Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Noen her som faktisk har tatt Ghom i inferno mode etter patch, 1.0.3?

(act 3 første boss)

 

Har ikke prøvd med monken og har heller ingen planer til det, når jeg kun klarer å få han til 45-50% med demonhunter og de har langt bedre dps, og rommet er fullt med gas etter 1minutt.

Du må enten ha latterlig høy LoH, eller du må ha nok DPS til å ta han iløpet av ca 1 minutt for Demon Hunters. Litt lengre for melee siden gassskyene hans havner under han og deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke å bruke "5 minutter på hver elite". Noen tar veldig lang tid av andre grunner, feks det som skjedde med meg, en dune tresher, som går ned under bakken hele tiden så man ikke får inn skade spesielt fort, og i tillegg har extra helth, og reflect damage. Derfor tar det lang tid, og den meningløse timeren slår inn. Hva er poenget med den? Om noen synes det er gøy å ta det med ro, hva er problemet?

 

AtW

De burde kanskje ha økt den for extra health, eller økt den generelt. Men jeg synes greit å ha den for elites i det hele tatt, siden den gir et insentiv til å øke DPS-en din til et mer rimelig nivå. Noe som gjør spillet mer interesant for de fleste.

 

Tar du ikke elites iløpet av timeren, så bruker du trolig 20 sekunder for å ta trashmobs.

 

Hva med insentivet "jeg synes spillet er morsommere med høyere DPS", kontra "kunstig begrensing som vilkårlig dreper meg? Hvordan følger jeg opp dette insentivet? Jeg har en helt Ok bue. Det er tilfeldige drops, og buer som er mye bedre koster 500k+ på AH, jeg har 250k.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva med insentivet "jeg synes spillet er morsommere med høyere DPS", kontra "kunstig begrensing som vilkårlig dreper meg? Hvordan følger jeg opp dette insentivet? Jeg har en helt Ok bue. Det er tilfeldige drops, og buer som er mye bedre koster 500k+ på AH, jeg har 250k.

 

AtW

Du får ikke en mye bedre bue for 500K. 250K holder fint for å få deg en 1100 DPS bue. Gå å kjøp.

 

Jeg har 11400 base damage, 13000 i praksis med en 611 DPS våpen. Jeg tar elites iløpet av et minutt. Ingenting av det jeg har kjøpt er spesielt dyrt, ca 100K stykke.

 

Du trenger ikke å fokusere like mye på resistance som jeg gjør. Ergo du kan fokusere mer på skade, og lett få 25K DPS. Da vil du ta elites lenge før enrage. Om du får deg noe critical hit damage, og critical hit chance, så får du langt mer skade. Om det var ingen tidsbegrensing så ville du klaget over at du brukte evigheter å kite fiendene. Siden det er en tidsbegrensing så vil du trolig få litt mer skade og gjøre det langt bedre i AKT2.

Lenke til kommentar

Ta sammenlikningen med Counter Strike for eksempel... Det ene teamet dør taper bare helt plutselig fordi de ikke klarte å ta det andre teamet fort nok....

 

Ca. nøyaktig sånn som CS alltid har vært mao.

 

btw: http://en.wikipedia....video_gaming%29

Ikke så veldig nøyaktig vil jeg nå si men...

Om du tenker på bomba, så er det veldig mye mer naturlig enn at man bare dør sånn helt uten videre fordi man "ikke tok mobsa fort nok"... Hadde det vært på grunn av ei tidsinstilt bombe, som i CS, da ville det vært noe helt annet. Det er mye mer naturlig, og ikke kunstig.

Lenke til kommentar

Jo det er sant. Kan jo være det også... Man forsøker jo å finne mer eller mindre fornuftige forklaringer på det... Som en bug for eksempel. Men om det er slik som du sier, så buger jo Blizzard spillet med viten og vilje... :nei2:

 

Nei. Dem gir deg en annen for for utfordring som innebærer at du må drepe mobsa innen en viss tid, ellers så er det bare å glemme det. Trikset er å stikke vekk i fra de og la de heale seg for da forsvinner ragen og du kan prøve på nytt. Eller gi faen.

Ja, men det blir så utrolig kunstig... Ta sammenlikningen med Counter Strike for eksempel... Det ene teamet dør bare helt plutselig fordi de ikke klarte å ta det andre teamet fort nok.... Dette er en dum løsning uansett... Da ville det jo vært bedre om mobsa helbredet seg selv konstant, slik at de ble klin umulige å ta, og at du døde av damage de påførte deg i stedet... Det å dø bare sånn helt plutselig fordi laget ditt ikke klarte å ta dem fort nok, det blir bare helt absurd slik jeg ser det.....

 

I CS har det alltid gått på tid. Alltid. Så hvis CS er noe man skal trakte etter så er jo Diablo III på rett vei.

Jo... Men da er det mye mer naturlig, mener jeg. =) Det passer veldig naturlig inn. På D3 så hadde jeg vansker med å forstå hva som foregikk, og det hadde alle de andre også... I det minste burde det i alle fall kommet opp noe tekst som var forklarende, slik at alle forstod hva det var som foregikk... Det virket bare som om det var en bug... Da er det ikke like naturlig.
Lenke til kommentar

Hva med insentivet "jeg synes spillet er morsommere med høyere DPS", kontra "kunstig begrensing som vilkårlig dreper meg? Hvordan følger jeg opp dette insentivet? Jeg har en helt Ok bue. Det er tilfeldige drops, og buer som er mye bedre koster 500k+ på AH, jeg har 250k.

 

AtW

Du får ikke en mye bedre bue for 500K. 250K holder fint for å få deg en 1100 DPS bue. Gå å kjøp.

 

Jeg har 11400 base damage, 13000 i praksis med en 611 DPS våpen. Jeg tar elites iløpet av et minutt. Ingenting av det jeg har kjøpt er spesielt dyrt, ca 100K stykke.

 

Du trenger ikke å fokusere like mye på resistance som jeg gjør. Ergo du kan fokusere mer på skade, og lett få 25K DPS. Da vil du ta elites lenge før enrage. Om du får deg noe critical hit damage, og critical hit chance, så får du langt mer skade. Om det var ingen tidsbegrensing så ville du klaget over at du brukte evigheter å kite fiendene. Siden det er en tidsbegrensing så vil du trolig få litt mer skade og gjøre det langt bedre i AKT2.

 

Det hjelper ikke spesielt mye å skade mer når det er reflect damage. Jeg skader forsvsåvidt rundt 18k DPS, men det er det som er så latterlig, det går greit med mye, men en eller annen idiotisk kombinasjon tar lengre tid, og plutselig settes det på en death timer. At noen synes det er god design er helt hinsides for meg. (ikke at jeg har så mye sans for "så mye helse at det tar en evighet" som designvalg heller).

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, men det blir så utrolig kunstig... Ta sammenlikningen med Counter Strike for eksempel... Det ene teamet dør bare helt plutselig fordi de ikke klarte å ta det andre teamet fort nok.... Dette er en dum løsning uansett... Da ville det jo vært bedre om mobsa helbredet seg selv konstant, slik at de ble klin umulige å ta, og at du døde av damage de påførte deg i stedet... Det å dø bare sånn helt plutselig fordi laget ditt ikke klarte å ta dem fort nok, det blir bare helt absurd slik jeg ser det.....

Det er ikke en god løsning, fordi folk som har litt over DPS kravet vil bruke 10 minutter på å ta en elite. Det vil bare bli kjipt, og de vil slutte. Enrage timer for elites er uproblematisk, siden har du rimelig DPS så tar du dem før enrage timers.

 

Det er bosser som er problemet.

Neida. Det er ikke noen bedre løsning. Det er vel egentlig dårligere :p hehe.

Enrage timer er ikke uproblematisk når man har litt lav DPS. Forøvrig syntes jeg det er dumt! Grunnen til at de har det slik er at de skal presse folk til å betale ekte penger for bedre gear. Spillet ville vært mye bedre dersom man kuttet ut denne timeren. Da hadde de med lavere DPS, armor etc.. ha holt på litt lenger,... Det ville fremdeles vært vanskeligere for de med mindre DPS etc.... Men i alle fall ikke så tåpelig som det er nå... Alt dette spillet dreier seg om er jo hva du har på deg av klær. Har du ikke riktige klær, så spiller det ingen rolle hvor bra du spiller selv...

Lenke til kommentar

Ikke så veldig nøyaktig vil jeg nå si men...

Om du tenker på bomba, så er det veldig mye mer naturlig enn at man bare dør sånn helt uten videre fordi man "ikke tok mobsa fort nok"... Hadde det vært på grunn av ei tidsinstilt bombe, som i CS, da ville det vært noe helt annet. Det er mye mer naturlig, og ikke kunstig.

Jeg tenker på at ett lag taper dersom tiden løper ut. Null snakk om noen bombe.

Lenke til kommentar

Ikke så veldig nøyaktig vil jeg nå si men...

Om du tenker på bomba, så er det veldig mye mer naturlig enn at man bare dør sånn helt uten videre fordi man "ikke tok mobsa fort nok"... Hadde det vært på grunn av ei tidsinstilt bombe, som i CS, da ville det vært noe helt annet. Det er mye mer naturlig, og ikke kunstig.

Jeg tenker på at ett lag taper dersom tiden løper ut. Null snakk om noen bombe.

Men det er altid en grunn til det. En logisk forankret grunn. =)

Enten så er det gissler eller så er det bombe...

Lenke til kommentar

Enrage timer er ikke uproblematisk når man har litt lav DPS. Forøvrig syntes jeg det er dumt! Grunnen til at de har det slik er at de skal presse folk til å betale ekte penger for bedre gear. Spillet ville vært mye bedre dersom man kuttet ut denne timeren.

 

Tror jeg har endret mening angående offline singleplayer. Kanskje vi hadde sluppet den evinnelige kvininga fra folk som ikke er gode nok for det nivået de krever å få spille på.

Jeg har ikke brukt et øre på RMAH, men klarer meg greit mot elites. 150 timer spilt.

 

Alt dette spillet dreier seg om er jo hva du har på deg av klær. Har du ikke riktige klær, så spiller det ingen rolle hvor bra du spiller selv...

 

En som er elendig i spill vil trenge bedre klær enn en som er dyktig.

Lenke til kommentar

Enrage timer er ikke uproblematisk når man har litt lav DPS. Forøvrig syntes jeg det er dumt! Grunnen til at de har det slik er at de skal presse folk til å betale ekte penger for bedre gear. Spillet ville vært mye bedre dersom man kuttet ut denne timeren.

 

Tror jeg har endret mening angående offline singleplayer. Kanskje vi hadde sluppet den evinnelige kvininga fra folk som ikke er gode nok for det nivået de krever å få spille på.

Jeg har ikke brukt et øre på RMAH, men klarer meg greit mot elites. 150 timer spilt.

Er god nok. Men det går ikke an å ta fienden fort nok når man ikke har det gear som trengs!

 

Alt dette spillet dreier seg om er jo hva du har på deg av klær. Har du ikke riktige klær, så spiller det ingen rolle hvor bra du spiller selv...

En som er elendig i spill vil trenge bedre klær enn en som er dyktig.

Nei. Ikke i D3... Jeg er dyktig, og jeg er veldig rask, både til å stikke av, angripe og så videre. Men jeg rekker ikke ta dem før enrage timeren begynner, rett og slett fordi jeg ikke får drept dem så fort... Og alle vet hva man må ha på seg for at man skal få gjort det fort nok! Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Det hjelper ikke spesielt mye å skade mer når det er reflect damage. Jeg skader forsvsåvidt rundt 18k DPS, men det er det som er så latterlig, det går greit med mye, men en eller annen idiotisk kombinasjon tar lengre tid, og plutselig settes det på en death timer. At noen synes det er god design er helt hinsides for meg. (ikke at jeg har så mye sans for "så mye helse at det tar en evighet" som designvalg heller).

 

AtW

Jeg kan hjelpe deg med det. Få deg ca 500 life regeneration, og kombiner det med en LoH bue. Da vil du ikke ha problemer med reflect damage lenger. Gjerne bær med deg to buer og bytt om du møter reflect damage.

 

De må ha så mye helse, fordi Demon Hunters på ditt nivå kan lett få seg 40K DPS. Har de bare 500K helse, så tar de 10 sekunder. Det vil bli latterlig enkelt for demon hunters,

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke spesielt mye å skade mer når det er reflect damage. Jeg skader forsvsåvidt rundt 18k DPS, men det er det som er så latterlig, det går greit med mye, men en eller annen idiotisk kombinasjon tar lengre tid, og plutselig settes det på en death timer. At noen synes det er god design er helt hinsides for meg. (ikke at jeg har så mye sans for "så mye helse at det tar en evighet" som designvalg heller).

 

AtW

Jeg kan hjelpe deg med det. Få deg ca 500 life regeneration, og kombiner det med en LoH bue. Da vil du ikke ha problemer med reflect damage lenger. Gjerne bær med deg to buer og bytt om du møter reflect damage.

 

De må ha så mye helse, fordi Demon Hunters på ditt nivå kan lett få seg 40K DPS. Har de bare 500K helse, så tar de 10 sekunder. Det vil bli latterlig enkelt for demon hunters,

Koker ned til det samme, spillet blir lættis å spille om man ikke vil farme og herje. Synes det er dårlig design "dette er ikke noe problem, bare å ha bedre gear", jeg synes ikke det er noe tegn på at det ikke er noe problem.

 

Du forutsetter at alt holdes likt, og den eneste måten å gjøre ting vanskeligere på er å ha masse helse på motstandere, det er ikke tilfellet.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Koker ned til det samme, spillet blir lættis å spille om man ikke vil farme og herje. Synes det er dårlig design "dette er ikke noe problem, bare å ha bedre gear", jeg synes ikke det er noe tegn på at det ikke er noe problem.

 

Du forutsetter at alt holdes likt, og den eneste måten å gjøre ting vanskeligere på er å ha masse helse på motstandere, det er ikke tilfellet.

 

AtW

Noen ganger handler det om bedre gear, men det handler også om å kjøpe smartere og skill.

 

Jeg er spesielt glad i å farme jeg heller. Men heldigvis kan man få godt utstyr uten å betake fryktelig mye. Mye av mitt utstry er level 57- 58, fordi jeg ikke er villig å betale millioner, men forsatt ønsker godt utstyr.

 

Men 18K høres litt lite ut. Jeg tror hvis du går for critical hit damage og critical hit så kan du få skaden din opp. Buer kan ha critical hit damage, quivers og hansker can ha begge deler etter hva jeg husker (har bare en level 33 demon hunter. Bracers kan ha critical hit damage de også. Gjør du dette, så kan du få langt høyere skade.

 

Møter du reflect damage, så er det bare å bytte til en LoH bue som du har i baggen.

 

 

Jeg er helt enig at elites har for få angrep som treffer ranged. Men om de har for lite HP, så hjelper ikke deres angrep i det hele tatt. Da vil alle gå full glass cannon og skade 100K. Tank vil bli verdiløst. Ergo, fiender trenger å ha litt HP.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke spesielt mye å skade mer når det er reflect damage. Jeg skader forsvsåvidt rundt 18k DPS, men det er det som er så latterlig, det går greit med mye, men en eller annen idiotisk kombinasjon tar lengre tid, og plutselig settes det på en death timer. At noen synes det er god design er helt hinsides for meg. (ikke at jeg har så mye sans for "så mye helse at det tar en evighet" som designvalg heller).

 

AtW

Jeg kan hjelpe deg med det. Få deg ca 500 life regeneration, og kombiner det med en LoH bue. Da vil du ikke ha problemer med reflect damage lenger. Gjerne bær med deg to buer og bytt om du møter reflect damage.

 

De må ha så mye helse, fordi Demon Hunters på ditt nivå kan lett få seg 40K DPS. Har de bare 500K helse, så tar de 10 sekunder. Det vil bli latterlig enkelt for demon hunters,

Kan du si noe av det samme du sier her, angående WD? Hva trengs? Intelligens?

 

 

Du snakker mye om DPS. Hvorfor ikke intelligens?

 

Dette er hentet fra D3 Wikien:

 

Intelligence: Increases all Wizard and Witch Doctor damage and physical/elemental resistance. Kilde

 

Hva skal VI med så alt for høy våpen DPS? Jeg har en på rundt 850.. Det er en sermonikniv...

 

Det hjelper ikke spesielt mye å skade mer når det er reflect damage. Jeg skader forsvsåvidt rundt 18k DPS, men det er det som er så latterlig, det går greit med mye, men en eller annen idiotisk kombinasjon tar lengre tid, og plutselig settes det på en death timer. At noen synes det er god design er helt hinsides for meg. (ikke at jeg har så mye sans for "så mye helse at det tar en evighet" som designvalg heller).

 

AtW

Jeg kan hjelpe deg med det. Få deg ca 500 life regeneration, og kombiner det med en LoH bue. Da vil du ikke ha problemer med reflect damage lenger. Gjerne bær med deg to buer og bytt om du møter reflect damage.

 

De må ha så mye helse, fordi Demon Hunters på ditt nivå kan lett få seg 40K DPS. Har de bare 500K helse, så tar de 10 sekunder. Det vil bli latterlig enkelt for demon hunters,

Koker ned til det samme, spillet blir lættis å spille om man ikke vil farme og herje. Synes det er dårlig design "dette er ikke noe problem, bare å ha bedre gear", jeg synes ikke det er noe tegn på at det ikke er noe problem.

 

Du forutsetter at alt holdes likt, og den eneste måten å gjøre ting vanskeligere på er å ha masse helse på motstandere, det er ikke tilfellet.

 

AtW

100% ENIG!

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Er god nok. Men det går ikke an å ta fienden fort nok når man ikke har det gear som trengs!

 

Nei. Ikke i D3... Jeg er dyktig, og jeg er veldig rask, både til å stikke av, angripe og så videre. Men jeg rekker ikke ta dem før enrage timeren begynner, rett og slett fordi jeg ikke får drept dem så fort... Og alle vet hva man må ha på seg for at man skal få gjort det fort nok!

 

Snakker ikke nødvendigvis om hvor god DU er. Problemet kan være deg, build eller gear.

Et minimum av forståelse for hva som ligger bak stats er jo en fordel.

Kan du si noe av det samme du sier her, angående WD? Hva trengs? Intelligens?

 

 

Du snakker mye om DPS. Hvorfor ikke intelligens?

 

Dette er hentet fra D3 Wikien:

 

Intelligence: Increases all Wizard and Witch Doctor damage and physical/elemental resistance. Kilde

 

Hva skal VI med så alt for høy våpen DPS? Jeg har en på rundt 850.. Det er en sermonikniv...

 

Dette er jo så basic som du får det. Du har altså spilt gjennom 13\16 acts uten å vite hvordan dmg \ dps fungerer.

 

Våpenet ditt har en gitt DPS. Denne DPS-en blir multiplisert med ( [ MAIN STAT / 100 ] + 1 ).

 

Et 700dps våpen vil med 900 int øke dps med en faktor ([900 / 100] +1) = 10, til 7000 dps.

I tillegg bidrar skills, IAS, critical chance og critical damage til økt dps.

Når du bruker en spell så skader den med en gitt % av din dmg (ikke dps).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...