve spillet? Du må ha guest pass. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Enrage timer er ikke uproblematisk når man har litt lav DPS. Forøvrig syntes jeg det er dumt! Grunnen til at de har det slik er at de skal presse folk til å betale ekte penger for bedre gear. Du har delevis rett. Enrage timer på elites er ikke for å tjene penger. Det er fordi hvis elites blir vansklige så er det ikke mye farming som skal til før man kan ta dem. Enrage timer på elites har vært på siden spillet startet etter det jeg vet om. Derimot enrage timer på bosser er for å tjene penger. Jeg har ingen tro på at de uheldigvis gjorde Ghom umulig. Folk som kommer til han vil ikke ha nubbesjangs og noen vil kjøpe gear på RMAH for å klare det. Likeledes med Belai. Det er et trist faktum at de som laget spillet brydde seg ikke noe særlig om å lage et virkelig godt spill. De lytter ikke til kundene sine og han som leder teamet liker ikke en gang Diablo 2. Eneste grunnen til at jeg spiller diablo er fordi vennene mine spiller det. Spillet ville vært mye bedre dersom man kuttet ut denne timeren. Da hadde de med lavere DPS, armor etc.. ha holt på litt lenger,... Det ville fremdeles vært vanskeligere for de med mindre DPS etc.... Du vil ikke overleve lenge med lav DPS. Det kan jeg love deg. Med lav dps så vil du ha problemer med å ta trashmobs. Det er mye lettere å overleve elites om du kan ihvertfall drepe trashmobs iløpet av rimelig tid. Men i alle fall ikke så tåpelig som det er nå..Alt dette spillet dreier seg om er jo hva du har på deg av klær. Har du ikke riktige klær, så spiller det ingen rolle hvor bra du spiller selv... Joda, men det krever evner å finne godt utstyr for billig penge, og finne riktig utstyr. Og elites krever ihvertfall evner. Den letteste måten å overleve elites og skade dem mer, er å unngå angrepene deres. F.eks. kjemper jeg mot en waller, arcame, frozen, vortex, så vil jeg bruke en annerledes taktikk enn hvis jeg kjemper mot en descrator, plauged, extra health, vamperic. For den første vil jeg slå dem, og løpe unna etter 5 - 10 sekunder. Jeg vil spare serenity til nød. For den andre vil jeg gå full dps, ignorere plauged, og flytte meg i ring rundt dem så jeg blir ikke truffet av descrator. Serenity blir bare brukt som heling. Taktikk er viktig i Diablo 3. Allikavel, jeg tror du kommer til å like Guild Wars 2 bedre. Jeg tror de faktisk bryr seg om kundene sine, og ikke bare om sine egne ideer og å tjene penger. Endret 25. juni 2012 av Camlon 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Jeg er helt enig at elites har for få angrep som treffer ranged. Men om de har for lite HP, så hjelper ikke deres angrep i det hele tatt. Da vil alle gå full glass cannon og skade 100K. Tank vil bli verdiløst. Ergo, fiender trenger å ha litt HP. Du forutsetter fortsatt at alt holdes likt, det er plenty av spill som er vanskelige uten at fienden tåler konstante treff i flere minutt. Det er stort sett ikke en spesielt god måte å designe økt vanskelighetsgrad på, (dog er disse enrage-timerene enda tåpligere). AtW Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Folk som klager på enragetimers, at bosser i inferno er gearcheck, at man må ha bedre gear for progress etc må bare forstå at Diablo3 er et FARMESPILL i sin innerste kjerne. Det er ingen som tvinger dere til å spille spillet, hvis dere hater farming er det bare å legge fra seg alt som har et diablo-navn på pakka med en gang. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Folk som klager på enragetimers, at bosser i inferno er gearcheck, at man må ha bedre gear for progress etc må bare forstå at Diablo3 er et FARMESPILL i sin innerste kjerne. Det er ingen som tvinger dere til å spille spillet, hvis dere hater farming er det bare å legge fra seg alt som har et diablo-navn på pakka med en gang. Kan vi ikke snart slippe "det er ingen som tvinger dere til å spille spillet"-argumentet? Hvor mange tror du føler seg tvunget til å spille spillet her inne, og hvor mange synes simpelten det er interessant å diskutere spill? AtW Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Folk som klager på enragetimers, at bosser i inferno er gearcheck, at man må ha bedre gear for progress etc må bare forstå at Diablo3 er et FARMESPILL i sin innerste kjerne. Det er ingen som tvinger dere til å spille spillet, hvis dere hater farming er det bare å legge fra seg alt som har et diablo-navn på pakka med en gang. Kan vi ikke snart slippe "det er ingen som tvinger dere til å spille spillet"-argumentet? Hvor mange tror du føler seg tvunget til å spille spillet her inne, og hvor mange synes simpelten det er interessant å diskutere spill? AtW Jo, når man slutter å være misfornøyd med at Diablo3 er et spill som har som høyeste formål å belønne gearfarming. Diskutere spill? Post nr 900 med "Omg, avinstallerer, orker ikke gearfarming bare fordi det ikke krever skill, bare gear QQ" føles overflødig Endret 25. juni 2012 av Kevlar Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Var noken som klaga over at public games var ille her, og hadde ingen å spele med. Testa sjøl public games i går. Etter et par tre failgroups (en skjønner jo fort at enten folk er undergeara eller slikt) fant eg ei fin gruppe i act2 (prøvde såvidt act3). En barbar og en demonhunter (+ litt gjennomtrekk på siste spot). No har eg både barben og DH'en i friendslist. =) cleara ifra oasis(?) til belial. =) Lenke til kommentar
Feh Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Hadde for første gang en positiv public opplevelse selv i går. Etter å ha stanget i a1 inferno i to uker tenkte jeg at det kunne ikke skade å prøve, spes nå som de har fjernet +dmg på monstre avhengig av hvor mange spillere som er i gamet. Spillte med to barbarer fra UK og en franskmann som var WD med samme build som jeg bruker selv og kom oss hele veien igjennom uten alt for store problemer på noen få timer Må si jeg også merket godt den økte repair costen. Startet med 230k gold og hadde vel 270 når vi var ferdig med hele a1. Fikk solgt en del essences så tjente 60k til på det, men tipper jeg brukte rundt 130-150k bare i repairs Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Hadde for første gang en positiv public opplevelse selv i går. Etter å ha stanget i a1 inferno i to uker tenkte jeg at det kunne ikke skade å prøve, spes nå som de har fjernet +dmg på monstre avhengig av hvor mange spillere som er i gamet. Spillte med to barbarer fra UK og en franskmann som var WD med samme build som jeg bruker selv og kom oss hele veien igjennom uten alt for store problemer på noen få timer Må si jeg også merket godt den økte repair costen. Startet med 230k gold og hadde vel 270 når vi var ferdig med hele a1. Fikk solgt en del essences så tjente 60k til på det, men tipper jeg brukte rundt 130-150k bare i repairs Da døde du mye Tror jeg er oppe i 20-25k når alt gearet er helt rødt. Dog har ikke jeg lvl 60 items i alle slots enda. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Hadde alt i rødt untatt et par items i går, 33k repair... Rundt 17-21k på gult. Endret 25. juni 2012 av Feh Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Kan vi ikke snart slippe "det er ingen som tvinger dere til å spille spillet"-argumentet? Hvor mange tror du føler seg tvunget til å spille spillet her inne, og hvor mange synes simpelten det er interessant å diskutere spill? AtW Det argumentet blir brukt frem til den dagen folk selv klarer å innse at et spill disse mener er laget feil ikke er et spill som er laget for denne målgruppen. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Kan vi ikke snart slippe "det er ingen som tvinger dere til å spille spillet"-argumentet? Hvor mange tror du føler seg tvunget til å spille spillet her inne, og hvor mange synes simpelten det er interessant å diskutere spill? AtW Det argumentet blir brukt frem til den dagen folk selv klarer å innse at et spill disse mener er laget feil ikke er et spill som er laget for denne målgruppen. "Du er ikke i målgruppen" er ett like hjelpesløst argument som "det er frivillig å kjøpe", man kan ikke unnskylde alt mulig av dårlig design med at "man ikke er i målgruppen". AtW Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Hva gikk Diablo 2 generlet ut på? Det var vel stort sett grinding av samme boss/område i mange og lange timer. Om jeg husker korrekt vel og merke. Hva går Diablo 3 ut på? Grinding? WOW. Ring avisa, her er det nyheter. 1 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Diablo er ikke ment for alle. http://www.youtube.com/watch?v=JQsMKmVFH54&list=UU-9C9d1qDDzA2jdH53vSIuA&index=2&feature=plpp_video Det er ikke mange som er slik mor 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Er god nok. Men det går ikke an å ta fienden fort nok når man ikke har det gear som trengs! Nei. Ikke i D3... Jeg er dyktig, og jeg er veldig rask, både til å stikke av, angripe og så videre. Men jeg rekker ikke ta dem før enrage timeren begynner, rett og slett fordi jeg ikke får drept dem så fort... Og alle vet hva man må ha på seg for at man skal få gjort det fort nok! Snakker ikke nødvendigvis om hvor god DU er. Problemet kan være deg, build eller gear. Et minimum av forståelse for hva som ligger bak stats er jo en fordel. Ja greit nok... Men for å kunne vite noe helt sikkert, så er det ofte greit å spørre, eller på annen måte gjøre en research. Gjerne på et forum. Og det er hva jeg også gjør nå. Kan du si noe av det samme du sier her, angående WD? Hva trengs? Intelligens? Du snakker mye om DPS. Hvorfor ikke intelligens? Dette er hentet fra D3 Wikien: Intelligence: Increases all Wizard and Witch Doctor damage and physical/elemental resistance. Kilde Hva skal VI med så alt for høy våpen DPS? Jeg har en på rundt 850.. Det er en sermonikniv... Dette er jo så basic som du får det. Du har altså spilt gjennom 13\16 acts uten å vite hvordan dmg \ dps fungerer. Tja. Det er vel litt feil egentlig. Jeg har jo vært klar over det, har ikke fordypet meg veldig i det, nei. Jeg var i starten bare usikker på om DPS kun var våpenet, altså at DPSen på våpenet fungerte når man brukte våpenet til å "hakke på fienden" ... Og at ved å øke intelligenen, så økte også WDs "magiske styrke" og påførte fienden mer skade ved bruk av spells. Og det er jo riktig... Men for å si det på en annen måte: er det bedre om jeg har et våpen med høy DPS enn et våpen med passe høy dps og mye intelligens? Jeg har forøvrig runna spillet flere ganger, og spilt igjennom alle aktene... Man trenger ikke ha noe mer enn middels innsikt i spill for å kunne fullføre dem. Men nå driver jeg på inferno på act 2. Faktisk driver jeg med Belial, men jeg har ikke brukt så mye tid på ham da jeg heller går tilbake en god del og farmer til gear. Av den grunnen skriver jeg her spørsmål om hva slags gear jeg burde satse på... Jeg har en følelse av at ekstremt mye intelligens er det som vil fungere, men jeg er usikker.... Våpenet ditt har en gitt DPS. Denne DPS-en blir multiplisert med ( [ MAIN STAT / 100 ] + 1 ). Et 700dps våpen vil med 900 int øke dps med en faktor ([900 / 100] +1) = 10, til 7000 dps. I tillegg bidrar skills, IAS, critical chance og critical damage til økt dps. Når du bruker en spell så skader den med en gitt % av din dmg (ikke dps). Akkurat. =) Endret 25. juni 2012 av turbonello Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Høyere dps er langt viktigere enn int når det kommer til våpen. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Kan vi ikke snart slippe "det er ingen som tvinger dere til å spille spillet"-argumentet? Hvor mange tror du føler seg tvunget til å spille spillet her inne, og hvor mange synes simpelten det er interessant å diskutere spill? AtW Det argumentet blir brukt frem til den dagen folk selv klarer å innse at et spill disse mener er laget feil ikke er et spill som er laget for denne målgruppen. Målgruppen har jo ingen verdens ting å si. Likte man D2 er man så absolutt i målgruppen, selv om Diablo spillene forsåvidt egner seg for alle som er innenfor aldersratingen og liker dataspill. Hvis jeg liker samtlige CoD spill, men synes CoD:BO2 når det kommer er et dårlig spill siden det er designet på en måte jeg ikke liker, er jeg da ikke lenger i målgruppen? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Kan vi ikke snart slippe "det er ingen som tvinger dere til å spille spillet"-argumentet? Hvor mange tror du føler seg tvunget til å spille spillet her inne, og hvor mange synes simpelten det er interessant å diskutere spill? AtW Det argumentet blir brukt frem til den dagen folk selv klarer å innse at et spill disse mener er laget feil ikke er et spill som er laget for denne målgruppen. Målgruppen har jo ingen verdens ting å si. Likte man D2 er man så absolutt i målgruppen, selv om Diablo spillene forsåvidt egner seg for alle som er innenfor aldersratingen og liker dataspill. Hvis jeg liker samtlige CoD spill, men synes CoD:BO2 når det kommer er et dårlig spill siden det er designet på en måte jeg ikke liker, er jeg da ikke lenger i målgruppen? Ja, det er sånn det tydligvis er i følge enkelte, det finnes ikke dårlige spill, og ingen spill har elementer som kunne vært bedre, alt som gjør spillet mindre enn perfekt for deg betyr at du "ikke er i målgruppen": AtW 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå