Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

jaja 1 dag med whining å 1 dag å relearne ny playstyle :p tide å fortsette spillet hehe, litt synd at jeg ikke kan løpe i full MF gear å må bytte ut en del deler der ;< men jaja

 

Fant et set item av butcher, crap stats, men all grønn å orange = ♥

 

Samler på alt, kall mer rar men alt av det jeg finner som er verdt å ta vare på er kjekt å ha! :D Akkuratt som hamburgern ^^

Åh, jeg vil ha den burgeren!

Ser for meg at den vil være perfekt på en WD med chicken-OH. ^^

 

Irriterer meg at jeg ikke kan dye hjelmen min med lovely dye. Ser ut som om jeg må kjøpe meg en ny en så jeg får tatt "Pink'd" ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er egentlig det rareste de har gjort i 1.0.3

http://www.rockpaper...ys/#more-113163

 

Alle som kjøper digital edition får egentlig bare en DEMO versjon som låses opp etter 72 timer. Denne "starter edition" stopper på Skeleton King og lvl 13.

Og hvor lang tid tar det å komme dit? 3-4 timer? Så må altså nye vente i 70 timer til før de kommer seg videre til Act 2.

 

Rareste jeg har vært med på..de kjøper egentlig beta-versjonen, og må vente for å spille resten. Og support sier “…it is a necessary step to combat fraud and other malicious activities that can weaken everyone’s play experience.”

 

Har dere noen gang kjøpt et fullverdig spill til fullpris, også måtte spille demoen i 3 dager før resten av spillet låses opp?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Orker ikke quote alle sammen, men til dere som mener D3 er et bra spill (tydeligvis majoriteten av tråden ;) ) : kan dere virkelig se for dere at dette spillet er noe dere vil spille etter at dere når maks level og clearer inferno? Bare tanken på å grinde gull og enda mer gull for upgrades er kvalmende for meg, D3 gir meg virkelig ikke i nærheten av samme spillopplevelse som D2 LoD ga meg.

Lenke til kommentar

Orker ikke quote alle sammen, men til dere som mener D3 er et bra spill (tydeligvis majoriteten av tråden ;) ) : kan dere virkelig se for dere at dette spillet er noe dere vil spille etter at dere når maks level og clearer inferno? Bare tanken på å grinde gull og enda mer gull for upgrades er kvalmende for meg, D3 gir meg virkelig ikke i nærheten av samme spillopplevelse som D2 LoD ga meg.

 

Ja?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diablo 3 er bra, men mange klasser under D2. På toppen av det hele har man irriterende cut scenes og scripting som er med på å forsure opplevelsen. Jeg savner eldre spill der man hadde bevegelsesfrihet og scripting var kun brukt der det var helt nødvendig. I majoriteten av spill som er kommet de siste ti årene får man ikke bevege seg overhodet med mindre scriptingen sier at "ok, nå kan du få gå videre". Aller verst er dette i FPS-spill. I 1993/94 hadde man i DooM et åpent spill med kreativt mapdesign der man kunne gå hvor man ville og pulle så mange fiender som man ville enten ved at de så deg eller hørte deg. I dagens FPS spill 18-19 år senere er mapdesignet noen firkantige kasser med cut scenes satt inn både her og der og man får ikke møte fiender eller dører med mindre scriptingen tillater det. Om noe mindre alvorlig er denne utviklingen en del av Diablo 3. Man må vente på scriptingen og cut scenes avbryter deg hele tiden. Hvem ønsker å se en cut scene etter tre år når man gjør en quest for titusende gang? Gameplay er broken i Diablo 3 og det blir ikke bedre av at spillet og karakterutviklingen er dummet ned.

 

Spillutvikling nådde toppen i 1999/2000 med titler som Diablo 2, Heroes of Might and Magic III og Quake III: Area. Siden den gang har utviklingen gått nedover. Spill Som kom før 2000 er såppas mye bedre enn nye spill at man burde slutte å bruke titusener på maskinvareoppdateringer og heller spille kvalitetsspill som kjører på et minimum av mskinvare. En dedikert gamer bruker i løpet av 10 år hundretusener på maskinvare når han/hun egentlig kunne ha spilt kvalitetsspill med 6-10 år gammel maskinvare.

 

Jeg skjønner at spillindustrien ønsker progresjon og bedre inntjening men det var bedre tider den gangen talentfulle utviklere laget spill nettop fordi de hadde en iver etter å lage gode spill spill. Kvaliteten på dagens spill er nesten like ille som kvaliteten på spillene rundt "The North American video game crash of 1983" der markedet ble oversvømt av dårlige spill. Den største forskjellen er da var det hundrevis av aktører som ville ha sin del av kaka og oversvømte markedet med middelmådige spill mens i dag er det noen få aktører som har monopol på å lage middelmådige spill. Denne utviklingen går gjennom mesteparten av samfunnet. Aktive ovedkortprodusenter er redusert fra 20 til 3-4 og grafikkortprodusenter er redusert fra 10 til 2 dersom man ser bort ifra tredjepartsprodusenter som produserer andres kort på kisens. Store kjeder har kjøpt opp de aller fleste frittsående butikker og den samme elendigheten er replikert landet rundt. I hver forbanneded by og tettsted er det de samme kjøpesentrene med de helvetes samme 50 butikkene. Slutt å ødelegge samfunnet og kulturen for profitt. Til syvende og sist er det mannen i gaten som ødelegger samfunnet fordi de godtar at selskaper og korporatister får gjøre som de vil på bekostning av de storheter og verdier som en gang var.

 

Så lenge folk fortsetter å kjøpe middelmådige spill vil ikke få bedre spill og fortjener heller ikke bedre. Folk må lære seg å si nei. Det kraftigste virkemidlet i verden er å si nei til det som ikke er riktig. Dersom folk sa nei hadde det verken vert krig eller urett i verden. En krig kan ikke kjempes når soldatene sier nei til krig. Desverre har sanden rent ut i timeglasset fordi fremtidens krig vil utkjempes av droner som ikke har den egenskapen at de faktisk kan si nei. Så lenge folk ikke skjønner at de har en mulighet til å si nei så er menneskeheten nødt til å feile og eliten vil behandle underklassen som det kveget vi er. 5000 elitister vil ha det sin vei med 7 milliarder mennesker fordi de ikke greier å si nei til urett.

 

Dette er mer alvorlige eksempler enn spill som er underholdning og uskyldig morro men det er et ordtak som heter "As above, so below. Godtar man møkk, ender man opp med møkk samme hva det gjelder.

 

Si nei til middelmådige spill og melking av franchiser. Diablo III er ikke det verste eksemplet og det er en del elementer som gjør spillet verd å spille, men eplet har falt langt fra Diablo II-stammen. Man høster som man sår. Si nei.

 

Hvorfor skal de nøye seg med å ødelegge/melke WoW når de kan ødelegge/melke Diablo-franchiset i tillegg. Folk burde ha sagt nei til D3 da det ble kjent at spillet skulle ha en lys og trivelig fargepalett. Isteden sa folk tja og solgte ut meningene sine.

 

Det som vil skje fremover er at nye aktører vil utklasse de spillselskapene som en gang var kjent for kvalitet. Det har allerede skjedd med id Software og det kan skje med Blizzard Entertainment. Det er synd at id Software spill er gått fra å være det ypperste til å være noe man får kastet etter seg for 50 kr (Rage). 1-2 runder til med franchise-melking så er Blizzard Entertainment i samme knipen. Det er flere enn meg som misliker utviklingen etter at Activision kom på banen. De har allerede ødelagt WoW. Dersom man ser bort ifra mindre påkostet grafikk, produkjson og cinematics er det flere hack and slash RPG og hack and slash MMO spill som har bedre spillbarhet og betydelig større gjenspillingsverdi enn Diablo III.

 

Gi meg heller en verdig remake av classic Diablo II feks ved å gi ut spillet på nytt akkurat som det var for 12 år siden med unntak av en kraftigere grafikkmotor og den originale "høyoppløselige" grafikken som i sin tid ble nedskalert hinsides all fornuft Grafikk-artistene var oppgitt fordi arbeidet de hadde lagt ned ikke kom til sin rett etter nedskaleringen. Jeg antar at denne grafikken fremdeles eksisterer men at det aldri kommer til å se dagens lys fordi det ville skade fremtidig salg akkurat som arena og guild bevisst ikke ble implementert i Diablo II selv om det var mer eller mindre ferdig utviklet. Spillbarheten er tilnermet perfekt med unntrak av noen klasser som er sub par med tanke på effektivitet, musikken er perfekt. Det eneste som trengs er høyere oppløsning på skjembilde og teksturer.

 

Jeg spiller Diablo III selv om jeg er skuffet over spillet og det er fordi jeg synes det er gøy å spille Barbarian og Wizard. Hadde neppe spilt dersom ikke en eller flere karakterklasser hadde falt i smak. I tillegg elsker jeg endeløs grinding etter items og gull. Akkurat dette gjør det verd å spille for min del og de andre som spiller har antakeligvis også funnet lyspunkter i spillet som gjør det verd å spille.

Endret av BadCat
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å du å du. Det var kjempe mange gode spill før år 2000, men gud så mange ræv dårlige og nedbugga spill det var da også. Totalt sett er nok prosentdelen gode spill da like stor som den er nå, bare at i dag fungerer de fleste spill til en viss grad der de før år 2000 ofte var så bugga at man ikke kunne fullføre mer enn 50% av spillet. Det at alt var så jævla mye bedre før er så oppbrukt og utslitt at jeg er lei.

 

Vi har mange gode spill som har kommet etter år 2000 som er intuitive og nyskapende. Spillene er mindre bugga og vi får bedre og bedre spillmekanikker som gir bedre flyt i spillingen. Ja, det er veldig mange spill i dag som er et script helvete uten like, men også en god håndfull spill som lar deg gjøre det du vil og gir spillerne frihet.

 

Jeg må nesten bare kommentere utsagnet ditt om at vi egentlig ikke trenger nyere hardware fordi alle de gode spillene ble produsert før år 2000. I signaturen din har du hardware for godt over 30k så du har tydeligvis ikke lært av din egen lekse.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør er forsåvidt at spillerbasen til D3 faller som en stein, samtidig som både US og EU forumene renner over av klager og misfornøyde kunder. I begynnelsen beskyttet jeg spillet ganske mye, men etter å nå topp level og fortsatte inn i inferno så greier jeg virkelig ikke å se verdien i spillet. Seks dager siden jeg logget inn sist. Som BadCat skrev så ligger spillet mange klasser under D2, og en oppfølger burde virkelig ikke gjøre det.

Lenke til kommentar

fant en rare quiver med 15% attack speed, 120 dex, no int, 7%life, 9 max diceplin, og 8%crit. Noen som kan gi meg et pris anslag? Lignende quivers på ah selger for rundt 8+mil, men vet ikke om det er selgbart for den prisen siden jeg akkurat har starta inferno act 1.

Lenke til kommentar

Å du å du. Det var kjempe mange gode spill før år 2000, men gud så mange ræv dårlige og nedbugga spill det var da også. Totalt sett er nok prosentdelen gode spill da like stor som den er nå, bare at i dag fungerer de fleste spill til en viss grad der de før år 2000 ofte var så bugga at man ikke kunne fullføre mer enn 50% av spillet. Det at alt var så jævla mye bedre før er så oppbrukt og utslitt at jeg er lei.

 

Vi har mange gode spill som har kommet etter år 2000 som er intuitive og nyskapende. Spillene er mindre bugga og vi får bedre og bedre spillmekanikker som gir bedre flyt i spillingen. Ja, det er veldig mange spill i dag som er et script helvete uten like, men også en god håndfull spill som lar deg gjøre det du vil og gir spillerne frihet.

 

Jeg må nesten bare kommentere utsagnet ditt om at vi egentlig ikke trenger nyere hardware fordi alle de gode spillene ble produsert før år 2000. I signaturen din har du hardware for godt over 30k så du har tydeligvis ikke lært av din egen lekse.

 

Det finnes en del gode spill av nyere dato, men med noen få unntak er spillbarheten scriptet ihjel. Jeg vil spille, ikke bli overlesset av scriptede hendelser og endeløse cut scenes for da setter jeg heller igang en 2-3 timer lang film på Blu-ray spilleren. Overgangen til 3D har også vært negativ for en rekke sjangere.

 

Jeg har vært igjennom 6-7000 spilltitler Ca 3000 spill på PC og Amiga og 4000 spill på Arcade og diverse konsoller. (Ferre dersom man ser bort ifra de spillene som eksisterer på flere platformer. Noen spill har derimot så store forskjeller mellom platformene, feks turrican på Amiga vs NES/Snes) at de er å regne som selvstendige spill. gode som dårlige mellom 1985 og 2012 og føler at jeg har et serdeles bredt og stødig grunnlag for å uttale meg. Andre har selvsagt rett til sin egen mening. Helt greit at ikke alle er enige med meg så lenge jeg får ha min mening. Jeg liker ikke det samme som alle andre og alle andre liker ikke det samme som meg. Dersom folk faktisk liker spill der man er egrenset av scripting og blir avbrutt annenhvert menytt av scriptede sekvenser og cut scene, så versågod. Jeg kan heller ikke noe for at jeg liker bedre å spille Street Fighter II Arcade og diverse utgaver av dette (Champion Edition - Super Street Fighter II Turbo) enn SF IV om så noe av skyden er at første gangen jeg så arcade-versjonen av SFII i 1991 er et serdeles minneverdig øyeblikk Nesten like minneverdig som da jeg så Crystal Castles for første gang i 1983 og Gauntlet/II i 85/86. Når SFII var såppas perfekt med tanke på gameplay og animasjoner 20 år tilbake i tid er det rett og slett sjanseløs å gjøre det på nytt i 3D. Omtrent like sjanseløst som da HoMM IV kom i 3D på starten av 2000-tallet. Hva er det med trenden om å gjøre ting på nytt i dårligere utførelse i håp om profitt? Jeg skjønner at utfallet av spillutvikling og hva som slår an er en smule tilfeldig, men i en del tilfeller burde det vært inneforstått på forhånd at det var et steg i feil retning.

 

Med unntak av grafikkortet har jeg maskinvaren på grunn av produktivitets applikasjoner og interesse for maskinvare. Dersom jeg ikke hadde lært leksen hadde jeg hatt 3-4 oppsettt med LGA 1155 og 2011 i tillegg. Med unntak av ønske om en 512 GB SSD har jeg et såppas bra og stillegående oppsett at det kommer til å holde flere år frem i tid selv om det er tre år siden jeg kjøpte hovedkortet. Jeg har fått verdi for pengene da maskinvaren har inndridd hver dag i mer enn 1000 dager. Kan ikke si det samme om mine tidligere PCer. Det er ikke mye penger om jeg deler kostnaden over 1000 dager. Det gir ufattelig mye for 50 kr/dag. Det koster mer for en halvliter øl eller en hamburger og den gleden varer i 10 minutter.

 

Enig med deg i mye, og at det er mange middelmådige spill fra store selskaper, men samtidig fins det drøssevis med mindre selskaper (ofte indies) som produserer gode spill.

 

Regner med at indie-utviklere om noen år vil dominere over markedet for dedikerte spillere og entusiaster mens casual-spillere vil fortsette å spille AAA-utgivelser fra de store aktørene. AAA-utgivelser er stort sett overhypet middelmådig møkk der man har fått serdeles lite ut av enorme midler og utviklerteam på 2-300 mann.

 

En av de mest minneverdige spillopplevelsene er laget i løpet av 9 måneder 20 år tilbake av én mann der han har laeget grafikken, programert spillet, skrevet historien og designet brettene. Eneste hjelp han har fått er av en kompis somlagde soundtrack til spillet og et spillhus som var villige til å gi ut spillet. Sammenlignet med dette er det ikke imponerende hva 2-300 utviklere får til i løpet av 5 år med hundrevis av millioner kroner. En rekke klassikere er laget i frididen på gutterom eller i kjellere av 1-5 mann omtrent uten finansielle midler og tanke på profitt. Profitt var en bonus og fokuset var på å produsere best mulig spilll. Både Another World og Switchblade er laget av én mann på 3/4 år og det er en imponerende bragd.

 

Amiga-spill produsert etter 1991 har pga profittjag ikke samme kvalitet som spill produsert tidligere og det samme gjelder PC-spill produsert etter 2000.

 

Det er tydelig at Diablo III er laget for profitt og som fyll mellom WoW og "Titan", ikke for å lage et godt Diablo-spill som lever opp til Diablo II. Det hadde ikke vært noe problem å produsere et Diablo III som både levde opp til og overgikk nr 2. Det er faktisk så enkelt som å lage en teknisk oppuset versjon av forgjengern for så og eksperementere med nyskaping i spillbarheten. Når spillbarheten er finpusset bruker man resterende tid på å skape innhold. Ekspansjoner er en uting da de burde avstå fra å lage spillet dersom de ikke hadde til hensikt at spillet skulle være så godt som mulig ut av boksen. Rett og slett å ødelegge spillet for å tjene mer penger. I Diablo III har de bommet med utviklingen fra førse dag.

 

En verdig oppfølger hadde gitt så mye nostalgi at folk hadde fått frysninger av å spille. Samtidig hadde spillet vært så nyskapende og evolusjonerende i sjangeren at folk ikke hadde trodd sine egne øyne.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

fant en rare quiver med 15% attack speed, 120 dex, no int, 7%life, 9 max diceplin, og 8%crit. Noen som kan gi meg et pris anslag? Lignende quivers på ah selger for rundt 8+mil, men vet ikke om det er selgbart for den prisen siden jeg akkurat har starta inferno act 1.

 

Feil tråd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...