Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg fant ut nå at man rett og slett kan kjøpe gull direkte for penger.

 

Jeg kommer ikke til å spille et konkurransedrevet spill, hvor man regelrett kan kjøpe sin vei til toppen. Og dette kun på grunn av Blizzards bunnløse grådighet.

 

det stemmer. Dermed blir begge AH i realiteten styrt av ekte penger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fatter ikke tankegangen til enkelte her.

 

Det eneste som jeg ser som negativt med dette er at nå er slik trading mer tilgjengelig enn før, men i spill med trading så har det da siden tidenens morgen vært kjøp/salg av items og karakterer for ekte penger, dette er ikke noe nytt Blizzard har funnet på til Diablo 3.

 

Jeg har selv kjøpt og solgt haugevis med items og karakterer til Diablo 2, Asheron's Call, Ultima Online osv.. Klarer virkelig ikke se problemet folk har med dette. Er det sjalusi på at andre kan kjøpe seg det dere har jobbet for som er problemet? Sitter dere i hverdagen og er sjalu andre som kjøper ting dere har spinket og spart i mndsvis for å få råd til? Jobb isteden da og kjøp itemen for pengene dere har tjent i tiden dere vanligvis ville ha grindet om målet er å få itemen.

 

For meg er målet å finne itemen og jeg gir blanke i om noen andre har kjøpt en tilsvarende. Og om målet er å bli best i PvP så skiter man vel i om motparten har kjøpt itemene sine eller grindet i 2 år for å finne de. Det er jo ubetydelig for deg.

 

Og å foreslå at Diablo bør ta fokuset vekk fra items er ren og skjær blasfemi. :p

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan du klarer å komme til en slik konklusjon engang, jeg.

 

Det har jo vært slik alltid.

 

Hva er nytt? Vær så snill og forklar meg hva som er nytt i Diablo 3 nå i forhold til Diablo 2 om målet ditt er å bli best. Jeg kjøpte meg en lvl 99 amazon med 100% perfekte items til Diablo 2. Dermed ødela jeg hele spillet for deg?

 

I WoW så kjøpte jeg meg en Hunter med omtrent alt det beste. Ødela jeg WoW for deg da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er nytt? Vær så snill og forklar meg hva som er nytt i Diablo 3 nå i forhold til Diablo 2 om målet ditt er å bli best. Jeg kjøpte meg en lvl 99 amazon med 100% perfekte items til Diablo 2. Dermed ødela jeg hele spillet for deg?

 

I WoW så kjøpte jeg meg en Hunter med omtrent alt det beste. Ødela jeg WoW for deg da?

 

Ja.Juks ødelegger min spillopplevelse.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Ok, men da konkluderte vi med at det er ikke noe nytt da. Andre spillere har alltid ødelagt spillopplevelsen din, men du klager på det nå?

 

Og jeg bryter kanskje reglene til enkelte spillutviklere med å kjøpe/selge ting utenfor spillet, men hvordan det påvirker deg klarer jeg ikke se. Det var jo en annen spiller som eide den karakteren før jeg kjøpte den. Det er ikke som om jeg kjøpte den av Blizzard.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, jeg velger å klage på det nå, fordi blizzard nå sier at dette er greit.

 

Er det egentlig bedre at de bruker masse ressurser på å slåss mot det? Dersom de monopoliserer rammeverket rundt RMT selv, så luker de bort alle de mer eller mindre lyssky aktørene som springer opp dersom RMT ikke er lov per EULA-en.

 

Jeg er ikke særlig begeistret for RMT i noen form, men jeg ser logikken i dette.

Lenke til kommentar

Kjøp av gull i f.eks WoW har alltid vært ulovlig. P.g.a antallet subscribers, har Blizzard måttet sette inn store ressurser på dette problemet.

Bans i alle varianter blir delt ut daglig, og de får til en viss grad bukt med problemet.

 

Nå har Blizzard funnet ut at istedet for å bruke alle disse ressursene som helt sikkert koster de endel penger, så skal de selv være "kineserne" og selge gullet ingame.

 

Helt enig med Skurupu, synes dette er helt latterlig.

Lenke til kommentar

Hvis det finnes flere som deler vårt synspunkt, så er jo det iallefall noen som ikke kommer til å benytte seg av det. Jeg tror ikke jeg tar spillene mine seriøst nok til å ha lyst til å betale med en faktisk valuta for virtuelt dilldall. Egentlig tenker jeg at jeg kommer til å holde meg unna hele AH-greiene, enten det er RM eller gull - jeg klarer meg utmerket alene, selv om Diablo 3 er designet som et pseudo-MMO. :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg velger å klage på det nå, fordi blizzard nå sier at dette er greit. Noe som kommer til å mangedobble problemet.

 

Jeg er prinsipielt imot at man skal kunne kjøpe seg fordeller her i livet. Og i hvert fall når det gjelder spill.

 

Det er et prinsipp jeg forstår, og forsåvidt kan sympatisere med. Problemet er dog at alternativet, slik det er lagt opp er ikke at de beste vinner, men de som har mest tid til meningsløs grinding. Jeg mener hele den sentrale delen av problemet er denne fokusen på sjeldne items. Det er et spilldesignproblem. Burde ikke Blizzard tenke "Hmm, folk er villig til å betale for å slippe å spille deler av spilelt vårt, bør vi ikke tenke på om den delen bør omdesignes"?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Diablo 3 er et spill jeg faktisk hadde planlagt å ta ferie fra jobben for å spille ved launch. Nå veit jeg ikke om jeg kommer til å kjøpe det engang.

 

Dette er et design som blizzard kommer til å tjene uhorvelige mengder dollars på. Det er kynisk og ondt, og jeg kommer ikke til å støtte opp rundt det.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å spille et konkurransedrevet spill, hvor man regelrett kan kjøpe sin vei til toppen. Og dette kun på grunn av Blizzards bunnløse grådighet.

 

Som også er grunnen til at Blizzard dempar PvP-fokuset. Diabloserien har aldri vore spesielt konkurransedreven, og vil ikkje vere det no heller. Ja, eg veit at det har vore eit godt, men lite miljø for pvp i D2, men det har ikkje vore i fokus. Hadde håpt på eit skikkeleg ladder-system i D3, men det blir jo ikkje noko av no.

 

Det skulle vore ein slags tag på alle items ein kjøper for ekte pengar eller noko, så kunne vi puristar som ikkje vil bruke pengar peike på dei og le.

Lenke til kommentar

Dette er et design som blizzard kommer til å tjene uhorvelige mengder dollars på. Det er kynisk og ondt, og jeg kommer ikke til å støtte opp rundt det.

 

Det burde vel også nemnast at ingen veit noko om kor store summar det er snakk om. Del skal vere ei fast avgift, så den kan i prinsippet vere 1 øre uansett prisen på utstyret. No er dette ikkje eit tal eg har noko som helst trua på, men ein bør ikkje trekke alt for mange konklusjonar før ein har fakta på bordet. Men vegen er svært kort til pengepressa her...

Lenke til kommentar

Poenget er at hvis du ikke er rik, så er det null vits å i det hele tatt prøve å bli best, for det kommer du aldri til å bli.

Og når har gear alene gjort noen automatisk best? Og du skal vel ikke bare spill D3 kun for å bli best? Du skal vel ha det litt gøy?

 

Jeg er prinsipielt imot at man skal kunne kjøpe seg fordeller her i livet. Og i hvert fall når det gjelder spill.

Synes det er helt greit jeg at X kan kjøpe seg en ting han har prøvd å få tak i ukesvis eller en utstyr han ikke har tid til å skaffe for å henge med venner osv.

 

Diablo 3 er et spill jeg faktisk hadde planlagt å ta ferie fra jobben for å spille ved launch. Nå veit jeg ikke om jeg kommer til å kjøpe det engang.

 

Dette er et design som blizzard kommer til å tjene uhorvelige mengder dollars på. Det er kynisk og ondt, og jeg kommer ikke til å støtte opp rundt det.

 

Du kan umulig ha gledet deg spesielt til et spill om du lar noe så tullete som dette stoppe deg. Greit å ha prinsipper men her har du faktisk et valg i spillet..du blir ikke tvunget til hverken det ene eller det andre. Jeg personlig vil føle meg ekstra stolt når jeg vet at jeg har "jobbet" for alt utstyret. Men jeg hadde satt pris på en slik tjeneste i fks World of Warcraft den gangen jeg gjorde Scholomance 50 ganger for å få tak i Magister head item...det knakk meg nesten. Hadde idag kjøpt den biten uten å blunke en god stund før runde nr 50 for å si det slik.

 

Valg er altid bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...