Dext Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Fun fact.... Logg på amerikanske serverne uten et eneste problem, til og med AH er mer stabil der. Begynner å bli helt latterlig hvor mye feil som skjer på EU server kontra amerikanske. Mektig lei av boss 37 og 73 nå. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Om noen skulle lure, hva de forskjellige errors betyr! http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4008461426 Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) De har kapasitetsproblemer og har bommet kraftig på hvor populært spillet skulle bli. Så enkelt egentlig. Ikke er det alt for lett å skaffe en massiv mengde med servere og SAN over natta heller... I mens, så får vi kose oss med: retrieving hero list.... Er det ikke? Jeg har ikke så mye erfaring med dette sånn konkret, men er det ikke relativt greit å leie serverkapasitet på kort sikt i disse dager? AtW Å leie serverkapasitet er sikkert enkelt nok, men i dette tilfellet tror jeg ikke dette er en mulighet for Blizzard av to grunner. Den første er at det serverne skal brukes til er såpass spesifikt og at det sikkert kreves en del for å få eksterne servere til å fungere sammen med Blizzards eget system. Den andre er kostnad. Det å leie servere koster ufattelig mye i forhold til å ha egne servere. For å vise til et konkret eksempel kan vi se på de to streame-tjenestene twitch.tv og own3d.tv. Twitch eier sin egen infrastruktur, mens own3d leier det aller meste. Så på The Executives der de hadde besøk av COO i Twitch (http://no.twitch.tv/...ity/b/315393028), forøvrig et svært interresant show, og i følge han vil kostnaden for å own3d ved å levere bilde til 10000 seere i 720p i løpet en eSport-event (6-10ish timer) ligge et eller annet sted mellom $10000 og $50000, mens den for Twitch som eier sin egen infrastruktur være en brøkdel av dette. Endret 31. mai 2012 av fknsonikk Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Ikke denne karen. Har aldri hatt problemer med å komme inn helt til i går. Nå er det pøkk umulig. Hva er det som skal gjøre det så forbanna mye vanskeligere å komme inn nå enn før? EDIT: Se bort fra denne, svar på en post som lå på en helt annen side Endret 31. mai 2012 av JacEr Lenke til kommentar
Lami Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Når du snakker om at det koster mye å leie servere, hallo, Blizzard er ikke akkurat et lite selskap med lav inntekt. Server Status - Europe UP. INNE! Endret 31. mai 2012 av Lami Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 De har kapasitetsproblemer og har bommet kraftig på hvor populært spillet skulle bli. Så enkelt egentlig. Ikke er det alt for lett å skaffe en massiv mengde med servere og SAN over natta heller... I mens, så får vi kose oss med: retrieving hero list.... Er det ikke? Jeg har ikke så mye erfaring med dette sånn konkret, men er det ikke relativt greit å leie serverkapasitet på kort sikt i disse dager? AtW Å leie serverkapasitet er sikkert enkelt nok, men i dette tilfellet tror jeg ikke dette er en mulighet for Blizzard av to grunner. Den første er at det serverne skal brukes til er såpass spesifikt og at det sikkert kreves en del for å få eksterne servere til å fungere sammen med Blizzards eget system. Den andre er kostnad. Det å leie servere koster ufattelig mye i forhold til å ha egne servere. For å vise til et konkret eksempel kan vi se på de to streame-tjenestene twitch.tv og own3d.tv. Twitch eier sin egen infrastruktur, mens own3d leier det aller meste. Så på The Executives der de hadde besøk av COO i Twitch (http://no.twitch.tv/...ity/b/315393028), forøvrig et svært interresant show, og i følge han vil kostnaden for å own3d ved å levere bilde til 10000 seere i 720p i løpet en eSport-event (6-10ish timer) ligge et eller annet sted mellom $10000 og $50000, mens den for Twitch som eier sin egen infrastruktur være en brøkdel av dette. Er det noen grunn til å tro at blizzard ikke bruker helt standard servere? Tror du de har helt spesiell hardware? Det tror ikke jeg. Og selvfølgelig koster det penger, hva med å bruke noen av de ekstremt mange millionene man tjente ekstra på at spillet solgte mye mer enn de trodde? Skal vi som kunder avspises med at det koster de penger å drifte servere, så de ikke gidder? (dvs, det er jo det som skjer, men er det rett?) AtW 1 Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Er det bare meg som lagger eller har Diablo føkkings 30 yard melee range i Inferno? Er jo umulig å unngå melee angrepene hannes. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 De har kapasitetsproblemer og har bommet kraftig på hvor populært spillet skulle bli. Så enkelt egentlig. Ikke er det alt for lett å skaffe en massiv mengde med servere og SAN over natta heller... I mens, så får vi kose oss med: retrieving hero list.... Er det ikke? Jeg har ikke så mye erfaring med dette sånn konkret, men er det ikke relativt greit å leie serverkapasitet på kort sikt i disse dager? AtW Å leie serverkapasitet er sikkert enkelt nok, men i dette tilfellet tror jeg ikke dette er en mulighet for Blizzard av to grunner. Den første er at det serverne skal brukes til er såpass spesifikt og at det sikkert kreves en del for å få eksterne servere til å fungere sammen med Blizzards eget system. Den andre er kostnad. Det å leie servere koster ufattelig mye i forhold til å ha egne servere. Så det du sier er at de burde tenkt på dette på forhånd. Jeg tror samtlige spill-podcaster (tror det er 5) jeg hører på har nevnt problemene Diablo 3 har hatt i oppstartsfasen hver gang Diablo 3 nevnes. Diablo 3 nevnes ganske ofte. Nå er vi et stykke forbi oppstartsfasen, og jeg mener de burde dette under kontroll for lenge siden. Om de har en infrastruktur som ikke enkelt lar seg bygge ut ved mer salg enn tiltenkt er det noen som ikke har gjort jobben sin godt nok. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Når du snakker om at det koster mye å leie servere, hallo, Blizzard er ikke akkurat et lite selskap med lav inntekt. Server Status - Europe UP. INNE! Har prøvd siste kvarteret uten hell jeg nå. Diablo 3 er bra det, men jeg skulle gjerne hatt en god discount for tiden jeg har brukt på det tullet her. Og jeg kjøpte en uke etter lansering. For ikke å snakke om lagging, lagspikes og føkkings AH som i stor grad ødelegger mye. edit: Frak it. Kommer fortsatt ikke inn. Fyrer opp World of Tanks i stedet. Like moro om ikke mer, dønn stabilt, og kommer inn hver gang. Og det er et multiplayer spill. 100% sådan. Endret 31. mai 2012 av XmasB Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Er det noen grunn til å tro at blizzard ikke bruker helt standard servere? Tror du de har helt spesiell hardware? Det tror ikke jeg. Er nok ikke hardware som er det store problemet, men software og oppsett av dette (regner jeg med). Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Det er nok software som er problemet. En eller annen innstilling av oppsettet eller noe lignende. Serveroppsett på slike store installasjoner er svært avansert, og er ikke noe man kan bare... kaste sammen på gutterommet. Så jeg vil nok tro at de har en armada med høyt kvalifiserte folk som ser på det. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Fun fact.... Logg på amerikanske serverne uten et eneste problem, til og med AH er mer stabil der. Begynner å bli helt latterlig hvor mye feil som skjer på EU server kontra amerikanske. Funfact, i europa er diablo 3 serverene i "peak hours", dvs når det er flest pålogginger. AH er stabil her, så aner ikke hva du mener med det Lenke til kommentar
tmg Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Hvordan tar folk betalt for zoltan runs? Vil det ikke være en risiko for at folk ikke betaler osv? Og er det et marked for det atm? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Hvordan tar folk betalt for zoltan runs? Vil det ikke være en risiko for at folk ikke betaler osv? Og er det et marked for det atm? Regner med de betaler først ? Lenke til kommentar
tmg Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Og jeg har ikke helt forstått dette med 3x quest, testa med en kompis men han fikk "the game host has left the game" og ble boota ut når jeg leava etter å ha promota.. Må det være 4 i party for at 3x quest skal funke eller er det noe annet jeg ikke har fått med meg? Endret 31. mai 2012 av tmg Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) De har kapasitetsproblemer og har bommet kraftig på hvor populært spillet skulle bli. Så enkelt egentlig. Ikke er det alt for lett å skaffe en massiv mengde med servere og SAN over natta heller... I mens, så får vi kose oss med: retrieving hero list.... Er det ikke? Jeg har ikke så mye erfaring med dette sånn konkret, men er det ikke relativt greit å leie serverkapasitet på kort sikt i disse dager? AtW Å leie serverkapasitet er sikkert enkelt nok, men i dette tilfellet tror jeg ikke dette er en mulighet for Blizzard av to grunner. Den første er at det serverne skal brukes til er såpass spesifikt og at det sikkert kreves en del for å få eksterne servere til å fungere sammen med Blizzards eget system. Den andre er kostnad. Det å leie servere koster ufattelig mye i forhold til å ha egne servere. For å vise til et konkret eksempel kan vi se på de to streame-tjenestene twitch.tv og own3d.tv. Twitch eier sin egen infrastruktur, mens own3d leier det aller meste. Så på The Executives der de hadde besøk av COO i Twitch (http://no.twitch.tv/...ity/b/315393028), forøvrig et svært interresant show, og i følge han vil kostnaden for å own3d ved å levere bilde til 10000 seere i 720p i løpet en eSport-event (6-10ish timer) ligge et eller annet sted mellom $10000 og $50000, mens den for Twitch som eier sin egen infrastruktur være en brøkdel av dette. Er det noen grunn til å tro at blizzard ikke bruker helt standard servere? Tror du de har helt spesiell hardware? Det tror ikke jeg. Og selvfølgelig koster det penger, hva med å bruke noen av de ekstremt mange millionene man tjente ekstra på at spillet solgte mye mer enn de trodde? Skal vi som kunder avspises med at det koster de penger å drifte servere, så de ikke gidder? (dvs, det er jo det som skjer, men er det rett?) AtW Sier selvfølgelig ikke at det er riktig, men regner med at kostnaden ved å leie kontra å eie kan være noe av grunnen til at det ikke har skjedd stort på serversiden enda. For alt jeg vet kan Blizzard være såpass kyniske at de driter i de problemene som er nå og at de ser kostnaden på en oppgradering/utvidelse av serverparken i europa som for stor når det med tiden kommer til å være ferre og ferre spillere som fortsatt har interesse av å spille. Regner for eksempel at serverparken de har nå er god nok til å håndtere trykket om for eksempel en måned når de som spiller spillet for historien og ser seg som ferdige når de har kommet gjennom alle actene på normal, har sluttet. Det er jo nettopp dette som skjer gang på gang ved release av spill, da det er ingen som ønsker å bruke unødvendig mye penger på serverne når de vet at det bare er ved release og uken etter eller noe sånt at de noen gang kommer til å ha bruk for like mye kapasitet. Vi har jo ikke akkurat mye informasjon om Blizzards serverpark, så for alt vi vet kan den for eksempel være fysisk full og at det dermed må bygges nytt for å utvide mer. En annen grunn kan jo være at det må litt papirarbeid til for å få lov til å sette opp store serveranlegg i enkelte land. Det er egentlig bare fantasien som begrenser grunner til at Blizzard ikke har bedret situasjonen. Uansett kan vi vel alle være enige om, gitt at Blizzard eier alle serverne de bruker, at det å skaffe og sette opp flere kan ta tid. Nå høres det vel ut som at jeg forsvarer Blizzard, men fra et bedriftsøkonomisk perspektiv så kan man jo se grunnen til at de har gjort det de har gjort. Kanskje har grådigheten til ledelsen tatt overhånd og det er slett ikke sikkert beslutningene som har blitt tatt er positive om man ser langsiktig på det, da det er svært mange spillere som har fått et dårlig inntrykk av spillet og dermed Blizzard, noe som igjen kan føre til at folk tenker seg om to manger neste gang de vurderer å kjøpe et Blizzard-spill. Endret 31. mai 2012 av fknsonikk Lenke til kommentar
Merko Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Ser ut som Athene har blitt "hacka"? accounten hans er disablet iallefall Jaja, authenticator sier jeg bare! Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Det fungerer plettfritt å logge inn nå. Både selve login og det å komme ingame. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Sier jeg og bare, men har klart å formatere telefonen min 3-4 ganger nå med det på kontoen. Nå gir jeg rett og slett faen i om jeg blir hacka da jeg får tilbake kontoen innen 30min. Som oftest tjener man inn litt gull på WoW i samme slengen så da gjør det ihvertfall ikke noe. Lenke til kommentar
wildkin Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Copy/paste passord mens man streamer Diablo er vel ikke det lureste man kan gjøre akkurat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå