Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Blizzard gjorde noen små bommerter her.

 

Det å gjøre det beste gearet tilgjengelig i akt1 bare med mye lavere drop-sjanse syns jeg var HELT GREIT. For øyeblikket er det en urettferdig stor flaskehals å komme seg fra akt 1 til akt 2 for nye spillere. Inflasjonen på AH er sinnsyk og siden det ikke for øyeblikket dropper gear i act1 som lar seg bruke til akt 2 og videre er dette nesten umulig. Spesielt om du ikke spiller DH eller wizard.

 

Dette hadde imidlertid HOLDT. Det var ikke nødvendig å gjøre resten av inferno vanskeligere, men jeg er enig i at vanskelighetshoppet fra akt1 til akt2 var nogenlunde latterlig. Og jeg syns ikke det er rett at man ser DH's med 100k dps og 8k hp fordi det ikke er noen vits (evt de ikke trenger) HP eller slikt for overlevelse fordi blir man truffet dør man likevel.

 

Idéelt sett er vanskelighetsgraden i inferno lik som den er nå men at det blir en smule enklere å skaffe bedre gear, men om vanskelighetsgraden skal ned håper jeg blizzard tenker på å utvide spillet litt på samme måte som de gjorde med diablo 2 (uber diablo og tristram osv).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget med DH med 100k dps og 8k hp er jo nettopp som du seier, at tar du et slag så er du dø. Samme gjelder for øvrig for WD. Du tåler absolutt nada etter act1.

 

Einaste måten å progressere då er å gå fullstendig ape på damage, og gi fullstendig beng i hp. Dette må dei eventuelt jevne ut slik at det er verdt å sanke litt hp gear.

 

Syns også at vanskelighetsgraden ifra act1 til act2 var latterlig, men idag kan eg stort sett farme meg fint til 5 stacks NV i act2. Belial er den einaste bossen i act2 eg ikkje får ned, dog ikkje prøvd så hardt. (Problemet ligger i addsa i første fasen/fasane som oneshotter meg, og evt breathen som oneshotter meg). Dropsystemet har egentlig alltid vore snodig. Det du trenger for å progressere i act2, dropper i act3 omtrent, osv ;)

Lenke til kommentar

 

 

Det begynner å se sånn ut :) ... Men slik det er nå er det jo tilfelle at det blir vanskeligere og vanskeligere, og Act2 krever mye farm i Act1, Act3 krever mye farm i Act2 etc. Slik de vil endre det til blir det jo bare at folk spiller act1 et par ganger, får loot for act2 og spiller det et par ganger, osv... Det gir meg liten mestringsfølelse ihvertfall....

 

Vet ikke om det er jeg som er helt på jordet eller andre føler det samme...

 

Joda, men jeg vil allikevel si at vanskelighetsgreden er langt mindre jevn enn i de fleste andre spill, da det er så geardependant at det går opp og ned som en berg og dalbane avhengig av gear.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hold deg helt til høyre og gå videre mot høyre når han starter flammekasteren så treffer den deg ikke.

 

Hjelper lite når en har vanskeligheter med å komme seg til den fasen. Og i party blir eg i 9 av 10 tilfeller truffe uansett. Har stått så langt ute til høgre eg kunne komme, og breathen kom likevel ( i party/co-op).

Det ironiske er at wizarden eg speler med fint overlever breath. Meg derimot, 50k og instagib.

Og nei, vi har ca likt gear, og ca lik resistance.

Lenke til kommentar

Litt av problemet med å øke skaden mobsa gjer i MP er at det fører til meir oneshot, spesielt barbs (som eg har spelt med) har slete der. SP klarer dei seg fint, men når en køyrer 2-3 i party, slår mobsa for hardt. Kunne heller ha utvida hp pools meir. no er det vel 75% tillegg per pers i party, heller då endra dette til 85% tillegg på hp ellerno.

 

(dette er berre synsing såklart).

 

Det er vel helt naturlig at mobs gjør mer skade i mp, om det skal være balansert. Barbs har shout som buffer gruppa, monk har healing, og jeg tipper også andre har gruppebuffs som gjør at spillere kan ta litt mer damage. Videre gjør det at man er opptil fire stykker samtidig at man kan unngå at samtlige mobs slår på en spiller, vil jeg tro, og dermed at damagen inn er mindre. Veldig hardtslående mobs kan vel enklere kites også? Som solo barb er mobs som to-hitter deg i meleerange ganske fæle å få ned, i mp må slike være lette.

Lenke til kommentar

Altså har DH større sannsynlighet for bra drop eller? I går når jeg spilte min barb, farma jeg litt i act 4 på hell, stacka opp 5 valor buff, tok diablo, like før jeg skulle "destroye" han, skifter jeg til MF gear, og har over 200% samt gold find bonusen til valor buffen som er rundt 90 ish? Fikk to rare og 3-4 magic drop og litt gull.

 

Mens når jeg tok diablo på normal med min DH istad med typ 6% GF og 9% MF (om ikke enda lavere, huske rikke helt), fikk jeg 3 eller 4 rare og 5-6 magic samt mye mere gull (altså fikk ikke mere gull i ren verdi, siden dette var normal, men det droppa mange flere "enkelte" bunker med gull...)

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Når man tar en boss for første gang i en difficulty dropper det alltid mer items. Dette funker også i Inferno etter patchen.

 

Man får heller ikke flere items av å ta på MF gear før bossen dør. Du får kun benefit av Nephalem Valor buffen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...