Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hvor i all verden har du hørt det angående 10 chars per acc? Det skal være mange fler chars per acc i D3 enn det var i D2. Noe tall har da aldri vært nevnt? Bortsett fra at det kunne være så mange at man hadde pages for å bla gjennom. D2 hadde jo 8 chars, så 10 høres latterlig lite ut i forhold til den hypinga som har vært rundt temaet.

 

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/blizzard-on-the-ten-character-per-account-limit

 

10 chars per account. Men mulig at det økes seinere.

Det har gått meg hus forbi ja :confused:

You, sir, are excused.

 

Jeg vil tro (og håper) at tallet utvides betraktelig. Selv om vi nå ikke "trenger" et like høyt antall chars pga det nye systemet med gear og skills så er det fremdeles mange som sikkert kommer til å gå over den grensa. Med tanke på at man ikke kan ha et uendelig antall accounts heller så synes jeg dette var litt dumt :/ Skulle ønske jeg kunne ha flere accs :(

 

Hvis at man ikke har fått med seg en liten bit info i disse tider med så mye nytt hver dag krever en unnskyldning, så er det Feh som skal ha den, ikke meg. =)

 

Men syntes ikke 10 chars per account er så galt. Hvis vi får en god shared stash som ikke blir full innen du har kommet deg til hell mode vil du i teorien kunne ha 2 chars per klasse. I hvertfall fram til expansions kommer. Du kan også for eksempel sende alle items fra en character du har over til shared stash (igjen hvis vi går ut ifra at den er stor nok) og deretter starte en ny char av samme klasse.

 

Kan ikke se for meg at det begrenser de som like alts så alt for mye. Med mindre man liker å ha 9 alts ved siden av 1 hovedkarakter.

 

 

 

Sant at det var konkuranse tidligere, men det var botter mellomg botter, eller duping mellom duping. De som drev med dette konkurerte om å ha mest gunstig pris basert på hva konkurentene hadde, samtidig som de tjente godt med penger.

 

Poenget er ikke at det er konkuranse nå mens det ikke var det før. Poenget er at det er enda mer konkuranse, samt at det kan bli vanskeligere å bruke bots enn tidligere. Altså økt kostnader i motsetning til før samt høyre konkuranse som foregår i et overvåket og kontrolert miljø. Hadde jeg vært en item farmer vill jeg ikke blitt glad over disse nyhetene.

 

 

Dessuten så handler ikke dette om å selge seg for minste lønn. Det handler om at farmere må betale folk for minste lønn som gjør det vanskeligere å tjene penger mot dem som kun er interesert i selve trading delen, og ikke at de vil tjene store penger. Tror nok ikke så alt for mange har høye håp om å slutte med jobben sin for å tjene inn månedslønnen på å spille D3. Derfor kan man godta å selge items for lavere pris enn det farmer kan tilby med menneskekraft for å tjene penger.

 

Spesielt siden etter det jeg har forstått må du velge ved salget om du vil cashe ut pengene (kan ikke settes tilbake igjen fra tredjeparts konti (som har kontrakt med Blizzard ang RMT AH)) eller om du vil sette de til battle.net kontoen for videre trading. Du kan så vidt jeg har kjønt ikke stocke opp masse penger på battle.net kontoen for deretter å cashe ut.

 

Det har ingenting å si, det er ikke noe spesielt med et bot v bot-marked som gjør det bedre for å tjene penger enn human v human. Om du selger items med en viss prosent fortjeneste per omsetning, så er det irrelevant om du skaper omsetningen med bots eller ikke. Økte kostnader gjenspieler seg i økte priser til kunden, ikke minsket inntekt.

 

Større konskurranse blir det nok, nettopp fordi det blir ett større farmningmiljø. Som enkeltaktør er ikke det så fint, men markedet som helthet vokser.

 

Virkelig? Det tror ikke ejg skjer i særlig stor grad, folk vil selge ting så dyrt de kan, farmere vil stå for de store volumene, og sette markedsprisen.

 

AtW

 

Problemstillingen her er at det ikke nødvendigvis blir et human v human miljø. Hvorfor ser du på RMAH som et sted der folk kun er ute etter å tjene penger? Hva godt er det at du selger et item for ekte penger som du må cashe ut med en gang hvis det etterlater deg med ingenting du kan fortsette å trade med? Jeg ser for meg at denne løsningen åpnet spillet mer opp for de som har mindre tid og er villig til å bruke penger på items og/eller gjør at de som hater farming kan kjøpe items.

 

Mulig jeg ser på RMAH fra en helt feil vinkel, men veldig mange spår at kun de beste, eller i hvertfall høyre kvalitets item har større sjangse for å havne på RMAH. Hvordan kan en person som ikke er ute etter penge bruke RMAH? Jo han bruker ukentlig free listingene for å tjene inn litt cash på battle.net kontoen til å begynne med. Deretter kan man begynne å kjøpe og selge items mer fritt, sånn at du øker balansen på battle.net kontoen. Du har ikke betalt en eneste krone fra din vanlige bank konto, samtidig som du ikke tjener penger til din vanlige konto. Muligheten er der, men da vil du selge items, cashe ut og sitte igjen med mindre å trade for.

 

 

Ser du hvor jeg vil hen med dette? For mange blir nok ikke RMAH et sted de tjener penger, ei konkurerer med farmere. Hvis implementert riktig (noe vi imo ikke har nok info til å konkludere om det er eller ikke), vil RMAH fungere som vanlig AH. Det åpner spillet for de med mindre tid tilgjengelig, samtidig som prisene kan holdes på et nivå som farmere ikke kan konkurere med. Eneste unntaket her som jeg kan se for meg er helt perfekte items som sikkert får en veldig dyr pris. Men hva så om det blir så dyr, hvis du sakte men sikkert kan trade deg opp til den summen ved å selge gold/gems/lavere kvalitets items?

 

 

D3 beveger seg nødvendigvis ikke fra bot v bot marked kontrollert av farmere til human v human marked kontrollert av farmere. Det er spillerne selv som setter prisen, og med unntak av noen få grådige sjeler kan jeg se for meg at prisene kan stabilisere seg på et nivå der det blir vanskelig for farmere som må betale for manuell arbeidskraft og konkurere.

 

 

Håper du ser hvor jeg vil med dette, og hvorfor jeg ikke er så redd for RMAH. Hvis prisene blir styrt av farmere som tidligere, vil i hvertfall Blizzard nå tjene på det (sånn at vi ser bedre støtte til D3), og folk vil kjøpe items av farmere slik de gjorde i D2 bare i kontrollert miljø. Lesser of two evils for å si det slik. Og jeg vet helt klart hvilken av de jeg foretrekker.

 

Ellers kan det ende opp som et identisk AH som med in-game currency, bare at det samtidig åpner opp spillet for folk med mindre tid, samtidig som det i stor grad motkjemper farmere fordi fortjenesten er mindre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såg no den 25 minutters filmen frå annonseringa i 2008, mykje som har skjedd sidan den gongen! Etter å ha sett cinematicen også kan eg trygt seie at eg framleis gledar meg veldig til D3, til tross for litt skepsis til AH og ingen skillpoints :)

 

Nokon som skal fylgje med på pressekonferansen i kveld? Beta-dato er ikkje usannsynleg! Tenker eg fyrer opp D1 no som litt oppvarming

Lenke til kommentar

Om jeg skulle solgt noe på marketplace, jeg ikke en sjelden item, så hadde jeg sett hva itemen ble soglt for på andre auksjoner (en pris som er styrt av kinesiske farmere sin effektivitet), og hadde solgt den for omtrent den prisen. Hvorfor gidde å selge noe for 500 om jeg kan få 1000 for det? Jeg tror de aller felste tenker sånn, uansett hvor casual de er. Ville du gjort det annerledes?

 

AtW

Lenke til kommentar

Om jeg skulle solgt noe på marketplace, jeg ikke en sjelden item, så hadde jeg sett hva itemen ble soglt for på andre auksjoner (en pris som er styrt av kinesiske farmere sin effektivitet), og hadde solgt den for omtrent den prisen. Hvorfor gidde å selge noe for 500 om jeg kan få 1000 for det? Jeg tror de aller felste tenker sånn, uansett hvor casual de er. Ville du gjort det annerledes?

 

AtW

 

Hvis jeg viste at ikke jeg kunne cashe ut pengene om de først er blitt satt inn på battle.net kontoen (sånn at jeg kan bruke pengene til å kjøpe nye items) så ville jeg gjort alt jeg kunne for å styre prisen til et nivå som gjorde at farmere ikke tjente penger på å cashe ut etter et salg. Og så lenge vi er mange nok som aldri casher ut, men som setter fortjenesten på battle.net kontoen så kan jeg se for meg at det er in-game currency AH'en som setter prisen, ikke omvendt.

Lenke til kommentar

Ingen beta-dato i dag heller, skuffa no.

 

Siste nytt direkte frå det eg trur var Mike Morhaime er at dei vil starte betaen i Q3 og dei prøver å gje ut spelet i 2011. Sjølve betaen er nesten ferdig laga.

 

Neste store mulighet for annonsering er vel gjerne gamescom 17-21. august.

Lenke til kommentar

Det begynner å nærme seg fra hva jeg skjønner.

Dem anbefaler folk ihvertfall å re-kjøre system check greia i forbindelse med beta søknad. Da de har oppdatert selve scanneren. Men det virker som det problemer med den.

Tipper som noen andre sa her at Beta blir go den 15.

Lenke til kommentar

Slik eg forstår det ut i frå FAQen på blizzard.com vil alle regionar få tilgang til betaen på same tid, men sjølve hardwaren vil i starten berre vere i nord-amerika, slik at vi her borte vil kunne oppleve lag. Men det er vel kanskje ikkje urealistisk at det då blir valt flest testarar over dammen.

Endret av LMH
Lenke til kommentar

Om jeg skulle solgt noe på marketplace, jeg ikke en sjelden item, så hadde jeg sett hva itemen ble soglt for på andre auksjoner (en pris som er styrt av kinesiske farmere sin effektivitet), og hadde solgt den for omtrent den prisen. Hvorfor gidde å selge noe for 500 om jeg kan få 1000 for det? Jeg tror de aller felste tenker sånn, uansett hvor casual de er. Ville du gjort det annerledes?

 

AtW

 

Vil du kjøpe noe for 500 spenn i in-game penger eller 1000 spenn i ekte penger? De to AHene er helt adskilte fra hverandre og bruker to helt forskjellige typer valuta. Om en ting koster en hundrelapp i ett AH betyr det ikke at den samme tingen automatisk koster det samme i det andre.

Lenke til kommentar

Om jeg skulle solgt noe på marketplace, jeg ikke en sjelden item, så hadde jeg sett hva itemen ble soglt for på andre auksjoner (en pris som er styrt av kinesiske farmere sin effektivitet), og hadde solgt den for omtrent den prisen. Hvorfor gidde å selge noe for 500 om jeg kan få 1000 for det? Jeg tror de aller felste tenker sånn, uansett hvor casual de er. Ville du gjort det annerledes?

 

AtW

 

Vil du kjøpe noe for 500 spenn i in-game penger eller 1000 spenn i ekte penger? De to AHene er helt adskilte fra hverandre og bruker to helt forskjellige typer valuta. Om en ting koster en hundrelapp i ett AH betyr det ikke at den samme tingen automatisk koster det samme i det andre.

 

Nei prisen blir jo selvfølgelig ikke 1:1. Det kommer garantert etter hvert å etablere seg en fast, sakt synkende pris på gull vs. $, f.eks 100 gold = $1. Og når noe da koster 250 gold i "vanlig" AH, vil det mest sansynlig koste rundt $2.50 i RM AH, men igjen, det er fortsatt ikke gitt at prisen blir den samme for items i begge AH.

Lenke til kommentar

Nei, men det har ikke så mye å si så lenge man kan kjøpe gull for kroner, for så å bruke de på gull-AH. For penger kan man bruke begge AHene, mens for gull bare den ene.

 

Goldsellers er noe dritt som har terrorisert alt av online-spill stort sett siden online-spill kom. Kanskje du støtter det, men de aller fleste, inkludert Blizzard, gjør det ikke. Men kinesiske spillere vil ikke ha tilgang til Europeiske servere uansett, så vi vil neppe se goldsellers. LotRP sperret for eksempel hele Asia ute og ble så godt som kvitt problemet med goldsellers omtrent over natten. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Blizzard selv skal selge gull i Diablo 3....

 

Med mindre det er noko eg ikkje har fått med meg i løpet av dei siste dagane, så er det ikkje Blizzard som skal selje gull - med RMAH tilrettelegg dei for at spelarane skal kunne kjøpe og selje gull seg i mellom. Det er ein viktig skilnad, som òg medfører at alt gullet som vert omsett kjem til å entre den virtuelle økonomien "organisk", og ikkje ved at Blizzard tryllar det fram.

Lenke til kommentar

Blizzard selv skal selge gull i Diablo 3....

 

Niks.

 

Q: Will gold be a sellable item? Because I think that the balances could become the currency exchange rate between gold to the dollar…

 

 

A: Gold is a tradable item, and I make the distinction because Blizzard doesn’t sell gold. We will not create any items or commodities. Players are able to sell gold.

 

Dette er jo også litt interessant:

 

 

Q: Will that be regulated then? X gold sells for…

 

A: Nope, it’s a player-driven market, so one of the things that we’re really focused on is making sure that we have as few inputs and incentives into the market as possible. We want it to be really a player-driven market and a player-driven service. So it’s one of the reasons we talk about having flat fees instead of a percentage. If we have a percentage, there would be an incentive for us to drive up the value of items to get bigger percentages. It’s one of the things we considered: let’s do a flat fee because we don’t need more of a perception that there’s an incentive there for us. We want it to be a very player-driven trading economy and that’s what the core of Diablo is, is a trading game.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...