Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, mulig jeg misforsto, trodde Hansoen svarte på min post.

 

Jeg var full når jeg skrev det så husker ikke hva jeg svarte på, men bunnlinja er denne: I både WoW og Diablo så er det mulig å "runde" spillet, altså drepe den siste bossen på det hardeste nivået. At folk klarer det viser at det er mulig, og klarer du det ikke er du rett og slett ikke god nok. Og klager man på det har man tapt i mine øyne. Klarer du ikke Inferno så er det som regel en grunn for det.

 

(jeg er en av de som sikkert aldri kommer til å klare Inferno).

 

Men det har vell ingen ting med det jeg sier å gjøre? Mulig jeg forklarer dårlig, men basicly det jeg vil fram til er at Blizzard har lagd spillet så irriterende som mulig, kun for at folk skal bli frustrert og løpe inn på RMAH. Hvorfor skal verdens største spillfirma (?) plutselig begynne å legge om sin strategi som de har fulgt i mange år (sitte å polere på spillet LENGE, helt til det er dønn ferdig). Er det tilfeldig at de plutselig begynner med det, nå som de faktisk kan tjene mer penger på å designe spillet "dårlig".

 

Dette minner meg veldig om disse Free2Play spillene hvor man kan spille gjennom hele spillet, men hvis man ikke betaler på veien så vil du være stuck enkelte steder i flere uker. Hvis disse hindringene ikke hadde vært der, hadde ikke firmaet tjent penger. Det er i og for seg greit med slike F2P spill. Men D3 er jo DYRT i tillegg til at det har slike elementer.

 

Hadde vi sett et veldig annet D3 hvis spillet bare hadde kostet penger å kjøpe og ikke hadde hatt RMAH? Rimelig sikkert...

 

Edit. Kan legge til denne filmen:

Hadde dette vært "intended game design" om de ikke hadde tjent penger via RMAH? Tviler

Endret av World Of Warcraft
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke det at bonusnivået er vanskelig som er problemet, bare hvorfor/hvordan det er vanskelig. Hadde de giddi, hadde de klart å lage en mechanic som hadde vært tilsvarende denne.

Samtidig kunne de gjort at den tilsvarende mechanicen ikke hadde virket som lag, hadde vært mer "sannsynlig" (hvis det er lov å snakke om sånt i spill) og gøy/morro/føltes mer rewarding.

 

Btw, hvordan får jeg tak i pengene når jeg selger på RMAH? Solgte en item for 1.25, men har ingenting i Blizzard balance og har ikke satt opp PayPal.

 

Øøø, står i RMAH at de sendte meg mail angående den itemen jeg solgte, men mailen er helt tom? 0,o

Endret av World Of Warcraft
Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt meg Diablo 3. Første spillet i Diablo-serien jeg prøver. Har vel kanskje bodd i en hule, vil dere kanskje tro. Har spilt det litt nå, level 6 - og det er utrolig artig!

 

Ikke veldig rart egentlig, siden Diablo 2 kom ut i 2000, og Diablo 1 i 1996.

Lenke til kommentar

Slik at folk tenker seg om 2 ganger før de går til angrep på mobs \ bosser. Dyrere om man dør, så da tenker man kanskje litt i samme vei som HC folka.. ;p bare at tapet ikke er like stort.. =D

 

Tenker seg om to ganger som i løper rundt?

 

AtW

huh?
Lenke til kommentar

Jeg mener inferno, ja. Liker at man ikke kan spille seg rett igjennom, men at man er nødt til å stoppe opp for å grinde.

Tja jeg føler at Inferno er billig vanskelige, de har bare skrudd opp dmg og hp tallene rett opp i taket og gjennom taket.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...