Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mente selvfølgelig å benytte/blåse av skillen som da selvfølgelig aktiverer CD effekten.

Ja, det har jo blitt oppklart for lenge siden hva som ble ment med setningen. Min samtale med deg har jo bare vært hvorfor jeg tolket den opprinnelige setningen som jeg gjorde.

AtW

Lenke til kommentar

Mente selvfølgelig å benytte/blåse av skillen som da selvfølgelig aktiverer CD effekten.

Ja, det har jo blitt oppklart for lenge siden hva som ble ment med setningen. Min samtale med deg har jo bare vært hvorfor jeg tolket den opprinnelige setningen som jeg gjorde.

AtW

Jeg står fortsatt ved tidligere uttalelse at man ikke måtte legge mye godvilje til for å forstå hva som ble ment, men skjønner også at feil formulering ofte kan føre til misforståelser.

Lenke til kommentar

AtW

Jeg står fortsatt ved tidligere uttalelse at man ikke måtte legge mye godvilje til for å forstå hva som ble ment, men skjønner også at feil formulering ofte kan føre til misforståelser.

Står du selvfølgelig fritt til å mene, men jeg vil presisere at det har lite med godvilje å gjøre. Jeg tolket utsagnet som best jeg kunne, tolkningen var gal. Det er hverken kverrulering, trolling eller mangel på godvilje, det er rett og slett en feiltolkning.

AtW

Lenke til kommentar

Kanskje litt pesimistisk, men samtidig realistisk?

Det er nok veldig realistisk. Men det er iallefall åpent for alle og ikke på svartebørsen, slik som det lenge har vært i Diablo 2. Detter har jo båre fordeler og ulemper. Så får hver enkelt bestemme seg for hva en synes.

ATW Jeg forstå at du er sterkt i mot noen av design valgene i Diablo 3, men helt ærlig så begynner dette å bli litt latterlig. Er det ikke bedre for deg å bare la denne tråden være? Her er det for det meste folk som nyter spillet, og dine kommentarer blir ofte sett på som sutring.

Lenke til kommentar

Det er nok veldig realistisk. Men det er iallefall åpent for alle og ikke på svartebørsen, slik som det lenge har vært i Diablo 2. Detter har jo båre fordeler og ulemper. Så får hver enkelt bestemme seg for hva en synes.

ATW Jeg forstå at du er sterkt i mot noen av design valgene i Diablo 3, men helt ærlig så begynner dette å bli litt latterlig. Er det ikke bedre for deg å bare la denne tråden være? Her er det for det meste folk som nyter spillet, og dine kommentarer blir ofte sett på som sutring.

Hva konkret er det du sikter til "som begynner å bli latterlig" noen av mine siste innlegg? Isåfall vil jeg ikke ta ditt råd til etterretning, da det ikke er noen "sutring" i de, og jeg ikke tar seriøst folk som misliker innlegg på grunnlag av hvem som skriver de, og ikke pga innholdet.

AtW

Lenke til kommentar

*snip*

Tror det vil bli værre da vi snart ser på RMAH samt muligheten for å kjøpe gull ofisielt om jeg har forstått det riktig,

Pay2win er vel en fin betegnelse da.

"gleder" meg allerede.

Det er mulig hvis det blir for ille at jeg bare boikotter hele greia.

Utrolig dårlig med P2W, eller bare det å cheate/glitche til seg penger.. Det ødelgger for oss "normale" Jeg legger også ut til mer normal pris. Solgte en hjem med ganske gode stats for 220k, som AH mener er vært mellom 1-2m. Det var folk som hadde lagt ut til rundt 200k også, men det var mye færre enn de til 1-2m.

Lenke til kommentar

*snip*

Tror det vil bli værre da vi snart ser på RMAH samt muligheten for å kjøpe gull ofisielt om jeg har forstått det riktig,

Pay2win er vel en fin betegnelse da.

"gleder" meg allerede.

Det er mulig hvis det blir for ille at jeg bare boikotter hele greia.

Utrolig dårlig med P2W, eller bare det å cheate/glitche til seg penger.. Det ødelgger for oss "normale" Jeg legger også ut til mer normal pris. Solgte en hjem med ganske gode stats for 220k, som AH mener er vært mellom 1-2m. Det var folk som hadde lagt ut til rundt 200k også, men det var mye færre enn de til 1-2m.

De som ligger med høy pris er ofte de som har vært ute lengst (her finnes det selvfølgelig mange unntak) og folk som legger ut etter dette vil jo også gjerne selge og presser naturlig prisen ned.

Med RMAH vil jo selvfølgelig dette også foregå, men sikkert på en noe mindre skala da folk har "ubegrenset" tilgang på gull.

Vanskelig å forutsi men tror nok det vil bli en generel prisøkning.

Lenke til kommentar

Fordelen er jo at dette i bunn og grunn er eit singleplayer spel, og bruken av auksjoner er frivillig. Ting tar lenger tid, men det er ikkje akkurat slik at eg iallefall ser på dette som eit kappløp. Kjøpte spelet dagen etter start og har berre ein karakter på level 23. Minuset blir jo derimot dersom ein vil prøve seg på pvp.

Det blir spennande og sjå om det i heile tatt blir eit RMAH.

Lenke til kommentar

Jeg håper på at det ikke blir det, jeg trur at prisen blir presset høyt høyt oppover. Spesielt "end-game" utstyr.

Jeg bruker AH mer nå som jeg er 60, for jeg vil bli godt gearet og cleare alt. Klarer bare act 1 atm. Derfor bruker jeg AH.

Lenke til kommentar

AtW

Står du selvfølgelig fritt til å mene, men jeg vil presisere at det har lite med godvilje å gjøre. Jeg tolket utsagnet som best jeg kunne, tolkningen var gal. Det er hverken kverrulering, trolling eller mangel på godvilje, det er rett og slett en feiltolkning.

AtW

Som nevnt i innlegget så skjønner jeg også att feilformulering kan føre til mistolkninger. så jeg påstår jo ikke at du kvervulerer.

Det får du ta opp med de som nevner dette

Lenke til kommentar

Quoter deg fordi du er sistemann i rekken. Men dette er ikke direkte rettet mot deg. ATW retter kritikk mot spillet, og dette er jo forumet for det. Det virker derimot som om at mange som liker spillet nærmest tar dette som personlig kritikk og ikke klarer å gi konstruktive tilbakemeldinger på det. Som det har blitt skrevet tidligere, det er fullt mulig å like noe og samtidig kritisere det. Når ATW prøver å få igang en diskusjon rundt noe, og gir gode argumenter for hvorfor han synes X og Y, så er dette på ingen måte sutring. Å kalle det sutring fordi man vet man har flere her på forumet vil støtte denne betegnelsen er en smålig hersketeknikk som lett blir gjenkjent av dem som vet hva det er.

En god diskusjon rundt Diablo 3 skal omhandle både gode og dårlige sider ved spillet. Legg frem argumenter som støtter opp under hvorfor man syns X og Y er bra, så kanskje en av dere ser at "hmmm, den måten har jeg ikke sett det på". Eller så blir man enige om å bli uenige. ATW er en av de mest saklige på forumet her når det kommer til å presentere seg og sine synspunkter. Så å gå til "sutre"-standard blir feil. Og som Jim Sterling har sagt for The Escapist: Hvis man faktisk tolererer at et spill man har kjøpt til full pris ikke er tilgjengelig som SP når man selv vil, ja da er man med på å bidra til trenden hvor spillselskaper får alt for mye makt ovenfor forbrukeren. Det handler ikke om å være smålig. Det handler om prinsipper.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Quoter deg fordi du er sistemann i rekken. Men dette er ikke direkte rettet mot deg. ATW retter kritikk mot spillet, og dette er jo forumet for det. Det virker derimot som om at mange som liker spillet nærmest tar dette som personlig kritikk og ikke klarer å gi konstruktive tilbakemeldinger på det. Som det har blitt skrevet tidligere, det er fullt mulig å like noe og samtidig kritisere det. Når ATW prøver å få igang en diskusjon rundt noe, og gir gode argumenter for hvorfor han synes X og Y, så er dette på ingen måte sutring. Å kalle det sutring fordi man vet man har flere her på forumet vil støtte denne betegnelsen er en smålig hersketeknikk som lett blir gjenkjent av dem som vet hva det er.

En god diskusjon rundt Diablo 3 skal omhandle både gode og dårlige sider ved spillet. Legg frem argumenter som støtter opp under hvorfor man syns X og Y er bra, så kanskje en av dere ser at "hmmm, den måten har jeg ikke sett det på". Eller så blir man enige om å bli uenige. ATW er en av de mest saklige på forumet her når det kommer til å presentere seg og sine synspunkter. Så å gå til "sutre"-standard blir feil. Og som Jim Sterling har sagt for The Escapist: Hvis man faktisk tolererer at et spill man har kjøpt til full pris ikke er tilgjengelig som SP når man selv vil, ja da er man med på å bidra til trenden hvor spillselskaper får alt for mye makt ovenfor forbrukeren. Det handler ikke om å være smålig. Det handler om prinsipper.

Jeg kan være enig med at han har pleid å vært veldig saklig. Akkuratt i dette forumet her så har det gått litt mer over til syting.

Jeg er også enig med at man skal i ett forum si mening y eller x. Det er det forumet er her for! :) Men jeg er nå ikke enig at de siste innleggene har vært helt kurant å diskutere. Det er som ananashapå sa, at hadde han lagt til litt godvilje så hadde han forstått det :)

Lenke til kommentar

Samma kan det værra! :)

Hva er poenget med å kjøpe gull Datasmurf?

Det er jo på en måte "cheating" du kjøper gull du ikke skulle hatt. Dermed får du råd til ting du ikke skulle hatt råd til (Nå er det jo overpriset da så mer vanlige priser hadde du nok hatt råd :p ). For meg hvertfall, så ødelegger det litt av spillet :)

Uansett, Blizzard er nok storfornøyd med at det er overpriset på AH! For jo høyere priser, jo mer kjøper folk gull...

Lenke til kommentar

jeg er nå ikke enig at de siste innleggene har vært helt kurant å diskutere. Det er som ananashapå sa, at hadde han lagt til litt godvilje så hadde han forstått det :)

Når folk ikke kan forstå at det går ann å misforstå det noen skriver, uten at det er vrangvilje, så er det lite jeg kan gjøre. Jeg legger tilside denne diskusjonen, jeg skjønte ikke helt det ble som ble sagt, og spurte derfor om en forkaling, samtidig som jeg skrev hva som var bakgrunnen for min tolkning. Om folk velger å ikke tro på det (noe som burde gå fram ganske greit i innleggene mine også), så får de vel velge å ikke tro på det, men da er det i mine øyne ikke hos meg det er mangel på godvilje ihvertfall.

AtW

Lenke til kommentar
Samma kan det værra! :) Hva er poenget med å kjøpe gull Datasmurf? Det er jo på en måte "cheating" du kjøper gull du ikke skulle hatt. Dermed får du råd til ting du ikke skulle hatt råd til (Nå er det jo overpriset da så mer vanlige priser hadde du nok hatt råd :p ). For meg hvertfall, så ødelegger det litt av spillet :) Uansett, Blizzard er nok storfornøyd med at det er overpriset på AH! For jo høyere priser, jo mer kjøper folk gull...

Det er jo egentlig ett litt interessant spørsmål, hva er egentlig poenget med å kjøpe gull, og ødelegger det spillet? Hvorfor spilelr man spillet i det hele tatt er jo kanskje det grunnleggende spørsmålet. Om man bare spiller pga loot, så er det en slags "cheating", men om man ikke gjør det, så er jo det man gjør i praksis å justere vanskelighetsgraden. Man gjør ting i spillet lettere fordi gear har så mye å si for vanskelighetsgraden. Man kan vel kanskje se på det som en slags cheating, men samtidig er det få som bruker dårligere skills enn de kan feks for å gjøre ting vanskeligere, eller forsåvidt ikke benytter gear de finner.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...