Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva i helvette? Er da ikke opp til myndighetene å kontrollere hvordan folk spiller spill, er jo åpenbart de som selger MMO som må passe på at det skjer på rettferdig grunn.

Ikke helt ening der, det er også de som spilelr spillene sin oppgave å si ifra om aktiviteter som ikke er i henhold til retningslinjene.

Eller? Denne loven vil forhåpentlig vis være starten på noe mye bedre over lengre tid med mindre andre ting kommer i spill, å spesielt her i vesten hvor det kan erh, vil bli brukt som argumentasjon for at ting som DLD er kjempebra! ugh oki kanskje ikke helt bra allikevel da :p

Lenke til kommentar

Botterne senker kvaliteten på tjenesten man kjøper av spillselskapet. I mine øyne har myndighetene noe med det å gjøre. Det burde være forbudt.

Burde det være forbudt med roboter som gjør manuelt arbeid i resten av samfunnet også?

AtW

Ved å trykke ned shift trenger man ikke å dra musa helt ned til hotbaren, der monstrene er, for å fyre av skuddene. Ergo man minsker ,om ikke fjerner, risikoen for å dra skilsa sine ut.

Det er jo greit nok, men 1. Det hindrer ikke at man må trykke nede ved ikonene til tider 2. Man holder jo ikke knappen inne hele tiden.

AtW

Lenke til kommentar

Botterne senker kvaliteten på tjenesten man kjøper av spillselskapet. I mine øyne har myndighetene noe med det å gjøre. Det burde være forbudt.

Burde det være forbudt med roboter som gjør manuelt arbeid i resten av samfunnet også?

Nei, selvsagt ikke. Skjønner ikke hvor du vil.

Lenke til kommentar

Hva i helvette? Er da ikke opp til myndighetene å kontrollere hvordan folk spiller spill, er jo åpenbart de som selger MMO som må passe på at det skjer på rettferdig grunn.

Ikke helt ening der, det er også de som spilelr spillene sin oppgave å si ifra om aktiviteter som ikke er i henhold til retningslinjene.

Hvordan skal en spiller kunne rapportere om ulovligheter som skjer i private games? Og nei, det er ikke vårt ansvar å rapportere. Slike funksjoner er lagt til for å hjelpe utviklere/moderatorer å ta juksere, ikke fordi du er pålagt oppgaven.

AtW

Dårlig sammenligning. Du kan ikke sette din egen robot inn i et annet firmas lokale for å tjene på deres produkt.

Det står også ettertrykkelig klart i lisensen DU har godkjent at botting, hacking o.l. ikke er lov.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Nei, selvsagt ikke. Skjønner ikke hvor du vil.

Hva er det prinsipielle problemet med å ha roboter som gjør kjedlig arbeid i en virituell verden. Og hvofro er dette ikke ett prinsipielt problem i den virkelige verden?

AtW

Lenke til kommentar

Botterne genererer ingenting, men snylter på en annens produkt. Og gjør dette produktet mindre attraktivt i prosessen.

I den virkelige verden synes jeg bedrifter har rett til å sparke sine ansatte for å investere i roboter, hvis de vil det.

Jeg har faktisk selv blitt sparket, fordi bedriften skulle instalere roboter som gjorde jobben min.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Hei Monks! Har jeg plukket opp noe bra? Hva kan jeg forvente å få for denne? fkGiG.png

Fikk akkurat solgt dette sverdet for 25€. Fornøyd med å få litt kjøpekraft i RMAH også!

Flotte stats, men for lite dps til å være ordentlig bra :)

Lenke til kommentar

Hvordan skal en spiller kunne rapportere om ulovligheter som skjer i private games? Og nei, det er ikke vårt ansvar å rapportere. Slike funksjoner er lagt til for å hjelpe utviklere/moderatorer å ta juksere, ikke fordi du er pålagt oppgaven.

For å sette det veldig på spissen.

Vis du ser et drap igjennom et vindu på en leilighet du passerer, ville du ringt 112? du har ingen plikt eller lov som sier du må det, 112 er også bare da et hjelpemiddel i denne sammenhengen som politiet har gitt folket :p

I dagens samfunn så er det mye mentalitet som er:

"Om noen andre gjør det, ja da har jeg også lov!"

"Om jeg har kjøpt dette så kan jeg bruke det akkurat slik jeg vil!"

"Om jeg vil så kan jeg, om noen har noe imot er det ikke mitt problem, vil jeg skal jeg."

DU har rett i at det ikke er en plikt, men om noen bryr seg, å hopper innom et private public game og plutselig ser en character bli strippet for gear, du ser alten som gjør det, personlig hadde jeg da brukt midlene gitt, til å rapportere dette. Akkurat som jeg rapporterer ting i BF3 om noe rett og slett virker litt for godt til å være sant, det er ikke min plikt, men jeg liker fair play, å hadde det vært opp til meg synes jeg at de som velger å ignorere ting, som for eksempel å rapportere, delvis å hel vis har like mye skyld som de som holder på.

PS: Hva folk gjør i single players er opp til dem, men i online spill hvor slike aktiviteter har en direkte eller indirekte virkning på meg, eller mine venner, da er det fy fy i min moral å ikke informere de som har makt til å si nei, eller evt straffe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å sette det veldig på spissen.

Vis du ser et drap igjennom et vindu på en leilighet du passerer, ville du ringt 112? du har ingen plikt eller lov som sier du må det, 112 er også bare da et hjelpemiddel i denne sammenhengen som politiet har gitt folket :p

Det er ikke riktig, det er antakelig lovbrudd å ikke ring en nødetat.

AtW

Botterne genererer ingenting, men snylter på en annens produkt. Og gjør dette produktet mindre attraktivt i prosessen.

I den virkelige verden synes jeg bedrifter har rett til å sparke sine ansatte for å investere i roboter, hvis de vil det.

Jeg har faktisk selv blitt sparket, fordi bedriften skulle instalere roboter som gjorde jobben min.

Snylter på hvem sitt produkt? Hva med folk som får tak i ting uten botter, generer de noe? Jeg skulle gjerne hatt litt mer utdypning rundt det du tenker her. Ikke nødvendigvis fordi jeg vil ha rett, men fordi jeg synes det er en interessant diskusjon. Jeg har litt vanskelig for å se det prinsipielle som gjør visse typer maskinell hjelp som ønsket ulovlig, og andre som helt greit.

AtW

Lenke til kommentar

Korea har ikke RMAH pr. i dag, så de mister ingenting. Det bare slår fast at de ikke kommer til å få RMAH.

Så vidt jeg kan se rammer dette også handel med digitale gjenstander med begrenset tilgjengelighet, for eksempel koder til League of Legends-skins.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg nevnte et drap, er fordi det er ingen måte du vet det er nettopp det med mindre du titter etter, å kan stadfeste selv, dog derfor jeg sa du passerer et vindu :)

Akkurat samme måte som med en bot, du er ikke 100% sikker på om det er en bot, eller en spiller, med mindre du titter etter ;)

Men for å heller vende litt om, hvorfor må vi arguementere for at å cheate i et spill er en dårlig ting? hvilke positive argumenter har du for eksempel, ATW, som tilsier at det å botte, eller for eksempel bruke aimbot er OK når de som lager spillet helt klart sier at det ikke er lov, samt at alle vet det ødelegger opplevelsen for alle andre, krasjer økonomien og i ekstreme tilfeller driver bedrifter konkurs?

Bedrift konkurs pga cheating wave og ekstrem havoc av folk som hadde en "gi f mentalitet* er RTW, eller Real Time Worlds, som lagde spillet APB.

Endret av Kezha
Lenke til kommentar

Men for å heller vende litt om, hvorfor må vi arguementere for at å cheate i et spill er en dårlig ting? hvilke positive argumenter har du for eksempel, ATW, som tilsier at det å botte, eller for eksempel bruke aimbot er OK når de som lager spillet helt klart sier at det ikke er lov, samt at alle vet det ødelegger opplevelsen for alle andre, krasjer økonomien og i ekstreme tilfeller driver bedrifter konkurs?

Bedrift konkurs pga cheating wave og ekstrem havoc av folk som hadde en "gi f mentalitet* er RTW, eller Real Time Worlds, som lagde spillet APB.

Er det cheating å botte? Jeg synes ikke det er så klart, aimbot er noe annet enn en bot som gjør kjedlige oppgaer for deg. Men la oss sammenlikne med cheating da. Det er jo ikke ulovlig å spille sjakk med en venn å få assistanse fra en en sjakkcomputer. Det er juks i spillet, men man får ikke noen fengselsstraff. Ei heller er sjakkdatamaskiner forbudt.

AtW

Lenke til kommentar

Er det cheating å botte? Jeg synes ikke det er så klart, aimbot er noe annet enn en bot som gjør kjedlige oppgaer for deg. Men la oss sammenlikne med cheating da. Det er jo ikke ulovlig å spille sjakk med en venn å få assistanse fra en en sjakkcomputer. Det er juks i spillet, men man får ikke noen fengselsstraff. Ei heller er sjakkdatamaskiner forbudt.

AtW

Doping er forbudt. Av samme grunn som bots skal forbys.

Lenke til kommentar

Bildet lyger nok riktig litt då eg fant en meget god ring som solgte for 4 mill åleine.

Tar meg alltid tid til å sjekke lignande stats (sett min verdier under det du har), for så å legge det under dette igjen. Itemet må skille seg ut, ellers vil det berre ta opp en ah slot i 36 timer. Har latt være å legge ut gode items pga at det ikkje selger. OH til wiz/WD bl.a. pga sorteringa er drit.

En anna ting er en må salvage lvl60 items du ikkje skal legge på ha. Eg solgte alt dette vanligvis til vendor for 300-1600g, men salvager du selger essence for 2100ish, og tears for 8-900. Har nok tjent 7-800k berre der. Eller tjent og tjent..trekk fra det eg hadde fått fra vendor, men uansett 400k meir.

Edit: når det er sagt er eg absolutt ikkje noko rutinert ah rytter. Husker at Skurupu var ekstrem på WoW, så tipper han har fått satt seg opp shop i D3 også. ;)

Selger du salvaged greiene til vendor eller ah?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...