Skurupu Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Blizzard selv skal selge gull i Diablo 3.... Har ikke sett noe til dette? Hvor har du det fra? Trodde eneste måten å kjøpe gull for RM var via RMAH som er samlet og lagt ut for salg fra andre spillere. Beklager, jeg tok feil. Men du kan kjøpe gull for penger av andre spillere, så det blir nøyaktig det samme. Lenke til kommentar
magnifier Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Du kan dræbe slemminger i Diablo 3 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Beklager, jeg tok feil. Men du kan kjøpe gull for penger av andre spillere, så det blir nøyaktig det samme. Det er heller motsatt av "nøyaktig det samme" - når det ikkje er Blizzard sjølv som sel gull, så kjem alt gullet som til ein kvar tid er i omløp naturleg inn i økonomien. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Det forstår jeg, men det er ikke poenget. Folk med mye penger, eller som er villig til å bruke mye penger, vil få en unaturlig fordel i spillet. Spillere som kun bruker gull vil aldri kunne hevde seg i toppen. Alle starter med null gull, men ikke alle starter med null penger. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Litt mer fra Jay Wilson på D3 "single player": Gameplanet: At what point did you decide that Diablo III would be only playable online? Wilson: [...] even planes now have internet connections, so the old argument of ‘I want to be able to play on the plane’, well, the plane has internet now too. [...] We felt like there was enough pervasive online technology that the best possible experience we can give players was to offer them persistent characters that can play multiplayer at any time, that we can store forever, that don’t get deleted, which is something we had to do for the previous system because of storage concerns. And also just the enhanced security we can offer in a game that’s only online. A big problem with Diablo II was security, and security is a lot better when we don’t have to ship all the server infrastructure out with the game. Gameplanet: Did you toy with the idea of allowing offline play, but locking the player out and requiring them to start again for online play? Wilson: That was the Diablo II way, and what drove us to this was how bad of an experience we thought that was. It was so common in Diablo II for people to start up a game, finish it, get to normal difficulty and want to play with their friends online, then realise that they can’t actually do that without starting over. We did have the offline Battle.Net experience, but if your friends are on Battle.Net, which is where most people were, you didn’t really get to actually play with them, so that was one of the things that drove us to that decision. Egentlig kan jeg ikke si annet enn at jeg er fullstendig enig. Internett er over alt. Og argumentene de har for å gjøre D3 til et online only spill er så utrolig mye bedre enn det evige "ja, men hva hvis jeg er et sted uten nett?". Greit, sikkert noen sjeler som blir skuffet over at man ikke får brukt mods, men personlig har jeg aldri hatt noen stor glede av de (syns de suger, rett og slett). Klarer blizz å ha såpass kontroll over koden og b.net at vi slipper spambots så synes jeg på alle måter det er verdt å ofre offline play. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Poenget med ingen off-line gaming er åpenbar: Blizzard vil ha spenn. Penget med RMAH er åpenbar: Blizzard vil ha spenn. De er verdens mest verdifulle spillselskap, men mye vil ha mer. Jeg liker ikke hvordan de rævkjører kundene sine. Endret 4. august 2011 av Skurupu Lenke til kommentar
Feh Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Poenget med ingen off-line gaming er åpenbar: Blizzard vil ha spenn. Fordi de vil prøve å forhindre piratkopiering? Vennligst utdyp for jeg ser ingen annen måte de kan generere større inntekter ved å ikke la folk spille offline. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Ja, det var piratkopiering jeg tenkte på. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Ja, det var piratkopiering jeg tenkte på. Mener du virkelig å si her at Blizzard er griske fordi de har funnet en måte å hindre piratkopiering på? You are mad... 1 Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Poenget med ingen off-line gaming er åpenbar: Blizzard vil ha spenn. Penget med RMAH er åpenbar: Blizzard vil ha spenn. De er verdens mest verdifulle spillselskap, men mye vil ha mer. Jeg liker ikke hvordan de rævkjører kundene sine. En annen god grunn til at man er tvunget til å være koblet til internett når man spiller singleplayer er at Blizzard har mye bedre kontroll over kopiering(Duping) av items og andre forsøk på å hacke spillet og dets økonomi. Dette var ett sinnsykt problem i D2, mange vil nok si at det var spillets undergang online. Når sant skal være sagt så er jeg ingen umiddelbar fan av RMAH, men tiden vil vise hvordan det utarter seg. Priser vil nok være astronomiske og mildt sagt sinnsyke i forhold til tingenes verdi i starten, men dette vil jevne seg ut i løpet av noen måneder. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Ja, det var piratkopiering jeg tenkte på. Mener du virkelig å si her at Blizzard er griske fordi de har funnet en måte å hindre piratkopiering på? You are mad... Det har jeg da aldri sagt. Ei heller mener jeg det. Men jeg synes dette er feil måte å bekjempe piratkopiering. Griskheten ligger i RMAH. Endret 4. august 2011 av Skurupu Lenke til kommentar
s_o_s Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 1. Poenget med ingen off-line gaming er åpenbar: Blizzard vil ha spenn. 2. Penget med RMAH er åpenbar: Blizzard vil ha spenn. De er verdens mest verdifulle spillselskap, men mye vil ha mer. Jeg liker ikke hvordan de rævkjører kundene sine. 1. Uff ja, de vil at de skal kjøpe spillet du lager, ikke piratkopierer det... J###er! 2. Ingen som tvinger noen til å bruke RMAH. Liker du det ikke, bruker du det ikke. End of story. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 1. Poenget med ingen off-line gaming er åpenbar: Blizzard vil ha spenn. 2. Penget med RMAH er åpenbar: Blizzard vil ha spenn. De er verdens mest verdifulle spillselskap, men mye vil ha mer. Jeg liker ikke hvordan de rævkjører kundene sine. 1. Uff ja, de vil at de skal kjøpe spillet du lager, ikke piratkopierer det... J###er! 2. Ingen som tvinger noen til å bruke RMAH. Liker du det ikke, bruker du det ikke. End of story. Hadde du tatt deg tid til å lese postene mine, hadde du skjønt at posten din er unødvendig. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Det forstår jeg, men det er ikke poenget. Folk med mye penger, eller som er villig til å bruke mye penger, vil få en unaturlig fordel i spillet. Spillere som kun bruker gull vil aldri kunne hevde seg i toppen. Alle starter med null gull, men ikke alle starter med null penger. Men alle starter med null items. Alle har mulighet til å trade, og alle kan trade på RMAH selv uten å sette inn noen penger der. Ser fortsatt ikke hvorfor det bryr deg sånn at folk kan kjøpe ting. Det vil alltid og kommer nok alltid (i hvertfall veldig lenge) til å være folk som kjøper items for ekte penger. Det er ikke til å unngå. Så du sitter her å sier at Blizzard er idioter fordi de nå får en fortjeneste av denne handelen som gjør at de kan gi bedre støtte til D3? Flere patcher, mer innhold, mer stabile servere etc? Hvis du er så konkuranse menneske som du sier, er vel ikke spill der man kan kjøpe seg fram i spillet noe for deg. Om det så er fra en ulovlig tredje parts side eller en del av spillet. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Ulovlig tredjepart-sider er ikke til å unngå, det skjønner jeg. Men problemet vil mangedobbles nå som det er blitt en lovlig del av spillet. Jeg liker ikke RMAH i utgangspunktet, men det at blizzard skal ha en bit av auksjonene ser jeg på som råttent gjort, og den egentlige grunnen til at det i det hele tatt ble innført. Items for penger er noe bittesmå indie-spill bruker, ikke et respektabelt selskap. Endret 4. august 2011 av Skurupu Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) "Om du ikke liker det trenger du ikke bruke det" Dette syns jeg i grunn er et ganske dårlig argument med mindre planen din er å bare spille med ei lita gruppe folk du kjenner eller bare for degselv. Det er kjedelig å spille med eller mot andre som plutselig blir bedre enn deg bare fordi de har kastet mere penger på spillet. Spesielt når blizzard selv legger opp til at eneste måten å bli bedre på er å skaffe bedre gear. Folk som tror man kan skaffe alt man vil ha ved å selge items selv og dermed ikke kasta penger på spillet lurer også seg selv, er rimelig sikker på at dette ikke blir tilfelle. I bunn og grunn er dette noe jeg er imot av prinsipp. Hva om man også kunne kjøpt items i world of warcraft? Jeg ser ærlig talt ikke forskjellen. Blizzard tar babyskritt mot å tjene mer og mer på microtransactions. Jeg er villig til å vedde 1000 spenn på at i blizzards neste mmo, Titan, kommer microtransactions til det punktet at man nesten ikke kan spille det engang uten å kjøpe og selge ting for ordentlige penger konstant. Noen som er villig til å ta veddemålet? Jeg kødder ikke. For min del kommer jeg ikke til å kjøpe diablo 3. Ikke fordi jeg ikke tror jeg hadde kost meg, men fordi dette er en prinsippsak. Og sist men ikke minst, det er ikke som om blizzard ikke hadde klart å forhindre mesteparten av den illegale tradingen i diablo 3 om de hadde prøvd. Eneste grunnen til at dette ble så ille i diblo 2 var fordi blizzard sluttet å bry seg. Endret 5. august 2011 av Molecular Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Takk! 100% enig med alt du sier. Jeg trudde jeg var alene her. Jeg hadde regnet med boikott-tilstander da jeg først hørte nyheten, men det ser ikke ut til at majoriteten ser på dette som et problem. Er det fordi dere synes at RMAH er en god idè, eller er det fordi dere egentlig ikke bryr dere noe særlig fra eller til? Det siste alternativet har jeg i hvert fall enn viss forståelse for. - Apathy kills, Hank. - I dont care. Endret 5. august 2011 av Skurupu Lenke til kommentar
Wataboy Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Du kan dræbe slemminger i Diablo 3 <3 Om du blir så plaget Skurupu er det jo bare å droppe å bruke AH eller spillet generelt sett. Jeg personlig skal nok spille D3, og som det var for meg i D2 blir det for singelplayer biten. Så AH opplegget vil ikke plage meg så mye egentlig. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Ja, det kan nok hende jeg dropper å spille det. Men det er ikke bare bare for meg. Diablo 2 er mitt favoritt PC-spill, og jeg har sett frem til D3 i mange år nå. Jeg ser ên måte å løse problemet på, mens Blizzard fortsatt beholder pengepressen sin: Hardcore-karakterer kan ikke bruke RMAH, men jeg liker ikke risikoen i slik spilling. Det som kunne blitt gjort er å la vanlige non-hardcore-karaktere velge når de starter om de vil kunne bruke RMAH eller ikke. På samme måte som man krysser av for Ladder eller ikke når man starter en karakter i D2. Folk som velger RMAH får bare spille sammen med andre som valgte RMAH, og de som ikke velger RMAH, kan bare spille sammen med andre some ikke valgte RMAH. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg syntes idéen til blizzard var god ang. AH. Skal nok ikke kjøpe noe særlig for pengene mine så vidt jeg vet nå, men skal ikke se bort ifra at jeg selger diverse items for ekte penger Time will tell. Forhåpentligvis vil spambotene forsvinne med dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå