Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Åja, trodde du mente at man ikke kunne påvirke sannsynligheten for å få bra drops ved å endre til MF gear..

 

Selfølgelig ikke. Sannsynligheten for flere drops blir større ved bruk av Magic Find gear. Men det gjør ikke at blues/rares/legendarys kommer oftere. Bare i større omfang hver gang.

Hvor stor mf man har påvirker heller ikke ilevelet til det som dropper, det er det mob levelet som bestemmer. Så enkelt sagt. Høy MF: Mere drops når det først dropper ting, men ikke bedre items enn det det monsteret kan droppe.

 

I følge Blizzard så er loot systemet i D3 sånn sett likt det som i D2, så da tør jeg påstå at MF øker sjangsen for at du får magic i steden for normal items, rares i steden for magic etc.

 

Om jeg husker riktig fra D2 gikk drop systemet noe lignende dette.

 

1. Monster dør

2. Roll for å finne ut hva slags items som dropper (våpen/armor/misc etc)

3. Roll om unique, hvis det feiler

4. Roll om set, hvis det feiler

5. Roll om rare, hvis det feiler

6. Roll om magic

 

MF øker sjangsen for at du får bedre kvalitet, det øker ikke mengden items, ei eller hvilke typer. MF hjelper heller ikke med pots, keys, scrolls, gems eller runer. Det som økte mengden items var antall spillere i gamet.

 

2 like uniques kan ikke (hvis jeg husker riktig) droppe fra et og samme monster, så da blir det i steden samme item type, men en rare med dobbel durability.

 

 

Mulig det over ikke er helt korrekt, og det er ganske forenklet forklaring, men gir en generel ide om hvordan loot systemet fungerte i D2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge Blizzard så er loot systemet i D3 sånn sett likt det som i D2, så da tør jeg påstå at MF øker sjangsen for at du får magic i steden for normal items, rares i steden for magic etc.

 

Om jeg husker riktig fra D2 gikk drop systemet noe lignende dette.

 

 

1. Monster dør

2. Roll for å finne ut hva slags items som dropper (våpen/armor/misc etc)

3. Roll om unique, hvis det feiler

4. Roll om set, hvis det feiler

5. Roll om rare, hvis det feiler

6. Roll om magic

 

MF øker sjangsen for at du får bedre kvalitet, det øker ikke mengden items, ei eller hvilke typer. MF hjelper heller ikke med pots, keys, scrolls, gems eller runer. Det som økte mengden items var antall spillere i gamet.

 

2 like uniques kan ikke (hvis jeg husker riktig) droppe fra et og samme monster, så da blir det i steden samme item type, men en rare med dobbel durability.

 

 

Mulig det over ikke er helt korrekt, og det er ganske forenklet forklaring, men gir en generel ide om hvordan loot systemet fungerte i D2.

 

 

 

Var sånn jeg trodde det fortsatt fungerte i D3, ja. Det med garantert > rare regner jeg med de løser ved å ha rare som laveste kvalitet ved 2 rolls.

 

For å plukke det Romis sa litt fra hverandre:

 

Selfølgelig ikke. Sannsynligheten for flere drops blir større ved bruk av Magic Find gear.

Dette vet jeg ikke om stemmer, men jeg har mer tro på at NV i seg selv er det som setter drop-mengden.

Men det gjør ikke at blues/rares/legendarys kommer oftere. Bare i større omfang hver gang.

Det er akkurat det MF gjør. Den påvirker kvaliteten på det itemet som dropper.

Om en boss mLvl >60 feks dropper et iLvl 60 sverd, som har en eller annen kvalitets-grad (exceptional, elite i d2 feks), så vil høyere MF øke sannsynligheten for at dette itemet dropper som legendary, set eller rare.

Hvor stor mf man har påvirker heller ikke ilevelet til det som dropper, det er det mob levelet som bestemmer.

Det stemmer.

Så enkelt sagt. Høy MF: Mere drops når det først dropper ting, men ikke bedre items enn det det monsteret kan droppe.

Ja og nei? Monsteret kan som nevnt droppe opp til en viss iLvl, men items blir "bedre" med høy MF. Og når det gjelder mengde så er jeg som sagt ikke sikker. Tror dog at dette er en eller annen hard stat som Blizzard gitt til NV, i tillegg til den additive økningen i MF. Feks at 5NV garanterer 2 rare (endres i 1.0.3?).

 

Om det er noen som sitter på store mengder kunnskap om MF i D3 så korriger meg gjerne.

Lenke til kommentar

Merkelig svingning i vanskelighetsgrad på det spillet her... Generelt i a2 slet jeg som ville helvete intill jeg fikk grindet i a1 opp til lvl 59 på rumford at the gates questen og fikk kjøpt noen bedre items på ah. Slet fortsatt helt frem mot Belial, men han gikk jo ned uten problem på første forsøk. Og et godt stykke ut i a3 har jeg hatt null problem med survivabilityen. Hjalp også en god del etter jeg byttet om skill-oppsettet mitt fullstendig.

 

Er fortsatt litt i villrede ang. hvilke stats jeg skal se etter på items, men jeg merker at det har hjulpet betraktelig å få items med høy armor og mye +res. Ellers har jeg fokusert på +str, +int og +vit.

Lenke til kommentar

Å switche til MF gear før champ packs dør meiner eg fungerer for bedre loot. (hear me out!)

 

Det dropper i utgangspunktet berre meir loot, men då er vel sjansen for at RNG gudane har då også gitt deg et bedre item, når det er fleire items å sette random stats på? =)

Lenke til kommentar

Bah. Elite mobs i Hell Act 1 tar over en halvtime. Er bedre gear den eneste løsningen?

 

Barbarian, lvl 51

- 3031 Armor

- 1782 dps

- 12 674 HP

 

Bruker Frenzy med Triumph rune (tester) og Rend med Lacerate rune. Forslag til endringer? :)

 

Min lvl 51 Wizard har 9000 dps, 2000 armor og 24 000 hp. Mener selv at jeg ikke har spesielt bra gear, men helt greit. Act 1 på Hell er easy. Azmodan på NM gikk ned på 7-8 sekunder, og Diablo på NM facetanka jeg og tok ned ganske så kjapt uten å bruke healingpots eller wells.

 

Du bør vel kanskje prøve å skaffe litt bedre gear.

Lenke til kommentar

Bah. Elite mobs i Hell Act 1 tar over en halvtime. Er bedre gear den eneste løsningen?

 

Barbarian, lvl 51

- 3031 Armor

- 1782 dps

- 12 674 HP

 

Bruker Frenzy med Triumph rune (tester) og Rend med Lacerate rune. Forslag til endringer? :)

 

Min lvl 51 Wizard har 9000 dps, 2000 armor og 24 000 hp. Mener selv at jeg ikke har spesielt bra gear, men helt greit. Act 1 på Hell er easy. Azmodan på NM gikk ned på 7-8 sekunder, og Diablo på NM facetanka jeg og tok ned ganske så kjapt uten å bruke healingpots eller wells.

 

Du bør vel kanskje prøve å skaffe litt bedre gear.

 

Er på Hell act1 også med wizzarden. Vi kan sammenligne litt, for ser du har cirka 55% av dps min men tror det er normalt da wizz sikkert har mer dps. Det jeg reagerer på er din HP som er omtrent det jeg har. Og siden du er barb så kansje du bør gå med VIT eller %life ? Siden du må tanke.

 

Sleit forøvrig med elites men bruker frost hydra og frost shielden som setter ned farten på dem. Etter å ha springi i ring cirka 5 minutt totalt sett og 1-4 deaths så er gul/blå med 2 immune helpers tatt ut :D

Skeleton king gikk med samme dps uendra gear, ned lett som en plett. Alt anna enn elites er som å skjære i flytende smør med gloheit knivblad..

Lenke til kommentar

...

 

Og siden du er barb så kansje du bør gå med VIT eller %life ? Siden du må tanke.

 

..

 

Som en liten digresjon her: %life er vel nesten aldri det bedre alternativet i forhold til vitality har jeg erfart. Syntes det er litt rart da +% stats normalt sett er en bra greie. Er denne så verdiløs som jeg trur eller er det jeg som tenker feil.

 

5% life som utgangspunkt, kan ikke huske å ha sett noe mer enn det på annet enn legendary gjenstander.

Kan jo ta regnestykket på min Monk om dagen, 30 000 * 1,05 = 3150. Mens tilsvarende mengde Vitality for å få dette er ca 43, aka rimelig lavt. Altså 43 *35 = 1505

Endret av Kultom
Lenke til kommentar
Min lvl 51 Wizard har 9000 dps, 2000 armor og 24 000 hp. Mener selv at jeg ikke har spesielt bra gear, men helt greit. Act 1 på Hell er easy. Azmodan på NM gikk ned på 7-8 sekunder, og Diablo på NM facetanka jeg og tok ned ganske så kjapt uten å bruke healingpots eller wells. Du bør vel kanskje prøve å skaffe litt bedre gear.

 

Er Wiz på samme lvl i act1, men har bare halvparten av den dps`en der og litt lavere hp.. jeg trenger virkelig bedre gear :S

Lenke til kommentar

...

 

Og siden du er barb så kansje du bør gå med VIT eller %life ? Siden du må tanke.

 

..

 

Som en liten digresjon her: %life er vel nesten aldri det bedre alternativet i forhold til vitality har jeg erfart. Syntes det er litt rart da +% stats normalt sett er en bra greie. Er denne så verdiløs som jeg trur eller er det jeg som tenker feil.

 

5% life som utgangspunkt, kan ikke huske å ha sett noe mer enn det på annet enn legendary gjenstander.

Kan jo ta regnestykket på min Monk om dagen, 30 000 * 1,05 = 3150. Mens tilsvarende mengde Vitality for å få dette er ca 43, aka rimelig lavt. Altså 43 *35 = 1505

 

5% life suger vist du har 10k hp, men er rimelig bra vist du har 50k hp.. så det kommer veldig ann på det der.. er jo skjold med 16% life.. vist du har har 40000 hp fra før, øker du 6400 hp.. Så items som scaler prosentvis kan være meget gode..

Lenke til kommentar
Min lvl 51 Wizard har 9000 dps, 2000 armor og 24 000 hp. Mener selv at jeg ikke har spesielt bra gear, men helt greit. Act 1 på Hell er easy. Azmodan på NM gikk ned på 7-8 sekunder, og Diablo på NM facetanka jeg og tok ned ganske så kjapt uten å bruke healingpots eller wells. Du bør vel kanskje prøve å skaffe litt bedre gear.

 

Er Wiz på samme lvl i act1, men har bare halvparten av den dps`en der og litt lavere hp.. jeg trenger virkelig bedre gear :S

 

Det gjør du ikke. Spar pengene til lvl 60 om du først har tenkt til å bruke penger på AH, da Wizard cake walker gjennom Hell uten problemer. Om så kan du skaffe deg mellom 100 og 500 dex for å unngå teleport bosser som oneshotter deg. Hadde vel rundt 7000 dps på lvl 50 og kom meg gjennom det uten problemer. Jeg vil påstå at det er litt troll i kommentaren til SilentNET om at han ikke har så bra gear da det er MER enn bra nok for hell.

Lenke til kommentar

Ja og nei? Monsteret kan som nevnt droppe opp til en viss iLvl, men items blir "bedre" med høy MF. Og når det gjelder mengde så er jeg som sagt ikke sikker. Tror dog at dette er en eller annen hard stat som Blizzard gitt til NV, i tillegg til den additive økningen i MF. Feks at 5NV garanterer 2 rare (endres i 1.0.3?).

 

Om det er noen som sitter på store mengder kunnskap om MF i D3 så korriger meg gjerne.

 

I mine D2 dager kunne jeg sånn sett nesten alt om hvordan loot systemet fungerte, og i følge reddit AMAA som Blizzard hadde, så bruker de samme system i D3 (sikkert tweaket litt).

 

NV stacks gir garanterte drops, MF øker sjangsen for at vanlige drops roller som høyre kvalitet. De roller først for det mest sjeldne itemet, deretter roller de mindre sjeldne. Hvis magic hadde blitt rollet før unique, så ville sjangsen for å finne uniques blitt drastisk mindre. Spesielt hvis hvordan MF skalerer på magic i forhold til rare/unique items. I D2 skalerte MF for magic items linjeært, mens på rares og uniques var det ganske så kraftig diminishing returns.

 

Å switche til MF gear før champ packs dør meiner eg fungerer for bedre loot. (hear me out!)

 

Det dropper i utgangspunktet berre meir loot, men då er vel sjansen for at RNG gudane har då også gitt deg et bedre item, når det er fleire items å sette random stats på? =)

 

Joda du vil få bedre sjangse når mer loot dropper, men det er det NV stacken som gjør, og det på champions/rares/elites/bosser/etc.

 

Ellers vil MF bestemme kvaliteten på items, ikke antall.

 

Faen så vanskelig dere skulle gjøre Magic Find-diskusjonen da.

 

Magic Find gir deg en større sjans for å få bedre kvalitet på dropsa dine. Punktum.

 

Noen liker å sette seg inn i mekanismen til spillet. ;)

Lenke til kommentar
Min lvl 51 Wizard har 9000 dps, 2000 armor og 24 000 hp. Mener selv at jeg ikke har spesielt bra gear, men helt greit. Act 1 på Hell er easy. Azmodan på NM gikk ned på 7-8 sekunder, og Diablo på NM facetanka jeg og tok ned ganske så kjapt uten å bruke healingpots eller wells. Du bør vel kanskje prøve å skaffe litt bedre gear.

 

Er Wiz på samme lvl i act1, men har bare halvparten av den dps`en der og litt lavere hp.. jeg trenger virkelig bedre gear :S

 

Det gjør du ikke. Spar pengene til lvl 60 om du først har tenkt til å bruke penger på AH, da Wizard cake walker gjennom Hell uten problemer. Om så kan du skaffe deg mellom 100 og 500 dex for å unngå teleport bosser som oneshotter deg. Hadde vel rundt 7000 dps på lvl 50 og kom meg gjennom det uten problemer. Jeg vil påstå at det er litt troll i kommentaren til SilentNET om at han ikke har så bra gear da det er MER enn bra nok for hell.

 

Er det så mye å spare? Er riktignok bare level 46, men på min level får man items som er langt bedre enn man får som random loot for 5000 gold. Hvor mye hjelper det å spare noen"småpenger" her og der når jeg får inntrykket av at gode lv 60 items koster millioner?

 

AtW

Lenke til kommentar

Åja, trodde du mente at man ikke kunne påvirke sannsynligheten for å få bra drops ved å endre til MF gear..

 

Selfølgelig ikke. Sannsynligheten for flere drops blir større ved bruk av Magic Find gear. Men det gjør ikke at blues/rares/legendarys kommer oftere. Bare i større omfang hver gang.

Hvor stor mf man har påvirker heller ikke ilevelet til det som dropper, det er det mob levelet som bestemmer. Så enkelt sagt. Høy MF: Mere drops når det først dropper ting, men ikke bedre items enn det det monsteret kan droppe.

 

I følge Blizzard så er loot systemet i D3 sånn sett likt det som i D2, så da tør jeg påstå at MF øker sjangsen for at du får magic i steden for normal items, rares i steden for magic etc.

 

Om jeg husker riktig fra D2 gikk drop systemet noe lignende dette.

 

1. Monster dør

2. Roll for å finne ut hva slags items som dropper (våpen/armor/misc etc)

3. Roll om unique, hvis det feiler

4. Roll om set, hvis det feiler

5. Roll om rare, hvis det feiler

6. Roll om magic

 

MF øker sjangsen for at du får bedre kvalitet, det øker ikke mengden items, ei eller hvilke typer. MF hjelper heller ikke med pots, keys, scrolls, gems eller runer. Det som økte mengden items var antall spillere i gamet.

 

2 like uniques kan ikke (hvis jeg husker riktig) droppe fra et og samme monster, så da blir det i steden samme item type, men en rare med dobbel durability.

 

 

Mulig det over ikke er helt korrekt, og det er ganske forenklet forklaring, men gir en generel ide om hvordan loot systemet fungerte i D2.

 

Hahaha! Så feil kan man ta. Jaja. Jeg spiste virkelig opp ordene mine der. :D Ja, du har selfølgelig helt korrekt. Herregud.. Flaut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...