Skurupu Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hva stopper en person fra å bruke tusenvis av kroner på items, for så å selge de for ingame currency? Dette blir for dumt... Lenke til kommentar
Feh Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) 1: Det MÅ jo finnes en måte å gi et item til en venn, så sider som D2jsp vil jo fortsatt være brukbare der du kan finne ting ingame, selge for FG og oppnå e-balance på den måten. 2: Hørte litt på en podcast (fra diii.net) ang. AH og RWM nå: -Ikke alle auctions koster penger, de trodde at småselgere ville få en del gratis, mens at storsellere måtte betale oftere/hver gang. -Blizzard tar også provisjon av salget ditt, men du slipper å betale noe (med unntak av selve auction gebyret) dersom itemet ditt ikke blir solgt. -RWM AH vil bruke et tredjeparts betalingssystem, men de spesifiserte ikke hvilket. @skurupu: Det er ikke gitt at prisene i de to AHene være avhengig av hverandre. Hvor mye 100 gold koster i $ kan være avgjørende for hvordan folk priser items. Men igjen så vil ikke dette ha noe særlig å si, siden økonomien er 100% brukerstyrt vil priser i begge AHs falle etter hvert som inflasjonen blir større. Grunnen til at det ikke er gitt at prisene vil være ca. like er jo nettop av den grunn at ikke alle har mulighet til å bruke RWM. Det kan fort skje at gold AH blir dyrere enn RWM AH. Si f.eks at 100 gold koster $5 og du vil legge ut et item i gold AH. Du vet at det finnes mange, ja MANGE, som ikke har visa/kredittkort e.l. eller ikke vil bruke det. Da kan du f.eks ta 120 gold for itemet ditt som samtidig går for $5 (100 gold) i RWM AH nettop fordi mange ikke har mulighet til å bruke visa/kredittkort eller på andre måter ikke kan få brukt RWM AH. Da jeg begynte å spillte diablo var jeg og kompisene mine 12-13 år og vi kunne se rimelig langt etter å få brukt ekte penger på noe annet enn selve spillesken... Videre så vil jo det jeg nevnte sist også avhenge i om blizzard kommer til å tilby goldcards i butikker, slik at folk som ikke på en eller annen måte er i stand til å sette inn penger (startpenger) kan rett og slett kjøpe penger i butikken. F.eks at du kan kjøpe et kort på 100 kr som blir overført til betalingssystemet til AH. Eller om de kun kommer til å tilby å kjøpe ingame gold for penger i butikken. Nå gidder jeg ikke skrive mer Det er rett og slett alt for tidlig å gjøre opp en mening for eller mot på dette stadiet da det er alt for mange detaljer rundt AHs som ikke er kjent enda. Men ja, jeg kan være enig i at det kommer til å stå eller falle. Enten blir det supergenialt, eller så blir økonomien like fucked up som i D2. Endret 2. august 2011 av Feh Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 -Blizzard tar også provisjon av salget ditt, FY FAEN I HELVETE NÅ ER JEG SINT! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hvis jeg finnet er ekstremt bra item, som jeg ikke trenger selv. Og jeg kan få 1000 kroner ++ for det, så er det ingen tvil hvor det itemet havner.... Trur det er fler enn meg som tenker slik. Men ville du betalt 1000 kr for ett item i en auksjon? Eller er det uaktuelt for deg? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Det som skal til for å bli god I Diablo 3 er en feit lommebok. I motsetning til diablo 2, der man må grinde en evighet og ha flaks? Litt flåsete sagt, men som jeg har sagt også i tidligere diskusjoner om D3, jeg synes ikke noe alt item-fokuset, og at det skal finnes helt meningsløst sjeldne items, det er i mine øyne bare grind og tull med det. AtW Det er uaktuelt, ja. Riktig, så for deg er penger verd mer enn in-game-items. Folk som er av typen som hadde vurdert å kjøpe en item for 1000 spenn er kanskje også folk som verdsetter in-game-verdier høyere enn penger. Mao at de kanskje heller ville solgt itemen for gold? AtW 1 Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Seriøst folkens... er det kun jeg som ser dette her? Begge auction housene kan brukes av spillerne. Det er ikke slik at du som person kun kan kjøpe items på auction house som bruker ekte penger. DU kan også SELGE items der. Det er også snakk om en ukentlig "kupong" som gjør at du kan legge ut items uten at det koster noe. Så du kan effektivt begynne å tjene penger på RMAH uten å bruke en eneste krone for å komme igang. Deretter kan du bygge opp hvor mye ekte penger du har på RMAH for å kjøpe de mest verdifulle itemsene du har lyst på. Selv de itemsene du spår kun vil bli solgt på RMAH. Er det så sinnsykt vanskelig å se at man ikke MÅ bruke egne penger for å kunne trade på begge AH'ene? Eller er det en liten bit med vitkig info jeg ikke har fått med meg enda. For på andre forum virker det som jeg ikke er aleine i denne tankegangen. Desuten tror jeg nok at dette gjør det noe enklere for Blizzard å motkjempe farmere. Hvem vil vel bruke ekte penger via en dodgy nettside, når det samme itemet kan kjøpes i selve spillet? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Så du kan effektivt begynne å tjene penger på RMAH uten å bruke en eneste krone for å komme igang. Deretter kan du bygge opp hvor mye ekte penger du har på RMAH for å kjøpe de mest verdifulle itemsene du har lyst på. Selv de itemsene du spår kun vil bli solgt på RMAH. Desuten tror jeg nok at dette gjør det noe enklere for Blizzard å motkjempe farmere. Hvem vil vel bruke ekte penger via en dodgy nettside, når det samme itemet kan kjøpes i selve spillet? Jeg tviler på den gjengse spiller har noen særlig mulighet til å tjene noe spesielt på dette om man ikke har veldig flaks. Farmere forsvinner ikke fordi de ikke operer fra en dodgy nettside, de vil bare selge via Blizzards system AtW Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Synes det er kjempe kult det Blizzard gjør med auksjon systemet i Diablo 3. Skjønner ikke folk som klager på det...det er et alternativ..men folk er vel livredde for at folk skal kunne kjøpe seg noe dem har nerdet i timer etter å få tak i ...? 1 Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Kan folk virkelig forsvare at selveste Diablo, kongen av random loot skal ødelegges ved at gode items kan bare bli kjøpt så lenge man har penger? Hvor surt er det ikke å ha grindet i god gammeldags fashion, funnet noen items som er minst dobbelt så bra som de du hadde fra før av og hive deg i pvp action med større ego enn hva er helsemessig riktig og så bli ræveid med nærmest oneshot av en liten kid som fant ut hvor kredittkortet til muttern lå hen? Håper inderlig jeg tar meget feil og har misforstått alt jeg har lest men Diablo 3 ser ut til å få en rævva start for min del og alle andre med den gode gamle diablo sjela. Lenke til kommentar
klo Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Dersom matchmakingen fungerer nogelunde bør ikke man bli kastet inn vs motstandere med vesentlig bedre gear. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg tviler på den gjengse spiller har noen særlig mulighet til å tjene noe spesielt på dette om man ikke har veldig flaks. Farmere forsvinner ikke fordi de ikke operer fra en dodgy nettside, de vil bare selge via Blizzards system AtW Har aldri sagt de forsvinner, men siden de bruker et system Blizzard lagde, er de nødt å betale Blizzard litt av det de tjener. Samtidig kan de spore salg, og hvis noen plutselig tjener veldig mye mer enn tidligere kan de undersøke årsaken. Synes det er kjempe kult det Blizzard gjør med auksjon systemet i Diablo 3. Skjønner ikke folk som klager på det...det er et alternativ..men folk er vel livredde for at folk skal kunne kjøpe seg noe dem har nerdet i timer etter å få tak i ...? Er helt enig. Så lenge RMAH ikke fullstendig ødelegger økonomien har jeg vanskelig for å se hvordan dette ødelegger spillet. Dessuten får jo Blizzard noe ekstra penger derfra. Med andre ord mer motivasjon til å gi bedre støtte for D3. Kan folk virkelig forsvare at selveste Diablo, kongen av random loot skal ødelegges ved at gode items kan bare bli kjøpt så lenge man har penger? Å nei huff! Dette er jo krise... eller? Ta en titt på D2jsp og lewtz etc. Kjøp av items for ekte penger. Dette har vært en del av D2 i mange år. Blizzard prøver å ta opp kampen med farmere. Tror nok ikke like mange farming selskaper er veldig glad i tanken med å dele fortjenesten med Blizzard. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Man må ikke glemme at Diablo 2 var nøyaktig likt. "alle" kjøpte items for ekte penger der også. Så du ville fortsatt blitt eid av en kid med kredittkortet til moren sin etter å ha funnet noe bra gear. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Før måtte man være litt inni miljøet for å bruke tredjeparts nettsider for slikt. Nå er det der rett forran øynene på hvermansen. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Så bare fordi at alle kan gjøre det, istedenfor bare de hardbarka folka så er det negativt? Nå blir det jo "jevnere". Nei, vi får nesten vente og se. Dette blir vel neppe så dårlig/dumt som flere her inne skal ha det til. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hvis jeg hadde satt meg ned og tenkt hardt å lenge på hvordan man kan ødelegge Diablo 3 totalt, så er det nok dette jeg ville funnet på. Og nå er det altså en realitet.... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg tviler på den gjengse spiller har noen særlig mulighet til å tjene noe spesielt på dette om man ikke har veldig flaks. Farmere forsvinner ikke fordi de ikke operer fra en dodgy nettside, de vil bare selge via Blizzards system AtW Har aldri sagt de forsvinner, men siden de bruker et system Blizzard lagde, er de nødt å betale Blizzard litt av det de tjener. Samtidig kan de spore salg, og hvis noen plutselig tjener veldig mye mer enn tidligere kan de undersøke årsaken. Synes det er kjempe kult det Blizzard gjør med auksjon systemet i Diablo 3. Skjønner ikke folk som klager på det...det er et alternativ..men folk er vel livredde for at folk skal kunne kjøpe seg noe dem har nerdet i timer etter å få tak i ...? Er helt enig. Så lenge RMAH ikke fullstendig ødelegger økonomien har jeg vanskelig for å se hvordan dette ødelegger spillet. Dessuten får jo Blizzard noe ekstra penger derfra. Med andre ord mer motivasjon til å gi bedre støtte for D3. Kan folk virkelig forsvare at selveste Diablo, kongen av random loot skal ødelegges ved at gode items kan bare bli kjøpt så lenge man har penger? Å nei huff! Dette er jo krise... eller? Ta en titt på D2jsp og lewtz etc. Kjøp av items for ekte penger. Dette har vært en del av D2 i mange år. Blizzard prøver å ta opp kampen med farmere. Tror nok ikke like mange farming selskaper er veldig glad i tanken med å dele fortjenesten med Blizzard. Du sa at dette var med på å bekjempe selgere, jeg kan ikke se det på noe som helst slags vis, greit nok, det tas prosenter av blizzard, men det er jo mye mer tilgjengelig, markedet vil bli mye større. Dette vil føre til flere som driver med denne type salg, ikke færre. AtW Kan folk virkelig forsvare at selveste Diablo, kongen av random loot skal ødelegges ved at gode items kan bare bli kjøpt så lenge man har penger? Hvor surt er det ikke å ha grindet i god gammeldags fashion, funnet noen items som er minst dobbelt så bra som de du hadde fra før av og hive deg i pvp action med større ego enn hva er helsemessig riktig og så bli ræveid med nærmest oneshot av en liten kid som fant ut hvor kredittkortet til muttern lå hen? Håper inderlig jeg tar meget feil og har misforstått alt jeg har lest men Diablo 3 ser ut til å få en rævva start for min del og alle andre med den gode gamle diablo sjela. Problmet i mine øyne er jo hele fokuset på latterlig sjeldne itensm. Hvorfor ikke basere det mer på skill, og mindre på hvor gode våpen man har, kjøpt eller ørkesløst grindet? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Diablo = items Da er det kanskje på tide med en revitalisering? AtW 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Jeg fant ut nå at man rett og slett kan kjøpe gull direkte for penger. Jeg kommer ikke til å spille et konkurransedrevet spill, hvor man regelrett kan kjøpe sin vei til toppen. Og dette kun på grunn av Blizzards bunnløse grådighet. Endret 3. august 2011 av Skurupu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå