Korialstraz Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Dette vil påvirke hele spillet, og dermed alle som spiller. Derfor er det ikke så enkelt som "dont like it, dont use it". Andre kan selge items for ekte penger, og det kan du. Hvis du har lyst på et bra item, men ikke finner det, selg andre items for ekte penger, om de så er dårligere enn det du er ute etter. Selg nok og du kan kjøpe et item for pengene du tjente på å selge. Og det er ikke kun items som folk er villig til å kjøpe. Gems og gold er andre steder du kanskje kan tjene penger. Det tar muligens tid, men du er ikke utelukket fra RMAH fordi du ikke vil betale direkte med ekte penger. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Om de "beste" itemsa kun er på RM AH spiller jo ingen rolle. De beste itemsa i D2 fikk du jo ALDRI tak i ingame eller for ingame currency uansett. D2jsp eller butikker var så og si eneste mulighet for å få tak i de virkelige godsakene (perfects). Selv med 10 års spilling med D2 har jeg fortsatt til gode å finne f.eks Zod, 40/15 jools o.l. Eneste gangen jeg fant noe bra var perioden jeg bota 24/7 i flere uker på rad (1.09d). Videre så ser jeg ikke noe problemer med AH i det hele tatt og folk burde tenke litt lenger enn nesetippen. Hvis Blizzard får til å tjene penger på D3 på lang sikt vil nok det, jeg våger å si, nesten garantert medføre at vi vil få mye mer, og mye oftere nytt innhold til D3 siden de har mer ressurser å bruke på utvikling. Som f.eks i WOW. D2 er/var en tragedie på akkurat det punktet og med unntak av LoD har det jo ikke skjedd så forbanna mye. Ang. endgame så er det jo heller ingen som vet noe om hvor vanskelig det blir på Hell, hvor stort spillet er, eller ca. hvilken lvl du vil ha når du er ferdig. Jeg ser det som heller tvilsomt at du er ferdig med spillet på lvl 30. I D2 ville du jo være minimum lvl 61 (singleplayer) før du teoretisk kunne ta Baal, men det er nok uhyre få som har klart det solo på det lvlet. I D2 vil det da si ca. 61-65% lvl completion (absolutt minimum) ved slutt som tilsier lvl 36-38 i D3, men jeg er ganske sikker på at tallet blir høyere. Bashiok svarte forresten på siste avsnittet der i en post i dag: From what I’ve read it seems as though you unlock all of your skill / passive slots by level 30 so what do you gain leveling from there to 60 besides auto-stats and new loot? It seems likes there is a whole zone where nothing really happens to your character. Am I missing something here? Bashiok: You’ll have access to all the systems by the end of Normal, but that doesn’t mean you’re going to scratch the surface with them. You’ll be leveling your artisans, teaching them to make new items, finding higher quality runes, finding higher quality gems, combining gems, finding loot in Nightmare that doesn’t drop in Normal, finding loot in Hell that doesn’t drop in Nightmare, etc. and really continuing to max out use of each of the available power adjustments. Plus the need to really tighten up builds, get a good mix of skills, pick the right passives to support them, and gear out in specific directions becomes more and more important as the game gets tougher. I don’t think having to become a better player and invest more in all the game systems is a “deadzone”, it’s where the game gets challenging. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Slik eg ser det er ikkje det at Blizzard tener penger noko problem, men at dei legaliserar noko som har vore ulovleg. "Folk ville gjort det uansett" argumentet held ikkje då terskelen for dette har vore enormt mykje større for ein gjennomsnittleg spelar. Eg har ikkje noko tal på dette, men synes ikkje at ein kan ikkje bruke dagens brukarar av D2 som eit døme då desse ofte er rimeleg dedikerte fans. Noko av motivasjonen for å finne betre gear er for min del å sjå kva andre har og kor lett dei klarer å springe gjennom hell til dømes. Misunnelse på andre kan ein kanskje kalle det. No vil eg ikkje vere misunneleg på nokon då alle potensielt kan ha kjøpt alt utstyret noko som på ein måte gjere alt utstyret verdilaust, i eit "yes, eg har gjort meg fortent til dette"-perspektiv. Det blir jo nesten som å spele non-ladder vs ladder dette her. Har lest noko om at det ikkje skal vere AH med verkelege pengar i ein hardcore-modus, viss det stemmer freistar det å spele der. At hardcore blir min nye "ladder". online hele tiden er dritt Har du kjelde på at ein må vere online heile tida? Reknar med det hadde fungert slik som på SC2. Men når eg tenker meg om no når eg skriv dette hadde jo det då blitt som å blande open og closed b.net i D2, noko som så klart ikkje går. Det var drit ja. Endret 2. august 2011 av LMH Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Tror du virkelig det bare er å bytte ut skills i en fart uten at det får noen som helst konsekvenser? Det er faktisk det Siden styrken på skills nå er definert av items vil det si at du kan skifte skills så mye du vil så lenge items også blir skiftet ut i forhold til de nye skillsene du har valgt (med mindre de itemsa du allerede brukte også fungerer bra til de "nye" skillsene.) Det er i alle fall slik jeg har forstått (rett meg om jeg tar feil!) Dette synes jeg kan virke som en veldig fin måte å gjøre ting på ettersom at jeg kanskje da bare trenger 1 Wizard med mye eq (equipment) for å ha mange forskjellige builds. På den måten slipper jeg å levle 3-5 forskjellige Wizards i tillegg til å måtte finne eq til dem. Det jeg mener er at levels fortsatt har veldig mye å si, så jeg nekter å tro det bare er å skifte skill sånt helt uten videre. Om jeg har skjønt det rett sier du jo at en på lvl 1 kan være like sterk som en på lvl 60 om han får rett utstyr? (for å sette det litt på spissen.) Frivillig AH med ekte penger. Liker du det ikke har de et annet med in-game penger. Hva er det folk ikke skjønner? Er det noe folk ikke skjønner? Folk skjønner det vel helt fint, betyr vel ikke at de liker det? AtW Jeg liker ikke de fleste grandiosaene, så jeg lar være å kjøpe dem. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Er det noe folk ikke skjønner? Folk skjønner det vel helt fint, betyr vel ikke at de liker det? AtW Jeg liker ikke de fleste grandiosaene, så jeg lar være å kjøpe dem. Så enkelt er det. Bra for deg, andre ønsker å diskutere produkter, også de aspektene ved produkter de ikke liker. Man trenger selvsagt ikke å diskutere ting, ma kan bare la være å kjøpe, men et forum er jo gjerne en tjeneste for de som ønsker å diskutere det også. AtW Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Tror du virkelig det bare er å bytte ut skills i en fart uten at det får noen som helst konsekvenser? Det er faktisk det Siden styrken på skills nå er definert av items vil det si at du kan skifte skills så mye du vil så lenge items også blir skiftet ut i forhold til de nye skillsene du har valgt (med mindre de itemsa du allerede brukte også fungerer bra til de "nye" skillsene.) Det er i alle fall slik jeg har forstått (rett meg om jeg tar feil!) Dette synes jeg kan virke som en veldig fin måte å gjøre ting på ettersom at jeg kanskje da bare trenger 1 Wizard med mye eq (equipment) for å ha mange forskjellige builds. På den måten slipper jeg å levle 3-5 forskjellige Wizards i tillegg til å måtte finne eq til dem. Det jeg mener er at levels fortsatt har veldig mye å si, så jeg nekter å tro det bare er å skifte skill sånt helt uten videre. Om jeg har skjønt det rett sier du jo at en på lvl 1 kan være like sterk som en på lvl 60 om han får rett utstyr? (for å sette det litt på spissen.) Nei, ikke det jeg mente. Altså, når man levler opp så unlockes skillsa automatisk. Dermed trenger man ikke å velge hvilken av de f.eks. 3 nye skillsa man vil sette det ene nye skillpointet sitt i. Man får alle sammen, men hvor sterke de er avhenger av eq. Håper det var litt mer forståelig nå Lenke til kommentar
LMH Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Det jeg mener er at levels fortsatt har veldig mye å si, så jeg nekter å tro det bare er å skifte skill sånt helt uten videre. Om jeg har skjønt det rett sier du jo at en på lvl 1 kan være like sterk som en på lvl 60 om han får rett utstyr? (for å sette det litt på spissen.) Ein som er lvl 1 har berre tilgang på ein aktiv skill og berre tier 1 skills. Når ein er lvl 30 skal ein ha tilgang på alle skills. (Viss ikkje det var dette du sat på spissen) Men eg ser poenget ditt. Håpar lvls har så mykje å seie at ein som er lvl 30 ikkje har mykje han skulle sagt mot ein lvl 60. I tillegg burde det vere ei begrensing på kvar eller eventuelt kor ofte ein kan endr epå aktive skills. At ein må gjere det i byen er vel det som gjev mest meining. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Det jeg mener er at levels fortsatt har veldig mye å si, så jeg nekter å tro det bare er å skifte skill sånt helt uten videre. Om jeg har skjønt det rett sier du jo at en på lvl 1 kan være like sterk som en på lvl 60 om han får rett utstyr? (for å sette det litt på spissen.) Ein som er lvl 1 har berre tilgang på ein aktiv skill og berre tier 1 skills. Når ein er lvl 30 skal ein ha tilgang på alle skills. (Viss ikkje det var dette du sat på spissen) Men eg ser poenget ditt. Håpar lvls har så mykje å seie at ein som er lvl 30 ikkje har mykje han skulle sagt mot ein lvl 60. I tillegg burde det vere ei begrensing på kvar eller eventuelt kor ofte ein kan endr epå aktive skills. At ein må gjere det i byen er vel det som gjev mest meining. Det er ikke 100% bestemt hvordan det skal fungere enda: Bashiok: We don’t want skill/passive switching to be a meta game, but we want to make sure when someone just leveled up in the field they can try out a new skill they unlocked. Right now we’re thinking no swaps in boss fights or the arena will be enough, but we’re still taking a wait and see. I kind of like the idea of making it difficulty restricted. No swapping outside of town in Nightmare/Hell. But maybe that just makes people jet back to town more to swap out and it drags out play sessions? I don’t know. I’m kind of back and forth on it. (note: I do not make these decisions) Ang. levels igjen: Det er vel requirements på items? Du kan vel ikke bruke ALT på lvl 30, så for å bli "godly" må du vel uansett lvle opp for å kunne bruke det heftigste utstyret. På noen måter synes jeg det er ganske greit med auto stats da man slipper å designe et build etter hvilke items du vil bruke (f.eks items med høy str. req), men istedet designer du et build helt og holdent ut i fra hvordan du føler deg komfortabel med å spille. Istedenfor stat/skill fokus blir fokuset mer på items og hvilke skills du synes er gode å bruke. Som Bashiok har presisert tidligere så vil det nok neppe skje at noen gidder å bytte skills i hytt og gevær, men heller finne sine favoritter og sin stil. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Ja, det må no vel vere lvl req på items, noko anna ville vore merkeleg. Spørsmålet då blir jo då kor stor forskjell det vil vere på ein "naken" lvl 30 og 60. Ja, det høyrest veldig fint ut å kunne velje skills helt etter kva ein føler passar seg sjølv. Men då må det vere mange builds som fungerar godt og ikkje berre tre-fire som alle saman brukar. Trur litt av problemet mitt er at eg rett og slett ikkje har helt trua på at dei klarer å lage systemet så godt som dei seier at det kjem til å bli. Eg treng den betaen! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Bra for deg, andre ønsker å diskutere produkter, også de aspektene ved produkter de ikke liker. Man trenger selvsagt ikke å diskutere ting, ma kan bare la være å kjøpe, men et forum er jo gjerne en tjeneste for de som ønsker å diskutere det også. AtW Jeg ser bare ikke hva problemet er. Det er to helt adskilte auksjonshus: Et som bruker ekte penger og et som kun bruker in-game penger. Begge to er 100% valgfrie. Liker du ikke ett av dem kan du jo bare la være å bruke det? Så hva er problemet? Nei, ikke det jeg mente. Altså, når man levler opp så unlockes skillsa automatisk. Dermed trenger man ikke å velge hvilken av de f.eks. 3 nye skillsa man vil sette det ene nye skillpointet sitt i. Man får alle sammen, men hvor sterke de er avhenger av eq. Håper det var litt mer forståelig nå Så alle skills blir åpnet automatisk? Seriøst? Det høres jo tvilsomt ut... Men er det bare et level pr skill? I D2 var det jo 20 levels pr skill? Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Bra for deg, andre ønsker å diskutere produkter, også de aspektene ved produkter de ikke liker. Man trenger selvsagt ikke å diskutere ting, ma kan bare la være å kjøpe, men et forum er jo gjerne en tjeneste for de som ønsker å diskutere det også. AtW Jeg ser bare ikke hva problemet er. Det er to helt adskilte auksjonshus: Et som bruker ekte penger og et som kun bruker in-game penger. Begge to er 100% valgfrie. Liker du ikke ett av dem kan du jo bare la være å bruke det? Så hva er problemet? Nei, ikke det jeg mente. Altså, når man levler opp så unlockes skillsa automatisk. Dermed trenger man ikke å velge hvilken av de f.eks. 3 nye skillsa man vil sette det ene nye skillpointet sitt i. Man får alle sammen, men hvor sterke de er avhenger av eq. Håper det var litt mer forståelig nå Så alle skills blir åpnet automatisk? Seriøst? Det høres jo tvilsomt ut... Men er det bare et level pr skill? I D2 var det jo 20 levels pr skill? Angående AH så er det ikke 100% sikkert at du kan velge helt fritt. Du må huske at dersom de itemsa som du er ute etter kun ligger på AH x så kan det medføre problemer for deg. Som sagt, du har ikke skillpoints lengre, så du har ingen points å putte inni skillsa. Når du er i høy nok lvl vil du automatisk kunne bruke de nye skillsa som er ment for den lvlen, men hvor sterke de er avhenger av gearet ditt. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Angående AH så er det ikke 100% sikkert at du kan velge helt fritt. Du må huske at dersom de itemsa som du er ute etter kun ligger på AH x så kan det medføre problemer for deg. Det er så, men jeg tviler sterkt på at noen ting blir begrenset til kun ett bestemt AH. Det er vel opp til hver enkelt hvor vi legger ting ut for salg? Som sagt, du har ikke skillpoints lengre, så du har ingen points å putte inni skillsa. Når du er i høy nok lvl vil du automatisk kunne bruke de nye skillsa som er ment for den lvlen, men hvor sterke de er avhenger av gearet ditt. Det høres jo mildt sagt tvilsomt ut... Lenke til kommentar
Feh Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Ja, det må no vel vere lvl req på items, noko anna ville vore merkeleg. Spørsmålet då blir jo då kor stor forskjell det vil vere på ein "naken" lvl 30 og 60. Ja, det høyrest veldig fint ut å kunne velje skills helt etter kva ein føler passar seg sjølv. Men då må det vere mange builds som fungerar godt og ikkje berre tre-fire som alle saman brukar. Trur litt av problemet mitt er at eg rett og slett ikkje har helt trua på at dei klarer å lage systemet så godt som dei seier at det kjem til å bli. Eg treng den betaen! Bashiok/Blizzard har kommentert gang på gang at skill balancing er noe de har jobbet veldig mye med på D3, noe de også har innrømmet at de ikke brukte nok tid på med D2. Det blir jo selvfølgelig spennende å se hvordan ting utarter seg når spillet lanseres, men alt vi har hørt hittil er at alle skills skal være "like gode på hver sin måte" dvs. noen skills vil fungere bedre til noen situasjoner/monstre enn andre osv. Poenget deres var at in the end så blir valget av aktive skills til syvende og sist et valg om hvilken spillestil du har i motsetning til hvor "effektiv" du vil være som det var i D2. Uansett hva, Blizzard har tre av verdenst mest populære spill noensinne og har suksesser langt over det de fleste andre kan skilte med så jeg har 100% tro på at D3 blir et minst like godt spill som D2. Og ja, AH er og vil være frivillig å bruke og du kan velge om du vile trade for gold eller RWM så jeg ser ikke helt grunnen til å syte over det. De fleste som har spilt D2 iløpet av de 11 årene det har vært online har klart seg helt fint uten auction houses så hvorfor skal det plutselig bli et argument for å ikke kjøpe spillet? Jeg synes konseptet er rett og slett dødsgenialt. Det vil alltid være nok av folk som ikke er villige til å bruke ekte penger på trading så jeg tror nok gold AH vil være vel så populært om ikke mer populært enn RWM AH. Og slik jeg ser det vil det være mye enklere å goldfarme for å kjøpe fett gear, enn den endeløse grindinga av act bosses i D2 der du kanskje fant 1 halvbra item hvis du var heldig med en hel kveld med spilling. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Jeg spår: De beste itemsene kommer aldri til å finnes på ingame currency AH. Og det suger baller. Jeg spiller, og har spillt, omtrent alt blizzard har gjort de siste 10 årene, og dette nye AH-systemet ser jeg på som den største bommerten i selskapets historie. Kan ikke fatte å begripe hva de hadde røyka da dette ble godtatt på styremøtet. Jeg har gledet meg til Diablo 3 i mange år nå, men dette trur jeg kanskje er nok til å ødelegge spillet totalt. Faktisk. Endret 2. august 2011 av Skurupu Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Jeg spår: De beste itemsene kommer aldri til å finnes på ingame currency AH. Og det suger baller. Om ingen liker AH med ekte penger er det vel ingen som bruker det heller? Alt Blizzard gjør er å gi oss muligheten. Om vi benytter den er opp til hver enkelt. For alt vi vet kan hele ekte-penger greia bli en katastrofe for Blizzard med null brukere. Jeg holder meg kun til in-game currency. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hvis jeg finnet er ekstremt bra item, som jeg ikke trenger selv. Og jeg kan få 1000 kroner ++ for det, så er det ingen tvil hvor det itemet havner.... Trur det er fler enn meg som tenker slik. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Med siste dagers nyheter er jeg svært skeptisk... Hva blir nå motivasjonen til å lage mer enn en av hver klasse? alle har jo alle skillsene... Tror du virkelig det bare er å bytte ut skills i en fart uten at det får noen som helst konsekvenser? Auksjonshus med ekte penger - Mer penger i lomma til Blizzard. Frivillig AH med ekte penger. Liker du det ikke har de et annet med in-game penger. Hva er det folk ikke skjønner? 1. Ja. De har sagt at det skal være rimelig lett og uten konsekvenser. Mulig man ikke kunne bytte i en bossfight ol, der hadde de ikke bestemt seg... Uansett står poenget mitt seg: "det er ikke noen grunn til å lage mer enn en av hver klasse" 2. Jada, jeg forstår at det er frivillig, men hvor tror du folk velger å legge de gode funnene sine? Der de kan få 50 $ eller der man kan få litt virituelt gull? Når det atpåtil er mulig å kjøpe gull, vil også gull AH styres av ekte penger. En person tenker å kjøpe seg en tryllestav. Han sjekker begge AH og ser at hvis han kjøper seg gull for ekte penger kan han få tryllestaven litt billigere i gull AH. Jeg spår: De beste itemsene kommer aldri til å finnes på ingame currency AH. Og det suger baller. Om ingen liker AH med ekte penger er det vel ingen som bruker det heller? Alt Blizzard gjør er å gi oss muligheten. Om vi benytter den er opp til hver enkelt. For alt vi vet kan hele ekte-penger greia bli en katastrofe for Blizzard med null brukere. Jeg holder meg kun til in-game currency. og da får du sannsynligvis aldri kjøpt de beste itemsene... Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hvis jeg finnet er ekstremt bra item, som jeg ikke trenger selv. Og jeg kan få 1000 kroner ++ for det, så er det ingen tvil hvor det itemet havner.... Trur det er fler enn meg som tenker slik. Skal kan kunne selge ting for IRL-penger også? Lenke til kommentar
LMH Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hvis jeg finnet er ekstremt bra item, som jeg ikke trenger selv. Og jeg kan få 1000 kroner ++ for det, så er det ingen tvil hvor det itemet havner.... Trur det er fler enn meg som tenker slik. Sjølvsagt, men Blizzard argumenterar med at du kan legge ut eit begrensa antall ting for sal gratis. På denne måten kan alle tene seg litt e-balance og alle vil dermed kunne handle der utan å måtte bruke ei einaste krone. Alle vil slik ha tilgang på alt av utstyr, uavhengig av AH. Kor godt dette verkar igjenstår å sjå. Umogleg å vete kor vanskeleg det er å tene seg opp litt e-balance på den "vanlege" måten i forhold til å berre kjøpe seg litt cash. Eller forholdet veit vi jo noko om, det vil jo alltid vere uendeleg mykje lettare å kjøpe seg til utstyr enn å gå den lange veien. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Det stemmer. Ekte penger. Det er naivt å tru at dette er 2 separate AHs som er uavhengige av hverandre. Prisene på de 2 husene kommer til å være sterkt avhengig av hverandre. Det som skal til for å bli god I Diablo 3 er en feit lommebok. Endret 2. august 2011 av Skurupu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå