Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

cooldown, han referer nok til rage egenskapene.

 

Det sagt synes jeg at de fleste barbs jeg har sett spiller for defangsivt, det finner langt morsomere måter å spille på en "all inn" forsvar som ser ut til å være populært.

 

Mulig, men da synes jeg ikke innlegget gir særlig mening "Møter champ pack rett etter forrige der man blåste av cds - Løp og vent på cds eller dø.", er jo en veldig underlig formulering om man mener cooldowns. Kan det væare snakk om Call of the Ancients? Men det forkortes jo ikke CD.

 

AtW

 

Hvorfor er det en underlig formulering?

 

Om man har blåst av alle cooldowns og venter på at de skal bli klare igjen og/eller ikke har rage til å starte på nye og må vente til det fyller seg opp(om det gjør det automatisk) så synes jeg denne setningen for meg gir mening.

 

Cooldowns er jo ikke noe man "blåser av" eller bruker opp. Man venter jo heller ikke på å få cooldowns. Man vil støtte på en pack uten at man har cooldown, og man venter til de forsvinner. Men mulig det er jeg som er litt i utakt formuleringsmessig.

 

AtW

I flere spill har jeg vært borti at både meg selv og de jeg har spilt med har referert til spells/skills med lange/lengre cooldowns som bare "cooldowns/cds"

 

Er nok det som menes med å "blåse av" cds.

 

Ole.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*snip*

 

Men man må jo nødvendig vis vente på at cooldowns er ferdig coolet for å si det slik.

 

Om man har x antall sekunder igjen før man kan bruke en viktig "overlevelses" ability og møter en ny pack med OP fiender så må man jo nødvendigvis trekek seg unna for å unngå å dø.

 

Tror ikke du måtte lege mye godvilje til for å skjønne at dette var meningen med setningen.

 

Edit: å "blåse av" var vel ett annet uttrykk for å benytte seg av.

Tror ikke du måtte bruke mye godvilje for skjønne det heller.

 

Skulle jo tro at ikke alt måtte skrives på fineste bokmål med forhåndsbestemte ord i en diskusjon om et spill.

 

Lenge leve mangfoldet

Endret av ananashapå
Lenke til kommentar

Flisespikkeri men ok, å blåse av cooldown-abilities?

Som da setter cooldown-abilites på cooldown, men siden det blir veldig langt å skrive og at alle jeg har spilt med uansett spill, stort sett forstår cds som en forkortelse for cooldown-abilities.

 

Det er ikke flisespikkeri, jeg forstå rett og slett ikke hva du mente fordi jeg ikke syntes setningen din ga særlig mening med den tolkningen av forkortelsen. Men nå er jo det oppklart.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Skulle jo tro at ikke alt måtte skrives på fineste bokmål med forhåndsbestemte ord i en diskusjon om et spill.

 

Lenge leve mangfoldet

 

Mangfold er jo ikke nødvendigvis en god ting om mangfoldet består i å tilføre negative elementer. Men poenget mitt var uansett ikke at folk må skrive "den fineste bokmål", men at jeg ikke forsto budskapet som ble forsøkt sendt.

 

AtW

 

AtW var vel ikke så trollete før?

Kanskje terskelen for hva som kalles trolling ikke er så høy som før? Man skulle jo tro det, når det å ikke forstå en setning, og deretter synes en tredjeparts tolkning av setningen hørtes litt rar ut, for "trolling".

 

AtW

Lenke til kommentar

Skulle jo tro at ikke alt måtte skrives på fineste bokmål med forhåndsbestemte ord i en diskusjon om et spill.

 

Lenge leve mangfoldet

 

Mangfold er jo ikke nødvendigvis en god ting om mangfoldet består i å tilføre negative elementer. Men poenget mitt var uansett ikke at folk må skrive "den fineste bokmål", men at jeg ikke forsto budskapet som ble forsøkt sendt.

 

AtW

 

AtW var vel ikke så trollete før?

Kanskje terskelen for hva som kalles trolling ikke er så høy som før? Man skulle jo tro det, når det å ikke forstå en setning, og deretter synes en tredjeparts tolkning av setningen hørtes litt rar ut, for "trolling".

 

AtW

 

 

Henviste til min bruk av uttrykket "å blåse av" som du da også hadde problemer med og ikke tidligere diskuterte setning.

Endret av ananashapå
Lenke til kommentar

AtW var vel ikke så trollete før?

Kanskje terskelen for hva som kalles trolling ikke er så høy som før? Man skulle jo tro det, når det å ikke forstå en setning, og deretter synes en tredjeparts tolkning av setningen hørtes litt rar ut, for "trolling".

 

AtW

 

Nei, jeg tenker generelt sett, så kommer du opp med diskusjoner som er tilnærmet mer "trollete" formulert enn hva du gjorde før. Du var som regel veldig saklig :)

Lenke til kommentar

Civilix: Hva slags Offensive-barb-builds fungerer i inferno? Man må vel ha en del hp/defensive stats for å overleve lenge nok til å gjøre noe som helst dmg i melee? Ellers høres jo dette mer spennende ut enn revenge spam med sword and board :p

 

Jeg spiller hovedsaklig monk, så jeg kan ikke svare på hva som faktisk fungerer på inferno for barb.

 

Men, f.eks. dette: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#ahXQiT!ZYU!YbcZYb med seff 2x økser som våpen... sålenge du kan holde whirlwind oppe vil du være udødelig ;)

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Da lar vi diskusjonen om trolling, 4chan og enkeltbrukere utgå i denne tråden. Er det poster du mener inneholder trolling så skal disse rapporteres slik at vi får sett på det, og ikke diskuteres i tråden

Reaksjoner tas på PM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At serverane blir tatt ned / har problemer inn i mellom irriterer meg eigentlig langt mindre enn alle svakhetane som er i spelet med tanke på overlegen boosting og goldfarm. (Joda, blir jo jobba med, men fleire av desse virker så utrulig lette at det er skuffande at Blizzard ikkje fekk fiksa det før start)

 

At vi ikkje alltid får spele akkurat når vi vil er sjølvsagt irriterande der og då, men det er eit langt større problem at folk sitter på enorme mengder gull skaffa via utnyttelse av svakheter i spelet.

Lenke til kommentar

At serverane blir tatt ned / har problemer inn i mellom irriterer meg eigentlig langt mindre enn alle svakhetane som er i spelet med tanke på overlegen boosting og goldfarm. (Joda, blir jo jobba med, men fleire av desse virker så utrulig lette at det er skuffande at Blizzard ikkje fekk fiksa det før start)

 

At vi ikkje alltid får spele akkurat når vi vil er sjølvsagt irriterande der og då, men det er eit langt større problem at folk sitter på enorme mengder gull skaffa via utnyttelse av svakheter i spelet.

 

Dette er vel kanskje en faktor som spiller inn på de overdrevne prisene på AH.

Hvis folk vet at andre spillere kan skaffe usannsynlige mengder gull så legger de ut OK og gode items til en særs høy pris.

 

De eneste som lider er de (meg inkludert) som ikke utnytter disse svakhetene og aldri kommer til å få tak i de skikkelig gode itemene uten at de dropper.

 

Blir nok slitende noen runder til på act 1 :S

Lenke til kommentar

At serverane blir tatt ned / har problemer inn i mellom irriterer meg eigentlig langt mindre enn alle svakhetane som er i spelet med tanke på overlegen boosting og goldfarm. (Joda, blir jo jobba med, men fleire av desse virker så utrulig lette at det er skuffande at Blizzard ikkje fekk fiksa det før start)

 

At vi ikkje alltid får spele akkurat når vi vil er sjølvsagt irriterande der og då, men det er eit langt større problem at folk sitter på enorme mengder gull skaffa via utnyttelse av svakheter i spelet.

 

Dette er vel kanskje en faktor som spiller inn på de overdrevne prisene på AH.

Hvis folk vet at andre spillere kan skaffe usannsynlige mengder gull så legger de ut OK og gode items til en særs høy pris.

Dette vil vel rette seg litt med tid? Man er fortsatt i en tidlig fase, så folk er enda ikke 100% på hva ting skal koste. Jeg har iallefall fått kjøpt meg mye godt gear til en VELDIG billig penge, kanskje fordi folk ikke er klar over prisene.

Lenke til kommentar

 

 

 

Henviste til min bruk av uttrykket "å blåse av" som du da også hadde problemer med og ikke tidligere diskuterte setning.

 

Det var ikke det jeg mente, beklager om det var misfortåelser her. Det jeg mente var at "å blåse av" er noe jeg forbinder med å å bruke opp, og jeg syntes det var rart å formulere det å bruke en ability som å bruke opp cooldown, fordi det er det motsatte som skjer (man "lager" cooldown). Den orginale setningen brukte begrepet også, og derfor ble det brukt videre av både deg og meg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er enda 4+ uker for RMAH åpner så vi har da en stund igjen før bekymre oss for det, men alt av online spill har jo pay2win muligheten.

Gull kommer mest sannsynlig i RMAH, så du kan legge ut x antall gold for x antall usd.

Men hele RMAH skal gjøres om etter blizz sitt legal team satt foten ned, 4uker var minimumsutsettelsen forventet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...