Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er rett og slett uakseptabelt. Er serverne oppe så skal folk få logget på, jeg driter i hvor mange millioner spillere som skal inn på serverne samtidig, dette er i 2012 og det skal gå helt fint teknisk sett.

Fikk ikke spilt i går før midnatt og har enda ikke fått logget på i dag. I går måtte jeg i tillegg laste ned eu klienten og installere den pga at blizzard ikke hadde planlagt patchinga godt nok og at de har delt verden inn i to virtuelle markeder. Har lagt merke til at slik er det i alle bransjer nå, det opprettes "virtuelle markeder" for å få bedre kontroll og kunne selge et produkt flere ganger og som flere forskjellige versjoner. Dette gjelder både programvare og fysiske varer og tjenester.

Lenke til kommentar

Må si meg skuffa over Diablo 3. Spillet er kjipere enn toern, det er klart. I forhold til D2 er D3 mye mer strømlinjeformet. Ingen town portal, alle spill er "online", respawner nær et checkpoint osv. Mye av dette er forbedringer, men tilslutt blir reisen så ustrabasiøs at det ikke blir noe igjen av spillet. Dette trekker litt ned.

 

Det som derimot trekker mye ned er at spillet ikke virker. I går var det en evig løkke med patching. I dag er det en evig løkke med error 37. Angrer på at jeg ga 60€ for dette...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke i forhold til toern, hvor man da måtte ha scrolls med dem og faktisk caste dem. I MP nå kan man trykke på banneret til en annen spiller. Dette er forsåvidt en bra ting. Poenget er at for mange av disse forbedringene gjør at spillet blir (enda mer) tankeløs klikking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I bunn og grunn er nok 99% av all denne dritten fra Blizzard med nedetid og krav om online-gameplay pga. det "flotte" Auction House. Hele D3 er sentrert om at de skal melke kundene hardest mulig ved å få dem til å kjøpe items fremfor å finne dem i spillet. Derfor kjører de nå betatesting med de betalende kundene fordi de vet at dersom de lanserer et like dårlig AH hvor folk faktisk bruker ekte penger så havner de i ei skikkelig drittsuppe ganske raskt. Jeg håper faktisk at hele AH med ekte penger blir en dundrende fiasko slik at noen saksøker ræva av dem.

 

Og dette beviser atter en gang hvor stor tillit folk har. Når et selskap lager bra spill roses det opp i skyene, men gir de ut ett spill som ikke er 100% perfekte er de plutselig redusert til de verste drittsekkene i hele industrien. Her snakker vi lojalitet, folkens.

For det første: Hvorfor skal man være "lojal" mot et firma som ikke leverer det de har lovet? Er det lojalt av Blizzard å ikke la deg spille et spill som man har betalt penger til dem for å kunne spille? Skal jeg drive veldedighet ovenfor Blizzard og være "kompis" med dem når de helt klart ikke er "kompis" med meg? For det andre: Dette er ikke snakk om små balanseproblemer eller småbugs slik ethvert spill har. Her er det snakk om det verste som kan skje: At man ikke kan bruke spillet i det hele tatt i perioder!

Lenke til kommentar

Da tester jeg også stream xD

http://www.twitch.tv/nitroator

 

Kakanoth (2nd boss act 4) inferno.

 

Jeg drepte han i går. Ekstremt lett, hvis man bruker en litt cheezy taktikk. Når han bruker abilites hopper han alltid opp i luften først. Stun han i dette øyeblikket.

 

Vi tok han med to wizards og èn barbarian. Rakanoth gjorde nøyaktig 0 skade i fighten som varte 60-90 sekunder.

Lenke til kommentar

Du kan streame med:

1980872967.png

I opp hastighet, med halvveis bildekvalitet og litt resolution tearing. Problemet er vel heller at man ender opp med lag ellers og om andre bare bruker en brøkdel av opp-hastigheten på noe annet vil kvaliteten gå til helvete. Har et par tester her der den ene er med lyd og den andre ikke:

 

http://www.twitch.tv...fsa/b/319865028

http://www.twitch.tv...fsa/b/319866044

 

Merk at den med lyd krever mye mer og rundt 1/8 av framesa droppa da. Med litt mer tweaking kan jeg nok oppnå grei lydkvalitet og et middelmådig bilde, men i spill som krever online mulighet vil man ende opp med mellom 250 og 500ms.

 

Om vi ser på forskjellen mellom mitt eksempel og det Romis kom med før her ser man greit forskjell. Den samme forskjellen vil syntes om man streamer 720p på 10mb/s isteden for 5mb/s.

 

og til slutt; inb4 "you got shitty internet."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...